Постанова
від 30.08.2010 по справі 2а-6330/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01025,  м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 30 серпня 2010 року                     № 2а-6330/10/2670

10:51

За позовом

Заступника прокурора Дарницького району міста Києва в інтересах держави в особі Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до

Закритого акціонерного товариства «Страхова компанія «Енергогарант»

про

стягнення штрафу в розмірі 85000,00 грн.

Суддя: Кротюк О.В.

Секретар судового засідання: Гончаров В.В.

Обставини справи:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва із адміністративним позовом до Закритого акціонерного товариства «Страхова компанія «Енергогарант»про стягнення штрафу у розмірі 85000,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не сплачено штрафні санкції у встановлені Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»строки, застосовані постановою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 438-ДМ від 22.06.2009 за невиконання розпорядження.

Відповідач в судове засідання не прибув, докази належного повідомлення знаходяться у матеріалах справи. Заперечення проти позову не надав.

Справа розглядається за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,

встановив:

Розпорядженням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 138-ДМ від 23.02.2009 встановлено, що Закритим акціонерним товариством «Страхова компанія «Енергогарант»не виконано розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 17.10.2008 № 946-ДМ, згідно з яким необхідно подати до Комісії особливу інформацію (відомості про зміну складу посадових осіб емітента, дата вчинення дії - 16.07.2008) відповідно до вимог Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за № 97/13364 (далі - Положення). В зв’язку з чим, Закритому акціонерному     товариству «Страхова компанія «Енергогарант»у термін до 23.04.2009 усунути порушення чинного законодавства про цінні папери, подати особливу інформацію відповідно до вимог Положення та в термін до 24 квітня 2009 року поінформувати уповноважену особу Комісії.

Актом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про правопорушення на ринку цінних паперів № 138-ДМ від 04.06.2009 встановлено, що «Закритим акціонерним товариством «Страхова компанія «Енергогарант» не виконано розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 23.02.2009 № 138-ДМ, згідно з яким необхідно у термін до 23.04.2009 необхідно було усунути порушення чинного законодавства про цінні папери, подати до Комісії особливу інформацію (відомості про зміну складу посадових осіб емітента, дата вчинення дії - 16.07.2008) відповідно до вимог Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за № 97/13364.

На момент підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів відомості щодо виконання зазначеного розпорядження Закритим акціонерним товариством «Страхова компанія «Енергогарант»відсутні».

Постановою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 438-ДМ від 22.06.2009 за невиконання розпорядження у відношенні Закритого акціонерного товариства «Страхова компанія «Енергогарант»застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 85000,00 грн. Вказане рішення прийнято з урахуванням того, що «у відношенні Закритого акціонерного товариства «Страхова компанія «Енергогарант»складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 04.06.2009 №138-ДМ, відповідно до якого товариством не виконано розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 23.02.2009 № 138-ДМ, згідно з яким необхідно у термін до 23.04.2009 усунути порушення чинного законодавства про цінні папери, подати до Комісії особливу інформацію (відомості про зміну складу посадових осіб емітента, дата вчинення дії - 16.07.2008) відповідно до вимог Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за №97/13364.

На момент розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів відомості щодо виконання зазначеного розпорядження Закритим акціонерним товариством «Страхова компанія «Енергогарант»відсутні.

Статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»за невиконання розпоряджень передбачена відповідальність.

Представник юридичної особи на розгляд справи не з'явився.

Обтяжуючою обставиною є те, що товариство протягом поточного року притягувалось до відповідальності за зазначене правопорушення на ринку цінних паперів, про що уповноваженою особою Комісії винесено постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 23.02.2009 №116-ДМ та від 27.04.2009 № 303-ДМ».

Вивчивши матеріали справи в їх сукупності суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог з наступних підстав.

Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» 30.10.1996 N 448/96-ВР (Далі –Закон № 448) визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні. 

Частиною першою статті п’ятої Закону № 448 встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Положеннями статті 7 Закону № 448 визначено основні завданнями Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема якими є: формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів;  сприяння розвитку ринку цінних паперів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань: встановлює порядок і реєструє саморегулівні організації, що створюються особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; встановлює вимоги та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства; розробляє і організовує виконання заходів, спрямованих на запобігання порушенням законодавства України про цінні папери.

Відповідно до положень статті 8 № 448 Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; проводити самостійно чи разом з іншими відповідними органами перевірки та ревізії фінансово-господарської діяльності емітентів, осіб, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондових бірж та саморегулівних організацій; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; надсилати матеріали в правоохоронні органи стосовно фактів правопорушень, за які передбачена адміністративна та кримінальна відповідальність, якщо до компетенції комісії не входить накладення адміністративних стягнень за відповідні правопорушення; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Закон України «Про цінні папери та фондовий ринок»від 23.02.2006 N 3480-IV (Далі –Закону № 3480) регулює відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку.

Положеннями статті 40 Закону № 3480 встановлено, що регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка подається Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку (в тому числі в електронному вигляді).

Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.

Строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.

Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 N 1591, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за N 97/13364, (Далі –Положення № 1591) регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія). Дія цього Положення поширюється на всіх емітентів цінних паперів, крім емітентів державних цінних паперів, інвестиційних сертифікатів.

Відповідно до Положення № 1591 встановлено обов'язок та порядок здійснювати розкриття особливої інформації, передбаченої цим Положенням, що поширюється на емітентів цінних паперів з дати, наступної за датою реєстрації Комісією першого випуску цінних паперів.

Статтею 11 Закону № 448 визначено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штрафи, зокрема, за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації у розмірі до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.

Стаття 12 Закону № 448 передбачено порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів: штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії, начальником відповідного територіального органу або за його письмовим дорученням його заступником після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.

Посадова особа Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.

Аналізуючи матеріали справи та пояснення представників сторін в їх сукупності, суд дійшов висновку, що постанова Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 438-ДМ від 22.06.2009, якою за невиконання розпорядження та ненадання інформації накладено на відповідача штраф у розмірі 85000,00 грн. прийнята в порядку та спосіб, визначений законодавством України, в тому числі Законом № 448, в судовому порядку не оскаржена, є обов’язковою для виконання.

Вивчивши матеріали справи, суд встановив, що на день розгляду справи штраф у розмірі 85000,00 гривень відповідачем не сплачено.

Беручи до уваги те, що штраф, застосований Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку у розмірі 85000.00 грн., відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; рішення про його застосування не оскаржив, доказів погашення відповідачем заявленої суми станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі. При цьому, обтяжуючою обставиною є те, що товариство протягом розглядає мого періоду притягувалось до відповідальності за зазначене правопорушення на ринку цінних паперів.

У відповідності до частини другої статті 19 Конституції України (№ 254 к/96-ВР від 28.06.1996 р.) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: 1) суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; 2) суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

При прийнятті рішення суд також бере до уваги положення статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158 –163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Страхова компанія «Енергогарант»(03113, м. Київ, вул. Дегтярівська, 51, код ЄДРПОУ 34578037) до Державного бюджету України штраф у розмірі 85000,00 (вісімдесят п’ять тисяч) гривень.

Постанова може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені статтею 186 та набирає законної сили в порядку та строки, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                                                               О.В.Кротюк

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі –02.09.2010.

Дата ухвалення рішення30.08.2010
Оприлюднено24.09.2010
Номер документу11279763
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6330/10/2670

Ухвала від 22.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 30.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні