Рішення
від 15.08.2023 по справі 520/14960/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 серпня 2023 р. № 520/14960/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРІКА-М» до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРІКА-М» звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати Рішення від 10.05.2023 №8782001/34173466 комісії ГУ ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкової накладної від 29.03.2023 №1 та зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «АГРІКА-М» (ідентифікаційний код 34173466) від 29.03.2023 №1.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення відповідача є протиправним та таким, що прийняте всупереч нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 257 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано відповідачам надати відзив на позов, позивачу подати до суду відповідь на відзив, а відповідачу - заперечення протягом п`яти календарних днів з моменту отримання відповідних документів.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачам, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення, які міститься в матеріалах справи.

Представником Головного управління ДПС у Харківській області 02.80.2023 до суду надано відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржуване рішення відповідача є правомірним, та прийнятим з дотриманням вимог чинного законодавства. В задоволенні адміністративного позову просить відмовити.

Оцінивши повідомлені сторонами обставини, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що позивач, ТОВ «АГРІКА-М» (ідентифікаційний код 34173466) є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законодавством порядку, перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Харківській області, утвореному на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (далі за текстом - ГУ ДПС у Харківській області або Відповідач 1).

ТОВ «АГРІКА-М» є юридичною особою приватного права, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 22.09.2006, номер запису: 1 453 102 0000 000181.

У 2021 році середньооблікова чисельність працюючих на ТОВ «АГРІКА-М» складала 28 чоловік.

У зв`язку із запровадженням на території України воєнного стану, бойовими діями на території Куп`янського району Харківської області та загрозою для життя і здоров`я працівників, діяльність підприємства тимчасово припинена згідно наказу від 24.02.2022 № 24/02-1ОД. Наразі у трудових відносинах з ТОВ «АГРІКА-М» перебуває 2 особи. Заробітна плата нараховується та виплачується у відповідності до вимог та в строки, визначені законодавством.

Основним видом діяльності ТОВ «АГРІКА-М» є «Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур» (код КВЕД 01.11). Крім того, ТОВ «АГРІКА-М» здійснює такі види господарської діяльності як «Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням кормами для тварин» (код КВЕД 46.21), «Допоміжна діяльність у рослинництві» (код КВЕД 01.61), «Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів» (код КВЕД 01.13) та інші.

Для провадження господарської діяльності з вирощування зернових культур, оптової торгівлі зерном ТОВ «АГРІКА-М» використовує власні основні засоби, а саме: адміністративну будівлю, агролабораторію, вагову, ремонту майстерню, критий тік, зерносклади, вантажні автомобілі, сільськогосподарську техніку та обладнання до неї.

ТОВ «АГРІКА-М», як сільськогосподарський товаровиробник, використовує орендовані земельні ділянки із земель сільськогосподарського призначення на території Куп`янського (колишнього Великобурлуцького) району Харківської області загальною площею 1919,96га, що знайшло своє відображення у податкових деклараціях з єдиного податку 4 групи, зокрема у додатку 1 до декларації «Відомості про наявність земельних ділянок». Відомості про речові права користування земельними ділянками зареєстровані у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Інформація про вищезгадані об`єкти, пов`язані з оподаткуванням була відображена в поданих Повідомленнях про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма №20-ОПП), яка була прийняті та враховані ГУ ДПС у Харківській області.

Так, 29.03.2023 між ТОВ «АГРІКА-М» (Постачальник за договором) та ТОВ «АГРОКОНТРАКТ ХАРКІВ» (Покупець за договором) був укладений Договір поставки №29/03-1. Від імені Сторін Договір був підписаний уповноваженими особами, що підтверджується відомостями, які розміщені у вільному доступі в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

За умовами Договору Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність, а Покупець - прийняти і оплатити кукурудзу 3-го класу врожаю 2021 року (надалі - Товар), код Товару 1005 згідно з УКТЗЕД, окремі партії, або загальний обсяг поставки Товару.

Кількість, ціна, загальна вартість Товару за Договором, умови та терміни поставки, порядок розрахунків, а також якісні показники визначаються сторонами Договору у Специфікації.

Відповідно до п. 4.1 Договору Постачальник зобов`язаний передати Товар Покупцю в повному обсязі на складі ТОВ «БЕСПАЛІВСЬКЕ ХПП» (код 31797045), що розташований за адресою: Харківська область, Чугуївський, с. Пасіки, вул. Польова, 1В.

Датою поставки Товару є дата його передачі у власність Покупцю згідно п.4.1. даного Договору (п. 4.3 Договору).

Покупець здійснює передоплату 86% поставленого Товару протягом п`яти банківських днів з дати поставки Товару. Кінцева оплата у розмірі 14% від вартості Товару за цим Договором здійснюється Покупцем протягом п`яти банківських днів з моменту отримання Покупцем від Постачальника копії квитанції про підтвердження реєстрації податкової накладної, складеною на операцію з поставки Товару, але не раніше отримання документів вказаних в п.6.2 Договору. Остаточна оплата загальної вартості Товару - протягом п`яти банківських днів з дати укладання акту узгодження остаточної ціни Товару.

29.03.2023 Сторони уклали Специфікацію №1 до Договору поставки № 29/03-1 від 29.03.2023, за умовами якої між Постачальником і Покупцем досягнена наступна домовленість:

- Товар - кукурудза 3-го класу врожаю 2021 року;

- ціна за 1 тн. - 6 150,00 грн. (у т.ч. ПДВ - 755,26 грн.);

- кількість Товару - 515 т ;

- загальна вартість Товару - 3167251,85 грн. (у т.ч. ПДВ - 388960,75 грн.);

- поставка Товару в повному обсязі здійснюється в строк до 07.04.2023 включно.

Фактична поставка Товару у кількості 515 т на загальну суму 3167251,85 грн. (у т.ч. ПДВ - 388960,75грн.) за Договором та Специфікацією №1 від 29.03.2023 відбулась 29.03.2023, про що Сторонами складена видаткова накладна № Аг-0000002.

Датою поставки Товару ТОВ «АГРІКА-М», керуючись ст. 201 Податкового кодексу України, склало податкову накладну від 29.03.2023 №1, реєстрація якої у ЄРПН була зупинена 04.04.2023.

Фізичного переміщення (транспортування) Товару (зерна) від Постачальника до Покупця не відбувалось, оскільки перехід права власності на Товар відбувся на зерновому складі ТОВ «БЕСПАЛІВСЬКЕ ХПП» і при переході права власності на зерно відбулось його переоформлення, що зафіксовано тристороннім Актом приймання-передавання зерна від 30.03.2023 №10 та складською квитанцією від 30.03.2023 №195. Саме тому товарно-транспортні накладні на переміщення зерна не складались. Якість зерна підтверджена Карткою аналізу зерна від 30.03.2023 №10, складеною лабораторією ТОВ «БЕСПАЛІВСЬКЕ ХПП».

Оплата за поставлений Товар проведена платіжним дорученням від 06.04.2023 №153 на суму 1200000,00 грн. (у т.ч. ПДВ - 147368,42 грн.) та платіжним дорученням від 07.04.2023 №154 на суму 1580000,00 грн. (у т.ч. ПДВ - 194035,09 грн.) на підставі рахунку-фактури від 29.03.2023 №Аг-0000002. Станом на теперішній час заборгованість за поставлений Товар складає 387251,85 грн (у т.ч. ПДВ - 47557,24грн).

Операції з поставки Товару у повному обсязі відображені у бухгалтерському обліку ТОВ «АГРІКА-М» наступним чином: Дт 361 «Розрахунки з покупцями та замовниками» Кт 701 «Дохід від реалізації готової продукції» - 3167251,85 грн., Дт 311 «Поточні рахунки в національній валюті» Кт 361 «Розрахунки з покупцями та замовниками» - 2780000,00 грн.

Товар, який був поставлений за Договором є власно вирощеною ТОВ «АГРІКА-М» сільськогосподарською продукцією урожаю 2021 року. У 2021 році загальна площа сільськогосподарських угідь, які перебували у користуванні Товариства складала 1919,96 га, з яких посівна площа - 1919,96 га. Площа посівів кукурудзи у 2021 році складала 443,0 га, валовий збір - 39780,00 ц або 3978 т. Вказані обставини підтверджуються Звітом про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2021 року (форма №4-сг (річна) та Звітом про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду у 2021 році (форма №29-сг), які були подані до ГУ статистики у Харківській області, додатком 1 до декларації платника єдиного податку 4 групи на 2021 рік «Відомості про наявність земельних ділянок».

Тобто зібраний у 2021 році врожай власно вирощеної ТОВ «АГРІКА-М» кукурудзи (3978т.), не перевищує обсяг її реалізації на адресу ПП «АГРОКОНТРАКТ ХАРКІВ» (515.0 т.).

Зберігання зібраного врожаю відбувалось на складі ТОВ «АПК НОВААГРО» (Харківська область, смт. Великий Бурлук, вул. Привокзальна, 2-Б) на підставі Договору складського зберігання від 01.07.2021 №11/07-БЕ/21 та оформлено Актом надання послуг від 31.01.2022 №79, товарно-транспортними накладними за період з 24.01.2022 по 15.02.2022, податковою накладною від 31.01.2022 №1 (зареєстрована в ЄРПН під № 9029226257). Оплата проведена у повному обсязі платіжним дорученням від 02.02.2022 №747 на суму 42086,24 грн.

В зв`язку з військовою агресією РФ і окупацією території, на якій знаходяться ТОВ «АГРІКА-М» та ТОВ «АПК НОВААГРО», ТОВ «АГРІКА-М» тимчасово не мало доступу до Товару (кукурудза 3 класу, урожаю 2021 року), який зберігався на зерновому складі.

Після деокупації згаданої території ТОВ «АГРІКА-М» звернулось до ТОВ «АПК НОВААГРО» з проханням надати інформацію щодо залишків та якості зерна кукурудзи, яка знаходилось на зберіганні на даному елеваторі (лист № 21/11-1 від 21.11.2022). 23.11.2022 ТОВ «АПК НОВААГРО» надало довідку № 23/11 від 23.11.2022 щодо фактичної кількості зерна.

На початку 2023 року ТОВ «АГРІКА-М» прийняло рішення про перевезення товару з зернового складу ТОВ «АПК НОВААГРО» в більш безпечне місце, а саме, на зерновий склад ТОВ «Беспалівське ХПП» (адреса: Харківська область, Чугуївський район, с. Пасіки, вул. Польова, 1В), що підтверджується товарно-транспортними накладними, реєстрами на прийняте зерно та Актом прийому-передачі №09/03 від 09.03.2023.

Товар (кукурудза) на момент його поставки на адресу ПП «АГРОКОНТРАКТ ХАРКІВ» зберігався на зерновому складі - ТОВ «БЕСПАЛІВСЬКИЙ ХПП» на підставі Договору складського зберігання зерна від 30.08.2021 № 45/21. Товар у кількості 1357,72 т. був прийнятий на зберігання зерновим складом на підставі Реєстрів накладних на прийняте зерно з визначенням показників якості від 25.01.2023 №30 до 07.03.2023 №160 та товарно-транспортних накладних, перелік та копії яких наведено у додатку до позову. Перевезення здійснювалось транспортними засобами ТОВ «АГРО-ЮА» на підставі Договору надання послуг з перевезення вантажу від 09.01.2023 №09/01-1 та оформлено Актом надання послуг від 10.03.2023 №1, податковою накладною від 10.03.2023№1 (зареєстрована в ЄРПН під №9065104351). Оплата проведена у повному обсязі платіжним дорученням від 03.04.2023 №1086, платіжним дорученням від 06.04.2023 №7.

Послуги із зберігання зерна на ТОВ «БЕСПАЛІВСЬКЕ ХПП» оформлені Актом надання послуг №48 від 28.02.2023, податковою накладною №38 від 28.02.2023 (зареєстрована в ЄРПН під №9053832702), Актом надання послуг №82 від 31.03.2023, податковою накладною №20 від 31.03.2023 (зареєстрована в ЄРПН під №9078427107), оплата проведена у повному обсязі платіжним дорученням від 06.04.2023 №6.

21.04.2023 позивач відповідно до приписів Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою КМ України від 11.12.2019 №1165 направив до ГУ ДПС у Харківській області засобами електронного зв`язку Повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено до якого були надані електронні копії 84 документів, які детально висвітлювали обставини діяльності Позивача та обставини господарських операцій по яким була складена податкова накладна, реєстрація якої була зупинена.

28.04.2023ТОВ «АГРІКА-М» було отримано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів від 28.04.2023 №8715433/34173466 в якому зазначено про «відсутність складських документів (інвентаризація на складі), заявок на перевезення».

Позивачем надані додаткові пояснення та додаткові документи, проте, 10.05.2023 ГУ ДПС у Харківській області прийняло Рішення №8782001/34173466 про відмову у реєстрації податкової накладної від 29.03.2023 №1.

10.05.2023 ТОВ «АГРІКА-М» засобами електронного зв`язку отримало Рішення від 10.05.2023 №8782001/34173466 ГУ ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкової накладної від 29.03.2023 №1.

Зазначене рішення було оскаржено Позивачем до Державної податкової служби України, але рішенням від 22.05.2023 №44653/34173466/2 скарга була залишена без задоволення.

Позивача вважаючи такі дії та рішення відповідачів протиправними, звернувся до суду з даним позовом.

З приводу спірних правовідносин суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

У відповідності до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; дата відвантаженим товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України регламентовано, що платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.

У відповідності п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені (терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та відати покупцю за його вимогою.

Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Згідно п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. В свою чергу первинний документи це документ, який містить відомості про господарську операцію.

У відповідності до п. 1 наказу від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» товарно-транспортна документація - це комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.

В свою чергу товарно-транспортна накладна це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Підпунктом 11.1 пункту 11 вказаного наказу регламентовано, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна.

Таким чином, товарно-транспортна накладна є достатнім підтвердженням щодо навантаження, транспортування, відвантаження товару, його оприбуткування та бухгалтерського обліку тобто достатнім підтвердженням надання транспортної послуги.

За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пункт 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, передбачає у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пунктом 11 цього Порядку встановлено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3)пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Аналогічні приписи містить абзац 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Пунктом 4 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Отже, згідно з направленими до Головного управління ДПС у Харківській області бухгалтерськими та фінансово - господарськими документами ТОВ «АГРІКА-М» в повному обсязі підтверджено реальність та законність проведення господарських операцій з вказаними контрагентами, законність реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Також суд зазначає, що пунктом 25 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 встановлено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 5 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктом 11 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства", або "ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку".

Отже, з огляду на вище описане, рішення від 10.05.2023 №8782001/34173466 комісії ГУ ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкової накладної є неправомірним та підлягає скасуванню, а податкова накладна від 29.03.2023 №1 - реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРІКА-М» підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 262, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРІКА-М» (вул. Синько, буд. 28, с. Вільхуватка, Куп`янський район, Харківська область, 62620, ЄДРПОУ 34173466) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення від 10.05.2023 №8782001/34173466 комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкової накладної від 29.03.2023 №1.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «АГРІКА-М» (ЄДРПОУ 34173466) від 29.03.2023 №1.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРІКА-М» (ЄДРПОУ 34173466) сплачену суму судового збору в розмірі 1342 (одна тисяча триста сорок дві) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43983495).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРІКА-М» (ЄДРПОУ 34173466) сплачену суму судового збору в розмірі 1342 (одна тисяча триста сорок дві) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393).

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М.Панов

Дата ухвалення рішення15.08.2023
Оприлюднено18.08.2023
Номер документу112849159
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —520/14960/23

Ухвала від 07.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 14.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 26.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 22.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Рішення від 15.08.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 21.06.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні