Справа № 686/6376/23
Провадження № 1-кс/686/6626/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 серпня 2023 року м. Хмельницький
Слідча суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Хмельницькому клопотання старшого слідчого в ОВС ВРЗЗС СУ ГУНП поліції в Хмельницькій області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором, про тимчасовий доступ до документів у кримінальному провадженні № 42023242260000008,
встановила:
04.08.2023 року старший слідчий в ОВС ВРЗЗС СУ ГУНП поліції в Хмельницькій області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області із клопотанням, погодженим із прокурором відділу Хмельницької обласної прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка розташована за адресою АДРЕСА_1 , із можливістю вилучення їнформації.
Слідчими СУ ГУНП в Хмельницькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42023242260000008 від 27.02.2023 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.364, ч. 2 ст. 364 КК України.
Клопотання обґрунтовано тим, що « службові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 зловживаючи службовим становищем, з метою одержання неправомірної вигоди для себе, діючи всупереч інтересам служби, у порушення вимог ст. 20, п.23 розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України без рішення сесії ІНФОРМАЦІЯ_3 , внесли дані до ДЗК про зміну цільового призначення земельних ділянок із кадастровими номерами 6825089600:03:012:3863 площею 0,1962 га, 6825089600:03:012:3866 площею 0,1909 га, 6825089600:03:012:3865 площею 0,1935 га, 6825089600:03:012:3864 площею 0,2469 га, 6825089600:03:012:3871 площею 0,176 га з категорії «для ведення особистого селянського господарства» на «землі житлової та громадської забудови для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)», що завдало істотної шкоди.
За даним фактом внесено відомості до ЄРДР за № 420232422260000008 за ч. 1 ст. 364 КК України.
Окрім цього встановлено, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_4 , за допомогою сертифікованих інженерів- землевпорядників зловживаючи своїм службовим становищем, умисно, з метою одержання неправомірної вигоди для третіх осіб, незаконно вносяться зміни цільового призначення до Державного земельного кадастру в порушення вимог ч. 16 ст. 21, ч. 6 ст. 26 Закону України «Про Державний земельний кадастр», п. 23 Перехідних положень Земельного кодексу України, додатку 58 до «Порядку ведення Державного земельного кадастру», що спричинило тяжкі наслідки державі.
За даним фактом внесено відомості до ЄРДР за № 42023240000000024 за ч. 2 ст. 364 КК України.
09.06.2023 процесуальним прокурором Хмельницької обласної прокуратури ОСОБА_4 винесено постанову про об`єднання вказаних кримінальних проваджень та присвоєно номер 420232422260000008.
Під час вивчення матеріалів виконаного доручення встановлено, що оперативними працівниками УСР в Хмельницькій області ДСР НПУ в межах кримінального провадження №12023240000000024 отриману інформацію про обставини вчинення злочину, спосіб вчинення злочину та осіб, що можуть бути причетні до його вчинення.
Так в ході оперативного супроводу в межах здійснення оперативного супроводження кримінального провадження відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023240000000024 від 18.04.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, встановлено, що відносно група осіб, з числа посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_4 , зловживаючи своїм службовим становищем, умисно, з метою одержання неправомірної вигоди, діючи на користь третіх осіб, незаконно вносять зміни цільового призначення земельних ділянок площею 0.0480 га №6810100000:09:002:0139 та площею 0.10 га №6810100000:09:002:0140 до Державного земельного кадастру в порушення вимог ч. 16 ст. 21, ч. 6 ст. 26 Закону України «Про Державний земельний кадастр», п. 23 Перехідних положень Земельного кодексу України, додатку 58 до «Порядку ведення Державного земельного кадастру», чим спричиняють тяжкі наслідки Державі Україна.
З метою повного та всебічного розслідування кримінального провадження проведено комплекс необхідних заходів направлених на отримання інформації, яка має значення для кримінального провадження, здобуття доказів, встановлення осіб причетних до вчинення кримінального правопорушення, в результаті яких встановлено, що безпосереднім організатором та виконавцем кримінального правопорушення являється заступник начальника Управління начальник Відділу №1 надання адміністративних послуг ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_5 , залучивши до злочинної схеми своїх підлеглих працівників Державних кадастрових реєстраторів Відділу №1 надання адміністративних послуг ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , які зловживаючи своїм службовим становищем, в порушення вимог ч. 16 ст. 21, ч. 6 ст. 26 Закону України «Про Державний земельний кадастр», п. 23 Перехідних положень Земельного кодексу України, додатку 58 до «Порядку ведення Державного земельного кадастру», з метою власного збагачення, безпідставно, на вимогу та в інтересах третіх осіб, змінюють цільові призначення земельних ділянок.
Вищевказаними особами до злочинної схеми по незаконній зміні цільових призначень земельних ділянок залучено сертифікованих інженерів землевпорядників, зокрема: фізичну особу-підприємця ОСОБА_8 та фізичну особу-підприємця ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , які цілеспрямовано через свої електронні кабінети формують фіктивні заяви не про «внесення змін відомостей до Державного земельного кадастру», а «про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру (за повідомленням)», у зв`язку з чим, програмне забезпечення Державного земельного кадастру (Національна кадастрова система) вводиться в оману та не розподіляє ці заяви за принципом випадковості серед Державних кадастрових реєстраторів інших областей, а направляє їх конкретно до розгляду ІНФОРМАЦІЯ_8 (за місцезнаходженням району розташування земельних ділянок).
Після отримання в електронній системі Державного земельного кадастру (Національна кадастрова система) фіктивних заяв «про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру (за повідомленням)» заступник начальника Управління начальник Відділу №1 надання адміністративних послуг ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_5 розподіляє для розгляду дані заяви між іншими учасниками злочинної групи, а саме Державному кадастровому реєстратору Відділу №1 надання адміністративних послуг ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_6 та Державному кадастровому реєстратору Відділу №1 надання адміністративних послуг ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_7 , якими при виявленні, що сертифікованими інженерами-землевпорядниками сформовано невірний тип заяви, чим введено в оману програмне забезпечення Державного земельного кадастру ( ІНФОРМАЦІЯ_9 ), та те, що Державний кадастровий реєстратор Хмельницької області не має права вносити до Державного земельного кадастру відомості про зміну цільового призначення земельних ділянок, розташованих на території Хмельницької області, а також те, що подані документи не відповідають вимогам законодавства, Державний кадастровий реєстратор, відповідно до ч. 6 ст. 26 Закону України «Про Державний земельний кадастр» мав би надати відмову у внесенні до Поземельної книги змін до відомостей про земельну ділянку, проте, Державними кадастровими реєстраторами ОСОБА_6 та ОСОБА_7 позитивно опрацьовуються дані заяви, у зв`язку з чим до Державного земельного кадастру неправомірно останніми вносяться відомості про зміну цільових призначень земельних ділянок.
З метою встановлення обставин, що підлягають доказуванню, здобуття доказів і встановлення фактів, що мають значення для повного швидкого та неупередженого розслідування даного кримінального провадження, перевірки відомостей, викладених в рапорті прокурора ІНФОРМАЦІЯ_10 ОСОБА_4 , з метою прийняття з даного приводу процесуальних рішень, здобуття інформації, що становить слідчий та оперативний інтерес, відшкодування заподіяних збитків та відновлення порушених прав громадян, перевірки оперативної інформації ІНФОРМАЦІЯ_11 та прийняття з даного приводу процесуальних рішень, виникла необхідність у здійсненні тимчасового доступу з можливістю їх вилучення (виїмки) до оригіналів документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме до інформації, щодо обліку, реєстрації, перереєстрації, поділу, виділу, об`єднання та зміни цільового призначення земельних ділянок з кадастровими номерами: 6825089600:03:012:3863 площею 0,1962 га, 6825089600:03:012:3866 площею 0,1909 га, 6825089600:03:012:3865 площею 0,1935 га, 6825089600:03:012:3864 площею 0,2469 га, 6825089600:03:012:3871 площею 0,176 га, 6810100000:09:002:0139 площею 0,048 га, 6810100000:09:002:0140 площею 0,1 га, які розташовані в межах м. Хмельницький, Хмельницької області, зокрема: накази про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із додатками (інформації щодо розгляду заяви із додатками, заяви із додатками, розпорядження, накази та документи щодо їх погодження і візування, проектна і технічна документація із землеустрою, висновки експертиз, листи із вхідної та вихідної документації, тощо); наказу про надання у власність земельної ділянки (інформації щодо розгляду заяви із додатками, заяви із додатками, розпорядження, накази та документи щодо їх погодження і візування, проектна і технічна документація із землеустрою, висновки експертиз, листи із вхідної та вихідної документації, тощо); держаних актів на право постійного користування землею; держаних актів на право приватної власності на землю; довіреностей; технічної документації землеустрою; поземельних книг; раніше сформованих витягів з ДЗК про земельні ділянки; документів із землеустрою, щодо відведення і зміни цільового призначення вказаних земельних ділянок; дані щодо користувачів системи (із зазначенням ролі, повноважень у системі, інших ідентифікуючих даних, підстав надання доступу до системи, та ін.) та проведені ними дії у системі документообігу Держгеокадастру та вказаних документах, із правом подальшого вилучення їх копій на електронних носіях, оскільки вказані документи можуть мати суттєве доказове значення для встановлення обставин вказаного кримінального провадження та можуть бути використані як докази на підставі подальшого безпосереднього дослідження яких, залежить прийняття кінцевого рішення у вказаному провадженні.
Разом з тим, без отримання дозволу на тимчасовий доступ до документів не можливе проведення оглядів, експертиз, проведення допитів свідків та інших процесуальних дій у вказаному кримінальному провадженні, а долучення їх копій чи оригіналів шляхом направлення інформаційних запитів з огляду на тяжкість злочину за ознаками якого розпочато кримінальні провадження, строки надання відповідей володільцями інформації, можуть призвести до знищення чи несанкціонованого внесення змін до оригіналів документів особами, які мають до них доступ та, які можуть бути причетними до вчинення злочинів.
Слід звернути увагу на той факт, що здійснення зазначеного заходу забезпечення кримінального провадження, не призведе до зупинення роботи володільця документів та інформації та будь-які негативні ризики за результатами проведення вказаної слідчої дії відсутні в тому числі матеріальна шкоди.
Зазначені документи, відомості та слідчі дії мають суттєве значення встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, так як в ході досудового розслідування необхідно ознайомитися з ними, оглянути їх, перевірити їх достовірність та автентичність, і призначити судові експертизи».
Слідчий у судове засідання не з`явився. У клопотанні слідчого міститься прохання про розгляд клопотання без його участі.
Представник володільця документів ІНФОРМАЦІЯ_1 у судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду клопотання повідомлений належним чином, однак подав заперечення проти задоволення клопотання з наведенням наступних мотивів та обґрунтувань. Пунктом 8 Положення про ІНФОРМАЦІЯ_1 , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 15 встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_2 здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи. Відповідно до пунктів 3, 4 та 16 Положення про ІНФОРМАЦІЯ_12 , затвердженого наказом ІНФОРМАЦІЯ_2 від 23.12.2021 № 603 (у редакції наказу ІНФОРМАЦІЯ_2 від 23.09.2022 № 276 та наказу Держгеокадастру від 08.03.2023 № 85) ІНФОРМАЦІЯ_13 є самостійною юридичною особою публічного права, завданнями якої є реалізація повноважень Держгеокадастру на території Хмельницької області. Головне управління відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює ведення Державного земельного кадастру, інформаційну взаємодію ІНФОРМАЦІЯ_14 з іншими інформаційними системами в установленому порядку; державну реєстрацію земельних ділянок, обмежень у їх використанні; забезпечує створення, формування і ведення регіонального та місцевого фонду документації із землеустрою та оцінки земель. Технічні документації щодо вказаних у клопотанні земельних ділянок, відповідно до Положення про Державний фонд документації із землеустрою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2004 р. № 1553 належать до Місцевого фонду документації, який створюється, формується і ведеться територіальними органами Держгеокадастру, що провадять свою діяльність на районному (міському) рівні. Держгеокадастр же створює і формує Головний фонд, призначений для обліку і зберігання документації із землеустрою та оцінки земель, проведеного на загальнодержавному рівні, та централізованого обліку відомостей про документи регіональних і місцевих фондів. А тому документи, які стали підставою для вчинення будь-яких дій в процесі реалізації повноважень на території Хмельницької області, знаходяться в ІНФОРМАЦІЯ_15 , як у належного володільця та розпорядника. Окрім того, відповідно до Закону України «Про державний земельний кадастр», Державні кадастрові реєстратори Головного управління мають доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру. Головне управління, як територіальний орган Держгеокадастру підключене і використовує в своїй діяльності інформаційну систему електронного документообігу ІНФОРМАЦІЯ_2 (в тому числі автоматизовану систему діловодства на базі «ДОК ПРОФтмСТЕП 2.0», «Автоматизовану систему управління документами «ДОК ПРОФ 3» і їх архівів).
Дослідивши матеріали клопотання, приходжу до висновку, що воно підлягає задоволенню з наступних підстав.
За змістом ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження, різновидом яких є тимчасовий доступ до речей і документів, застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Статтею 160 КПК України встановлено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Слідчою суддеювстановлено,що згідноп.4Положення про ІНФОРМАЦІЯ_1 ,затвердженого постановоюКабінету МіністрівУкраїни від14січня 2015р.№ 15, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань: 1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств та в установленому порядку подає їх Міністру аграрної політики та продовольства; 2) здійснює міжнародне співробітництво у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності та з питань встановлення, унормування, збереження, обліку, реєстрації географічних назв, а також створення та ведення Державного реєстру географічних назв, зокрема бере участь у підготовці міжнародних договорів України, відповідно до законодавства укладає міжнародні договори України міжвідомчого характеру; 3) забезпечує здійснення адаптації національного законодавства до законодавства ЄС з питань, що належать до його компетенції; здійснює в межах повноважень, передбачених законом, заходи щодо імплементації в національне законодавство положень міжнародних договорів, стороною яких є Україна; 4) розробляє:
нормативно-технічні документи, державні стандарти, норми і правила у сфері земельних відносин в установленому законодавством порядку; стандарти і технічні регламенти у сфері Державного земельного кадастру відповідно до закону, а також порядки створення та актуалізації картографічних матеріалів, кадастрових класифікаторів, довідників та баз даних; нормативно-технічну документацію з питань геодезії, картографії, геоінформаційних систем; 5) здійснює державний геодезичний нагляд за топографо-геодезичною і картографічною діяльністю; 6) здійснює заходи щодо вдосконалення порядку ведення обліку і підготовки звітності з регулювання земельних відносин, використання та охорони земель, формування екомережі; 7) координує топографо-геодезичну і картографічну діяльність та здійснює методичне керівництво топографо-геодезичними та картографічними роботами; 8) погоджує виконання робіт із знесення або перезакладки геодезичних пунктів; 9) проводить моніторинг геодезичних пунктів; 10) здійснює обстеження і відновлення пунктів державної геодезичної і нівелірної мереж, аналізує їх стан та розробляє пропозиції щодо їх удосконалення; 11) проводить картографічний моніторинг території України, включаючи шельфову зону та населені пункти; 12) здійснює ведення державного обліку топографо-геодезичних і картографічних робіт, організовує зберігання матеріалів, одержаних за результатами їх виконання; 13) забезпечує виконання астрономо-геодезичних, гравіметричних, інженерно-геодезичних, топографічних, картографічних, картовидавничих робіт, проведення супутникових радіонавігаційних спостережень, аерозйомки та космічних зйомок для дистанційного зондування Землі; 14) забезпечує функціонування та розвиток державної геодезичної мережі; 15) забезпечує створення, функціонування та розвиток національної інфраструктури геопросторових даних, зокрема національного геопорталу; 16) виконує функції держателя національного геопорталу; 17) призначає та організовує діяльність адміністратора національного геопорталу, визначає адміністратора геопорталів Державної геодезичної мережі та бази топографічних даних, адміністратора ІНФОРМАЦІЯ_16 ; 18) забезпечує створення технічних та програмних засобів національної інфраструктури геопросторових даних; 19) розробляє та переглядає технічні регламенти та технічні специфікації у відповідній сфері, бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів у сфері технічного регулювання; 20) проводить моніторинг функціонування та розвитку національної інфраструктури геопросторових даних; 21) готує, оприлюднює та подає Мінагрополітики річний звіт про функціонування та розвиток національної інфраструктури геопросторових даних; 22) готує та надсилає звернення, вживає інших заходів до забезпечення ефективності діяльності з геопросторовими даними та метаданими, їх оприлюднення, інтероперабельності, недопущення дублювання, розбудови інформаційної взаємодії; 23) забезпечує міжнародне співробітництво у сфері національної інфраструктури геопросторових даних; 24) організовує і координує виконання загальнодержавних топографо-геодезичних і картографічних робіт; 25) організовує топографо-геодезичне, картографічне та гідрографічне забезпечення делімітації, демаркації і перевірки державного кордону України, формування відповідної бази топографо-геодезичних та картографічних даних; 26) забезпечує організацію формування та ведення ІНФОРМАЦІЯ_16 ; 27) забезпечує формування і ведення банку геодезичних даних та баз топографічних даних; 28) здійснює координацію діяльності, пов`язаної з встановленням, унормуванням, обліком, реєстрацією, використанням та збереженням географічних назв; 29) проводить експертизу пропозицій та рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо найменування та перейменування географічних об`єктів і надає відповідний висновок; 30) забезпечує створення і ведення Державного реєстру географічних назв, контролює використання та збереження географічних назв; 31) визначає сталі географічні об`єкти на території України; 32) здійснює в установленому порядку визначення меж географічних місць, з якими пов`язані особливі якості, властивості та інші характеристики товарів, і надає відповідні висновки; 33) організовує та здійснює державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності: у частині додержання вимог земельного законодавства щодо використання та охорони земель, у частині родючості ґрунтів, у частині проведення планових та позапланових перевірок; 34) обстежує земельні ділянки, які підлягають рекультивації, та обстежує земельні ділянки, яким заподіяна шкода внаслідок їх самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням, псування земель, порушення режиму, нормативів і правил їх використання; 35) бере участь у роботі комісій під час прийняття в експлуатацію меліоративних систем і рекультивованих земель, захисних лісонасаджень, протиерозійних гідротехнічних споруд та інших об`єктів, які споруджуються з метою підвищення родючості ґрунтів та забезпечення охорони земель; 36) призначає громадських інспекторів у сфері громадського контролю за використанням та охороною земель; 37) вносить у встановленому порядку до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотання щодо: приведення у відповідність із законодавством прийнятих ними рішень з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель; обмеження або зупинення освоєння земельних ділянок у разі розробки корисних копалин, у тому числі торфу, проведення геологорозвідувальних, пошукових та інших робіт з порушенням вимог земельного законодавства; припинення будівництва та експлуатації об`єктів у разі порушення вимог земельного законодавства до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків; припинення права користування земельною ділянкою відповідно до закону; 38) письмово звертається до відповідної кваліфікаційної (екзаменаційної) комісії про розгляд питання щодо позбавлення сертифікованого інженера-землевпорядника, інженера-геодезиста кваліфікаційного сертифіката (його анулювання), а оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок - кваліфікаційного свідоцтва оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок; 39) приймає на підставі подання кваліфікаційної комісії рішення про анулювання (позбавлення), зупинення та поновлення дії кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста; 40) складає протоколи про адміністративні правопорушення та розглядає справи про адміністративні правопорушення, накладає адміністративні стягнення; 41) розраховує розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, псування земель, порушення режиму, нормативів і правил їх використання, та вживає заходів до її відшкодування щодо земель державної власності сільськогосподарського призначення в установленому законодавством порядку; 42) подає позов про конфіскацію земельної ділянки у випадках, визначених законом; 42-1) звертається до суду з позовами про визнання недійсними угод, укладених із порушенням встановленого законом порядку купівлі-продажу, ренти, дарування, застави, обміну земельних ділянок державної, комунальної власності; 43) подає пропозиції щодо фінансування заходів з охорони земель; 44) вживає відповідно до закону заходів щодо повернення самовільно зайнятих земельних ділянок їх власникам або користувачам; 45) здійснює ведення та адміністрування Державного земельного кадастру, інформаційну взаємодію ІНФОРМАЦІЯ_14 з іншими інформаційними системами в установленому порядку; 46) організовує виконання на відповідній території робіт із землеустрою та оцінки земель, що проводяться з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру; 47) здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, обмежень у їх використанні; 48) веде поземельні книги та видає витяги із Державного земельного кадастру про земельні ділянки; 49) забезпечує користування відомостями Державного земельного кадастру, організовує роботи з підготовки та підвищення кваліфікації державних кадастрових реєстраторів; 50) розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах, визначених Земельним кодексом України, безпосередньо або через визначені в установленому порядку його територіальні органи; 51) вносить у встановленому порядку пропозиції щодо розпорядження землями державної та комунальної власності, встановлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища, регулювання земельних відносин; 52) бере участь у розробленні та виконанні державних, галузевих, регіональних та місцевих програм з питань регулювання земельних відносин, раціонального використання земель, їх відтворення та охорони, встановлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища, у проведенні моніторингу земель, територіальному плануванні; 53) забезпечує підготовку та здійснення організаційних, економічних, екологічних та інших заходів, спрямованих на раціональне використання та охорону земель, їх захист від шкідливого антропогенного впливу, дотримання режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, інших територій; 54) організовує виконання робіт, пов`язаних з проведенням земельної реформи; 55) укладає договори із закладами освіти про співробітництво щодо професійної підготовки оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, веде Державний реєстр оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, які отримали кваліфікаційне свідоцтво, видає витяги з нього, готує пропозиції щодо вдосконалення методики та порядку виконання робіт з грошової оцінки земель, видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки; 56) забезпечує науково-експертне, інформаційне та методичне проведення землевпорядних, землеоціночних робіт, вживає організаційних заходів щодо проведення земельних торгів; 57) здійснює землеустрій, зокрема забезпечує проведення державної інвентаризації земель та земельних ділянок усіх форм власності; 58) вносить до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пропозиції щодо використання коштів, які надходять у порядку відшкодування втрат лісогосподарського виробництва; 59) забезпечує створення, формування і ведення Державного фонду документації із землеустрою; 60) затверджує відповідно до Законів України Про землеустрій, Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність склад кваліфікаційних комісій; 61) веде Державний реєстр сертифікованих інженерів-землевпорядників і Державний реєстр сертифікованих інженерів-геодезистів та видає витяги із зазначених реєстрів; 62) надає статус саморегулівних організацій у сфері землеустрою та топографо-геодезичної і картографічної діяльності; 64) проводить відповідно до законодавства моніторинг земель та охорону земель; 65) бере участь у державному регулюванні планування територій; 66) створює інформаційну базу даних з питань землеустрою; 67) погоджує в межах повноважень, передбачених законом, проекти державних цільових, міждержавних та місцевих програм меліорації земель; 68) здійснює функції з управління об`єктами державної власності, що належать до сфери його управління; 69) здійснює розгляд звернень громадян з питань, пов`язаних з діяльністю Держгеокадастру, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління; 70) проводить публічний моніторинг земельних відносин, у тому числі моніторинг ринку земель; 71) здійснює інші повноваження, визначені законом.
Пунктом 8 Положення про ІНФОРМАЦІЯ_1 , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 15 встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_2 здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Відповідно до пунктів 3, 4 та 16 Положення про ІНФОРМАЦІЯ_12 , затвердженого наказом ІНФОРМАЦІЯ_2 від 23.12.2021 № 603 (у редакції наказу ІНФОРМАЦІЯ_2 від 23.09.2022 № 276 та наказу Держгеокадастру від 08.03.2023 № 85), ІНФОРМАЦІЯ_13 є самостійною юридичною особою публічного права, завданнями якої є реалізація повноважень Держгеокадастру на території Хмельницької області. Головне управління відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює ведення Державного земельного кадастру, інформаційну взаємодію ІНФОРМАЦІЯ_14 з іншими інформаційними системами в установленому порядку; здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, обмежень у їх використанні; забезпечує створення, формування і ведення регіонального та місцевого фонду документації із землеустрою та оцінки земель.
Технічні документації щодо вказаних у клопотанні земельних ділянок, відповідно до Положення про Державний фонд документації із землеустрою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2004 р. № 1553, належать до Місцевого фонду документації, який створюється, формується і ведеться територіальними органами Держгеокадастру, що провадять свою діяльність на районному (міському) рівні. Держгеокадастр же створює і формує Головний фонд, призначений для обліку і зберігання документації із землеустрою та оцінки земель, проведеного на загальнодержавному рівні, та централізованого обліку відомостей про документи регіональних і місцевих фондів.
Окрім того, із змісту поданого представником ІНФОРМАЦІЯ_1 заперечення слідує, що ІНФОРМАЦІЯ_13 , як територіальний орган Держгеокадастру підключене і використовує в своїй діяльності інформаційну систему електронного документообігу ІНФОРМАЦІЯ_2 (в тому числі автоматизовану систему діловодства на базі «ДОК ПРОФтмСТЕП 2.0», «Автоматизовану систему управління документами «ДОК ПРОФ 3» і їх архівів).
З наведеного вище вбачається, що слідчим не доведено, що витребовувані ним документи можуть зберігатися у
ІНФОРМАЦІЯ_1 та що вказана юридична особа є їх володільцем, що відповідно до вимог ч. 5 ст. 163 КПК України є підставою для відмови у задоволенні клопотання.
Керуючись ст.ст.163, 164 КПК України,
постановила:
У задоволенні клопотання старшого слідчого в ОВС ВРЗЗС СУ ГУНП поліції в Хмельницькій області ОСОБА_3 відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її проголошення.
Слідча суддя
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2023 |
Оприлюднено | 02.05.2024 |
Номер документу | 112790598 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Кирик О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні