Рішення
від 16.08.2023 по справі 400/6450/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 серпня 2023 р. № 400/6450/23 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Ярощука В.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовом:Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, вул. Потьомкінська, 17, м.Миколаїв,54005, до відповідача:Товариства з обмеженою відповідальністю " Вознесенська ПМК ", вул. Київська, 281, м.Вознесенськ,Миколаївська область,56501, про:стягнення коштів в розмірі 170160,02 грн.,

ВСТАНОВИВ:

01 червня 2023 року Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звернулося з позовом до Приватного акціонерного товариства « Вознесенськ ПМК» про стягнення заборгованості в сумі 170160,02 грн.

Позов обґрунтовано позивачем тим, що середньооблікова чисельність штатних працівників, з інвалідністю є меншою ніж встановлено нормативом згідно частиною першою статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» та не сплатив самостійно адміністративно-господарські санкції. Загальна сума заборгованості за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2022 рік складає 170160,02 грн, з яких адміністративно-господарські санкції 164501,22 грн та пеня 5658,08 гривні.

05.06.2023 Миколаївський окружний адміністративний суд постановив ухвалу про відкриття провадження у справі та розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

23.06.2023 р. відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Відзив аргументовано тим, що в 2022 році фактично працювала особа з інвалідністю, яка працевлаштована з 16 січня 2017 року, що підтверджено наказом про прийняття на роботу та підприємством та поданим уточнюючим податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за період 1, 2, 3 та 4 квартали 2022 року.

03.07.2023 позивач подав відповідь на відзив, згідно з яким розрахунок адміністративно-господарських санкцій здійснюється на підставі даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування. До зазначеного реєстру вноситься інформація на підставі поданої відповідачем у 2022 році об`єднаної звітності з ПДФО та ЄСВ. З квітня 2022 року відповідач не подавав до центру зайнятості звіт форми № 3-ПН про наявність вакансії для особи з інвалідністю. Працівники, з якими призупинено дію трудового договору, не включені до переліку тих, які не враховуються для обчислення середньооблікової кількості штатних працівників.

Розглянувши заяви по суті, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив наступне.

За розрахунком позивача, виходячи з середньооблікової кількості штатних працівників відповідача 19, відповідач мав працевлаштувати 1 особу з інвалідністю, а працевлаштовано було 0 осіб. За невиконання вказаного нормативу позивач нарахував 170160,02 грн, з яких адміністративно-господарські санкції 164501,22 грн та пеня 5658,08 гривні.

17.04.2023 розрахунок сум адміністративно- господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, було розміщено на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України .

Водночас, відповідач надав докази того, що фактично з 16 січня 2017 року в товаритсві працює 1 особа з інвалідністю, про що зазначено в наказі про прийняття на роботу і в трудовій книжці відповідного працівника.

Відповідачем у податковій звітності, яка додана до матеріалів справи зафіксовано нарахування заробітної плати фізичній особі інваліду ОСОБА_1 . При цьому при заповненні звітності відповідачем було допущено помилку, а саме помилково зазначено код ЗО 1 (як особу, яка сплачує 22% єдиного соціального внеску/ЄСВ), а не позначку 2 (як за особу, яка сплачує 8,5 % ЄСВ). Вказана помилка виправлена шляхом коригування.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходив з такого.

Згідно з часитини першої статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" (далі Закон № 875) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Частиною першою статті 20 Закону № 875 встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону (частини друга і четверта статті 20 Закону № 875).

Враховуючи, що фактично у відповідача працювало 19 осіб, у тому числі 1 особа з інвалідністю, що підтверджується уточнюючими відомостями про нарахуванння заробітньої плати застрахованим особам за 2022 рік, розрахунками норматив створення робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідачем виконано.

Таким чином, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню не підлягають.

Керуючись ст. 2, 19, 241, 244, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. У задоволенні позову Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (вул. Потьомкінська, 17, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ: 20917114) до ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВОЗНЕСЕНСЬКА ПМК» (вул. Київська, 281, м.Вознесенськ, Миколаївська область, 56501; код ЄДРПОУ: 00911925) про стягнення заборгованості в сумі 170160,02 грн відмовити повністю.

2. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

3. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

4. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.Г.Ярощук

Рішення складено в повному обсязі 16 серпня 2023року

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.08.2023
Оприлюднено18.08.2023
Номер документу112847982
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —400/6450/23

Рішення від 16.08.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Ярощук В.Г.

Ухвала від 05.06.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Ярощук В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні