Ухвала
від 03.08.2023 по справі 757/33214/23-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/33214/23-к

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 серпня 2023 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши в судовому засіданні в приміщенні суду в м. Києві клопотання прокурора третього відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою злочинністю, Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про накладення арешту, -

ВСТАНОВИВ:

До провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання прокурора третього відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою злочинністю, Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про накладення арешту на майно, в рамках кримінального провадження № 12020000000000374 від 14.04.2020.

Вказане клопотання обґрунтовує тим, що Головним слідчим управлінням НП України здійснюється досудове розслідування в кримінальному провадженні № 12020000000000374 від 14.04.2020 за фактом розтрати майна ДП «Одеський морський торговельний порт» та Державної служби морського та річкового транспорту України в особливо великих розмірах, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ДП «Одеський морський торгівельний порт» за попередньою змовою зі с/о Державної служби морського та річкового транспорту України та іншими невстановленими юридичними особами, засновниками яких є представники російської федерації, здійснили розкрадання державних коштів вказаних підприємств в особливо великому розмірі.

В рамках зазначеного кримінального провадження здійснюється документування фактів безоплатного використання флоту підприємства, для надання буксирних послуг, в частині нарахування та здійснення оплати за надані буксирних послуги, а також здійснення оплати за використання портової інфраструктури порту, що використовувалась власниками/судновласниками суден під час здійснення своєї господарської діяльності в акваторіях Українських портів тому виникла службова необхідність в отриманні копій відповідних документів щодо нарахування та здійснення оплати вказаними суб`єктами господарювання.

Також встановлено, що для надання буксирних/швартових послуг, в акваторії одного з Українських портів, а саме Одеського порту, відповідно до поданих заявок представником судновласника (агентською компанією) було залучено флот підприємства, а також флот комерційних компаній. Разом з тим, відповідно до вимог обов`язкової постанови по Одеському порту, а також внутрішніх інструкцій із безпеки судноплавства, судна газовози, що прямують в Одеський порт, в обов`язковому порядку повинні супроводжуватись буксирами безпеки на вхід та вихід з порту.

Так, відповідно до документів, що були надані ДП «АМПУ» та складені за фактом супроводження суден газовозів під час здійснення судно заходів суден до Одеського порту, містяться дані щодо супроводження судна GAZ ENERGY, що протягом 2018 року виконувались залученими буксирами Ukrtransnafta та KEELBI (КІЛБІ), які надавали відповідно до поданої заявки агентської компанії LBN Ukraine.

Разом з тим, у відповідь на запит правоохоронних органів представниками компанії ТОВ «ТРІ» було поінформовано, що компанія у вказаний період часу не перебувала у взаємовідносинах та взаєморозрахунках із агентською компанією LBN Ukraine, а також спростувала факт надання буксирних послуг буксиром КІЛБІ, в акваторії Український портів, в даному випадку Одеському порту протягом 2018 року.

Враховуючи, що надана інформація посадовими особами ТОВ «ТРІ» викликала сумнів у її достовірності, так як у матеріалах справи містяться копії облікових, бухгалтерських та звітних документів, що були отримані під час досудового розслідування та підтверджували факт перебування буксиру КІЛБІ в акваторії Український портів протягом 2018 року, а також підтверджували фак використання судна, для надання буксирних послух та використання у своїй господарській діяльності об`єкти портової інфраструктури порту, тому органом досудового розслідування було прийнято рішення дослідити законність використання компанією ТОВ «ТРІ» іноземного буксиру КІЛБІ для надання буксирних послуг, в акваторії Українських портів, а також повноту нарахування та сплату митних та податкових платежів під час поміщення судна в режим тимчасового ввезення на митну територію України з умовних або частковим звільненням від оподаткування митними платежами, а також достовірність нарахування та сплати відповідних платежів за використання портової інфраструктури порту та під час надання буксирних послуг.

Відповідно до відкритих даних, що перебувають у вільному доступі та розміщенні на офіційному сайті ДП «Класифікаційного товариства «Регістр судноплавства України», буксир КІЛБІ ІМО 8501397 має регістровий номер SRU 400213, перебуває у митному режиму тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами, при цьому відповідно до наданих суднових документів власником судна являється іноземна компанія SMR MIDDLE TASTE DMCC.

Відповідно до наданої відповіді Одеською філією ДП «АМПУ» (запит ГСУ вих. № 9066/6/24/1-2-2022 від 25.05.2022) буксир КІЛБІ, в період із січня по травень 2018 року перебував в акваторії Українських портів, а саме в акваторії Одеського порту та був задіяний для надання буксирних послуг.

Разом з тим, на підтвердження наданої інформації Філією надано копії наступних документів, а саме: Договір № 131-П-АМПУ-16 від 09.09.2016 укладений між ДП «АМПУ» та ТОВ «ВЕЛ ШИППІНГ», (код ЄДРПОУ 40443246) про взаємодію сторін під час агентування суден у морських портах України; Платіжні доручення на оплату послуг відповідно до рахунків; Рахунок № 620093 від 22.01.18 щодо постачання води для м/б КІЛБІ; Рахунок № 620112 від 23.01.18 про сплату причального збору; Рахунок № 6201132 від 23.01.18, № 620320 від 13.02.18 про надання послуг зі швартовки; Рахунок № 620669 від 13.03.18 щодо видачі свідоцтва та інше. Окрім того, в надані суднові документи та рахунках засвідчені судновою печаткою судна КІЛБІ (LLC «Sea Wind» KEELBY IMO № 8501397).

Згідно інформації, що була надана Адміністрацією судноплавства на виконання ухвали Печерського суду № 757/25719/22-к «Про тимчасовий доступ до речей та документів, що перебувають у володінні Державної служби морського та річкового транспорту України», отримано копії документи, що стали підставою для тимчасової реєстрації буксиру КІЛБІ в державному судновому Реєстрі України.

Так, у квітні 2015 на адресу Капітана Морського порту «Південний» (вих. 217 від 14.04.2015) надійшов лист генерального директора ТОВ «Сі УНД» - ОСОБА_4 , у відповідності до якого, компанія звернулась із проханням провести реєстрації буксиру КІЛБІ в державному судновому реєстрі України.

В додаток до листа, компанією було надано наступні документи:

1. Заява, адресована Капітану порту Південний щодо тимчасової реєстрації судна в Державному судновому реєстрі України;

2. Довіреність, генерального директора компанії ОСОБА_4 щодо надання повноважень заступнику директора компанії ОСОБА_5 вчинити дії щодо реєстрації судна в Державному судновому реєстрі України термін дії до 30.05.2015.

3. Стандартний договір № 01 Бербоут-чартер (фрахтування судна без екіпажу) «Берекон 89», що був укладений між іноземною компанією SMR MIDDLE EAST DMCC (Дубаї) та ТОВ «Сі Уінд» (Україна), де у відповідності із договором, судно передається фрахтувальнику 10.04.2015 терміном на 5 років, а саме до 29.03.2020. Вказаний договір зі сторони судновласника, а саме компанії SMR MIDDLE EAST DMCC підписаний уповноваженою особою ОСОБА_6 , а зі сторони Української компанії, директором компанії ОСОБА_7 .

Свідоцтво про бербоут-чартер виданого Морською Адміністрації СОЮЗУ КОМОРСЬКИХ ОСТРОВІВ за підписом уповноваженої особи ОСОБА_8 , Свідоцтво № 15/В-АТТ/1300054/01, у відповідності до офіційного перекладу в даному свідоцтві зазначено: Інформація про судновласника судна КІЛБІ SMR MIDDLE EAST DMCC (Дубаї); Фрахтувальника судна КІЛБІ ТОВ «СІ Уінд» (LLC «Sea Wind»).

4. Свідоцтво КВ № 002721 (бланк НОМЕР_1 ) Про право плавання під державним прапором України, видане Державною інспекцією України з безпеки на морському та річковому транспорту України на судно КІЛБІ, що належить SMR MIDDLE EAST DMCC, де фрахтувальником судна виступає ТОВ «СІ Уінд» (LLC «Sea Wind»), що дозволяє тимчасово на термін дії договору бербоут-чартер, а саме з 14.04.2015 по 28.08.2015 плавати під державним прапором України.

5. Витяг з реєстру стосовно обтяжень та зауважень по судну КІЛБІ свідоцтво № 17/TR/1300054/009 виданий 1.05.2015 Морською Адміністрацією СОЮЗУ КОМОРСЬКИХ ОСТРОВІВ за підписом уповноваженої особи ОСОБА_8 , із нотаріально-завіреною копією перекладу, де власник судна вказано SMR MIDDLE EAST DMCC, що перебуває в бербоут-чартеру компанії ТОВ «SEA WIND».

6. Свідоцтво по попередню реєстрацію буксиру КІЛБІ свідоцтво № НОМЕР_2 виданий 1.05.2015 терміном до 30.09.2015 року Морською Адміністрацією СОЮЗУ КОМОРСЬКИХ ОСТРОВІВ за підписом уповноваженої особи ОСОБА_8 , із нотаріально-завіреною копією перекладу де власник судна вказано SMR MIDDLE EAST DMCC.

7. Платіжне доручення № 391 від 7 квітня 2015 року, призначення платежу: тимчасова реєстрація буксиру КІЛБІ, в державному судновому реєстрі України.

У липні 2015 на адресу Капітана морського порту «Південний» (місце приписки судна) надійшов лист за вих. 334 від 27.07.2015 за підписом генерального директора ТОВ «Сі УНД» - ОСОБА_4 , у відповідності до якого компанія звернулась із проханням продовжити термін дії свідоцтва про право плавання під державним прапором України буксиру КІЛБІ при цьому, в додаток до заяви було надано наступні документи:

1. Свідоцтво по тимчасову реєстрацію буксиру КІЛБІ свідоцтво № НОМЕР_2 виданий 1.05.2015 терміном до 30.09.2015 року Морською Адміністрацією СОЮЗУ КОМОРСЬКИХ ОСТРОВІВ за підписом уповноваженої особи ОСОБА_8 , із нотаріально-завіреною копією перекладу де власник судна вказано SMR MIDDLE EAST DMCC.

2. Свідоцтво НОМЕР_1 (бланк НОМЕР_1 ) Про право плавання під державним прапором України, видане Державною інспекцією України з безпеки на морському та річковому транспорту України на судно КІЛБІ, що належить SMR MIDDLE EAST DMCC, де фрахтувальником судна виступає ТОВ «СІ Уінд» (LLC «Sea Wind»), що дозволяє тимчасово на термін дії договору бербоут-чартер, а саме з 14.04.2015 по 28.08.2015 плавати під державним прапором України.

3. Новий договір № 02/к Бербоут-чартер (фрахтування судна без екіпажу) «Берекон 89», що був укладений між іноземною компанією SMR MIDDLE EAST DMCC (Дубаї) та ТОВ «Сі Уінд» (Україна), де у відповідності із договором, судно передається фрахтувальнику 01.05.2015 терміном до 13.08.2015. Вказаний договір зі сторони судновласника, а саме компанії SMR MIDDLE EAST DMCC був підписаний уповноваженою особою ОСОБА_6 , а зі сторони Української компанії, директором компанії ОСОБА_7 , а також підписано акт прийому-передачі судна.

В подальшому даний договір було продовжено декілька разів шляхом підписання додаткової угоди при цьому термін дії договору був продовжений до 23.05.2020.

1. Свідоцтво про бербоут-чартер № НОМЕР_3 , виданий 1.05.2015 терміном до 29.03.2020 року Морською Адміністрацією СОЮЗУ КОМОРСЬКИХ ОСТРОВІВ за підписом уповноваженої особи ОСОБА_8 , із нотаріально-завіреною копією перекладу, де власник судна виступає компанія SMR MIDDLE EAST DMCC (Дубаї), а фрахтувальником виступає компанія ТОВ «СІ Уінд».

2. Платіжне доручення № 806 від 28 липня 2015 року, призначення платежу: сплата за адмін. послуги оновлення суднового патенту на судно КІЛБІ.

3. Свідоцтво КВ № 002723 про право плавання під державним прапором України, видане Державною інспекцією України з безпеки на морському та річковому транспорту України на судно КІЛБІ, що належить SMR MIDDLE EAST DMCC, де фрахтувальником судна виступає ТОВ «СІ Уінд» (LLC «Sea Wind»), що дозволяє тимчасово на термін дії договору бербоут-чартер, а саме з 07.08.2015 терміном по 23.05.2020 плавати під державним прапором України.

4. Лист на адресу капітана порту «Південний» щодо виключення судна КІЛБІ з державного суднового реєстру України та довідка видана капітаном порту «Південний» про виключення судна з державного суднового реєстру України за зверненням компанії ТОВ «СІ УІНД», виключення проведено 12.05.2018.

У вересні 2018 на адресу Морського торговельного порту «Південний» надійшла заява від компанії ТОВ «ТРІ» з проханням провести тимчасову реєстрацію судна КІЛБІ в державному судновому реєстрі України, при цьому в додаток до заяви надано наступні документи:

1. Стандартний договір б/н Бербоут-чартер (фрахтування судна без екіпажу) «Берекон 2001», що був укладений між іноземною компанією SMR MIDDLE EAST DMCC (Дубаї) та HAPPY SHIPPING LTD (Болгарія), де у відповідності із договором, судно передається фрахтувальнику 14.08.2018 терміном до 31.08.2021. Вказаний договір зі сторони судновласника, а саме компанії SMR Middle East DMCC був підписаний уповноваженою особою Matviy Rylov, а зі сторони HAPPY SHIPPING LTD (Болгарія), уповноваженою особою Vlad Ellis. Відповідно до пункту 1 договору останнє освідування судна проводилось 27 травня 2015 року (разом з тим, відповідно до пункту 22 договору Фрахтувальник, не має права вчиняти дії щодо передачі судна третім особам за договорами чартеру або іншого договору без отримання письмового погодження від судновласника).

2. Стандартний договір б/н Бербоут-чартер (фрахтування судна без екіпажу) «Берекон 2001», що був укладений між іноземною компанією HAPPY SHIPPING LTD (Болгарія) та Українською компанією ТОВ «ТРІ» ( TREE LLC), де у відповідності із договором, судно передається фрахтувальнику 14.08.2018 терміном до 31.10.2018. Вказаний договір зі сторони судновласника, а саме компанії HAPPY SHIPPING LTD (Болгарія) підписала уповноважена особа Vlad Ellis, а зі сторони Українською компанією ТОВ «ТРІ» договір підписала уповноважена особа ОСОБА_9 . Відповідно до пункту 1 договору останнє освідування судна проводилось 27 травня 2015 року (разом з тим, відповідно до пункту 22 договору Фрахтувальник, не має права вчиняти дії щодо передачі судна третім особам за договорами чартеру або іншого договору без отримання письмового погодження від судновласника).

3. Атестація на бербоут-чартер (довідка № 18/В-АТТ/1300054/031), що судно має право плавання під державним прапором України, в період із 24.09.2018 по 30.09.2021, видане Морською адміністрацією СОЮЗУ КОМОРСЬКИХ ОСТРОВІВ, за підписом заступника комісара з питань морських справа

Саїдом-Салім, де відповідно до офіційного перекладу:

Власник судна SMR MIDDLE EAST DMCC (Дубаї).

Дані про бербоут-чартерів HAPPY SHIPPING LTD (Болгарія).

Дані про суб чартерів ТОВ «ТРІ» ( TREE LLC).

4. Витяг з реєстру Морської Адміністрації СОЮЗУ КОМОРСЬКИХ ОСТРОВІВ, довідка № 18/TR/1300054/086 видана 24.09.2018, за підписом заступника комісара з питань морських справа Саїдом-Салім адміністрації, із нотаріально завіреною копією перекладу, де вказано, що:

судно немає будь-яких обтяжень, судно знаходиться в бербоут-чартері компанії HAPPY SHIPPING LTD (Болгарія).

є письмова згода власника на субчартер судна компанією ТОВ «ТРІ».

5. Чек на оплату за адмін. послуги компанією ТОВ «ТРІ» за буксир КІЛБІ.

У вересні 2021 на адресу Капітана морського порту «Південний» надійшла заяві від 14.09.2021 подана компанією ТОВ «ТРІ» з проханням провести тимчасову реєстрацію судна КІЛБІ в державному судновому реєстрі України, при цьому в додаток до заяви надано наступні документи:

1. Довіреність директора ТОВ «ТРІ» ОСОБА_10 про надання повноважень ОСОБА_11 вчинити дії щодо реєстрації судна в Державному судновому реєстрі України, видана 10.09.21 № 10-1терміном до 31.12.2021.

2. Стандартний договір Бербоут-чартер (фрахтування судна без екіпажу) «Берекон 2001», що був укладений між іноземною компанією AMEKS Ltd (Сейшельські острови) та HAPPY SHIPPING LTD (Болгарія), де у відповідності із договором, судно передається фрахтувальнику 26.08.2021 терміном до 01.09.2026. Вказаний договір зі сторони компанії AMEKS Ltd (Сейшельські острови) підписаний уповноваженою особою Matviy Rylov, а зі сторони HAPPY SHIPPING LTD (Болгарія), уповноваженою особою Vlad Ellis. Відповідно до пункту 1 договору останнє освідування судна проводилось 27 травня 2015 року (разом з тим, відповідно до пункту 22 договору Фрахтувальник, не має права вчиняти дії щодо передачі судна третім особам за договорами чартеру або іншого договору без отримання письмового погодження від судновласника).

3. Засвідчення договору бербоут-чартер заступником комісара із морських справ СОЮЗУ КОМОРСЬКИХ ОСТРОВІВ ОСОБА_12 , із офіційним нотаріально засвідченим перекладом, Свідоцтво № 21/В-АТТ/1300054/133 ) в якому зазначено, що судно має право плавати під прапором України в період із 8.09.2021 по 07.09.2026:

Власник судна AMEKS Ltd (Сейшельські острови);

Дані фрахтувальника морського судна за договором бербоут-чартерів HAPPY SHIPPING LTD (Болгарія);

Дані про суб. фрахтувальника морського судна за договором бербоут-чартер ТОВ «ТРІ» ( TREE LLC).

4. Виписка з реєстру Морської Адміністрації Союзу Коморських Островів засвідчена заступником комісара із морських справ ОСОБА_13 , свідоцтво № 21/TR/1300054/112 видане 8.08.2021, із нотаріально завіреним перекладом Українською мовою, де зазначено технічні показники судна КІЛБІ, порт Реєстрації судна МОРОНІ, а також, що судно;

Вільне від будь-яких обтяжень;

Власником судна виступає компанія AMEKS Ltd (Сейшельські острови;

предметом договору є фрахтування бербоут-чартер судна компанією HAPPY SHIPPING LTD (Болгарія);

наявна письмова згода власника для субфрахтувальника морського судна за договором бербоу-чартер компанією ТОВ «ТРІ».

5. Свідоцтво про попередню реєстрацію судна КІЛБІ видане Морською Адміністрацією СОЮЗУ КОМОРСЬКИХ ОСТРОВІВ, засвідчена заступником комісара із морських справ ОСОБА_13 , Свідоцтво № 21/REG/1300054/463А термін дії з 7.09.2021 по 06.03.2022 (бланк № REG_PROV/01_00 ВИДАНИЙ 01.2019) де вказано, що власником судна являється компанія AMEKS Ltd (Сейшельські острови).

6. Класифікаційне свідоцтво № 311-04079-20 видане ДП КТ «РСУ» - дата проведення огляду судна 12.06.2020 терміном дії до 23.05.2025 за умови щорічного підтвердження дії свідоцтва.

7. Лист б/н від 13.09.2021 адресований Державній служби морського та річкового транспорту України в якому зазначено, що компанія AMEKS Ltd є власником судна КІЛБІ у відповідності до Свідоцтва № 21/REG/1300054/463А та не заперечує щодо тимчасової реєстрації судна в державному судновому реєстрі України, терміном до 31.08.2026.

8. чек на оплату за адмін. послуги тимчасової реєстрації буксира КІЛБІ компанією ТОВ «ТРІ».

У відповіді Головного офісу «Дельта-лоцман» ДП «АМПУ» підприємством було надано інформації, щодо надання послуг під час експлуатації буксиру КІЛБІ, у вказаний період часу, а саме:

1. Договір № 94-П-АМПУ-16 укладений 23.06.2016 року між заступником начальника Філії «Дельта-лоцман» ДП «АМПУ» та ТОВ «СІ УІНД» про надання послуг з лоцманського проведення суден.

2. Копії квитанцій, рахунки на оплату послуг.

У відповідь на запит ТОВ «ТРІ» повідомила лише про те, що буксир КІЛБІ експлуатується на умовах бербоут-чартер укладеного з Болгарською компанією HAPPY SHIPPING LTD та перебуває у митному режиму тимчасового ввезення на територію України з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами на підставі митної декларації UA500170/2018/016757 від 28.08.2018.

У відповідь на повторний запит правоохоронних органів компанія ТОВ «ТРІ» повідомила лише про те, що буксир КІЛБІ експлуатується на умовах бербоут-чартер укладеного з Болгарською компанією HAPPY SHIPPING LTD та перебуває у митному режиму тимчасового ввезення на територію України з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами на підставі митної декларації UA500170/2018/016757 від 28.08.2018, а також повідомила, що;

5.10.2018 року на судно видане свідоцтво 001290 про право плавання під державним прапором України на буксир КІЛБІ, а також свідоцтво про право плавання під прапором України де вказано власника судна компанію SMR MIDDLE EAST та фрахтувальника ТОВ «ТРІ».

а також повідомила, що компанія HAPPY SHIPPING LTD звернулась із повідомленням на адресу ТОВ «ТРІ» де зазначила, що 29.09.2021 р. змінився власник судна і ним стала компанія AMEKS Ltd при цьому поінформувала, що договір бербоут-чартер залишився без змін «BERECON-2001» від 14.08.2018.

Відповідно до листа НЦБ Інтерпол на Сейшельських Островах надано наступну інформацію:

компанії AMEKS Ltd, номер компанії 217593, дата реєстрації 23.12.2019;

статус компанії не має належної репутації через несплату збору за продовження реєстрації компанії на 2022 рік;

номінальний директор компанії ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ..

Поточні акціонери та бенефіціарні власники компанії AMEKS Ltd:

Пан ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , громадянство України, адреса АДРЕСА_1 , дата призначення, 23.12.2019 року, кількість акцій 50 000;

ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , громадянство України, адреса: АДРЕСА_2 та АДРЕСА_2 , дата призначення, 23.12.2019 року, кількість акцій 50 000 (Разом з тим, ОСОБА_17 являється підписантом договору Бербоут-чартер «Берекон 2001» (фрахтування судна без екіпажу), з експлуатації буксиру КІЛБІ ІМО 8501397, що був укладений між іноземною компанією SMR MIDDLE EAST DMCC (Дубаї) та HAPPY SHIPPING LTD (Болгарія) зі сторони компанії SMR MIDDLE EAST DMCC (Дубаї), що на той час являлась власником даного судна.

Окрім того, у наданій відповіді зазначено, що іноземною компанією AMEKS Ltd не було надано жодних документів та інформації щодо наявності будь-якої ліцензії, а також перебування у власності судна, в даному випадку буксиру КІЛБІ.

Виходячи з викладеного, беручи до уваги лист НЦБ Інтерпол на Сейшельських Островах, в якому зазначено, що компанія AMEKS Ltd не володіє та не володіла буксиром КІЛБІ (ІМО 8501397), що фактично підтверджує надання компанією ТОВ «ТРІ» недостовірної інформації до Адміністрації Судноплавства документи, для вчинення дій з тимчасової реєстрації судна в Державному судновому реєстрі, а також викликає сумнів у достовірності документів поданих до митних органів під час ввезення судна на митну території України та поміщення судна в режим тимчасового ввезення з умовних або частковим звільненням від оподаткування митними платежами.

Разом з тим, органом досудового розслідування встановлено, що одним із засновників компанії ТОВ «ТРІ» являється ОСОБА_16 , ( на даний час виступає фрахтувальником буксиру КІЛБІ), в той-же час ОСОБА_17 виступає уповноваженою особою під час підписання договору бербоут-чартер між іноземною компанією HAPPY SHIPPING LTD (Болгарія) та іноземною компанією SMR MIDDLE EAST DMCC (Дубаї) зі сторони власника судна іноземної компанії SMR MIDDLE EAST DMCC (Дубаї) та в подальшому ОСОБА_17 виступає власником компанії AMEKS Ltd, що являється на даний час власником буксиру КІЛБІ, що на даний час експлуатується Українською компанією ТОВ «ТРІ». При цьому кошти за фрахтування судна КІЛБІ на рахунок іноземної компанії HAPPY SHIPPING LTD (Болгарія) від фрахтувальника Української компанії ТОВ «ТРІ» не надходили, при цьому є перерахування коштів на рахунок ФОР ОСОБА_18 .

Відповідно до листа НЦБ Інтерпол в Болгарії надано інформацію, що Буксир КІЛБІ ( НОМЕР_4 ) ніколи не був зареєстрований в Реєстрі кораблів Болгарії, разом з тим, у вказаному листі вказано, що власником буксиру на даний час являється компанія «SVITZER MARINE» (м. Мідлсбро, Великобританія).

Відповідно до наданої інформації Державной казначейською службою України стосовно руху коштів компанії ТОВ «ТРІ» по рахунках, а саме: Рахунок НОМЕР_5 відкритий 01.09.2016 закритий 02.01.2020 у межах рахунку здійснювались оплати /перерахування до державного бюджету України; Рахунок НОМЕР_6 відкритий 01.09.2016, рахунок діючий за вказаний період розрахунки з контрагентами, а саме із українськими компаніями: ТОВ «СІ ДІНАСТІ ЛТД" (SEA DYNASTY LTD) (ЄДРПОУ 39409280), ТОВ «ЕКОФЛОТ» (ЄДРПОУ 39453874), ТОВ «СІ УІНД» (ЄДРПОУ 37550281), а також іноземними компаніями HAPPY SHIPPING LND (205246940, Республіки Болгарія), SMR MIDDLE EASTE DMCC (340505 DUBAI), Sea Dynasty Ltd, AMEKS Ltd (217593, Seychelles), в частини сплати коштів за фрахтування судна не виявлено.

Відповідно до наданої інформації ПАТ «Банк ВОСТОК» стосовно руху коштів компанії ТОВ «ТРІ» по рахунках, а саме:

Рахунок НОМЕР_7 у національній валюті за період з 07.08.2018 року по 11.01.2023 рік включно за вказаний період розрахунки з контрагентами, а саме із українськими компаніями: ТОВ «СІ ДІНАСТІ ЛТД" (SEA DYNASTY LTD) (ЄДРПОУ 39409280), ТОВ «ЕКОФЛОТ» (ЄДРПОУ 39453874), ТОВ «СІ УІНД» (ЄДРПОУ 37550281), а також іноземними компаніями HAPPY SHIPPING LND (205246940, Республіки Болгарія), SMR MIDDLE EASTE DMCC (340505 DUBAI), Sea Dynasty Ltd, AMEKS Ltd (217593, Seychelles) в частини сплати коштів за фрахтування судна не виявлено.

Рахунок НОМЕР_7 у доларах США за період з 07.08.2018 року по 11.01.2023 рік, рух коштів не відбувався;

Рахунок НОМЕР_7 у євро за період з 07.08.2018 року по 11.01.2023 рік, рух коштів не відбувався;

Рахунок НОМЕР_8 у національній валюті за період з 15.05.2019 року по 11.01.2023 рік включно за вказаний період розрахунки з контрагентами, в частини сплати коштів за фрахтування судна а саме із українськими компаніями: ТОВ «СІ ДІНАСТІ ЛТД" (SEA DYNASTY LTD) (ЄДРПОУ 39409280), ТОВ «ЕКОФЛОТ» (ЄДРПОУ 39453874), ТОВ «СІ УІНД» (ЄДРПОУ 37550281), а також іноземними компаніями HAPPY SHIPPING LND (205246940, Республіки Болгарія), SMR MIDDLE EASTE DMCC (340505 DUBAI), Sea Dynasty Ltd, AMEKS Ltd (217593, Seychelles), в частини сплати коштів за фрахтування судна не виявлено.

НОМЕР_5 відкритий 01.09.2016 закритий 02.01.2020 у межах рахунку здійснювались оплати /перерахування до державного бюджету України;

Рахунок НОМЕР_6 відкритий 01.09.2016, рахунок діючий за вказаний період розрахунки з контрагентами, а саме із українськими компаніями: ТОВ «СІ ДІНАСТІ ЛТД" (SEA DYNASTY LTD) (ЄДРПОУ 39409280), ТОВ «ЕКОФЛОТ» (ЄДРПОУ 39453874), ТОВ «СІ УІНД» (ЄДРПОУ 37550281), а також іноземними компаніями HAPPY SHIPPING LND (205246940, Республіки Болгарія), SMR MIDDLE EASTE DMCC (340505 DUBAI), Sea Dynasty Ltd, AMEKS Ltd (217593, Seychelles) в частини сплати коштів за фрахтування судна не виявлено.

Разом з тим, міститься інформація щодо перерахування ТОВ «ТРІ» коштів на рахунок ФОП ОСОБА_19 - Поворотна фінансова допомога за дог. 10/08 вiд 10.08.2022 без ПДВ 3 850 855 грн.

Відповідно до наданої інформації АТ «Райфазен Банк» стосовно руху коштів компанії ТОВ «ТРІ» по рахунках, а саме по рахунках:

НОМЕР_9 , НОМЕР_10 ; НОМЕР_11 (дата відкриття 24.05.2016 та закриття 13.08.2018р.) за вказаний період розрахунки з контрагентами, в частини сплати коштів за фрахтування судна а саме із українськими компаніями: ТОВ «СІ ДІНАСТІ ЛТД" (SEA DYNASTY LTD) (ЄДРПОУ 39409280), ТОВ «ЕКОФЛОТ» (ЄДРПОУ 39453874), ТОВ «СІ УІНД» (ЄДРПОУ 37550281), а також іноземними компаніями HAPPY SHIPPING LND (205246940, Республіки Болгарія), SMR MIDDLE EASTE DMCC (340505 DUBAI), Sea Dynasty Ltd, AMEKS Ltd (217593, Seychelles), в частини сплати коштів за фрахтування судна не виявлено.

Відповідно до наданої інформації АТ «Сенс Банк» стосовно руху коштів компанії ТОВ «ТРІ» по рахунках, а саме по рахунках: НОМЕР_12 , валюта USD, дата відкриття 21.03.2018, діючий на рахунку НОМЕР_12 , валюта EUR, дата відкриття 11.10.2017, НОМЕР_13 , валюта UAH, дата відкриття 01.02.2019 дата закриття 27.05.2022 за вказаний період розрахунки з контрагентами, в частини сплати коштів за фрахтування судна а саме із українськими компаніями: ТОВ «СІ ДІНАСТІ ЛТД" (SEA DYNASTY LTD) (ЄДРПОУ 39409280), ТОВ «ЕКОФЛОТ» (ЄДРПОУ 39453874), ТОВ «СІ УІНД» (ЄДРПОУ 37550281), а також іноземними компаніями HAPPY SHIPPING LND (205246940, Республіки Болгарія), SMR MIDDLE EASTE DMCC (340505 DUBAI), Sea Dynasty Ltd, AMEKS Ltd (217593, Seychelles), в частини сплати коштів за фрахтування судна не виявлено.

Виявлені факти свідчать про факти подання недостовірних відомостей компанією ТОВ «ТРІ» до митних органів України під час продовження терміну дії перебування буксиру «KEELBY» (ІМО 8501397) у митному режиму тимчасового ввезення на територію України з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами, чим було завдано шкоди державним інтересам України.

28.07.2023 Буксир КІЛБІ (ІМО 8501397), який відповідно до листа НЦБ Інтерпол в Болгарії належить компанії «SVITZER MARINE» (м. Мідлсбро, Великобританія), визнано речовими доказами у кримінальному провадженні як предмет, що був об`єктом кримінально протиправних дій та набутий кримінально протиправним шляхом.

В судове засідання прокурор не з`явився, про причини своєї неявки не повідомили, подав заяву про розгляд клопотання у його відсутність та зазначив, що клопотання підтримує в повному обсязі.

На підставі ч. 2 ст. 172 КПК України, слідчий суддя розглянув клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, у зв`язку з наявною можливістю вчинення дій, спрямованих на відчуження та розтрату вказаного майна.

Фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів на підставі ч. 1 ст. 107 КПК України не здійснювалась.

Відповідно до ч. 3 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.

Статтею 98 КПК України, визначено, що речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Згідно ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

У випадку, передбаченому п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.

Арешт накладається на майно третьої особи, якщо вона набула його безоплатно або за ціною, вищою чи нижчою за ринкову вартість, і знала або повинна була знати, що таке майно відповідає будь-якій з ознак, передбачених пунктами 1-4 частини першої статті 96-2 Кримінального кодексу України.

Відповідно статті 64-2 КПК України, третьою особою, щодо майна якої вирішується питання про арешт, може бути будь-яка фізична або юридична особи.

Частиною 10 ст. 170 КПК України, передбачено, що арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Згідно положень ч. 11 ст. 170 КПК України заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.

Надані суду матеріали свідчать, що на цьому етапі кримінального провадження потреби досудового розслідування виправдовують таке втручання у права та інтереси власника майна з метою забезпечення кримінального провадження, а слідчий суддя на даній стадії не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд при розгляді кримінального провадження по суті, тобто не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для встановлення вини чи її відсутності у фізичної або юридичної особи за вчинення кримінального правопорушення, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих даних визначити, що їх сукупність, відповідно до вимог ст. 170 КПК України, є достатньою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження, одним із яких і є накладення арешту на майно.

Дослідивши надані матеріали, враховуючи відповідно до вимог ст. 173 КПК України наявність даних про достатність доказів, що вказують на наявність ознак кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, наявність даних про належність майна, на яке прокурор просить накласти арешт, з метою забезпечення спеціальної конфіскації, слідчий суддя вважає необхідним задовольнити клопотання, накласти арешт на майно, оскільки вважає наявні передбачені ст. 170 КПК України підстави для його накладення, та заборонити розпоряджатися та використовувати зазначене майно.

Разом з тим, слідчий суддя вважає клопотання прокурора в частині зобов`язання Капітана порту Південний або капітана інших портів, Південної філії Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» та інших філій, відповідні органи Державної прикордонної служби України, Державну службу морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України, органи доходів і зборів, інші уповноважені органи, де судно буде знаходиться на час оголошення ухвали слідчого судді, вжити заходи, що унеможливлюють вихід судна KEELBI (КІЛБІ) (ІМО 8501397), прапор України з акваторії Українських портів, де судно буде знаходитись на час оголошення ухвали слідчого судді, належним чином не обґрунтованим та неконкретизованим, а тому в задоволенні клопотання в цій частині слід відмовити.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 170-173, 175, 309, 372, 392, 532 КПК України, -

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора третього відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою злочинністю, Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про накладення арешту задовольнити частково.

Накласти арешт на належне майно компанії «SVITZER MARINE» (м. Мідлсбро, Великобританія), а саме на буксир KEELBI (КІЛБІ) ІМО 8501397, який відповідно до відомостей ДП «Класифікаційного товариства «Регістр судноплавства України», має регістровий номер SRU 400213 та відповідно до поданих документів експлуатується Українською компанією ТОВ «ТРІ», а також тимчасово зареєстровано в Державному судновому реєстрі України за вказаною компанією, де зазначено, що власником судна являється AMEKS Ltd (217593, Seychelles), судновласником HAPPY SHIPPING LND (205246940, Республіки Болгарія), де субфрахтувальником виступає компанія ТОВ «ТРІ», шляхом його затримання та заборони виходу з акваторії морських портів України.

В задоволенні інших вимог клопотання відмовити.

Ухвала підлягає негайному виконанню.

Підозрюваний, його захисник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Таке клопотання подається слідчому судді.

Ухвала про накладення арешту може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.08.2023
Оприлюднено02.05.2024
Номер документу112863273
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —757/33214/23-к

Ухвала від 03.08.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Новак Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні