Рішення
від 15.08.2023 по справі 420/3231/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3231/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 серпня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним Товариства з обмеженою відповідальністю «Транс-Сервіс-КТІ» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Транс-Сервіс-КТІ» звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області, в якому просить:

визнати протиправним та скасувати рішення №52560/44026981/2 від 12.11.2021 р. за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних щодо податкової накладної №128 від 30.09.2021 р., та зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166) зареєструвати податкову накладну № 128 від 30.09.2021р., складену ТОВ «ТРАНС-СЕРВІС-КТІ» у Реєстрі податкових накладних, на суму 316121,16 грн. (триста шістнадцять тисяч сто двадцять одна гривня 16 коп.) в т.ч. ПДВ у сумі 52686,86 грн. (п`ятдесят дві тисячі шістсот вісімдесят шість гривень 86 коп.) за датою її подання;

визнати протиправним та скасувати рішення №52543/44026981/2 від 12.11.2021 р. за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних щодо податкової накладної №129 від 01.10.2021 р., та зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166) зареєструвати податкову накладну № 129 від 01.10.2021 р., складену ТОВ «ТРАНС-СЕРВІС-КТІ» у реєстрі податкових накладних, на суму 325932,47 грн. (триста двадцять п`ять тисяч дев`ятсот тридцять дві гривні 47 коп.) в т.ч. ПДВ у сумі 54322,08 грн. (п`ятдесят чотири тисячі триста двадцять дві гривні 08 коп.) за датою її подання.

Позовні вимоги мотивовані тим, що податкові накладні № 128 від 30.09.2021р. та №129 від 01.10.2021 р., складені ТОВ «Транс-Сервіс-КТІ», відповідають змісту здійсненої операції та укладеному договору, а відповідачу на перевірку надавався повний пакет документів, що підтверджує реальність здійсненої операції.

Ухвалою від 15 лютого 2022 року прийнято до розгляду позовну заяву, відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою від 12.04.2022 року за клопотанням відповідача суд продовжив відповідачу строк на подання відзиву на позов.

24.06.2022 року представник відповідача надав до суду відзив на позовну заяву, згідно якого просить відмовити в задоволенні позову. Вказує на те, що оскаржувані рішення ДПС України від 12.11.2021 року №52560/44026981/2 та від 12.11.2021 року №52543/44026981/2, якими залишено скарги ТОВ «Транс- Сервіс-КТІ» без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня від 26.10.2021 року №3285311/44026981, від 02.11.2021 №3319762/44026981 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін, не є юридично значимими для позивача, оскільки жодних заходів їх реалізації щодо позивача не передбачають, а лише залишають чинними (такими, що мають обтяжувальну дію щодо позивача) винесені раніше рішення про відмову в реєстрації податкових накладних №128 від 30.09.2021 та №129 від 01.10.2021 року.

Отже, рішення ДПС від 12.11.2021 року №52560/44026981/2 та від 12.11.2021 року №52543/44026981/2, прийняті за результатами розгляду скарг позивача, в порядку та строки, встановлені законодавством, та не мають безпосереднього впливу на суб`єктивні права та обов`язки позивача шляхом позбавлення його можливості реалізувати належне йому право або шляхом покладення на нього будь-якого обов`язку, а, відтак, підстави для скасування таких рішень та задоволення позовних вимог відсутні.

Дослідивши в письмовому провадженні наявні в матеріалах справи докази, суд встановив такі обставини.

Судом встановлено, що ТОВ «Транс-Сервіс-КТІ» є юридичною особою з наступними видами діяльності: код КВЕД 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням (основний), код КВЕД 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення, код КВЕД 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, код КВЕД 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля, код КВЕД 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.

ТОВ «Транс-Сервіс-КТІ» є офіційним імпортером торговельної марки «Volvo Penta». згідно до імпортерської угоди № Р-КТІ-01/21 від 01.06.2021 р., укладеної з AB Volvo Penta (Швеція), та здійснює діяльність з постачання морських та індустріальних двигунів Volvo Penta, та запчастин до них.

ТОВ «Транс-Сервіс-КТІ» придбало у виробника AB Volvo Penta (Швеція) товар: запчастини до двигунів Volvo Penta, який був отриманий ТОВ «Транс-Сервіс-КТІ» на підставі: ВМД № UA500500/2021/213997 та інвойсу R-0532603 від 15.09.2021 р.; ВМД № UA500500/2021/215264 та інвойсу R-0533547 від 22.09.2021 р., після чого даний товар було оприбутковано на баланс ТОВ «Транс-Сервіс-КТІ» з метою подальшої реалізації.

ТОВ «Транс-Сервіс-КТІ» здійснило реалізацію товару (запчастини до двигунів Volvo Penta) на адресу ТОВ «Транс-Сервіс-КТТ» (код ЄДРПОУ 34379765). Реалізація була здійснена на підставі договору з ТОВ «Транс-Сервіс-КТТ» № 01/06/2021 на поставку товарів від 01.06.2021р.

ТОВ «Транс-Сервіс-КТТ» згідно рахунку №2101081 від 30.09.2021р. перерахувало на розрахунковий рахунок ТОВ «Транс-Сервіс-КТІ» суму 316121,16 грн в т.ч. ПДВ у сумі 52686,86 грн, що підтверджується випискою банку АТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК» з рахунку ТОВ «Транс-Сервіс-КТІ». Товар було передано ТОВ «Транс-Сервіс-КТІ» та отримано ТОВ «Транс-Сервіс-КТТ» за видатковою накладною № 2100613 від 30.09.2021р. на суму 316121,16 грн в т.ч. ПДВ у сумі 52686,86 грн, в зв`язку з чим була складена податкова накладна № 128 від 30.09.2021р.

ТОВ «Транс-Сервіс-КТТ», згідно рахунку №2101111 від 01.10.2021р., перерахував на розрахунковий рахунок ТОВ «Транс-Сервіс-КТІ» суму 325932,47 грн в т.ч. ПДВ у сумі 54322,08 грн, що підтверджується випискою банку АТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК» з рахунку ТОВ «Транс-Сервіс-КТІ». Товар було передано ТОВ «Транс-Сервіс-КТІ» та отримано ТОВ «Транс-Сервіс-КТТ» за видатковою накладною № 2100619 від 01.10.2021р. на суму 325932,47 грн в т.ч. ПДВ у сумі 54322,08 грн, в зв`язку з чим була складена податкова накладна № 129 від 01.10.2021 р.

Податкова накладна № 128 від 30.09.2021 р. на суму 316121,16 грн в т.ч. ПДВ у сумі 52 686,86 грн. направлена позивачем для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно квитанції від 08.10.2021 року податкову накладну було прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а саме: «Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 7318, 8481 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання».

21.10.2021р. ТОВ «ТРАНС-СЕРВІС-КТІ» було подано повідомлення №4 про подання пояснень та копій документів, згідно якого позивачем подані пояснення вих. № КТП- 10/20-047 від 20.10.2021р., до яких, окрім інших документів, поданих у звіті «Документ довільного формату» програми M.E.DOC, було також повторно надано таблицю даних платника податку на додану вартість із зазначенням, крім іншого, кодів УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 7318, 8481 за КВЕД 46.69, яка вже подавалася раніше 27.09.2021р.

ТОВ «ТРАНС-СЕРВІС-КТІ» було отримано Рішення №3285311/44026981 від 26.10.2021р. про реєстрацію /відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у якому було зазначено про відмову в реєстрації податкової накладної № 128 від 30.09.2021 р. «у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування. навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням типових форм та галузевої специфіки, накладних».

Не погоджуючись із зазначеним вище рішенням, ТОВ «ТРАНС-СЕРВІС-КТІ» було подано скаргу на рішення № 3285311/44026981 від 26.10.2021р. про відмову реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі реєстрації податкових накладних, яку було прийнято згідно квитанціям №1 від 08.11.2021 р. та №2 від 09.11.2021р. Крім цього, 09.11.2021 р. відповідачу, на виконання п. 56.5 ПК України, було надано повідомлення Вих. №КТІ-11/08-055 від 08.11.2021р. про подання скарги щодо рішення про відмову реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі реєстрації податкових накладних №3285311/44026981 від 26.10.2021р.

За результатами розгляду зазначеної скарги ТОВ «ТРАНС-СЕРВІС-КТІ» було отримано рішення Комісії ДПС України №52560/44026981/2 від 12.11.2021р., згідно якого скаргу позивача залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня №3285311/44026981 від 26.10.2021р. про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін з наступних підстав: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження. розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси.

Також судом встановлено, що ТОВ «ТРАНС-СЕРВІС-КТІ» було складено податкову накладну № 129 від 01.10.2021р. на суму 325932,47 грн в т.ч. ПДВ у сумі 54322,08 грн та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно квитанції від 18.10.2021р. податкову накладну ТОВ «ТРАНС-СЕРВІС- КТІ» № 129 від 01.10.2021р. було прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а саме: «Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 4010, 8421 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання».

28.10.2021р. ТОВ «ТРАНС-СЕРВІС-КТ» було подано повідомлення №1 від 28.10.2021р. про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладниї, реєстрацію яких зупинено. До повідомлення додані пояснення вих. № КТІ- 10/28-048 від 28.10.2021р. з додатками, серед яких, окрім інших документів, поданих у звіті «Документ довільного формату» програми M.E.DOC, було також повторно надано таблицю даних платника податку на додану вартість із зазначенням, крім іншого, кодів УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 4010, 8421 за КВЕД 46.69, яка вже подавалася раніше 27.09.2021р.

Рішенням комісії ГУ ДПС в Одеській області №3319762/44026981 від 02.11.2021р. було відмовлено ТОВ «ТРАНС-СЕРВІС-КТІ» у реєстрації податкової накладної № 129 від 01.10.2021 року «у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням типових форм та галузевої специфіки. накладних.

Не погоджуючись із зазначеним вище рішенням, ТОВ «ТРАНС-СЕРВІС-КТІ» було подано скаргу щодо рішення комісії регіонального рівня №3319762/44026981 від 02.11.2021р. про відмову реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі реєстрації податкових накладних.

Вказану скаргу було прийнято згідно квитанціям №1 від 08.11.2021 р. та №2 від 09.11.2021р. Крім цього, 09.11.2021 р. відповідачу, на виконання п. 56.5 ПК України, було надано повідомлення Вих. №КТ-11/08-056 від 08.11.2021р. про подання скарги щодо рішення про відмову реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі реєстрації податкових накладних №3319762/44026981 від 02.11.2021 р.

За результатами розгляду зазначеної скарги ТОВ «ТРАНС-СЕРВІС-КТІ» було отримано рішення Комісії ДПС України №52543/44026981/2 від 12.11.2021р., згідно якого скаргу було залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня №3319762/44026981 від 02.11.2021р. про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін з наступних підстав: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси.

Позивач вважає, що рішення №52560/44026981/2 від 12.11.2021р. за результатами розгляду скарги на рішення про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 128 від 30.09.2021р., та рішення №52543/44026981/2 від 12.11.2021 р. за результатами розгляду скарги на рішення про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 129 від 01.10.2021р., є безпідставними та неправомірними, а тому підлягають скасуванню, та за захистом своїх прав звернувся до суду.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї статті та/або п. 192.1 ст. 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Згідно із п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (що набрала чинності з 01.02.2020) затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Пунктом 2 вказаного Порядку визначено, що комісія регіонального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС; комісія центрального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі ДПС.

Відповідно до п. 7 наведеного Порядку у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно з п.10 цього Порядку у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пунктом 25 Порядку №1165 передбачено, що Комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком (п. 26 Порядку №1165).

З аналізу наведених норм чинного законодавства вбачається, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН приймаються Комісією регіонального рівня, в той час, як скарги на рішення комісій регіонального рівня розглядаються саме Комісією центрального рівня.

При цьому, наслідки у формі відмови в реєстрації податкових накладних в ЄРПН породжують саме рішення комісії регіонального рівня, до яких належить Комісія ГУ ДПС в Одеській області, які і є тими рішеннями суб`єкта владних повноважень, що фактично змінюють обсяг прав та обов`язків платника податків.

Відповідно до п. 56.1, 56.2, 56.10 ст. 56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. В разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов`язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення. Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, прийняте за розглядом скарги платника податків, є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.

Оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, прийнятого в межах здійснення ним владної компетенції у відносинах з певним платником податків, до вищого органу чи посадової особи є одним з елементів у системі захисту прав та законних інтересів фізичних та юридичних осіб у відносинах з суб`єктами владних повноважень, що є альтернативним судовому захисту, який спрямований на виявлення порушення закону з боку підпорядкованих органів та посадових осіб при прийнятті ними адміністративних актів.

Суд зазначає, що процедура адміністративного оскарження за своєю суттю є досудовим порядком вирішення спору, що виник між позивачем та суб`єктом владних повноважень з приводу відмови в реєстрації податкових накладних. Досудове врегулювання спірних правовідносин має на меті відновлення прав та інтересів юридичної чи фізичної особи, що були порушені оскаржуваним рішенням суб`єкта владних повноважень.

У даному випадку порушення прав та інтересів позивача відбулось внаслідок прийняття Комісією ГУ ДПС в Одеській області (комісії регіонального рівня) рішень №3285311/44026981 від 26.10.2021р. та №3319762/44026981 від 02.11.2021р. про відмову в реєстрації податкових накладних №128 від 30.09.2021 р. та №129 від 01.10.2021 р. відповідно, і саме вказаними рішеннями було порушено права та інтереси, за захистом яких слід звертатись до суду з позовом про визнання протиправними та скасування саме вказаних актів індивідуальної дії.

У той же час, рішення вищого органу чи посадової особи, прийняте за результатами розгляду в адміністративному порядку скарги фізичної чи юридичної особи, містить оцінку законності рішення (дії чи бездіяльності) підпорядкованого суб`єкта владних повноважень, є похідним від такого рішення (дії чи бездіяльності), але не має самостійного значення, адже є опосередкованим, безпосередньо не визначає обсягу прав та обов`язків фізичної чи юридичної особи.

Таким чином, рішення Комісії центрального рівня №52560/44026981/2 від 12.11.2021 р. за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних щодо податкової накладної №128 від 30.09.2021 р., та рішення Комісії центрального рівня №52543/44026981/2 від 12.11.2021 р. за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних щодо податкової накладної №129 від 01.10.2021 р. - не породжують для позивача правових наслідків, не є підставою для виникнення у нього будь-яких прав та обов`язків, отже жодним чином не порушують охоронюваних законом прав та інтересів позивача.

Також суд зауважує, що оскаржувані позивачем рішення №52560/44026981/2 від 12.11.2021 р. та №52543/44026981/2 від 12.11.2021 р. були прийняті не ГУ ДПС в Одеській області (чи створеною при ГУ ДПС Комісією регіонального рівня), а Комісією центрального рівня, яка створена при ДПС України.

Отже, ГУ ДПС в Одеській області є неналежним відповідачем за позовними вимогами про визнання протиправними та скасування рішень №52560/44026981/2 від 12.11.2021 р. та №52543/44026981/2 від 12.11.2021 р.

За викладених вище обставин, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування вищевказаних рішень від 12.11.2021 року.

Щодо позовних вимог ТОВ «Транс-Сервіс-КТІ» про обов`язання Головного управління ДПС в Одеській області зареєструвати податкову накладну № 128 від 30.09.2021р. та податкову накладну № 129 від 01.10.2021 р. датами їх фактичного подання, слід зазначити, що ці вимоги як похідні можуть бути задоволені лише після визнання протиправними та скасування рішень Комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, тоді як позивач таких вимог не заявляв.

Суд зауважує, що розгляд судом адміністративної справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України, та в межах позовних вимог відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 2, ч. 2 ст. 9 зазначеного Кодексу є складовою диспозитивності як одного із принципів адміністративного судочинства.

У разі відмови платнику податку на додану вартість в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних належним способом захисту порушеного права в судовому порядку є позовні вимоги про визнання протиправним та скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (рішення Комісії регіонального рівня) та, як наслідок, зобов`язання відповідний контролюючий орган (ДПС України) вчинити дії щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В частині 2 ст. 9 КАС України визначено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Також цією нормою встановлено виключення у вигляді можливості у суду вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Як зазначив, Верховний Суд у постанові від 07.02.2020 у справі №826/11086/18, такі повноваження суду щодо визначення меж розгляду адміністративної справи є субсидіарними, вони не можуть змінювати предмет спору, а лише стосуються обсягу захисту порушеного права.

Таким чином, позовна вимога у вказаній частині також задоволенню не підлягає.

При вирішенні даної справи судом були враховані положення ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України.

Крім того, при розгляді даної справи судом в силу приписів ч. 5 ст. 242 КАС України враховано правові висновки, викладені у постанові Верховного Суду від 07.02.2020 у справі №826/11086/18.

З урахуванням зазначеного, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, 241-246, 262, 293 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Транс-Сервіс-КТІ» (адреса: Київське шосе, буд. 19, м. Одеса, 65031, код ЄДРПОУ 44026981) до Головного управління ДПС в Одеській області (адреса: вул. Семінарська, 5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.В. Андрухів

.

Дата ухвалення рішення15.08.2023
Оприлюднено17.08.2023
Номер документу112834612
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень

Судовий реєстр по справі —420/3231/22

Рішення від 15.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 11.04.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 15.02.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні