Постанова
від 22.07.2010 по справі 2а-2944/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

22 липня 2010 року 11.30 № 2а-2944/10/2670

Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі го ловуючого судді Келеберди В .І. при секретарі судового зас ідання Литвиненко Д.В. розгл янувши у відкритому судовому засіданні адміністративну с праву

за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Порив"

до Державної податкової інс пекції у Голосіївському райо ні м. Києва

про визнання нечинним рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій від 03.03.2009р. № 0002422304

Обставини справи:

Позивач звернувся до суду з вимогами про визнання нечинним рішення про застос ування штрафних (фінансових) санкцій № 0002422304 від 03 березн я 2009 року.

В обґрунтування свої х вимог Позивач посилається на Закон України «Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг» та зазначає, що ві дповідачем безпідставно нар аховано суму штрафних санкці й, так як позивачем не було пор ушено п. 1 ст. 3 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Відповідач заперечує про ти позовних вимог, виходячи з того, що позивачем не виконую ться вимоги Постанови Кабіне ту Міністрів України «Про те рмін переведення суб' єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових опер ацій у готівковій та безготі вковій формі із застосування м реєстраторів розрахункови х операцій»щодо переведення суб' єктів підприємницької діяльності на облік розраху нкових операцій у готівковій та безготівковій формі із за стосуванням реєстраторів ро зрахункових операцій з викор истанням гральних автоматів до 31.12.2006р.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з'ясувавш и всі фактичні обставини, на я ких ґрунтується позов, об'єкт ивно оцінивши докази, які маю ть юридичне значення для роз гляду справи і вирішення спо ру по суті, Окружний адмініст ративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеже ною відповідальністю “Порив ” зареєстроване у Голосіївсь кій районній у місті Києві Де ржавній адміністрації 27.05.1998, ід ентифікаційний код 21513028, що під тверджується Свідоцтвом С ерія А00 № 050689 про державну реє страцію юридичної особи.

Державною податковою адміністрацією у Львівській області була проведена пере вірка залу гральних автоматі в, розташованого за адресою: м . Львів, вул. Наукова, 49 А, що нале жить ТОВ "Порив".

Перевіркою встановле но, що в залі гральних автомат ів знаходяться 123 гральних авт оматів в робочому стані , які н е зареєстровані в органах де ржавної податкової служби та не переведені у фіскальний р ежим роботи.

За результатами пере вірки складено акт від 10.02.2009 р., в якому зафіксовано порушенн я п.1 п. 2 ст. 3 Закону України “Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій в сфер і торгівлі, громадського хар чування і послуг” від 06.07.1995 р. № 26 5/95-ВР.

На підставі вказаног о вище акту ДПІ у Голосіївськ ому районі м. Києва було винес ено рішення про застосування передбачених п. 2 ст. 17 Закону У країни “Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг ” штрафних (фінансових) санкц ій від 03.03.2009 р. № 0002422304, згідно як ого до позивача застосовано суму штрафних санкцій у розм ірі 41 820 грн. за виявлене поруше ння.

Відповідно до ст. 2 Зак ону України “Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій в сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг” реєстратор розрахунко вих операцій - пристрій або програмно-технічний комплек с, в якому реалізовані фіскал ьні функції і який призначен ий для реєстрації розрахунко вих операцій при продажу тов арів (наданні послуг), операці й з купівлі продажу іноземно ї валюти та/або реєстрації кі лькості проданих товарів (на даних послуг). До реєстраторі в розрахункових операцій від носяться: електронний контро льно-касовий апарат і електр онний контрольно-касовий реє стратор, комп' ютерно-касова система, електронний таксом етр, автомат з продажу товарі в (послуг) тощо.

Даною статтею також н адано визначення автомату з продажу товарів (послуг) - це реєстратор розрахункових оп ерацій, який в автоматичному режимі здійснює видачу (нада ння) за готівкові кошти або із застосуванням платіжних кар ток, жетонів тощо товарів (пос луг) і забезпечує відповідни й облік їх кількості та варто сті.

Згідно п. 1 Наказу Держ авного комітету з питань рег уляторної політики та підпри ємництва, Міністерства фінан сів України від 18.04.2006 № 40/374 “Про за твердження Ліцензійних умов провадження організації дія льності проведення азартних ігор і Порядку контролю за до держанням Ліцензійних умов п ровадження організації діял ьності з проведення азартних ігор”, визначено, що: - гральни й автомат - це механічне, еле ктричне, електронне обладнан ня або пристрій, що використо вується для проведення азарт них ігор, результат яких визн ачається без участі працівни ка ліцензіата програмою робо ти цього обладнання (пристро ю) з використанням генератор а випадкових чисел, який міст иться всередині корпусу тако го обладнання (пристрою), і су ма виграшу нараховується обл аднанням (пристроєм) автомат ично;

- зал гральних автоматів - н ежитлове приміщення, крім пе ресувної малої архітектурно ї форми, закрите від огляду зз овні, у якому для проведення а зартних ігор використовують ся тільки гральні автомати.

Відповідно до вищеви кладеного, можна зробити вис новок, що оскільки внесення с тавки обліковується автомат ом і ним же визначається розм ір виграшу, то дана послуга на дається саме гральним автома том, а не залом гральних автом атів, як нежитловим приміщен ням.

Відповідно до вимог п .1 та п.2 ст.3 Закону України “Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій в сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг”, суб' єкт и підприємницької діяльност і, які здійснюють розрахунко ві операції в готівковій фор мі при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг зобов' язані проводити р озрахункові операції на повн у суму покупки (надання послу ги) через зареєстровані, опло мбовані у встановленому поря дку та переведені у фіскальн ий режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роз друкуванням відповідних роз рахункових документів, що пі дтверджують виконання розра хункових операцій, або із зас тосуванням у встановленому п орядку розрахункових книжок ; видавати особі, яка отримує а бо повертає товар, отримує по слугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Постановою КМУ “Про т ерміни переведення суб' єкт ів підприємницької діяльнос ті на облік розрахункових оп ерацій у готівковій та безго тівковій формі із застосуван ням реєстраторів розрахунко вих операцій ” від 07.02.2001 р. № 121 ( із змінами, внесеними Постанов ами КМУ від 29.01.2003 р. № 151, від 10.12.2003 р. № 1905, від 28.10.2004 р. № 1447, від 07.06.2006 р. № 803) уст ановлено терміни переведенн я суб' єктів підприємницько ї діяльності на облік розрах ункових операцій у готівкові й та безготівковій формі із з астосуванням реєстраторів р озрахункових операцій з вико ристанням гральних автоматі в до 31.12.2006 р.

Виходячи із правовог о контексту вказаної вище По станови КМУ суб' єкти підпри ємницької діяльності, які зд ійснюють підприємницьку дія льність у сфері грального бі знесу шляхом надання послуг з використанням гральних авт оматів зобов' язані з 01 січня 2007 року використовувати у сво їй ліцензованій діяльності з надання послуг грального бі знесу гральні автомати з про дажу послуг, які оснащені зап ам' ятовуючими пристроями (ф іскальною пам' яттю), в т.ч. ти х, що вже задіяні у використан ні.

Державна комісія з питань впровадження електр онних систем і засобів контр олю та управління товарним і грошовим обігом протокольни м рішенням від 27 червня 2002 року № 13 встановила вимоги щодо ре алізації фіскальних функцій гральними автоматами.

За таких обставин, вих одячи з специфіки надання по слуг у сфері грального бізне су на гральних автоматах та в раховуючи викладене, гральни й автомат повинен бути оснащ ений належним реєстратором розрахункових операцій ( дал і- РРО).

Таким чином, враховую чи вищенаведене, Позивач зоб ов' язаний був надавати посл уги через зареєстровані, опл омбовані у встановленому пор ядку та переведені у фіскаль ний режим роботи реєстратор и розрахункових операцій з р оздрукуванням відповідних р озрахункових документів, що підтверджують виконання роз рахункових операцій на індив ідуальному гральному автома ті.

Відповідно до п.4.4. “Пор ядку реєстрації, опломбуванн я та застосування РРО за това ри (послуги) затвердженого На казом ДПА України від 01.12.2000 р. № 16 4, реєстрація продажу товару (о плати послуги) через РРО пров одиться одночасно з розрахун ковою операцією. Розрахунков ий документ повинен видавати ся покупцеві не пізніше заве ршення розрахункової операц ії. Розрахункова операція вв ажається проведеною через РР О, якщо дані про її обсяг уведе ні в режимі реєстрації.

Згідно абзацу третьо го статті 2 Закону України “Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг”, розрах ункова операція це приймання від покупця готівкових кошт ів, платіжних карток, платіжн их чеків, жетонів тощо за місц ем реалізації товарів (послу г), видача готівкових коштів з а повернутий покупцем товар (надану послугу), а у разі заст осування банківської платіж ної картки - оформлення відп овідного розрахункового док умента щодо оплати в безготі вковій формі товару (послуги ) банком покупця або, у разі по вернення товару (відмови від послуги), оформлення розраху нкових документів щодо перер ахування коштів у банк покуп ця.

Відповідно до ст. 3 вищ езазначеного Закону суб' єк ти підприємницької діяльнос ті, які здійснюють розрахунк ові операції в готівковій фо рмі при продажу товарів (нада нні послуг) у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг зобов' язані проводити розрахункові операції на по вну суму покупки через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій.

Визначений Законом п орядок проведення розрахунк ових операцій позивачем не д отримувався.

Як зазначає позивач, п орядок розрахунків здійснює ться на встановленому в залі касовому апараті Datecs MP 5000і, лише по факту закінчення гри, коли касир-оператор здійснює вил учення грошових із автомата у місці проведення розрахунк у та вносить їх в касу, а тому п орушення вимог Закону про РР О відсутнє.

Суд не погоджується з таким обґрунтуванням, оскіл ьки порядок реєстрації розра хункових операцій з використ анням РРО у залі гральних авт оматів передбачає такий алго ритм дій, за якого облік розра хункових операцій відокремл ений у часі від їх безпосеред нього здійснення.

Позивач, зазначаючи п ро те, що розрахунки здійснюю ться на одному касовому апар аті, що знаходиться відокрем лено від гральних автоматів, а самі гральні автомати не в несені до Державного реєстру і не проводять розрахункову операцію не спростовує вста новленого під час перевірки порушення, а навпаки наведен е прямо свідчить, що підприєм ством не забезпечується поря док проведення розрахункови х операцій передбачених зако ном, не забезпечується видач а особі відповідного розраху нкового документу встановле ної форми на повну суму прове деної операції при прийнятті готівкових коштів в купюроп риймач грального автомата.

Отже, гральний автомат з 31 г рудня 2006 року, відповідно до за значеної вище постанови, пов инен самостійно виконувати ф іскальні функції, які, зокрем а, полягають в обліку, накопич енні та відображенні даних щ одо прийнятих та виданих (виг раних) гравцями грошових зам інників - жетонів та кредиті в.

Щодо необхідної умови вик ористання гральних автоматі в із застосуванням РРО є перш за все обов' язкове включен ня їх (або окремих блоків авто матів, що входять до складу ко мп' ютерно-касових систем, я кі забезпечують переведення таких автоматів у фіскальни й режим роботи) до Державного реєстру реєстраторів розрах ункових операцій за процедур ою, встановленою Положенням про зазначений Державний реє стр, що затверджений постано вою КМУ від 29.08.2002 № 1315 то вказана п роцедура здійснюється за под анням заявника (наприклад ви робників або постачальників такої техніки, розробленої н а замовлення операторів сфер и грального бізнесу)

Взаємовідносини між підпр иємствами- виробниками реє страторів розрахункових опе рацій і підприємствами - спо живачами цієї продукції (в то му числі, з питань її придбанн я та комплектності поставки вказаної системи) регулюютьс я Господарським кодексом Укр аїни. Зокрема, відповідно до с татті 270 ГК України товари пов инні поставлятися комплексн о, відповідно до вимог станда ртів, технічних умов або прей скурантів. Договором може бу ти передбачено поставку з до датковими до комплекту вироб ами (частинами) або без окреми х, не потрібних покупцеві вир обів (частин), що входять до ко мплекту. Якщо комплектність не визначено стандартами, те хнічними умовами або прейску рантами, вона в необхідних ви падках може визначатися дого вором.

Таким чином, суб' єкти госп одарювання в сфері грального бізнесу, самостійно мали мож ливість з 01.07.02 по 31.12.06 звернутись до виробників та постачальн иків реєстраторів розрахунк ових операцій з метою вигото влення моделі реєстраторів р озрахункових операцій (граль них автоматів) у відповіднос ті до норм Закону і відповідн о до вимог Постанови КМУ № 1315 вн ести подання на внесення мод елі до Державного реєстру ре єстраторів розрахункових оп ерацій.

Фіскалізація грального об ладнання є основною передумо вою для легалізації ринку гр альних автоматів.

Обов' язок застосування г ральних автоматів, які перев едені у фіскальний режим роб оти, є нормою закону, якою мают ь керуватися суб' єкти госпо дарювання при здійсненні дія льності у сфері грального бі знесу.

Судом встановлено, що 04.06.2008 То вариством з обмеженою відпов ідальністю “Експотрейд” бул о розроблено комп`ютерно - кас ову систему “Фіскал”, яка нак азом Державної податкової ад міністрації України від 01.07.2008 № 430 включена до Державного реєс тру реєстраторів розрахунко вих операцій. Комп`ютерно - к асова система “Фіскал”призн ачена для фіскалізації граль них автоматів, автоматизації збору, обліку і контролю дани х про функціонування залів г ральних автоматів.

Отже, підсумовуючи викладе не, з липня 2008 року суб' єкти пі дприємницької діяльності, як і надають послуги в сфері гра льного бізнесу з використанн ям рулетки чи гральних автом атів не тільки зобов' язані були перейти на оснащення гр альних автоматів портативни ми електронними контрольно-к асовими апаратами при здійсн енні розрахункових операцій на окремо визначеному граль ному апараті, а і мали технічн у можливість це здійснити.

Згідно з п.2 ст.17 Закону Украї ни “Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг” за порушення вимог цього Закон у до суб' єктів підприємниць кої діяльності, які здійснюю ть розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням в ідповідних органів державно ї податкової служби України застосовуються фінансові са нкції у вигляді штрафу.

Застосування відповідачем суми штрафу в розмірі 41 820 грн. (3 40,00 грн.*123) відповідає чинному за конодавству.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС Ук раїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених ст. 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст. 71 КАС Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.

З огляду на викладене, суд п риходить до висновку про пра вомірність рішення про засто сування штрафних (фінансових ) санкцій №0002422304 від 03.03.2009 в зв' язк у з чим відмовляє у задоволен ні адміністративного позову .

Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, Окружний а дміністративний суд міста Ки єва, -

П О С Т А Н О В И В:

Відмовити у задов оленні адміністративного по зову у повному обсязі.

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, встановлено го Кодексом адміністративно го судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщ о було подано заяву про апеля ційне оскарження, але апеляц ійна скарга не була подана у в становлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути оска ржена до суду апеляційної ін станції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя В.І. Келеберда

Дата складення текстьу рі шення у повному обсязі - 05.08.2010

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.07.2010
Оприлюднено24.09.2010
Номер документу11279628
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2944/10/2670

Ухвала від 02.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кишинський М.І.

Постанова від 22.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні