Постанова
від 16.09.2010 по справі 2а-10002/10/18/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

16.09.10 Справа №2а-10002/10/18/0170

Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючого судді Лавренчук О.В., при секр етарі Дехтяренко А.В., розглян увши у відкритому судовому з асіданні адміністративну сп раву

Джанкойського районного ц ентру зайнятості

до Сільського комунальног о підприємства «Астра»

про стягнення,

за участю представників:

від позивача - Прасолов І.В., довіреність № 01-7/1374 від 07.09. 2010р., посвідчення № 1181;

від відповідача - не з' яв ився.

Обставини справи: Джанкойс ький районний центр зайнятос ті звернувся до Окружного ад міністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Сільського комунального підприємства «Астра» про стя гнення 1045,49грн. недоїмки зі спл ати страхових внесків на вип адок безробіття.

Позовні вимоги засновані н а положеннях ч. 1 ст. 3, п.п. 2.2 п. 2 ст . 35, ст. 39 Закону України «Про заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття» та мотивовані тим, що відповідач самостійн о не сплачує внески на загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування на випадо к безробіття.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 03.08.2010р. відкрито провадження в адміністративній справі та с праву призначено до судового розгляду.

Позивач у судовому засідан ні 19.08.2010р. підтримав заявлені по зовні вимоги у повному обсяз і.

Відповідач у судове засіда ння 19.08.2010р. явку свого представн ика не забезпечив, про день, ча с та місце розгляду спарив по відомлений належним чином - рекомендованою кореспонден цією з повідомленням про вру чення.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України дано визначення су б' єктів владних повноважен ь, до яких належать орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б' єкт, який здійснює владні управлінські функції на осн ові законодавства, в тому чис лі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до статті 34 Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування на випадок безроб іття» №1533-III від 02.03.2000р. забезпечен ня збору страхових внесків, к онтроль правильності їх нара хування та своєчасності спла ти віднесено до обов'язків Фо нду загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування н а випадок безробіття (далі Фо нд).

Згідно з частиною другою ст атті 12 Закону України «Про заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття» №1533-III від 02.03.2000р. ф ункції робочих органів викон авчої дирекції Фонду поклада ються на центр зайнятості Ав тономної Республіки Крим, об ласні, Київський і Севастопо льський міські, районні, місь крайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Правовий статус центрів за йнятості визначений Законом України «Про зайнятість нас елення» №803-XII від 01.03.1991р., статтею 18 якого встановлено, що для ре алізації державної політики зайнятості населення, профе сійної орієнтації, підготовк и і перепідготовки, працевла штування та соціальної підтр имки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визнач ається Кабінетом Міністрів У країни, створюється державна служба зайнятості, діяльніс ть якої здійснюється під кер івництвом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни, місцевих державних адм іністрацій та органів місцев ого самоврядування.

Державна служба зайнятост і складається з: Державного ц ентру зайнятості Міністерст ва праці та соціальної політ ики України, центру зайнятос ті Автономної Республіки Кри м, обласних, Київського та Сев астопольського міських, райо нних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів з айнятості, центрів організац ії професійного навчання нез айнятого населення і центрів професійної орієнтації насе лення, інспекцій по контролю за додержанням законодавств а про зайнятість населення.

Отже, судом встановлено, що Джанкойський районний центр зайнятості є установою Держ авної служби зайнятості, під порядковується Міністерств у праці та соціальної політи ки Автономної Республіки Кри м, яке відповідно до пункту 1 П оложення про Міністерство пр аці та соціальної політики А втономної Республіки Крим, з атвердженого Постановою Р ади Міністрів Автономної Р еспубліки Крим від 13.06.2005р. № 249, є р еспубліканським органом вик онавчої влади.

За змістом статей 38, 39 Закону України «Про загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування на випадок безробіт тя» №1533-III від 02.03.2000р. центрам зайн ятості надано право контролю за належною сплатою страхов их внесків і стягнення відпо відної заборгованості та адм іністративно-господарських санкцій.

Таким чином, судом встановл ено, що Джанкойський районни й центр зайнятості, реалізую чи свої завдання та функції у відносинах з фізичними та юр идичними особами, є органом в иконавчої влади та, відповід но, суб' єктом владних повно важень.

Відповідно до п. 5, 6 абзацу 3 ча стини 2 статті 12 Закону Україн и «Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття» №1533 -III від 02.03.2000р. виконавча дирекці я Фонду та її робочі органи ко нтролюють правильність нара хування, своєчасність сплати страхових внесків, а також ви трат за страхуванням на випа док безробіття; представляют ь інтереси Фонду в судових та інших органах.

Судом встановлено, що центр и зайнятості населення відно сяться до робочих органів ви конавчої дирекції Фонду, у то й же час повноваження центрі в зайнятості також визначені абзацом 11 частини 1 пункту 2 ста тті 19 Закону України «Про зайн ятість населення» №803-XII від 01.03.199 1р., відповідно до якого Держав на служба зайнятості має пра во стягувати з підприємств, у станов і організацій, незале жно від форм власності, суми п рихованих або занижених обов 'язкових зборів та недоїмок д о Фонду загальнообов'язковог о державного соціального стр ахування України на випадок безробіття.

Можливість вирішення спор ів, які виникають у зв' язку з і застосуванням Закону Украї ни «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття» с аме у судовому порядку, визна чена статтею 39 зазначеного За кону.

Крім того, згідно з п.9.11 Інстр укції про порядок нарахуванн я та сплати внесків на загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування України н а випадок безробіття і облік у їх надходження у Фонд загал ьнообов' язкового державно го соціального страхування н а випадок безробіття, затвер дженої наказом Міністерства праці та соціальної політик и України №339 від 18.12.2000р., зареєст рованим у Міністерстві юстиц ії України 16.01.2001р. №30/5221 (надалі - Ін струкція), усі спірні питання , що виникають між платниками страхових внесків та органа ми Фонду з приводу нарахуван ня страхових внесків, пені, ст ягнення недоїмки, штрафів та адміністративних стягнень, вирішуються в судовому поряд ку. Подавати позовні заяви та представляти інтереси Фонду щодо стягнення страхових вн есків, пені і штрафів у судах м ають право Державний центр з айнятості, центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський та Севаст опольський міські, районні, м іськрайонні, міські та район ні у містах центри зайнятост і.

Таким чином, судом встановл ено, що Джанкойський районни й центр зайнятості, є суб' єк том владних повноважень, від повідно до законодавства має право подавати до суду позов ні заяви до фізичних та юриди чних осіб щодо стягнення стр ахових внесків на загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття, пені і штрафів.

Сільське комунальне підпр иємство «Астра» зареєстрова не як платник внесків на зага льнообов' язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття, реєстраційни й номер № 10801947.

Спірні правовідносини рег улюються Законом України «Пр о загальнообов'язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000р . № 1533 (надалі Закон України № 1533) та Інструкцією «Про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування на випадок безробіття та облік у їх надходження до Фонду заг альнообов'язкового державно го соціального страхування У країни на випадок безробіття », затвердженої наказом Міні стерства праці і соціальної політики України від 18.12.2000р. № 339, зареєстрованим у Міністерст ві юстиції України 16.01.2001р. за № 30/ 5221 (надалі Інструкція).

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону № 1533 страхуванню на випадок бе зробіття підлягають особи, я кі працюють на умовах трудов ого договору (контракту), циві льно-правового договору, вкл ючаючи тих, які проходять аль тернативну (невійськову) слу жбу, а також тих, які працюють неповний робочий день або не повний робочий тиждень, та на інших підставах, передбачен их законодавством про працю, військовослужбовці (крім ві йськовослужбовців строково ї служби).

Частиною 2 ст. 4 Закону № 1533 пер едбачено, що особа набуває ст атусу застрахованої особи з дня укладання трудового дого вору (контракту), цивільно-пра вового договору, з цього дня п очинається сплата страхових внесків. Сплата страхових вн есків припиняється з дня роз ірвання трудового договору ( контракту) або закінчення ст року дії цивільно-правового договору (п. 1 ч. 2 ст. 4).

Взяття на облік юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців здійснюється Фондом на підставі відомостей з реєстр аційної картки, наданих держ авним реєстратором відповід но до Закону України «Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців», не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей робоч ими органами виконавчої дире кції Фонду, а фізичних осіб, як і не мають статусу підприємц ів та використовують найману працю, - у тижневий строк післ я укладення трудового догово ру (контракту) з першим із найм аних працівників (п. 2 ч. 2 ст. 4).

Роботодавці набувають ста тусу платника страхових внес ків до Фонду загальнообов'яз кового державного соціально го страхування України на ви падок безробіття:

юридичні особи - з дня взятт я їх на облік;

фізичні особи - підприємці, які використовують найману п рацю, - з дня укладення трудово го договору (контракту) з найм аним працівником;

фізичні особи, які не мають статусу підприємців та викор истовують найману працю, - в де нь укладення трудового догов ору (контракту) з першим із най маних працівників (п. 5 ч. 2 ст. 4).

Згідно п. 3 ст. 17 Закону Україн и № 1533 роботодавці та застрахо вані особи виплачують страхо ві внески один раз в місяць у д ень одержання роботодавцями в установах банків грошей на оплату праці.

Відповідно до п.п. 2.2 п. 2 ст. 35 За кону 1533 роботодавці зобов' яз ані своєчасно сплачувати стр ахові внески в розмірах, вста новлених в Законі України ві д 11.01.2001р. № 2213 «Про розмір внескі в на деякі види загальнообов 'язкового державного соціаль ного страхування».

Тобто відповідач був зобов 'язаний своєчасно та у повном у обсязі сплачувати страхові внески до Фонду загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування на випадок безробіття.

Відповідно до розрахунков ої відомості про нарахування та перерахування страхових внесків до Фонду загальнообо в' язкового соціального стр ахування України на випадок безробіття за 1 півріччя 2009р. ст аном на 01.07.2009р. відповідач задек ларував 6787,55грн., у тому числі не доїмка зі страхових внесків в сумі 2425,83грн., штраф в сумі 3747,10гр н., пеня в сумі 105,91грн. та страхов і внески, строк сплати яких не настав в сумі 229,08грн. (а.с.5).

Відповідно до розрахунков ої відомості про нарахування та перерахування страхових внесків до Фонду загальнообо в' язкового соціального стр ахування України на випадок безробіття за 1 півріччя 2010р. ст аном на 01.07.2010р. відповідач задек ларував 7786,31грн., у тому числі не доїмка зі страхових внесків в сумі 2826,13грн., штраф в сумі 3747,10гр н., пеня в сумі 105,91грн. та страхов і внески, строк сплати яких не настав в сумі 831,44грн. (а.с.7).

В порушення ст. 35 Закону Укра їни № 1533 «Про загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття » відповідач своєчасно та по вністю не сплатив у встановл еному порядку страхові внеск и до Фонду загальнообов'язко вого державного соціального страхування України на випа док безробіття.

Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону №1533 та п. 9.1 Інструкції про поря док обчислення і сплати внес ків на загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття та о бліку їх надходження до Фонд у загальнообов'язкового держ авного соціального страхува ння України на випадок безро біття, затвердженої наказом Міністерства праці і соціаль ної політики України від 18.12.2000р . № 339, роботодавець несе відпов ідальність за несвоєчасніст ь сплати та неповну сплату ст рахових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачу ють застраховані особи через рахунки роботодавців.

У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувал ьниками або неповної їх спла ти страхувальники сплачують суму донарахованих контролю ючим органом страхових внеск ів (недоїмки), штраф та пеню.

Пеня обчислюється виходяч и з 120 відсотків облікової ста вки Національного банку Укра їни, що діяла на момент сплати , нарахованої на повну суму не доїмки (без урахування штраф ів) за весь її строк.

Судом встановлено, що поста новою Окружного адміністрат ивного суду АР Крим від 30.09.2008р. п о справі № 1336/08 з відповідача на користь позивача стягнено 1318 ,32грн. заборгованості зі сплат и страхових внесків на випад ок безробіття, 3747,10грн. заборго ваності зі сплати штрафу та 105 ,91грн. пені (а.с.9-10).

Постановою Окружного адм іністративного суду АР Крим від 07.10.2009р. по справі № 2а-8652/09/10/0170 з в ідповідача на користь позива ча було стягнуто 1107,51грн. забор гованості зі сплати страхови х внесків (а.с.11-12).

Таким чином, за відповідаче м склалася непогашена заборг ованість у розмірі 1045,49грн., що п ідтверджується розрахунком , наданим позивачем та не запе речується представником від повідача в судовому засіданн і.

На момент розгляду справи в суді сума заборгованості ві дповідачем не сплачена.

За викладених обставин, суд вважає, що позов обґрунтован ий, підтверджується матеріал ами справи, у зв'язку з чим під лягає задоволенню.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Вр аховуючи, що позивач не здійс нював судових витрат по спра ві, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають .

В судовому засіданні прого лошені вступна та резолютивн а частини постанови.

Постанова у повному обся зі буде складена у строк, визн ачений ч. 3 ст. 160 КАС України.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 158-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повніс тю.

2. Стягнути з Сільського ком унального підприємства «Аст ра» (96185, АРК, Джанкойський райо н, с. Ярке Поле, вул. Садова, 45; ід ентифікаційний код 32463975, банкі вські рахунки не відомі) на ко ристь Джанкойського міськог о центру зайнятості (96100, АРК, м. Джанкой, вул. Леніна, 8/1; ЄДРПОУ 20742815, код платежу 50040100, р/р 37178301900087, оде ржувач - ФЗДСС на випадок безр обіття м. Джанкой, ЄДРПОУ 20742815 в УДК в АРК, МФО 824026) 1045,49грн. (одна ти сяча сорок п' ять гривень со рок дев' ять копійок) заборг ованості по внесках на загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування на випадок безробіття.

3. Після набрання постановою законної сили за заявою пози вача видати виконавчий лист .

Постанова набирає законн ої сили через 10 днів з дня її пр оголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну част ину постанови або справу роз глянуто у порядку письмового провадження, постанова наби рає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Лавренчук О.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.09.2010
Оприлюднено24.09.2010
Номер документу11278474
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10002/10/18/0170

Постанова від 16.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Лавренчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні