Постанова
від 15.08.2023 по справі 400/1854/22
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 серпня 2023 р.м. ОдесаСправа № 400/1854/22

Головуючий в 1 інстанції: Птичкіна В.В. Дата і місце ухвалення: 27.04.2023р., м. Миколаїв Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду

у складі:

головуючого Ступакової І.Г.

суддів Бітова А.І.

Лук`янчук О.В.

при секретарі Качуренко В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Миколаївській області на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2023 року по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И Л А :

В лютому 2022 року товариство з обмеженою відповідальністю «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» звернулося до Миколаївського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №3514290707 від 05 січня 2022 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що спірним податковим повідомленням-рішенням відповідач протиправно застосував до ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» штрафні санкції в сумі 1 000 000,00 грн. за порушення п.п.230.1.1 п.230.1 ст.230 ПК України, оскільки у період 2020-2021 р.р. товариство не мало акцизного складу, у зв`язку з чим не може вважатися його розпорядником, а також не здійснювало операцій з реалізації пального. Позивач стверджував, що у 2020 році товариство отримувало паливо через пересувні акцизні склади постачальників без фактичного його зберігання. Паливо розливалося постачальниками безпосередньо у баки спеціалізованої техніки, машин та механізмів (землесосні снаряди, тепловози, самоскиди), що у відповідності до п.г) п.п.14.1.6 п.14.1 ст.14 ПК України не є акцизним складом. У зв`язку з необхідністю зберігання аварійного запасу палива для забезпечення постійного цілодобового циклу виробництва ТОВ «ПЕТРОЛАЙН» поставило ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» модуль зберігання палива (10 куб.м.) контейнерного типу з паливо роздавальною колонкою. В лютому 2021 року позивачем отримано ліцензію на право зберігання пального для власних потреб. При цьому, у 2021 році ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» не отримувало пальне в обсягах, що перевищують 1000 куб.м., не здійснювало операцій з реалізації або зберігання пального іншим особам та отримувало пальне через пересувні акцизні склади постачальників безпосередньо у баки машин та механізмів, а тому не є платником пального акцизу, не зобов`язане мати акцизного складу та не могло бути його розпорядником у 2021 році.

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2023 року позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано прийняте 05.01.2022р. Головним управлінням ДПС у Миколаївській області податкове повідомлення - рішення №3514290707.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області на користь ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» судовий збір у сумі 15 000,00 грн.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, Головне управління ДПС у Миколаївській області подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на не повне з`ясування судом першої інстанції обставин справи та не правильне застосування норм матеріального права, просить скасувати рішення від 27.04.2023р. з ухваленням по справі нового судового рішення про відмову в задоволенні позову ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ».

В обґрунтування доводів апеляційної скарги відповідач зазначає, що згідно Єдиного реєстру акцизних накладних (з урахуванням розрахунків коригування до акцизних накладних) за період з 01.01.2020р. по 15.11.2021р. позивачем отримано через пересувні акцизні склади 2 111 404,69 літрів палива (у т.ч. у 2020 році 1 385 085,24л., у 2021 році 726 319,45л.). Таким чином, ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» після отримання обсягів пального, що перевищують 1000 куб.м., у межах календарного року, вважається розпорядником акцизного складу та, у відповідності до вимог п. «б» абз.2 п.п.230.1.1 п.230.1 ст.230 ПК України, зобов`язане було здійснити реєстрацію такого складу. Однак, згідно наявної в ГУ ДПС у Миколаївській області інформації ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» не є розпорядником акцизного складу.

Апелянт просить суд апеляційної інстанції врахувати, що позивачем не надано жодних належних та допустимих доказів, які б спростовували виявлені контролюючим органом в ході перевірки порушення вимог п.п.230.1.1 п.230.1 ст.230 ПК України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, зареєстрованими видами економічної діяльності ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» є: 46.72. Оптова торгівля металами та металевими рудами (основний); 07.29. Добування руд інших кольорових металів; 08.12. Добування піску, гравію, глин і каоліну; 42.91 Будівництво водних споруд; 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

Місцезнаходження юридичної особи: 54050, м.Миколаїв, вул.Новобудівна, 9, офіс 9.

ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» має діючу Ліцензію №14200414202100038 від 26.02.2021р. на право зберігання пального (для потреб власного споживання чи промислової переробки) за адресою здійснення діяльності: Миколаївська обл., Вітовський р-н, с.Галицинове, вул.Набережна, 64. Термін дії ліцензії з 26.02.2021р. по 26.02.2025р.

На підставі наказу Головного управління ДПС у Миколаївській області від 09.11.2021р. №2049-п, у період з 15.11.2021р. по 19.11.2021р. інспекторами відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Миколаївській області Федорович О.О. та Нешкумай М.С., у присутності виконавчого директора ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» Лаєвського Є.Б., проведено фактичну перевірку господарської одиниці - паливний склад, що розташована за адресою: Миколаївська обл., Вітовський р-н, с.Галицинове, вул.Набережна, 64 та належить ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ», на предмет дотримання норм законодавства з питань обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та обігу пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, цільового використання пального та спирту етилового платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального за період з 01.01.2020р. по 19.11.2020р.

В ході проведення перевірки Головним управління ДПС у Миколаївській області товариству вручено запит про надання документів №1 від 15.11.2021р., в.т.ч. господарські договори (угоди) укладені з контрагентами-постачальниками ППМ, документи, що підтверджують оплату ППМ (банківські виписки, касові документи тощо), товарно-транспортні накладні на перевезення ППМ, акти приймання-передачі ППМ, видаткові накладні на отримання ППМ, акти оприбуткування, картки складського обліку та руху ППМ, лімітно-забірні відомості, акти списання, ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб споживання чи промислової переробки), договори відповідального зберігання ППМ, інші документи, регістри бухгалтерського обліку, які не зазначені в переліку, але пов`язані з обліком та рухом ПММ за перевіряємий період.

У відповідь на вказаний запит податкового органу ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» листом від 17.11.2021р. №367 надало Головному управлінню ДПС у Миколаївській області документи та регістри бухгалтерського обліку, пов`язані з рухом ППМ за період перевірки на 515 аркушах.

Також, у вказаному листі товариство зазначило, що ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» виконує цілодобовий комплекс робіт власними механізмами та персоналом на будівельних майданчиках, кар`єрах, шламосховищах замовників м.Миколаєва та області. У 2020 році товариство отримувало паливо через пересувні акцизні склади постачальників без фактичного його зберігання паливо заливалося постачальниками безпосередньо у баки спеціалізованої техніки та механізмів (підтверджуючі документи надаються). У 2020 році ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» не мало жодних власних чи орендованих ємкостей та територій для зберігання та видачі палива. У зв`язку з необхідністю зберігання аварійного запасу палива для забезпечення постійного цілодобового циклу виробництва, відповідно до видаткової накладної від 13.01.2021р. №26, ТОВ «ПЕТРОЛАЙН» поставило ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» модуль зберігання палива (10 куб.м.) контейнерного типу з паливо роздавальною колонкою. 26.02.2021р. товариство отримало ліцензію №14200414202100038 на право зберігання пального (для потреб власного споживання чи промислової переробки). 28.02.2021р. розпочато використання вказаного обладнання, однак ємкість для видачі палива використовується мінімально, виключно в зимовий період, на випадок важких погодних умов, у період гострої нестачі палива. Станом на 15.11.2021р. ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» продовжує отримувати паливо через пересувні акцизні склади постачальників, без фактичного зберігання. Залишку палива в ємкості немає у зв`язку з його високою вартістю та постійним технологічним використанням. Приймаючи до уваги, що в 2021 році ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» не мало загальну місткість розміщених у конкретному приміщенні або на території ємностей для навантаження/розвантаження і зберігання пального, що перевищує 200 куб.м., не отримувало та не планує отримання протягом календарного 2021 року пального в обсягах, що перевищують 1000 куб.м., не здійснювало операцій щодо реалізації та зберігання пального іншим особам, тому відповідно до п.п.14.1.6, п.п.14.1.212 п.14.1 ст.14 ПК України підприємство не є платником пального акцизу, не повинно мати акцизного складу та не може бути його розпорядником.

За наслідками перевірки посадовими особами Головного управління ДПС у Миколаївській області складено акт від 22.11.2021р. №8444/14/29/07/30680154, яким зафіксовано порушення ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» п.п.230.1.1 п.230.1 ст.230 ПК України.

Зокрема, в акті перевірки зазначено, що згідно наявної в ГУ ДПС у Миколаївській області інформації ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» не є розпорядником акцизного складу. Згідно Єдиного реєстру акцизних накладних (з урахуванням розрахунків коригування до акцизних накладних) за період з 01.01.2020р. по 15.11.2021р. товариством отримано через пересувні акцизні склади 2 111 404,69 літрів палива (у т.ч. у 2020 році 1 385 085,24л., у 2021 році 726 319,45л.). Перелік акцизних накладних наведено в додатку до акту перевірки.

Таким чином, за висновками перевіряючих, ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» вважається розпорядником акцизного складу та, у відповідності до п.п.230.1.1 п.230.1 ст.230 ПК України, зобов`язане було здійснити реєстрацію такого складу в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

05.01.2022р., на підставі висновків акту перевірки від 22.11.2021р. №8444/14/29/07/30680154, Головним управлінням ДПС у Миколаївській області прийнято податкове повідомлення-рішення №3514290707, яким за порушення п.п.230.1.1 п.230.1 ст.230 ПК України, до ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» застосовано штрафні санкції у розмірі 1 000 000,00 грн.

Не погоджуючись з правомірністю зазначеного податкового повідомлення-рішення ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» оскаржило його в судовому порядку.

Задовольняючи позов товариства суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем, на якому лежить тягар доказування в адміністративному суді правомірності прийнятих ним рішень, не доведено належними та достатніми доказами, що ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» є розпорядником акцизного складу та зобов`язане було здійснити реєстрацію такого складу в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового. Суд зазначив, що висновки акту перевірки ґрунтуються лише на встановленні факту придбання товариством пального за акцизними накладними, перелік яких наведено в додатку до акту перевірки. При цьому, Головним управлінням ДПС у Миколаївській області не досліджено надані позивачем видаткові накладні, договори на поставку товару, накази про затвердження норм пального для транспортних засобів та спеціальних механізмів, що зайняті в господарській діяльності, наказ про порядок заправки машин та механізмів, накази про призначення відповідального за контроль за фактичним виконанням робіт машинами та механізмами, перелік техніки, що використовується товариством при здійснені виробничої діяльності в підтвердження того, що ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» отримувало паливо через пересувні акцизні склади постачальників без фактичного його зберігання (паливо заливалося постачальниками безпосередньо у баки спеціалізованої техніки та механізмів).

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції виходячи з наступного.

Відповідно до п.п.14.1.6 п.14.1 ст.14 ПК України акцизний склад - це:

а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;

б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом:

а) приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії;

б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб`єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб`єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу;

в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб`єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або обладнанні чи пристрої;

ґ) приміщення або територія, у тому числі платника податку, де зберігається або реалізується виключно пальне у споживчій тарі ємністю до 5 літрів включно, отримане від виробника або особи, яка здійснила його розлив у таку тару;

Згідно п.п.14.1.224 п.14.1 ст.14 ПК України розпорядник акцизного складу - суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб`єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.

З системного аналізу вказаних норм слідує, що акцизний склад це приміщення або територія, де відбувається провадження діяльності щодо вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження, розвантаження, зберігання, реалізації пального.

При цьому, не є акцизним складом приміщення або територія, де показник загальної місткості ємностей не перевищує 200 кубічних метрів, а обсяг отриманого пального власником або користувачем такого приміщення або території протягом календарного року не перевищує 1000 кубічних метрів за умови, що це пальне використовується особою виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки без реалізації пального або зберігання пального та користь третіх осіб.

Тобто, для суб`єктів господарювання, які відповідають наведеним критеріям, не є акцизними складами приміщення та/або території, на яких вони як власники або користувачі зберігають та використовують пальне виключно для потреб власного споживання. Однак, у разі недотримання хоча б одного із зазначених критеріїв, для суб`єктів господарювання такі приміщення та/або території є акцизними складами, в тому числі і у випадку, коли вони використовують отримане пальне виключно для потреб власного споживання та не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Відповідно до абз.2 п.п.230.1.1 п.230.1 ст.230 ПК України платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах витратоміри-лічильники спирту етилового у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового;

б) усі акцизні склади - у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Згідно п.128-1.2 ст.128-1 ПК України відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку - розпорядником акцизного складу тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000000 гривень.

Як вже зазначалося колегією суддів спірним податковим повідомленням-рішенням на ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» накладено штраф в розмірі 1 000 000,00 грн. за порушення п.п.230.1.1 п.230.1 ст.230 ПК України, що виразилося в тому, що товариством не зареєстровано акцизний склад у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового. При цьому, згідно Єдиного реєстру акцизних накладних за період з 01.01.2020р. по 15.11.2021р. товариством отримано через пересувні акцизні склади 2 111 404,69 літрів палива (у т.ч. у 2020 році 1 385 085,24л., у 2021 році 726 319,45л.).

Позивач, в свою чергу, стверджує, що він не є розпорядником акцизного складу та не мав у 2020-2021р.р. обов`язку щодо реєстрації акцизного складу у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового у зв`язку з тим, що товариство отримувало паливо через пересувні акцизні склади постачальників без фактичного його зберігання паливо заливалося постачальниками безпосередньо у баки спеціалізованої техніки та механізмів ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ», яке здійснює цілодобовий комплекс робіт власними механізмами та персоналом на будівельних майданчиках, кар`єрах, шламосховищах замовників м.Миколаєва та області.

Судом першої інстанції встановлено та апелянтом не заперечується, що в підтвердження таких доводів ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» до перевірки надало: видаткові накладні; договори на поставку товару, накази про затвердження норм пального для транспортних засобів та спеціальних механізмів, що зайняті в господарській діяльності; наказ про порядок заправки машин та механізмів; накази про призначення відповідального за контроль за фактичним виконанням робіт машинами та механізмами; перелік техніки, що використовується товариством при здійснені виробничої діяльності.

Враховуючи, що у відповідності до п.п.14.1.6 п.14.1 ст.14 ПК України паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або обладнанні чи пристрої, не є акцизним складом, а також те, що Головним управлінням ДПС у Миколаївській області не спростовано документально підтверджених доводів позивача про те, що 2020 році придбане ним пальне заливалося постачальниками безпосередньо у баки спеціалізованої техніки та механізмів ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ», без фактичного його зберігання, колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції про відсутність у позивача обов`язку щодо реєстрації акцизного складу у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

В акті перевірки від 22.11.2021р. №8444/14/29/07/30680154 Головне управління ДПС у Миколаївській області обмежилось лише посиланням на факт придбання ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» пального за даними Єдиного реєстру акцизних накладних, що власне і не заперечується позивачем.

Також, з матеріалів справи вбачається, що 10.12.2020р. між ТОВ «ПЕТРОЛАЙН», як Постачальником, та ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ», як Покупцем, укладено договір поставки товару та надання послуг №201210/1, на виконання якого, згідно видаткової накладної №26 від 13.01.2021р., ТОВ «ПЕТРОЛАЙН» поставило позивачу Модуль зберігання палива контейнерного типу 10 куб.м., односекційний, одностронній, 4мм, ПРК опція ТУ У 28.1-35081104-003:2016 з паливнороздавальною колонкою Шельф 100V-50-1-1-1.

Колегія суддів вважає обґрунтованими доводи позивача, що використання вказаної ємкості не свідчить про наявність у неї ознак акцизного складу у відповідності до п.п.14.1.6 п.14.1 ст.14 ПК України (пункт «в»), оскільки придбаний у ТОВ «ПЕТРОЛАЙН» Модуль зберігання палива контейнерного типу за своїми характеристиками не міг навантажити/розвантажити, зберігати пальне, що перевищує 200 куб.м., а також протягом календарного 2021 року товариство не отримувало пального в обсягах, що перевищують 1000 куб.м. За даними перевірки у 2021 році ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» отримало через пересувні акцизні склади 726 319,45 літрів пального.

Відомостей щодо здійснення позивачем операцій щодо реалізації та зберігання пального іншим особам акт перевірки від 22.11.2021р. №8444/14/29/07/30680154 не містить та Головне управління ДПС у Миколаївській області про це не зазначає.

Згідно наявного в матеріалах справи акту зняття залишків дизельного пального та бензину станом на 15.11.2021р. у місцях дислокації машин та механізмів ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» відсутні залишки пального. Пальне знаходиться безпосередньо в баках машин та механізмів, з яких потрапляє у двигуни та використовується виключно для їх роботи.

Відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, на якого ч.2 ст.77 КАС України покладає обов`язок доказування в адміністративному суді правомірності прийнятих ним рішень, ні суду першої, а ні суду апеляційної інстанцій не надано жодного належного доказу, що ТОВ «ПІВДЕНЬНАФТОЗБУТ» в розумінні п.п.14.1.224 п.14.1 ст.14 ПК України є розпорядником акцизного складу та, у відповідності до п.п.230.1.1 п.230.1 ст.230 ПК України, у нього наявний обов`язок щодо його реєстрації, який товариством не виконано.

Висновки колегії суддів у даній справі узгоджуються з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 13.07.2022р. по справі №420/14724/20.

А відтак, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність податкового повідомлення-рішення №3514290707 від 05 січня 2022 року та його скасування.

Доводи апеляційної скарги Головного управління ДПС у Миколаївській області висновків суду не спростовують, а тому підстав для задоволення скарги відповідача та скасування рішення суду першої інстанції від 27.04.2023р. колегія суддів не вбачає.

Оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому, відповідно до ст.316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

З огляду на залишення рішення суду першої інстанції без змін, відповідно до приписів статті 139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст.ст. 308, 310, п.1 ч.1 ст.315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Миколаївській області залишити без задоволення, рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2023 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складання повного тексту судового рішення.

Повний текст судового рішення виготовлений 15 серпня 2023 року.

Головуючий: І.Г. Ступакова

Судді: А.І. Бітов

О.В. Лук`янчук

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.08.2023
Оприлюднено17.08.2023
Номер документу112839099
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —400/1854/22

Ухвала від 15.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 13.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 15.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 01.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 11.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 21.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 15.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні