КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про заміну боржника
14 серпня 2023 року м.Київ № 810/3804/18
Суддя Київського окружного адміністративного суду Лисенко В.І., розглянувши у порядку письмового провадження подання про заміну сторони виконавчого провадження у межах адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРІБО ТРЕЙД" до Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправними та скасування рішень,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРІБО ТРЕЙД" до Головного управління ДФС у Київській області, в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 23.04.2018 №661860/40811049, від 24.04.2018 №664224/40811049, від 23.04.2018 №661862/40811049, від 23.04.2018 №661863/40811049 про відмову в реєстрації податкових накладних №37 від 30.03.218 року, №36 від 30.03.2018 року, №38 від 30.03.2018 року, №39 від 30.03.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати відповідача здійснити дії по реєстрації (зареєструвати) податкових накладних №37 від 30.03.218 року, №36 від 30.03.2018 року, №38.
За результатами розгляду справи, рішенням Київського окружного адміністративного суду від 25.09.2018 позов задоволено. Зобов`язано Головне управління ДФС у Київській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРІБО ТРЕЙД" від 30.03.2018 №37, від 30.03.2018 №36, від 30.03.2018 №38, від 30.03.2018 №39.
У подальшому, 22.11.2018 Київським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист №810/3804/18.
Ухвалою суду від 07.03.2019 замінено сторону виконавчого провадження за виконавчим листом №810/3804/18, який передбачає заходи примусового виконання: "Зобов`язати Головне управління ДФС у Київській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРІБО ТРЕЙД" від 30.03.2018 №37, від 30.03.2018 №36, від 30.03.2018 №38, від 30.03.2018 №39", а саме - боржника Головне управління ДФС у Київській області (код ЄДОПОУ 39393260) на Державну фіскальну службу України (код ЄДРПОУ 39292197).
27.06.2023 від Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у місті Києві та Київській області ЦМУ Міністерства юстиції (м.Київ) надійшло подання про заміну сторони виконавчого провадження №57935351 боржника: Головне управління ДПС у Київській області (м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5а, код ЄДРПОУ 43141377) на Головне управління ДПС у Київській області (м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5а, код ЄДРПОУ 44096797).
За результатами автоматизованого розподілу вказана заява була передана для розгляду судді Лисенко В.І.
09.08.2023 від ГУ ДПС у Київській області надійшли письмові пояснення, у яких він просить суд замінити боржника ДФС України на його правонаступника ДПС України.
Відповідно до частини другої статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до вимог ч.9 ст. 205 КАС України суд розглянув подання у порідку письмового провадження.
Відповідно до статті 1 Закону України Про виконавче провадження виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Згідно з частинами першою та другою статті 15 Закону України Про виконавче провадження сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.
Відповідно до абзацу першого частини п`ятої статті 15 зазначеного Закону у разі вибуття однієї зі сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Цим нормам кореспондують положення частини першої статті 379 КАС України, згідно з якими у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
За приписами статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Як зазначено вище, 22.11.2028 Київським окружним адміністративним судом був виданий виконавчий лист про зобов`язання Головного управління ДФС у Київській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРІБО ТРЕЙД" від 30.03.2018 №37, від 30.03.2018 №36, від 30.03.2018 №38, від 30.03.2018 №39.
Ухвалою суду від 07.03.2019 Замінено боржника Головне управління ДФС у Київській області (код ЄДРПОУ 39393260) за виконавчим листом №810/3804/18, який передбачає заходи примусового виконання: "Зобов`язати Головне управління ДФС у Київській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРІБО ТРЕЙД" від 30.03.2018 №37, від 30.03.2018 №36, від 30.03.2018 №38, від 30.03.2018 №39" на Державну фіскальну службу України (код ЄДРПОУ 39292197).
Проте, як вбачається з матеріалів справи судом вже вирішувалося питання заміни боржника Головного управління ДФС у Київській області (код ЄДРПОУ - 39393260), підстави для повторної його заміни іншим боржником у суду відсутні.
Також, щодо вимоги ГУ ДПС у Київській області про заміну боржника ДФС України правонаступником ДПС України, суд зазначає таке.
Згідно з актуальними відомостями АСВП станом на 15.08.2023 боржником у межах виконавчого провадження №57935351 є Державна фіскальна служба України (код ЄДРПОУ - 39292191).
Відповідно до ч. 7 ст. 5 Закону «Про центральні органи виконавчої влади» від 17.03.2011 міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, щодо яких набрав чинності акт Кабінету Міністрів України про їх припинення, продовжують здійснювати повноваження та функції у визначених сферах компетенції до завершення здійснення заходів з утворення міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, до якого переходять повноваження та функції міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, що припиняється, та можливості забезпечення здійснення ним цих функцій і повноважень, про що видається відповідний акт Кабінету Міністрів України.
Згідно з абз. 6 п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України №1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» постановлено утворити Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу, установити, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Пунктом 2 цієї постанови визначено, що Державна податкова служба України та Державна митна служба України є правонаступником прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України №682-р установлена можливість забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 № 227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється.
Згідно п. 1 положення, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №682-р забезпечено здійснення Державною податковою службою України покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227 функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється.
Наказом Державної податкової служби України від 28.08.2019 №36 розпочато виконання Державної податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України.
Згідно п. 7 ст.4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Відповідно до ст. 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Суд зазначає, що під публічним правонаступництвом слід розуміти повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції; це вступ у чинні адміністративно-правові відносини нового суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) на місце суб`єкта, що або припинив своє існування або повністю чи частково позбувся адміністративної компетенції.
Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постанові від 12 червня 2018 року у справі №2а-23895/09/1270.
У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постановах від 13 березня 2019 року (справа № 524/4478/17), від 20 лютого 2019 року (справа № 826/16659/15).
Згідно правової позиції, висловленої Верховним Судом у постанові від 11 жовтня 2019 року по справі №812/1408/16 особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама собою повинна бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
Отже, підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень.
Враховуючи викладене, у зв`язку із вибуттям Державної фіскальної служби України, суд дійшов висновку про наявність підстав для заміни сторони боржника у виконавчому провадженні №57935351 його правонаступником - Державною податковою службою України (код ЄДРПОУ - 43005393, Львівська площа, 8, м.Київ, 04053).
Керуючись статтями 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
У задоволенні подання Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у місті Києві та Київській області ЦМУ Міністерства юстиції (м.Київ) про заміну сторони виконавчого провадження, - відмовити.
Заяву Головного управління Державної податкової служби у Київській області задовольнити.
Замінити сторону боржника у виконавчому провадженні №57935351, а саме: Державну фіскальну службу України на її правонаступника - Державну податкову службу України (04653, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393).
Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного ухвали.
Суддя Лисенко В.І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2023 |
Оприлюднено | 17.08.2023 |
Номер документу | 112831345 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лисенко В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні