УХВАЛА
м. Вінниця
15 серпня 2023 р. Справа № 120/7805/21-а
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Альчук М.П., розглянувши заяву про відстрочення виконання судового рішення у справі за позовом ОСОБА_1 до Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 30.09.2021 року відмовлено у задоволенні адміністративного позову.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач подав апеляційну скаргу.
Так, постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 14.02.2022 року було задоволено апеляційну скаргу та скасовано рішення від 30.09.2021 року. Зокрема, вказано постановою визнано протиправним та скасовано рішення 9 сесії 8 скликання Лука-Мелешківської СР від 16.04.2021 № 358 про відмову позивачу у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва площею 0,1 га, яка розташована на території Лука-Мелешківської ОТГ, на південно-східній околиці с. Майдан-Чапельський (в межах ділянки з кадастровим номером 0520684900:03:001:0678), за рахунок земель комунальної власності та, відповідно, зобов`язано Лука-Мелешківську сільську раду Вінницького району Вінницької області надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва площею 0,1 га, яка розташована на території Лука-Мелешківської ОТГ, на південно-східній околиці с. Майдан-Чапельський, за рахунок земель комунальної власності.
До суду 09.08.2023 року надійшла заява від представника Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області про відстрочення виконання рішення суду.
Вказана заява мотивована тим, що до припинення воєнного стану в Україні діє встановлена законом заборона на безоплатну передачу земельних ділянок у власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації, а також на безоплатну передачу у приватну власність громадянам України земельних ділянок, переданих у користування до набрання чинності Земельним кодексом України.
Ознайомившись з матеріалами вказаної заяви, суд зазначає наступне.
У відповідності до ч. 2 ст. 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
За приписами ч. 1 ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Питання відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі регулюються ст. 378 КАС України.
Відповідно до ч. 1 ст. 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Суд враховує, що Указом Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24.02.2022 року № 2102-ІХ, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, що продовжений Указом Президента України від 01.05.2023 року № 254/2023 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" до 18.08.2023 року.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" від 12.05.2015 року № 389-VIII воєнний стан це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Приписами п.п. 5 п. 27 Розділу Х "Перехідні положення" Земельного кодексу України встановлено, що під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.
Зазначена норма набрала чинності 09.06.2022 року, тобто вже після набрання законної сили судовим рішенням.
Разом з тим, суд наголошує, що відповідно до ч. 5 ст. 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Тобто строки надання відстрочки виконання судового рішення обмежені нормами КАС України
Так, суд наголошує, що постанова прийнята 14.02.2022 року, відтак граничний строк розстрочення сплив 14.02.2023 року.
Після спливу граничного строку, встановленого ч. 5 ст. 378 КАС України, суд позбавлений права відстрочувати виконання рішення суду незалежно від наявності поважних причин.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви про відстрочення виконання судового рішення у цій справі.
Керуючись ст.ст. 248, 256, 378 КАС України, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви представника Лука-Мелешківської сільської ради про відстрочення виконання постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду № 120/7805/21-а від 14.02.2022 року відмовити.
Ухвала набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Суддя Альчук Максим Петрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2023 |
Оприлюднено | 18.08.2023 |
Номер документу | 112846035 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Альчук Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні