Ухвала
від 08.08.2023 по справі 127/23626/23
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №127/23626/23

Провадження №1-кс/127/9264/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 серпня 2023 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області

в складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю прокурора ОСОБА_3 ,

розглянувши у судовому засіданні клопотання прокурора Вінницької окружної прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду, -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Вінницької окружної прокуратури ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про проведення огляду.

Клопотання мотивовано тим, що проводиться досудове розслідування у кримінальному провадження № 42023022110000221 від 02.05.2023 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, щодо можливого зловживання службовим становищем посадовими особами Вінницької міської ради в інтересах суб`єктів господарювання під час будівництва багатоквартирних житлових будинків, комерційних об`єктів із грубим порушенням вимог містобудівного, земельного, екологічного законодавства, тощо.

Досудовим розслідуванням встановлено, що в м. Вінниця, вул. І. Богуна 27А, на земельній ділянці з кадастровим номером 0510100000:02:015:0252, здійснюється будівництво ЖК «Родинний маєток», замовником виступає ТОВ «Родинний маєток» (код ЄДРПОУ 41029980), генеральним підрядником ТОВ «Вінниця Будінвест» (код ЄДРПОУ 42485911). На даний час дві з трьох секцій комплексу здано в експлуатацію (категорія складності СС3).

В ході проведення досудового розслідування слідчим здійснено тимчасовий доступ до проекту вказаного будівництва.

За результатами аналізу проекту встановлено, серед іншого, наступні невідповідності та порушень вимог ДБН.

1) неподання відомостей або документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу:

- проектними рішеннями передбачено влаштування мереж газопостачання на земельній ділянці/ділянках на яку/які не надано документів на право власності/користування та яка/які відсутня/відсутні в вихідних даних, у випадку відсутності таких документів порушено ч. 4 ст. 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;

- відсутні документи на право власності на будівлі, що підлягають знесенню;

- відсутній «план трас зовнішніх інженерних мереж та комунікацій масштабом 1:2000», а надано «план зведених мереж масштабом 1:500», не відображено містобудівні обмеження у використанні території, діючі санітарної зони в межах об`єкту будівництва, відсутня інформація про перенесення наявних інженерних мереж, не відображено мережі газопостачання до будинку 3 черги будівництва. Не дотримано п.9 МУтаО не зазначеного охоронні зони інженерних мереж та комунікацій;

2) невідповідність поданих документів вимогам законодавства:

наявність у поданих документах порушень містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, зокрема дотримання вимог висотності (блакитна лінія), щільності населення, планувальні обмеження (охоронні зони пам`яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об`єктів природно-заповідного фонду, прибережні захисні смуги, зони санітарної охорони), дотримання охоронних зон об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури та об`єктів підвищеної небезпеки (червоні та жовті лінії), а також зелених насаджень (зелена лінія);

- не дотримано п. 8.19 ДБН В.2.2-15:2019 господарські (позаквартирні) комори для мешканців будинку не обладнано системами протидимного захисту, автоматичного пожежогасіння, адресною пожежною сигналізацією згідно з ДБН В.2.5-56 з виведенням сигналу про її спрацювання на об`єднаний диспетчерський пульт. Дані комори наявні вище 3-го поверху, що порушує пункти 8.19, 5.37 ДБН В.2.2-15:2019;

- порушено п.10.8.3 ДБН Б.2.2-12:2019 розміщено боксові гаражі (позиція 16 по ГП) на території житлових кварталів, мікрорайонів багатоквартирної житлової забудови, що не допускається;

- генеральний план: не нанесено лінії регулювання забудови інженерних мереж (в тому числі, відповідно витягу з плану зонування міста з нанесеними містобудівними обмеженнями у використанні території. Відсутня інформація щодо зони потенційно небезпечних об`єктів лінійної частини магістральних продуктопроводів, заборонних зон електромереж, санітарно-захисної зони, природоохоронної зони, зони потенційно небезпечних об`єктів 2 класу; не дотримано вимоги п.6.1.7 ДБН Б.2.2-12:2019 - організовано місця постійного та тимчасового (гостьових) зберігання засобів автотранспорту на відкритих автостоянках в середині житлової групи, що не допускається; не зазначено місце розташування майданчика для вигулу тварин і відстань до нього;

- не дотримано п.А.9 додатку А ДБН В.2.2-15:2019 - при визначенні поверховості надземної частини багатоквартирного житлового будинку до кількості поверхів не включено усі надземні, (цокольний), оскільки верх його перекриття знаходиться вище середньої планувальної позначки землі більше ніж на 2 м, а саме - 2,150м (середня планувальна позначка землі). Окрім того, відповідно абзацу другого даного пункту, при різній кількості поверхів у різних частинах будинку на ділянці з ухилом поверховість визначають окремо для кожної частини будинку, для секцій 2 і 3 середня планувальна позначка становить -2,580 м та -2,960м, відповідно вказані секції мають поверховість 7 надземних, а не 6 поверхів, що суперечить МУтаО обмеження висоти в 6 поверхів;

- запроектований технічний поверх має квартирну розпланування та висоту, а також не виконує функції технічного поверху, як такого призначеного для розміщення інженерного обладнання та прокладання комунікацій (п. 3.36 ДБН В.2.2-15-2019). Проектні рішення розділу ВК (арк. 14) передбачають газовий котел та квартирний вузол обліку води на 7 поверсі, що суперечить МУтаО;

- система протидимного захисту розроблена Флоріан-Т передбачає відмітки та планувальні рішення паркінгу, які суперечать АР (відсутні офісні приміщення на відмітці -4,150/-4,200, інші рішення по розташуванню і площам тамбур-шлюзів, приміщення паркінгів не поєднані воротами, а розділені протипожежними стінами, самі приміщення менші за площею і відповідно потребують уточнення щодо наявних шахт димовидалення), аналогічно рішення секції 3.1 комора на планах прим. 2 в СПЗ приміщення для прокладання вентиляційної шахти. Окрім того, проектними рішеннями порушено п.8.34 ДБН В.2.3-15:2007 з підземного гаражу (відм. -7,150) площу, що обслуговується одним димоприймальним пристроєм, прийнято більше ніж 900 м2 1038,7 (зона 3) і 1105 (зона 4), що потребує коригування місця влаштування протидимної перешкоди. Аналогічно система пожежної сигналізації та спостерігання потребує уточнення внесеним змінам АР. Порушено п. 8.39 ДБН В.2.3-15:2007, щодо відстаней від будівель (на першому поверсі наявні вікна), майданчиків. Не дотримано п.8.19 ДБН В.2.2-15:2019 підвальні і цокольні поверхи слід поділяти протипожежними перегородками 1-го типу на відсіки по секціях. У кожному відсіку або секції підвальних і цокольних поверхів повинно бути не менше двох вікон (люків) розміром не менше ніж 0,75 м ? 1,2 м кожне. Не влаштовано підпору повітря до тамбур-шлюзу на першому поверсі секції 3.1. Не дотримано п. 8.16 ДБН В.2.2-15:2019 у будинку з умовною висотою до 26,5 м з коридору завдовжки понад 12 м (секція 3.4 прим. 1 по усіх поверхах), не забезпечено природним освітленням за п.10.5, тому повинно бути передбачено видалення диму згідно з пунктами 8.16, 8.17 ДБН В.2.2-15:2019;

- в проектній документації відсутня інформація про дотримання вимог розділу 9 ДБН Б.2.2-12:2019 щодо доступності об`єкта будівництва до соціальної інфраструктури (установи та організації громадського обслуговування) з урахуванням їх складу та місткості (п. 9.7), (а саме: не зазначено відстані до установ та організацій громадського обслуговування - закладу дошкільної освіти (зазначене посилання на об`єкт, що будується не регламентовано ДБН Б.2.2-12:2019, у випадку відхилень чи не можливості дотримання вимог, потрібно надати погодження відповідно Порядку погодження Міністерством розвитку громад та територій України обґрунтованих відхилень від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки до будівель і споруд у спосіб, не передбачений будівельними нормами затвердженого наказом Мінрегіону від 19.04.2018 № 97); закладів позашкільної освіти житлових районів; культурно-видовищних центрів житлових районів; фізкультурно-спортивних центрів житлових районів; аптек; відділень зв`язку та філій банківських установ), розділу 10 щодо нормативних відстаней підходу пасажирів до зупинок маршрутного пасажирського транспорту (п.10.4.9);

- відповідно абзацу другого підпункту 15.5 пункту 15 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 № 45 проектна документація на об`єкти будівництва, не побудовані повністю або частково відповідно до затвердженого проекту, підлягають коригуванню у зв`язку з введенням нових нормативних актів, що зумовлено підвищенням у нових нормативних актах таких вимог безпеки: забезпечення механічного опору та стійкості (міцності), електро-, вибухо-, пожежобезпечності, енергоефективності об`єкта та вимог нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. На момент звернення за отриманням дозволу він розроблений відповідно до нечинних норм (ширини коридорів, глибини балконів і т.д.);

- відсутні принципові рішення по мережам: телефонного зв`язку, телебачення, радіофікації, мережі замково-переговорної системи відповідно чим порушено п. 7.55, 7.58, 7.59, 7.63, 7.64 ДБН В.2.2-15:2019, п. 6.4.1 ДБН В.2.2-28:2010;

Додатково встановлено окремі порушення допущенні в частині протипожежної безпеки, а саме:

1. Відсутній підтверджувальний розрахунок межі вогнестійкості будівельних конструкцій (колон, перекриття, стін) згідно ДБН В.1.1-7:2016 Додаток В;

2. Відсутні межі вогнестійкості будівельних конструкцій паркінгу 490К-19-3-АР Вбудовано-прибудований дворівневий паркінг;

3. Технічними умовами АТ «Вінницяобленерго» не передбачено живлення по І категорії електропостачання. Відсутні рішення щодо забезпечення електропостачання І категорії згідно ПУЕ для електроприймачів систем протипожежного захисту згідно ДБН В.2.5-56:2014 п. 5.10;

4. Не передбачено виконання вимог щодо влаштування споруд подвійного призначення у відповідності до Кодекс цивільного захисту України ст.32 та ДБН В.2.2.5-97;

5. Не відповідність кресленням розділу АР з іншими розділами СПС, СО, АСПГ, та ін.;

6. Не забезпечені вимоги ДБН В.2.2-40:2018 для маломобільних груп населення розділу 6, 7, 8, 10, 11.

Водночас вказані порушення містобудівного законодавства залишаються без уваги посадових осіб Вінницької міської ради.

Для встановлення об`єктивної істини у кримінальному провадженні досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначених фактів, виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, виникла необхідність у проведенні огляду земельної ділянки з кадастровим номером 0510100000:02:015:0252 та всіх наявних в межах даної земельної ділянки об`єктів завершеного/незавершеного будівництва та інших забудов.

З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань огляд необхідно провести за участю спеціалістів управління Державної інспекції архітектури та містобудування у Вінницькій області та Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області.

Згідно інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно власником земельної ділянки з кадастровим номером 0510100000:02:015:0252, площею 2.1658 га, з цільовим призначенням - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури, що розташована за адресою: місто Вінниця, вул. І. Богуна 27А, є Територіальна громада міста Вінниці в особі Вінницької міської ради, код ЄДРПОУ: 25512617, орендар - Товариство з обмеженою відповідальністю "Родинний маєток", код ЄДРПОУ: 41029980.

Враховуючи вищевикладене, прокурор просив клопотання задовольнити.

В судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 клопотання підтримав та просив задовольнити.

Вислухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов до наступного висновку.

Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 223 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Приймаючи до уваги викладене, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин імовірного кримінального правопорушення, проведення необхідних вимірювань площ земельної ділянки та встановлення характеристик будівельних робіт, отримання необхідних відомостей для призначення експертиз, слідчий суддя вважає, що клопотання обґрунтоване та наявні достатні підстави для надання дозволу на проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером 0510100000:02:015:0252, площею 2.1658 га, з цільовим призначенням - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , оскільки проведення вказаної слідчої дії буде сприяти виявленню та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, які підлягають доказуванню.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 110, 233, 234, 235, 237, 395 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання прокурора Вінницької окружної прокуратури ОСОБА_3 задовольнити.

Надати дозвіл на проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером 0510100000:02:015:0252, площею 2.1658 га, з цільовим призначенням - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури, що розташована за адресою: місто Вінниця, вул. І. Богуна 27А, власником якого є Територіальна громада міста Вінниці в особі Вінницької міської ради, код ЄДРПОУ: 25512617, орендарем - Товариство з обмеженою відповідальністю "Родинний маєток", код ЄДРПОУ: 41029980, а також та всіх наявних в межах даної земельної ділянки, об`єктів завершеного/незавершеного будівництва та інших забудов.

Ухвала залишається в силі протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала слідчого судді не підлягає апеляційному оскарженню.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення08.08.2023
Оприлюднено15.08.2023
Номер документу112795631
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —127/23626/23

Ухвала від 08.08.2023

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Михайленко А. В.

Ухвала від 08.08.2023

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Михайленко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні