Рішення
від 15.08.2023 по справі 520/13574/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 серпня 2023 р. № 520/13574/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАУНЧ УКРАЇНА" (вул. Сім`ї Кульженків, буд. 14,м. Київ,04074) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛАУНЧ УКРАЇНА", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, Державної податкової служби України, в якому просить суд:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області (відокремлений підрозділ Державної податкової служби України) від 07.03.2023 № 8384580/39803574 про відмову в реєстрації податкової накладної №106 від 06.02.2023 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №106 від 06.02.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛАУНЧ УКРАЇНА» (вул. Клочківська, буд. 99-А, м. Харків, 61058, код ЄДРПОУ39803574), датою її фактичного подання.

3. Стягнути судовий збір з відповідачів.

В обґрунтування позову зазначено, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області (відокремлений підрозділ Державної податкової служби України) від 07.03.2023 № 8384580/39803574 про відмову в реєстрації податкової накладної №106 від 06.02.2023 р. є протиправним та таким, що винесено з порушенням норм чинного законодавства України, а тому підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 09.06.2023 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачам надати відзив на позов.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження була надіслана та вручена відповідачам, що підтверджується матеріалами справи.

Представником відповідача - Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, 23.06.2023 року надано відзив на позовну заяву, в якому він просив відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог, та зазначає, що оскаржуване позивачем рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області (відокремлений підрозділ Державної податкової служби України) від 07.03.2023 № 8384580/39803574 про відмову в реєстрації податкової накладної №106 від 06.02.2023 р. є таким, що винесено в межах чинного законодавства України, а тому не підлягає скасуванню.

06.07.2023 року до суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити в повному обсязі.

Від відповідача - Державної податкової служби України, відзив на адміністративний позов не надходив, отже, своїм правом на подання відзиву по адміністративній справі відповідач не скористалися.

Відповідно до ч. 2 ст. 175 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.

Судом встановлено, що позивач - ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА», є юридичною особою приватного права, набув статусу платника податку на додану вартість та перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Харківській області, утвореному на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.

Основними видами економічної діяльності позивача є: 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (основний); 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у.; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 33.19 Ремонт і технічне обслуговування інших машин і устатковання.

Місцезнаходження підприємства:

юридична адреса: 61058, Харківська обл., місто Харків, вул. Клочківська, будинок 99-А.

фактична адреса: 04074, м. Київ, вул. Сім`ї Купьженків, буд .14, літ. «І».

Для здійснення господарської діяльності у підприємства укладено Договір оренди майна № 0103/21-1 від 01.03.2021р. з ТОВ «РІВЕНГЛЕН», код ЄДРПОУ42933726.

ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» орендує складські приміщення у ТОВ «КАПІТАЛ ПРОДАКШНПЛЮС», код ЄДРПОУ 41655921, згідно Договору оренди нерухомого майна від 20.02.2020 p., зареєстрованого за № 238 та ОСОБА_1 , ІПН НОМЕР_1 , згідно Договору оренди №01/2-2 від 01.01.2021р.

У штаті ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» перебуває 41 найманий працівник.

Також судом встановлено, що 07.07.2017 року між ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 32929163) (покупець) укладено договір поставки №707/10 (далі - Договір), за умовами якого постачальник передає у власність покупця, а покупець приймає та оплачує продукцію виробничо-технічного призначення (надалі іменується «Товар»), загальна кількість, часткове співвідношення (асортимент, сортамент, номенклатура), одиниця виміру, ціна за одиницю виміру та загальна ціна якої визначена умовами цього договору та додатками до нього.

Відповідно до умов п.2.1. Договору ціна одиниці Товару та загальна сума Товару вказуються рахунках на оплату (є підставою для оплати грошових коштів), а також у видаткових накладних, які є невід`ємною частиною Договору.

Згідно п.2.2. Договору оплата товарів Покупцем здійснюється за загальною ціною товару шляхом переказу відповідних грошових коштів на поточний рахунок Постачальника. При сплаті Покупець обов`язково повинен посилатися на реквізити цього Договору та рахунку (ів) на оплату, наданих Постачальником.

За умовами п.4.1. Договору Постачальник поставляє Товар безпосередньо на адресу Покупця і за його рахунок протягом 7 (семи) днів з дати зарахування грошових коштів на рахунок Постачальника відповідно до умов п.2.3. Договору. Днем відвантаження товару є дата, зазначена у видатковій накладній на відповідну поставку.

З метою належного виконання вищезазначеного договору були укладені договори та контракти на придбання товару з іноземними та вітчизняними постачальниками, що підтверджують:

- Договір поставки № 03/03 від 03.03.2017р. з ТОВ «ТОПТУЛ» (постачальник);

- Договір поставки № LU190118 від 18.01.2019 р. з ROTAR MACHINERY INDUSTRIAL CO. LTD (постачальник);

- Договір поставки продукції № 11/01 від 11.01.2017 р. з LAUNCH TECH CO.LTD (постачальник);

- Договір поставки продукції № 10/01 від 10.01.2017 p. з HUNTER ENGINEERING COMPANY (постачальник);

- Договір поставки продукції № МІ/11 від 01.11.2017 р. з CORWEI (YINGKOU) INDUSTRIAL CO LTD (постачальник).

06.02.2023 року Покупцем було здійснено попередню оплату у розмірі 26 421,10 грн. на підставі рахунку на оплату №ЛУА01020007 від 01.02.2023 р.

ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» було виконано поставку товару покупцеві на підставі видаткових накладних:

- №ВЛА-0006027 від 06.02.2023 р. на суму 25 655,59 грн. з ПДВ;

- №ВЛА-0016032 від 16.03.2023 р. на суму 765,51 грн з ПДВ.

За фактом попередньої оплати покупцем товару 06.02.2023 року постачальником складено податкову накладну №106 від 06.02.2023 р. на загальну суму 26421,10 грн., у т.ч. ПДВ 4 403,52 грн., яку було направлено на реєстрацію 20.02.2023 р.

Однак, ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» отримало квитанцію №9029133346, у якій, зокрема, зазначено: «Документ доставлено до ДПС України. Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 06.02.2023 №106 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3926,7307,8203,8467, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/ послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник «D»=.4725%, «P»=90082.09.

Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З огляду на вказане вище, позивачем - ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА», було надано пояснення та копії документів, які підтверджуюсь реальність здійсненої господарської операції, а саме: договір поставки №707/10 від 07.07.2017 p.; рахунок на оплату №ЛУА01020007 від 01.02.2023 p., платіжна інструкція №3473 від 06.02.2023 p.; виписка банку з розрахункового рахунку по контрагенту за період з 01.02.2023 по 28.02.2023; акт звіряння взаємних розрахунків за договором поставки №707/10 від 07.07.2023 р. за період 01.02.203 - 24.02.2023; оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за 06.02.2023 p.; оборотно-сальдова відомість по рахунку 6811 за 06.02.2023 р.

Однак, рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Харківській області від 07.03.2023 р. №8384580/39803574 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у реєстрації податкової накладної №106 від 06.02.2023 року відмовлено у зв`язку з ненаданням платником копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, яких не надано, підкреслити).

У вказаному рішенні зазначено додаткову інформацію наступного змісту: «відсутні первинні документи щодо придбання товару, ТТН, складські документи».

Не погодившись із вказаним рішенням ГУ ДПС у Харківській області, позивач - ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» звернулося зі скаргою від 21.03.2023 р. до Державної податкової служби України та просило скасувати рішення №8384580/39803574 від 07.03.2023 p.

До скарги були додані наступні документи: 1. Копія договору оренди майна № 0103/21-1 від 01.03.2021 з ТОВ «РІВЕР ГЛЕН» та актом приймання-передачі до нього; 2. Копія договорів оренди складських приміщень з Ф.О. Пичуриним Є.А. та ТОВ «КАПІТАЛ ПРОДАКШН ПЛЮС» з додатковими угодами та акти приймання-передачі приміщення до них; 3. Акти оренди складських приміщень за лютий 2023 року; 4. Копії договорів оренди автомобілів; 5. Копії договору з перевізником та ОСВ рахунку « 105»; 6. Копія договору поставки№707/10 від 07.07.2017р. з ТОВ «ЛІДЕР СЕРВІС»; 7. Рахунок на оплату, видаткова накладна покупцю; 8. Товарно-транспортні накладні № 8382 від 06.02.2023 р. та № 8383 16.03.2023 p.; 9. Банківська виписка та платіжне доручення з покупцем; 10. ОСВ за рахунками рахунком 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» та 6811 «Розрахунки по авансам отриманим (в національній валюті)»; 11. Акт звірки взаєморозрахунків з ТОВ «ЛІДЕР СЕРВІС»; 12. Копії договорів з іноземними постачальниками; 13. Копії інвойсів з іноземними постачальниками ч. 1; 14. Копії інвойсів з іноземними постачальниками ч.2; 15. Копії інвойсів з іноземними постачальниками ч. 3; 16. Копії інвойсів з іноземними постачальниками ч. 4; 17. ВМДч.1; 18. ВМДч.2; 19. Копії коносаментів на перевезення товару; 20. Копії CMR; 21. ОСВ 3712 «Розрахунки за виданими авансами (в іноземній валюті)» та 632 «Розрахунки з іноземними постачальниками»; 22. Акти звірки взаєморозрахунків з іноземними постачальниками; 23. Виписка банку з валютного рахунку; 24. Копії договорів з перевізниками;25. Копії актів виконаних робіт від перевізників; 26. Копії договорів на послуги з митного оформлення; 27. Копії актів виконаних робіт з митного оформлення; 28. Реєстр платежів перевізникам та за послуги з митного оформлення; 29. Накладна на переміщення товару МЛУ 18052022 від 18.05.2022 p.; 30. Товарно-транспортна накладна на переміщення товару № ЛУ18052022 від 18.05.2022 p.; 31. ОСВ рахунку 281 станом на 06.02.2023 p. та 16.03.2023 p.; 32. Картка рахунку 281 за 06.02:2023 р. та 16.03.2023 р.; 33. Рух документів «Реалізація товарів і послуг ВЛА-0006027 від 06.02.2023 р.» та «Реалізація товарів і послуг ВЛА-0016032 від 16.03.2023 р.» по бухгалтерським регістрам; 34. Висновок про необхідність проведення робіт щодо обов`язкової сертифікації продукції.»

Однак, рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України від 28.03.2023 р. №30413/39803574/2 залишено скаргу ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.

Позивач, вбачаючи в зазначеному порушення своїх прав, звернувся за їх захистом до суду.

Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).

Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.

Надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкової накладної.

Суд зазначає, що до позивача було встановлено критерії оцінки ступеня ризиків, проте не було враховано надані позивачем документи на усунення вказаних ризиків.

З огляду на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПС у Харківській області від 07.03.2023 № 8384580/39803574 про відмову в реєстрації податкової накладної №106 від 06.02.2023 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних є необґрунтованим, а тому підлягає скасуванню.

Враховуючи висновки суду про скасування оскаржуваного рішення, суд, з метою належного захисту прав позивача, вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №106 від 06.02.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛАУНЧ УКРАЇНА», датою її фактичного подання

Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАУНЧ УКРАЇНА" (вул. Сім`ї Кульженків, буд. 14,м. Київ,04074) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.

Скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області (відокремлений підрозділ Державної податкової служби України) від 07.03.2023 № 8384580/39803574 про відмову в реєстрації податкової накладної №106 від 06.02.2023 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №106 від 06.02.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛАУНЧ УКРАЇНА», датою її фактичного подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАУНЧ УКРАЇНА" сплачений судовий збір в частині задоволення вимог у сумі 1342 (одна тисяча триста сорок дві) грн. 00 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАУНЧ УКРАЇНА" сплачений судовий збір в частині задоволення вимог у сумі 1342 (одна тисяча триста сорок дві) грн. 00 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Спірідонов М.О.

Дата ухвалення рішення15.08.2023
Оприлюднено18.08.2023
Номер документу112849065
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —520/13574/23

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 19.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 28.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 28.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 20.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 11.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 26.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 07.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Рішення від 15.08.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 09.06.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні