Рішення
від 14.08.2023 по справі 520/11916/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

14 серпня 2023 року № 520/11916/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Зінченко А.В., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛОГІСТЕК КОМПАНІ" (вул. Киргизька, буд. 19,м. Харків,61110, код ЄДРПОУ 43260192) до Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправною та скасування вимоги,-

ВСТАНОВИВ:

До Харківського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛОГІСТЕК КОМПАНІ" з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України в якому просило суд визнати протиправною та скасувати податкову вимогу від 19 квітня 2023 року за № 0001022-1314-2040 (форма Ю) про наявність станом на 18 квітня 2 02 3 року суми податкового боргу з податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 2 153 778,00 (два мільйони сто п`ятдесят три тисячі сімсот сімдесят вісім гривень 00 копійок) гривень.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що співробітниками Головного управління Державної податкової служби у Харківський області 19 квітня 2023 року, у відношенні до ТОВ «ЛОГІСТЕК КОМПАНІ», була прийнята податкова вимога від 19 квітня 2023 року за № 0001022-1314-2040 (форма «Ю») про наявність станом на 18 квітня 2023 року суми податкового боргу з податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 2 153 778,00 (два мільйони сто п`ятдесят три тисячі сімсот сімдесят вісім гривень 00 копійок) гривень.

Податкова вимога від 19 квітня 2023 року за № 0001022-1314-2040 (форма «Ю») була отримана директором ТОВ «ЛОГІСТЕК КОМПАНІ» (поштою) - 03 травня 2023 року.

Скарга до Державної податкової служби, в порядку статті 56 Податкового кодексу України (адміністративне оскарження), про скасування податкової вимоги від 19 квітня 2023 року за № 0001022-1314-2040 (форма «Ю»), ТОВ «ЛОГІСТЕК КОМПАНІ» - не подавалась.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛОГІСТЕК КОМПАНІ» не погоджується з податковою вимогою 19 квітня 2023 року за 0001022-1314-2040 (форма «Ю») , та вважає їі такою, що підлягає скасуванню, а тому звернулось до суду за захистом своїх прав та інтересів.

Дослідивши надані матеріали справи, суд встановив наступне.

Матеріалами справи підтверджено, що згідно даних інформаційно - телекомунікаційних систем «Податковий блок» за ТОВ «Логістік Компані» обліковувався податковий борг з 04.01.2023.

19.04.2023 в автоматичному режимі ІКС «Податковий блок» була сформована податкова вимога від № 0001022-1314-2040 та разом із детальним розрахунком суми податкового боргу до податкової вимоги направлена засобами поштового зв`язку на адресу боржника.

Згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення № 6130123007576 податкова вимога отримана боржником 03.05.2023.

Згідно розрахунку суми податкового боргу до податкової вимоги ГУ ДПС у Харківській області від 19.04.2023 № 0001022-1314-2040 податковий борг становить 2 153 778,00 по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код за КАТОТТГ - UА63000000000041885).

Судом встановлено, що вказаний податковий борг виник в результаті несплати узгоджених грошових зобов`язань згідно:

-податкового зобов`язання за податковим повідомленням-рішенням № 00/6544/1817 від 10.11.2022;

-штрафних санкцій за податковим повідомлення-рішення № 00/6544/1817 від 10.11.2022

-штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішенням № 000/698/0416 від 17.01.2023

-штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішенням № 00/2387/0416 від 16.02.2023.

Таким чином, суд робить висновок, що вказані податкові зобов`язання набули статусу податкового боргу у зв`язку з відсутністю добровільної сплати коштів за податковими повідомленнями-рішеннями у встановлені ПКУ строки.

Також встановлено, що податкове повідомлення-рішення № 00/6544/1817 від 10.11.2022 на загальну суму 2 230 800,00 гривень ( в тому числі, податкові зобов`язання - 2 028 000,00 грн., штрафні санкції 202 800,00 грн.) було винесено ГУ ДПС за результатами адміністративного оскарження платником податків податкового повідомлення- рішення №0/19154/18-17 від 16.09.2021.

Податкові повідомлення-рішення №0/19154/18-17 від 16.09.2021, № 00/6544/1817 від 10.11.2022, № 000/698/0416 від 17.01.2023 та № 00/2387/0416 від 16.02.2023 були надіслана платнику податків за податковою адресою.

Надаючи правову оцінку вищенаведеному, суд вказує наступне.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України. Питання, порушенні позивачем в адміністративному позові, стосуються порядку формування та направлення податкової вимоги, що врегульовані Податковим кодексом України ( далі - ПК України). Саме тому в спірних питаннях слід, керуватись положеннями вказаного законодавчого акту, які є спеціальними.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Грошові зобов`язання можуть бути визначені самостійно платником податків шляхом подання податкової звітності з певного податку або визначені контролюючим органом, коли дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Згідно зі ст. 58 Податкового кодексу України контролюючі органи реалізують такі повноваження шляхом надсилання платнику податків податкового повідомлення- рішення. Строки сплати сум податкового зобов`язання встановлені ст. 57 Податкового кодексу України та складають 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, а у випадку оскарження - за днем узгодження.

У відповідності до пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно пункту 59.3. статті 59 ПК України податкова вимога разом з детальним розрахунком суми податкового боргу надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення податкового боргу та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Пункти 88.1, 88.2 статті 88 ПК України визначають, що з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення.

За приписами підпункту 89.1.2 пункту 89.1 статті 89 ПК України, право податкової застави виникає у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення

податкового боргу.

Згідно із пунктом 89.3 статті 89 ПК України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.

Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг.

Таким чином, необхідною передумовою та визначальною підставою для надсилання платнику податків податкової вимоги про сплату податкового боргу та прийняття рішення про опис майна у податкову заставу є наявність у такого платника податків податкового боргу. Положеннями ПКУ не передбачено строк протягом якого податковий керуючий повинен здійснити опис майна у податкову заставу.

Механізм формування, надсилання (вручення) та відкликання податкових вимог визначено Порядком направлення контролюючими органами податкових вимог платникам податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 30.06.2017 № 610 із змінами та доповненнями (далі - Порядок № 610).

Податкова вимога формується у разі, якщо платник податків не сплатив у встановлені Кодексом строки суму узгодженого грошового зобов`язання та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному Кодексом - пункт 2 розділу II Порядку № 610.

Податкові вимоги разом з детальним розрахунком суми податкового боргу формуються автоматично на підставі даних інформаційно-телекомунікаційних систем податкових органів (далі - ІТС) - пункт 1 розділу Ш Порядку № 610.

Податкова вимога, крім загальних реквізитів, повинна містити відомості про факт виникнення податкового боргу та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис майна, яке відповідно до законодавства може бути предметом податкової застави, проведення публічних торгів з продажу заставного майна - пункт 3 розділу ПІ Порядку № 610.

Форма податкової вимоги для платника податків - юридичної особи (або відокремленого підрозділу юридичної особи / уповноваженої особи за договором про спільну діяльність або угодою про розподіл продукції / управителя майна за договором управління майном) наведена в додатку 1 до Порядку № 610 (форма «Ю»), а для платника податків - фізичної особи - у додатку 2 до Порядку № 610 (форма «Ф») - пункт 5 розділу ПІ Порядку № 610.

Податкова вимога разом з детальним розрахунком суми податкового боргу надсилається (вручається) не раніше першого робочого дня після закінчення встановленого Кодексом граничного строку сплати суми грошового зобов`язання - пункт 1 розділу IV Порядку № 610.

Сформована в ІТС податкова вимога надсилається (вручається) платнику податків у паперовій та/або електронній формі.

Податкова вимога, що надсилається (вручається) у паперовій формі, у день її

формування в ІТС друкується у двох примірниках, підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) податкового органу, скріплюється печаткою податкового органу та не пізніше наступного робочого дня один примірник надсилається (вручається) платнику податків, другий долучається до справи платника податків - пункт 5 розділу IV Порядку № 610.

Законом України від 30.11.2021 №1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованих бюджетних надходжень» статтю 59 ПК доповнено словами, що податкові вимоги надсилаються платникам податків разом з детальним розрахунком суми податкового боргу.

Міністерством фінансів з метою приведення у відповідність діючим вимогам законодавства видано наказ №63 від 08.02.2021 та № 196 від 12.07.2022.

Програмне забезпечення формування податкових вимог було доопрацьовано, про що ДПС України листом від 22.03.2023 повідомило Головні управління ДПС в областях та м. Києві.

Таким чином, лише з 22.03.2023 у ГУ ДПС у Харківській можливості виникла можливість виставлення податкових вимог у відповідності до положень ПКУ.

Фактично виникнення податкового боргу, не пов`язане з фактом формування або направлення (вручення) податкової вимоги. Цей документ лише формалізує стан, який вже є на підставі закону. Законодавець установив обов`язковість інформування платника про такий стан і наслідки непогашення податкового боргу як передумову для виникнення в контролюючого органу права на вжиття заходів з погашення цього боргу.

Також суд вказує, що пункт 1 податкової вимоги від 19.04.2023 № 0001022-1314-2040 містить лише інформацію про факт виникнення саме права податкової застави саме з 04.01.2023 та попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу. Рішення про опис майна в податкову заставу та акт опису майна ГУ ДПС не складалися.

Таким чином, проаналізувавши наведене, суд приходить до висновку, що податкова вимога від 19.04.2023 № 0001022-1314-2040 сформована згідно приписів визначеного Порядку, на суми податкового боргу, які не сплачені добровільно.

Суд вказує, що згідно з вимогами ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з ме тою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтер есів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів влад них повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень тау спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім фор мам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, протягом розумного строку.

Таким чином, проаналізувавши наведене, суд вважає за необхідне вказати, що позовні вимоги є не обґрунтованими, не підтверджені нормативно та документально, а тому є такими, що не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛОГІСТЕК КОМПАНІ" (вул. Киргизька, буд. 19,м. Харків,61110, код ЄДРПОУ 43260192) до Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправною та скасування вимоги залишити без задоволення.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду у відповідності до ст. 295 цього Кодексу.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Зінченко А.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.08.2023
Оприлюднено18.08.2023
Номер документу112849258
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/11916/23

Рішення від 14.08.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 15.06.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 25.05.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні