Герб України

Ухвала від 08.08.2023 по справі 922/5215/21

Господарський суд харківської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"08" серпня 2023 р.м. ХарківСправа № 922/5215/21

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Усатий В.О.

при секретарі судового засідання П`ятак А.С.

розглянувши заяву Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх. № 15847 від 08.12.2022) у справі

за заявоюГоловного управління ДПС у Харківській області, м.Харків про визнання банкрутом приватного підприємства "Алкорм", м. Харків ЄДРПОУ 21269568

за участю:

представниці Головного управління ДПС у Харківській області - Кузнецової Д.В.

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Харківської області від 02.08.2022 ПП "Алкорм" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором арбітражного керуючого Черкасова С.А.

04.08.2022 здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури № 69087.

08.12.2022 до суду від Головного управління ДПС у Харківській області надійшла заява з грошовими вимогами до боржника (вх. № 15847), в якій заявник просить суд розглянути заяву, визнати грошові вимоги Головного управління ДПС у Харківській до ПП "Алкорм" у розмірі 206475,78 грн пені.

У поданій заяві Головне управління ДПС у Харківській області зазначає про те, що сума заявленого боргу виникла на підставі нарахування мораторної пені через несплату узгоджених грошових зобов`язань, які виникли на підставі податкових повідомлень-рішень № 0003621401 від 12.09.2018, № 0106985705 від 09.07.2019, №0161825704 від 04.10.2019, № 0003631401 від 12.09.2018, № 00002161401 від 30.05.2018, № 00000111421 від 21.02.2019.

Ухвалою суду від 12.12.2022 призначено заяву Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх. № 15847 від 08.12.2022) до розгляду. Зобов`язано ліквідатора до дати проведення судового засідання: розглянути заяву Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх. № 15847 від 08.12.2022); письмово повідомити про результати розгляду заявника та суд; надати суду докази повідомлення заявника про результати розгляду заяви.

23.12.2022 до суду від ліквідатора надійшло повідомлення (вх. №17039) про розгляд кредиторських вимог Головного управління ДПС у Харківській області з доказами направлення заявнику, зі змісту якого вбачається, що грошові вимоги (пеня) Головного управління ДПС у Харківській області на загальну суму 206475,78 грн. арбітражним керуючим Черкасовим С.А. визнані в повному обсязі та включені до реєстру вимог кредиторів як конкурсні без права вирішального голосу на зборах на комітеті кредиторів до 6 черги задоволення вимог кредиторів.

11.05.2023 до суду від ліквідатора надійшло повідомлення (вх.№11810) про розгляд грошових вимог Головного управління ДПС у Харківській області з доказами направлення заявнику.

Судові засідання з розгляду заяви Головного управління ДПС у Харківській області неодноразово відкладалися з метою надання учасникам у справі про банкрутство в умовах воєнного стану можливості реалізації прав на подання відзиву, відповіді на відзив та заперечень, а також права брати участь у судовому засіданні.

Ухвалою суду від 24.05.2023 відкладено розгляд заяви з грошовими вимогами Головного управління ДПС у Харківській області до боржника (вх. № 15847 від 08.12.2022) на 08.08.2023.

Присутній у судовому засіданні 08.08.2023 представник Головного управління ДПС у Харківській області заяву з грошовими вимогами до боржника підтримав у повному обсязі.

Ліквідатор у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду заяви був повідомлений належним чином.

Розглянувши заяву Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх. № 15847 від 08.12.2022), дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення представника заявника, суд встановив наступне.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 01.02.2022 відкрито провадження у справі про банкрутство ПП "Алкорм", визнано вимоги Головного управління ДПС у Харківській області до боржника у розмірі 412926,00 грн, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів та процедуру розпорядження майном, розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Черкасова С.А., призначено попереднє засідання суду.

07.02.2022 здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство № 68344.

Ухвалою суду від 24.05.2022 в попередньому засіданні визначено визначені судом вимоги, які підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів ПП "Алкорм", призначено підсумкове засідання суду.

Постановою господарського суду Харківської області від 02.08.2022 ПП "Алкорм" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором арбітражного керуючого Черкасова С.А.

04.08.2022 здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури № 69087.

08.12.2022 до суду від Головного управління ДПС у Харківській області надійшла заява з грошовими вимогами до боржника (вх. № 15847), в якій заявник просить суд розглянути заяву, визнати грошові вимоги Головного управління ДПС у Харківській до ПП "Алкорм" у розмірі 206475,78 грн пені.

Судом встановлено, що відповідно до поданого Головного управління ДПС у Харківській області розрахунку заявлений податковий борг складається з:

1) податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 61220,49 грн - мораторна пеня, а саме:

- 48920,29 грн (мораторна пеня, нарахована на підставі ППР №0003621401 від 12.09.2018);

- 12237,89 грн (мораторна пеня, нарахована на підставі ППР № 0003621401 від 12.09.2018);

- 15,62 грн (мораторна пеня, нарахована на підставі ППР № 0106985705 від 09.07.2019);

- 46,69 грн (мораторна пеня, нарахована на підставі ППР № 0161825704 від 04.10.2019);

2) податку на додану вартість у розмірі 145255,29 грн - мораторна пеня, а саме:

- 54384,91 грн (мораторна пеня, нарахована на підставі ППР № 0003631401 від 12.09.2018);

- 13597,63 грн (мораторна пеня, нарахована на підставі ППР № 0003631401 від 12.09.2018);

- 2885,13 грн (мораторна пеня, нарахована на підставі ППР №00002161401 від 30.05.2018);

- 17418,59 грн (мораторна пеня, нарахована на підставі ППР №00000111421 від 21.02.2019);

- 32173,16 грн (мораторна пеня, нарахована на підставі ППР №00000111421 від 21.02.2019);

- 24795,87 грн (мораторна пеня, нарахована на підставі ППР №00000111421 від 21.02.2019).

Надаючи правову кваліфікацію відносинам у справі, суд зазначає наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Розгляд та визнання грошових вимог податкових органів у процедурах банкрутства здійснюється судами з врахуванням особливостей виникнення (припинення) податкових зобов`язань боржника згідно з вимогами ПК України, які є спеціальними нормами права, що регулюють ці питання, якщо такі зобов`язання виникають до моменту порушення справи про банкрутство.

Положеннями пункту 1.1 статті 1 ПК України визначено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Статтею 41 ПК України органи державної фіскальної служби віднесено до переліку контролюючих органів, що здійснюють від імені держави функції контролю за своєчасністю і правильністю сплати суб`єктами господарювання податків і зборів, зокрема, шляхом проведення документальних невиїзних перевірок платників податків відповідно до статті 78 ПК України.

Пунктом 102.1 статті 102 ПК України надано право контролюючому органу, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

У пункті 102.4 статті 102 ПК України визначено, що у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Системний аналіз зазначених норм дозволяє зробити висновок про те, що статтею 102 Податкового кодексу України встановлено універсальний граничний строк давності для стягнення контролюючим органом податкового боргу, нарахованого платнику податків за результатами податкової перевірки, який становить 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Цей строк є спеціальним строком давності для звернення податкового органу до платника податків з вимогою про погашення податкового боргу та застосовується імперативно (в силу закону). Списання безнадійного податкового боргу, яким є податковий борг платника податків, щодо якого минув строк давності у 1095 днів, здійснюється контролюючим органом самостійно на підставі даних автоматизованої інформаційної системи станом на день виникнення безнадійного податкового боргу.

Відповідні правові висновки викладені Верховним Судом у постановах від 06.02.2018 у справі №807/2097/16, від 04.09.2018 у справі № 813/4430/16, від 19.09.2019 у справі № 910/11620/18, від 31.10.2019 у справі № 925/1242/15, від 05.12.2019 у справі № 910/1678/19.

У разі спливу 1095-денного строку з дня виникнення податкового боргу, такий борг визнається безнадійним та підлягає списанню, у тому числі пеня та штрафні санкції, нараховані на такий борг, а відтак з того часу в контролюючого органу відсутнє право вживати будь-які заходи щодо стягнення такої суми боргу.

Відповідний правовий висновок викладено у постанові Верховного Суду у постанові від 06.02.2018 у справі № 807/2097/16.

Водночас, в подальшому у статтю 102 ПК України, яка визначає строки давності та їх застосування, було внесено зміни, зокрема, відповідно до пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України на період з 18.03.2020 по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.

Разом із тим, Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану" від 15.03.2022 № 2120-IX зупинено дію пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України на період дії воєнного, надзвичайного стану.

При цьому, вказаним Законом статтю 102 Податкового кодексу України доповнено пунктом 102.9 такого змісту: "102.9. На період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану зупиняється перебіг строків, визначених цим Кодексом, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи".

У постанові Верховного Суду від 18.10.2022 у справі № 904/10083/15 викладено правовий висновок про те, що з системного аналізу пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" та пункту 102.9 статті 102 Податкового кодексу України вбачається, що зупинення перебігу зазначених строків розпочалося з 18.03.2020 та не припинилося у зв`язку із прийняттям Закону України № 2120-IX від 15.03.2022, з огляду на доповнення цим Законом статті 102 Податкового кодексу України пунктом 102.9, а тому не переривався і перебіг строку такого зупинення.

Вказана правова позицію щодо перебігу строку давності, передбачених статтею 102 Податкового кодексу України, підтримана Верховним Судом у постановах від 21.97.2023 у справі №922/5231/21, від 25.07.2023 у справі №922/5230/21.

Суд зауважує на тому, що заявлена податковим органом заборгованість ПП "Алкорм" підтверджена належними й допустимими доказами, виникла після 18.03.2017, з огляду на що на момент подання заяви з кредиторськими вимогами строк, встановлений статтею 102 Податкового кодексу України, не сплинув. Разом із тим, заявлена Головним управлінням ДПС у Харківській області заборгованість виникла до відкриття провадження у справі про банкрутство ПП "Алкорм".

Відповідно до ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.

Таким чином, заявлені Головним управлінням ДПС у Харківській області вимоги є конкурсними.

Згідно з абз. абз. 1, 3 ч. 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство. Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Як зазначено вище, офіційне оприлюднення повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство ПП "Алкорм" було здійснено 07.02.2022, водночас, заява Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх. № 15847) надійшла до суду лише 08.12.2022, тобто, після закінчення строку, встановленого для її подання.

Згідно з абз. абз. 1-3 ч. 4 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку. Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом. Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне заяву Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх.№15847 від 08.12.2022) задовольнити; визнати грошові вимоги Головного управління ДПС у Харківській області до боржника в розмірі 206475,78 грн пені, які є конкурсними без права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.

Керуючись ст. ст. 45, 58-67 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 232-235 ГПК України, -

УХВАЛИВ:

Задовольнити заяву Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх. № 15847 від 08.12.2022).

Визнати грошові вимоги Головного управління ДПС у Харківській області до боржника в розмірі 206475,48 грн пені, які є конкурсними без права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.

Ухвалу направити ліквідатору, Головному управлінню ДПС у Харківській області.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття.

Ухвала може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги в строки, передбачені ст. 256 ГПК України.

Повний текст ухвали суду складено та підписано 14 серпня 2023 року.

Суддя Усатий В.О.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення08.08.2023
Оприлюднено17.08.2023
Номер документу112842816
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —922/5215/21

Ухвала від 18.12.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 05.12.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 16.11.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 10.10.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 05.09.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 08.08.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 24.07.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 24.05.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 15.05.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 02.05.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні