Рішення
від 11.08.2023 по справі 400/6541/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 серпня 2023 р. № 400/6541/23 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Лісовської Н.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, вул. Потьомкінська, 17, м. Миколаїв, 54005,

до відповідача:товариства з обмеженою відповідальністю "КИТ-Т", Херсонське шосе, 109, м. Миколаїв, 54028,

про:стягнення 65 584,89 грн,

ВСТАНОВИВ:

Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звернулося з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "КИТ-Т" про стягнення заборгованості в сумі 65584,89 грн.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач не працевлаштував осіб з інвалідністю та не сплатив самостійно адміністративно-господарські санкції. Загальна сума заборгованості за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2022 рік складає 65584,89 грн, з яких адміністративно-господарські санкції 63403,93 грн та пеня 2180,96 грн.

26.06.2023 р. відповідач подав відзив на позовну заяву, відповідно до якого після початку повномасштабної агресії та проголошення воєнного стану товариство втратило умови та можливості забезпечення зайнятості не тільки нових, а й вже працевлаштованих осіб. Будівля підприємства зазнавала неодноразових ушкоджень внаслідок обстрілів, економічна діяльність була зупинена. З 01.04.2022 р. товариство призупинило дію трудових договорів для 35 працівників, 20 працівників поновили роботу з 06.02.2023 р. За даними бухгалтерського обліку розрахунок середньої кількості працівників в еквіваленті повної зайнятості за 2022 рік складає 16 осіб, у тому числі 1 особа з інвалідністю. Вказане виключає застосування до відповідача адміністративно-господарських санкцій.

14.07.2023 р. позивач подав відповідь на відзив, згідно з якою розрахунок адміністративно-господарських санкцій здійснюється на підставі даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування. До зазначеного реєстру вноситься інформація на підставі поданої відповідачем у 2022 році об`єднаної звітності з ПДФО та ЄСВ. З квітня 2022 року відповідач не подавав до центру зайнятості звіт форми № 3-ПН про наявність вакансії для особи з інвалідністю. Працівники, з якими призупинено дію трудового договору, не включені до переліку тих, які не враховуються для обчислення середньооблікової кількості штатних працівників.

Справу розглянуто в письмовому провадженні.

З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:

За розрахунком позивача, виходячи з середньооблікової кількості штатних працівників 41, відповідач мав працевлаштувати 2 особи з інвалідністю, а працевлаштовано було 1 особу. За невиконання вказаного нормативу позивач нарахував 63403,93 грн адміністративно-господарських санкцій та 2180,96 грн пені, що в сумі становить 65584,89 грн.

Водночас, відповідач надав докази того, що фактично з квітня 2022 року на підприємстві працювало 16 осіб, у тому числі 1 особа з інвалідністю. Товариство призупинило дію трудових договорів для 35 працівників з 01.04.2022 р., 20 працівників поновили роботу з 06.02.2023 р.

Згідно з ч. 1 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" (далі Закон № 875) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Частиною 1 ст. 20 Закону № 875 встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону (ч. 2, 4 ст. 20 Закону № 875).

Враховуючи, що фактично у відповідача працювало 16 осіб, у тому числі 1 особа з інвалідністю, норматив створення робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідачем виконано.

Викладене є підставою для відмови в задоволенні позову.

Керуючись ст. 2, 19, 241, 244, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні позову Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (вул. Потьомкінська, 17, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 20917114) до товариства з обмеженою відповідальністю "КИТ-Т" (Херсонське шосе, 109, м. Миколаїв, 54028, ідентифікаційний код 37991964) про стягнення заборгованості в сумі 65584,89 грн відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дата складення повного судового рішення 11.08.2023 р.

СуддяН.В. Лісовська

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.08.2023
Оприлюднено16.08.2023
Номер документу112808953
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —400/6541/23

Ухвала від 17.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 22.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 13.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Рішення від 11.08.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 07.06.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні