МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 серпня 2023 р. № 400/6450/23 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Ярощука В.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовом:Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, вул. Потьомкінська, 17, м.Миколаїв,54005, до відповідача:Товариства з обмеженою відповідальністю " Вознесенська ПМК ", вул. Київська, 281, м.Вознесенськ,Миколаївська область,56501, про:стягнення коштів в розмірі 170160,02 грн.,
ВСТАНОВИВ:
01 червня 2023 року Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звернулося з позовом до Приватного акціонерного товариства « Вознесенськ ПМК» про стягнення заборгованості в сумі 170160,02 грн.
Позов обґрунтовано позивачем тим, що середньооблікова чисельність штатних працівників, з інвалідністю є меншою ніж встановлено нормативом згідно частиною першою статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» та не сплатив самостійно адміністративно-господарські санкції. Загальна сума заборгованості за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2022 рік складає 170160,02 грн, з яких адміністративно-господарські санкції 164501,22 грн та пеня 5658,08 гривні.
05.06.2023 Миколаївський окружний адміністративний суд постановив ухвалу про відкриття провадження у справі та розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
23.06.2023 р. відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Відзив аргументовано тим, що в 2022 році фактично працювала особа з інвалідністю, яка працевлаштована з 16 січня 2017 року, що підтверджено наказом про прийняття на роботу та підприємством та поданим уточнюючим податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за період 1, 2, 3 та 4 квартали 2022 року.
03.07.2023 позивач подав відповідь на відзив, згідно з яким розрахунок адміністративно-господарських санкцій здійснюється на підставі даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування. До зазначеного реєстру вноситься інформація на підставі поданої відповідачем у 2022 році об`єднаної звітності з ПДФО та ЄСВ. З квітня 2022 року відповідач не подавав до центру зайнятості звіт форми № 3-ПН про наявність вакансії для особи з інвалідністю. Працівники, з якими призупинено дію трудового договору, не включені до переліку тих, які не враховуються для обчислення середньооблікової кількості штатних працівників.
Розглянувши заяви по суті, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив наступне.
За розрахунком позивача, виходячи з середньооблікової кількості штатних працівників відповідача 19, відповідач мав працевлаштувати 1 особу з інвалідністю, а працевлаштовано було 0 осіб. За невиконання вказаного нормативу позивач нарахував 170160,02 грн, з яких адміністративно-господарські санкції 164501,22 грн та пеня 5658,08 гривні.
17.04.2023 розрахунок сум адміністративно- господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, було розміщено на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України .
Водночас, відповідач надав докази того, що фактично з 16 січня 2017 року в товаритсві працює 1 особа з інвалідністю, про що зазначено в наказі про прийняття на роботу і в трудовій книжці відповідного працівника.
Відповідачем у податковій звітності, яка додана до матеріалів справи зафіксовано нарахування заробітної плати фізичній особі інваліду ОСОБА_1 . При цьому при заповненні звітності відповідачем було допущено помилку, а саме помилково зазначено код ЗО 1 (як особу, яка сплачує 22% єдиного соціального внеску/ЄСВ), а не позначку 2 (як за особу, яка сплачує 8,5 % ЄСВ). Вказана помилка виправлена шляхом коригування.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходив з такого.
Згідно з часитини першої статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" (далі Закон № 875) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Частиною першою статті 20 Закону № 875 встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону (частини друга і четверта статті 20 Закону № 875).
Враховуючи, що фактично у відповідача працювало 19 осіб, у тому числі 1 особа з інвалідністю, що підтверджується уточнюючими відомостями про нарахуванння заробітньої плати застрахованим особам за 2022 рік, розрахунками норматив створення робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідачем виконано.
Таким чином, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню не підлягають.
Керуючись ст. 2, 19, 241, 244, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. У задоволенні позову Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (вул. Потьомкінська, 17, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ: 20917114) до ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВОЗНЕСЕНСЬКА ПМК» (вул. Київська, 281, м.Вознесенськ, Миколаївська область, 56501; код ЄДРПОУ: 00911925) про стягнення заборгованості в сумі 170160,02 грн відмовити повністю.
2. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
3. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
4. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.Г.Ярощук
Рішення складено в повному обсязі 16 серпня 2023року
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2023 |
Оприлюднено | 18.08.2023 |
Номер документу | 112847982 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Ярощук В.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні