Постанова
від 20.05.2010 по справі 2а-14286/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

20 травня 2010 року 15:47 № 2а-14286/09/2670

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі суд ді Кузьменка В.А., за участю се кретаря Хижняк І. В. та предста вників:

позивача: Нестеренка Д. О.;

відповідача: не з' явилися

розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом Управління Пенсійного фо нду України в Шевченківськом у районі міста Києва

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю “Інженерго”

про стягнення заборгованост і

На підставі частини тре тьої статті 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни в судовому засіданні 20 тр авня 2010 року проголошено всту пну та резолютивну частини п останови.

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И :

18 листопада 2010 року (від повідно до відмітки канцеляр ії) Управління Пенсійного фо нду України в Шевченківськом у районі міста Києва (далі по т ексту - позивач, УПФУ) зве рнулося до Окружного адмініс тративного суду міста Києва з адміністративним позовом д о Товариства з обмеженою від повідальністю “Інженерго” (д алі по тексту - відповідач, Т ОВ “Інженерго”), в якому проси ть стягнути суму заборговано сті по відшкодуванню коштів на виплату різниці між сумам и пенсій відповідно до Закон у України “Про наукову та нау ково-технічну діяльність” у розмірі 62 791,56 грн.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 03 грудня 2010 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі №2а-14286/09/2670, закінчено п ідготовче провадження та при значено справу до судового р озгляду на 12 січня 2010 року, яке відкладалося на 26 лютого 2010 ро ку, а пізніше на 16 квітня 2010 рок у на 20 травня 2010 року у зв' язк у із неприбуттям представник ів відповідача.

В судовому засіданні 20 трав ня 2010 року представник позива ча підтримав позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судові засідання не забезпечив, хоча про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином . У зв' язку з неприбуттям в су дове засідання представникі в відповідача та ненаданням витребуваних доказів розгля д справи відкладався, ухвала про призначення розгляду сп рави та повістки направлялис я відповідачу за адресою, вне сеною відповідачем до Єдиног о державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців. Відповідно до зміст у частини другої статті 17, час тини першої статті 18 Закону Ук раїни “Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців” та з ур ахуванням положень частини в осьмої статті 35 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни така адреса вважається достовірною, а повістка, напр авлена за нею, врученою юриди чній особі.

Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.

Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, су д -

В С Т А Н О В И В:

Відповідач - Товарис тво з обмеженою відповідальн істю “Інженерго” - перебуває на обліку в Управлінні Пенсі йного фонду України в Шевчен ківському районі міста Києва , а тому є суб' єктом системи з агальнообов' язкового держ авного пенсійного страхуван ня.

Відповідно до матеріалів с прави на час розгляду справи ТОВ “Інженерго” має заборго ваність по відшкодуванню різ ниці фактичних витрат на вип лату пенсій, призначених від повідно до Закону України “П ро наукову та науково-техніч ну діяльність” на суму 62 791,56 гр н.

Правовідносини, що виникаю ть між суб' єктами системи з агальнообов' язкового держ авного пенсійного страхуван ня, визначають коло осіб, які п ідлягають державному пенсій ному страхуванню, платників страхових внесків, їх права т а обов' язки, порядок нараху вання, обчислення та сплати с трахових внесків та інших пл атежів, в тому числі по відшко дуванню різниці фактичних ви трат на виплату пенсій, призн ачених відповідно до Закону України “Про наукову та наук ово-технічну діяльність”, ст ягнення заборгованості за ци ми платежами і страховими вн есками, умови набуття права т а порядок визначення розмірі в пенсійних виплат і регулюю ться Законом України “Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування” (тут і далі по тексту нормативно-п равові акти в редакції на мом ент виникнення правовідноси н).

Як свідчать матеріали спра ви, в ТОВ “Інженерго” працюва ли громадяни, яким пенсії при значені відповідно до абзацу другого пункту 2 розділу ХV Пр икінцевих положень Закону Ук раїни “Про загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання”.

Відповідно до абзацу друго го пункту 2 розділу ХV Прикінце вих положень Закону України “Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я” у разі якщо особа має право на отримання пенсії відпові дно до Закону України “Про на укову та науково-технічну ді яльність” та цього Закону, пр изначається одна пенсія за ї ї вибором. При цьому різниця м іж розміром пенсії, на який ма є право особа відповідно до з азначеного Закону, та розмір ом пенсії із солідарної сист еми відповідно до цього Зако ну фінансується за рахунок к оштів, спрямованих із джерел , визначених Законом України “Про наукову та науково-техн ічну діяльність”.

Згідно з частиною 9 статті 24 З акону України “Про наукову т а науково-технічну діяльніст ь” різниця між сумою пенсії, п ризначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої від повідно до інших законодавчи х актів, на яку має право науко вий працівник, фінансується: для наукових (науково-педаго гічних) працівників державни х бюджетних наукових установ , організацій та вищих навчал ьних закладів III - IV рівнів акре дитації - за рахунок коштів де ржавного бюджету; для науков их (науково-педагогічних) пра цівників інших державних під приємств, установ, організац ій та вищих навчальних закла дів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприєм ств, установ, організацій та з акладів, а також коштів держа вного бюджету в порядку, визн аченому Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету н ауковим (науково-педагогічни м) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 ві дсотків різниці пенсії, приз наченої за цим Законом; для на укових (науково-педагогічних ) працівників недержавних на укових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рах унок коштів цих установ, орга нізацій та закладів.

Механізм фінансування різ ниці між сумою пенсії, призна ченої науковим (науково-педа гогічним) працівникам держав них небюджетних підприємств , установ, організацій та вищи х навчальних закладів III - IV рів нів акредитації згідно із За коном України “Про наукову і науково-технічну діяльність ”, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законод авчих актів, на яку мають прав о зазначені особи (далі - різни ця у розмірі пенсії) визначен ий Порядком фінансування різ ниці між сумою пенсії, призна ченої науковим (науково-педа гогічним) працівникам держав них небюджетних підприємств , установ, організацій та вищи х навчальних закладів III - IV рів нів акредитації згідно із За коном України “Про наукову і науково-технічну діяльність ”, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законод авчих актів, на яку мають прав о зазначені особи, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 24 березня 2004 року №372 (далі - Порядок).

Пунктом 9 Порядку передбаче но, що різниця у розмірі пенсі й наукових (науково-педагогі чних) працівників недержавни х наукових установ, організа цій та вищих навчальних закл адів III - IV рівнів акредитації ф інансується за рахунок кошті в цих установ, організацій та закладів згідно з пунктами 3 - 8 цього Порядку.

Згідно з пунктом 5 Порядку р озмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за р ахунок коштів державних небю джетних підприємств, установ , організацій та вищих навчал ьних закладів III - IV рівнів акре дитації визначається у розра хунку на рік органами Пенсій ного фонду до 20 січня поточног о року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповід но до Закону України “Про нау кову і науково-технічну діял ьність”, про що відповідному підприємству, установі, орга нізації або закладу відразу надсилається повідомлення з а зразком, що додається. Зазна чені підприємства, установи, організації та заклади само стійно визначають суму, що пі длягає до сплати у розрахунк у на місяць, та щомісяця до 25 чи сла перераховують органу Пен сійного фонду за своїм місце знаходженням відповідні кош ти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначено ї у минулому та поточному рок ах.

Судом встановлено, що повід омлення передбачені пунктом 5 Порядку позивачем неоднора зово надсилалися до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю “Інженерго” листами з по відомленнями про вручення: в ід 30 січня 2003 року №03/462; від 20 трав ня 2003 року №03/2357; від 23 травня 2003 ро ку №03/2456; від 04 червня 2003 року №03/2613; від 02 липня 2003 року №03; від 25 лип ня 2003 року №03/3549; від 01 жовтня 2003 ро ку №03/4928; від 30 грудня 2003 року №03/7677; від 17 лютого 2004 року №963/03; від 15 ч ервня 2004 року №3685/03; від 15 червня 2004 року №3681/03; від 25 січня 2006 року № 329/03 (отриманий уповноваженою о собою відповідача 31 січня 2006 р оку про що свідчить відмітка на поштових повідомленнях п ро вручення); від 15 серпня 2006 ро ку №4935/03 (отриманий уповноважен ою особою відповідача 21 серпн я 2006 року про що свідчить відм ітка на поштових повідомленн ях про вручення); від 14 лютого 2007 року №1038/03 (отриманий уповнов аженою особою відповідача 20 л ютого 2007 року про що свідчить відмітка на поштових повідом леннях про вручення); від 06 бер езня 2007 року №1615/03 (отриманий упо вноваженою особою відповіда ча 14 березня 2007 року про що сві дчить відмітка на поштових п овідомленнях про вручення); в ід 04 червня 2007 року №3563/03 (отриман ий уповноваженою особою відп овідача 10 червня 2007 року про що свідчить відмітка на поштов их повідомленнях про врученн я); від 19 серпня 2008 року №4344/03.

Відповідно до пункту 8 Поряд ку у разі порушення строку сп лати коштів, які спрямовують ся на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсі йного фонду стягують відпові дні суми у порядку, визначено му законодавством.

Відповідно до матеріалів с прави ТОВ “Інженерго” має за боргованість перед Управлін ням Пенсійного фонду України в Шевченківському районі мі ста Києва по відшкодуванню к оштів на виплату різниці між сумами пенсій відповідно до Закону України “Про наукову та науково-технічну діяльні сть” у розмірі 62 791,56 грн. Зазнач ена сума заборгованості вини кла за період з 01 січня 2002 року по 31 червня 2008 року.

Судом встановлено, що за дос ліджений період відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив до Управлі ння Пенсійного фонду України в Шевченківському районі мі ста Києва кошти у розмірі 62 791,56 грн. на виплату різниці між су мами пенсій відповідно до За кону України “Про наукову та науково-технічну діяльність ”.

В судовому засіданні 20 трав ня 2010 року представник позива ча підтримав позовні вимоги в повному обсязі і в суду не ви никає сумніву щодо достовірн ості вищезазначених обстави н справи та добровільності ї х визнання.

В судові засідання предста вник відповідача не з' являв ся, у зв' язку із чим судові за сідання неодноразово були ві дкладені, своїх пояснень з пр иводу предмета спору по адмі ністративної справи №2а-1300/09/2670 п редставник відповідача суду не надав.

Враховуючи всі наведені об ставини в їх сукупності, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Статтею 23 Закону України “П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування” встановлено, що спори, що вини кають із правовідносин за ци м Законом, вирішуються орган ами Пенсійного фонду та в суд овому порядку.

Відповідно до пункту 1 части ни першої статті 17 Кодексу адм іністративного судочинства України, компетенція адміні стративних судів поширюєтьс я на спори фізичних чи юридич них осіб із суб' єктом владн их повноважень щодо оскаржен ня його рішень (нормативно-пр авових актів чи правових акт ів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Згідно з вимогами пункту 1 ч астини першої статті 3 Кодекс у адміністративного судочин ства України справа адмініст ративної юрисдикції - це пер еданий на вирішення адмініст ративного суду публічно-прав овий спір, у якому хоча б одніє ю зі сторін є орган виконавчо ї влади, орган місцевого само врядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб 'єкт, який здійснює владні упр авлінські функції на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень.

Визначення управлінь Пенс ійного фонду України в район ах, містах, районах у містах як органів державної влади, що з дійснюють владні управлінсь кі функції, випливає з Положе ння про управління Пенсійног о Фонду України в районах, міс тах і районах у містах, затвер дженого постановою Правлінн я Пенсійного фонду України в ід 30 квітня 2002 року №8-2, зареєстр ованого в Міністерстві юстиц ії України 21 травня 2002 року за № 442/6730.

Відповідно до покладених н а нього завдань управління к онтролює надходження страхо вих внесків та інших платежі в до фонду від підприємств, ус танов, організацій та громад ян, збирає у встановленому по рядку відповідну звітність, проводить планові та позапла нові перевірки фінансово-бух галтерських документів, звіт ів та інших документів щодо п равильності обчислення та сп лати страхових внесків, ціль ового використання коштів фо нду в організаціях, що здійсн юють виплату і доставку пенс ій.

Таким чином, спір за участю відповідного управління Пен сійного фонду України та суб ' єкта господарювання про ст ягнення заборгованості по ві дшкодуванню фактичних витра т на виплату та доставку пенс ій до Пенсійного фонду Украї ни має вирішуватися в порядк у адміністративного судочин ства.

Згідно зі статтею 67 Констит уції України кожен зобов' яз аний сплачувати податки і зб ори в порядку і розмірах, вста новлених законом.

Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України до казами в адміністративному с удочинстві є будь-які фактич ні дані, на підставі яких суд в становлює наявність або відс утність обставин, що обґрунт овують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у спра ві, та інші обставини, що мають значення для правильного ви рішення справи. Ці дані встан овлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.

Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Таким чином, з урахуванням т ого, що сума заборгованості Т ОВ “Інженерго” по відшкодува нню різниці фактичних витрат на виплату пенсій, призначен их відповідно до Закону Укра їни “Про наукову та науково-т ехнічну діяльність” у розмір і 62 791,56 грн. відповідачем у вста новлені законодавством стро ки не сплачено; наявність у нь ого вказаної заборгованості підтверджується витягом з к артки особового рахунку по в ідшкодуванню фактичних витр ат на виплату пенсій наукови м працівникам державного не бюджетного підприємства, док азів погашення відповідачем зазначеної заборгованості с таном на день розгляду цього спору не надано, суд вважає по зовні вимоги Управління Пенс ійного фонду України в Шевче нківському районі міста Києв а обґрунтованими та такими, щ о підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Управління Пен сійного фонду України в Шевч енківському районі міста Киє ва задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю “І нженерго” (04050, м. Київ, вул. Артем а, буд. 77, ідентифікаційний код 30861711) на користь Управління Пен сійного фонду України в Шевч енківському районі міста Киє ва (01054, м. Київ, вул. Воровського 29, р/р 256093122614 (256083132614) в ГУ Ощадбанку по м. Києву та Київській області , МФО 322669, ідентифікаційний код 26087323) заборгованість у розмірі 62 791,56 грн. (шістдесят дві тисячі сімсот дев' яносто одна гри вня п' ятдесят шість копійок ).

Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів з дня її складання в повному о бсязі за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України, шляхом подання чере з суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної с карги. Апеляційна скарга мож е бути подана без попередньо го подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо скарга п одається у строк, встановлен ий для подання заяви про апел яційне оскарження.

Суддя В.А. Кузьменко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.05.2010
Оприлюднено24.09.2010
Номер документу11279681
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14286/09/2670

Ухвала від 09.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 26.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Постанова від 20.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні