Ухвала
від 14.08.2023 по справі 2а/0270/3725/12
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Вінниця

14 серпня 2023 р. Справа № 2а/0270/3725/12

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дончика Віталія Володимировича, розглянувши у письмовому провадженні матеріали адміністративної справи за позовом ОСОБА_1 до Відділу культури і туризму Шаргородської районної державної адміністрації Вінницької області про перерахунок доплати громадянам, що працюють на території радіоактивного забруднення

в с т а н о в и в :

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Відділу культури і туризму Шаргородської районної державної адміністрації Вінницької області про перерахунок доплати громадянам, що працюють на території радіоактивного забруднення.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 20.09.2012 року позовні вимоги ОСОБА_1 задоволено повністю. Визнано протиправними дії Відділу культури і туризму Шаргородської районної державної адміністрації Вінницької області щодо не проведення нарахування на користь ОСОБА_1 доплати до заробітної плати в розмірі однієї мінімальної заробітної плати відповідно до ч.1 ст. 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 01.09.2005 року по 01.09.2010 року, зобов`язано Відділ культури і туризму Шаргородської районної державної адміністрації Вінницької області провести нарахування (перерахунок) та виплату на користь ОСОБА_1 доплату до заробітної плати в розмірі однієї мінімальної заробітної плати відповідно до ч.1 ст. 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 01.09.2005 року по 01.09.2010 року.

20.01.2023 року на адресу суду надійшло клопотання позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду від 20.09.2012 року. В обґрунтування поданого клопотання, з посиланням на практику Європейського суду з прав людини вказав, що вказане судове рішення відповідачем не виконане у повному обсязі.

Ухвалою суду від 30.01.2023 року заяву позивача про встановлення судового контролю за виконанням постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 20.09.2012 року у справі №2а/0270/3725/12 задоволено, зобов`язано Відділ культури і туризму Шаргородської районної державної адміністрації Вінницької області протягом місяця з дня отримання ухвали подати звіт про виконання постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 20.09.2012 року у справі №2а/0270/3725/12.

28.02.2023 року на адресу суду надійшов лист начальника Відділу культури і туризму Шаргородської міської ради про направлення ухвали суду від 30.01.2023 року за належністю до Жмеринської районної військової адміністрації.

Ухвалою суду від 20.03.2023 року констатовано не виконання відповідачем рішення суду та не подання звіту про виконання судового рішення, зобов`язано Відділ культури і туризму Шаргородської районної державної адміністрації Вінницької області протягом місяця з дня отримання цієї ухвали подати звіт про виконання постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 20.09.2012 року у справі №2а/0270/3725/12.

28.04.2023 року на адресу суду надійшов лист начальника відділу культури і туризму Шаргородської міської ради у якому остання зазначила, що відділ культури і туризму Шаргородської міської ради не є правонаступником відділу культури і туризму Шаргородської районної державної адміністрації Вінницької області, що, на думку останньої, позбавляє права виконувати вимоги суду.

02.05.2023 року на адресу суду надійшла заява позивача, у якій останній просить суд накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

03.05.2023 року на адресу суду надійшла заява позивача про долучення до матеріалів справи листа апарату Верховної Ради України від 20.10.2022 року.

Ухвалою суду від 08.05.2023 року витребувано у відділу культури, молоді та спорту Шаргородської районної державної адміністрації та зобов`язано надати суду у 10-денний строк з дня отримання ухвали:

- рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації;

- докази, що підтверджують інформацію, викладену у листі Відділу культури і туризму Шаргородської районної державної адміністрації Вінницької області №231 від 11.07.2016 року за підписом т.в.о. начальника відділу культури і туризму Шаргородської районної державної адміністрації Вінницької області Т.Стус. щодо нарахування та виплати мінімальної заробітної плати ОСОБА_1 за період з 01.09.2005 року по 01.09.2010 року в сумі 3463 грн; витребувано у Шаргородської районної державної адміністрації інформацію про ліквідатора/ліквідаційну комісію відділу культури, молоді та спорту Шаргородської районної державної адміністрації.

16.05.2023 року на адресу суду надійшов лист начальника відділу культури і туризму Шаргородської міської ради у якому остання зазначила, що відділ культури і туризму Шаргородської міської ради не є правонаступником відділу культури і туризму Шаргородської районної державної адміністрації.

Крім цього, в додатках до вказаного листа міститься розпорядження Шаргородської районної державної адміністрації №11 від 16.01.2021 року "Про припинення відділу культури, молоді та спорту Шаргородської районної державної адміністрації".

Ухвалою суду від 25.05.2023 року витребувано у Жмеринської районної державної адміністрації та зобов`язано надати суду у 10-денний строк з дня отримання ухвали:

- рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації;

- докази, що підтверджують інформацію, викладену у листі Відділу культури і туризму Шаргородської районної державної адміністрації Вінницької області №231 від 11.07.2016 року за підписом т.в.о. начальника відділу культури і туризму Шаргородської районної державної адміністрації Вінницької області Т.Стус. щодо нарахування та виплати мінімальної заробітної плати ОСОБА_1 за період з 01.09.2005 року по 01.09.2010 року в сумі 3463 грн.

07.06.2023 року та 12.06.2023 року на виконання вимог ухвали суду від 25.05.2023 року надійшла заява начальника Жмеринської районної військової адміністрації у якій остання вказала, що у період з 01.09.2005 року по 01.09.2010 року ОСОБА_1 працював у музичній школі с. Джурин, Шаргородського району, Вінницької області, яка перейшла до відання Джуринської територіальної громади.

Вказала, що відділ культури і туризму Шаргородської районної державної адміністрації Вінницької області, як юридична особа в стані припинення, не може здійснювати управлінські та розпорядчо-організаційні дії відносно зазначеної музичної школи та її працівників, в тому числі забезпечити відповідні компенсаційні виплати.

Крім цього зазначила, що фінансування музичної школи здійснюється із видатків бюджету засновника - Джуринської територіальної громади.

Враховуючи викладене, Жмеринська районна державна адміністрація не є розпорядником коштів, які є джерелом покриття боргових зобов`язань, які виникли у спірний період, а саме - 2005-2010 роки.

Ухвалою суду від 19.06.2023 року повторно витребувано у Жмеринської районної державної адміністрації та зобов`язано надати суду у 10-денний строк з дня отримання ухвали:

- рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації;

- докази, що підтверджують інформацію, викладену у листі Відділу культури і туризму Шаргородської районної державної адміністрації Вінницької області №231 від 11.07.2016 року за підписом т.в.о. начальника відділу культури і туризму Шаргородської районної державної адміністрації Вінницької області Т.Стус. щодо нарахування та виплати мінімальної заробітної плати ОСОБА_1 за період з 01.09.2005 року по 01.09.2010 року в сумі 3463 грн.

06.07.2023 року та 14.07.2023 року на виконання вимог ухвали суду надійшла заява начальника Жмеринської районної військової адміністрації Вінницької області у якій остання вказала, що на виконання вимог ухвали суду від 19.06.2023 року суду надано належним чином засвідчену копію розпорядження №11 "Про припинення відділу культури, молоді і спорту Шаргородської районної державної адміністрації", яке являється рішенням засновника юридичної особи щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про необхідність заміни сторони відповідача правонаступником з огляду на наступне.

Згідно з приписами статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

З огляду на зміст наведеної норми процесуальне правонаступництво передбачено не лише у зв`язку зі смертю (оголошенням померлою) фізичної особи та реорганізацією суб`єкта господарювання, а й в інших передбачених законом випадках, у тому числі в разі заміни кредитора або боржника в зобов`язанні. Процесуальне правонаступництво в розумінні статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України допускається на будь-якій стадії судового процесу, включаючи стадію виконання судового рішення.

Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Така позиція суду узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 30.12.2020 року у справі №805/4361/17-а (№К/9901/23524/20), які є обов`язковими для врахування судом в силу вимог частини 5 статті 242 КАС України.

Підпунктом 2 пункту 1 постанови Верховної Ради України №807-IX від 17 липня 2020 року "Про утворення та ліквідацію районів" постановлено утворити у Вінницькій області, зокрема, Жмеринський район (з адміністративним центром у місті Жмеринка) у складі територій Барської міської, Джуринської сільської, Жмеринської міської, Копайгородської селищної, Мурафської сільської, Северинівської сільської, Станіславчицької сільської, Шаргородської міської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України, а підпунктом 2 пункту 3 цієї постанови постановлено ліквідувати у Вінницькій області, зокрема, Шаргородський район.

Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України №1635-р від 16.12.2020 року "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій" вирішено здійснити реорганізацію районних державних адміністрацій районів, ліквідованих зазначеною постановою, шляхом їх приєднання до районних державних адміністрацій згідно з додатком, зокрема, Шаргородську райдержадміністрацію реорганізовано шляхом приєднання до Жмеринської райдержадміністрації.

Розпорядженням голови Вінницької обласної державної адміністрації №6 від 16.01.2021 року утворено комісію з реорганізації Шаргородської районної державної адміністрації, що припиняється шляхом приєднання до Жмеринської районної державної адміністрації.

Відповідно до інформації, внесеної 19.01.2021 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Шаргородська районна державна адміністрація перебуває в стані припинення в результаті її реорганізації.

Судом з`ясовано, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, "Відділ культури і туризму Шаргородської районної державної адміністрації" змінив назву на "Відділ культури, молоді та спорту Шаргородської районної державної адміністрації".

Зі змісту розпорядження Шаргородської районної державної адміністрації №11 від 16.01.2021 року "Про припинення відділу культури, молоді та спорту Шаргородської районної державної адміністрації" вбачається, що відділ культури, молоді та спорту Шаргородської районної державної адміністрації припинено шляхом приєднання до Жмеринської районної державної адміністрації.

Постановою Кабінету Міністрів України №1321 від 16.12.2020 року "Про затвердження Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються" затверджено механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням або реорганізацією райдержадміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, у зв`язку із зміною адміністративно-територіального устрою України.

Дія цього Порядку поширюється на райдержадміністрації, які у зв`язку з прийняттям постанови Верховної Ради України № 807-IX від 17.07.2020 року "Про утворення та ліквідацію районів" підлягають утворенню та/або реорганізації.

Пунктом 8 вказаного Порядку визначено, що перехід майна, майнових прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється: у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації.

Відповідно до пункту 11 вказаного Порядку райдержадміністрації, що припиняються, до складу яких входять структурні підрозділи із статусом юридичної особи публічного права, після набрання чинності актом Кабінету Міністрів України про реорганізацію відповідної райдержадміністрації, а у разі створення райдержадміністрацій на території новоутвореного району - після державної реєстрації створення райдержадміністрацій видають акт про реорганізацію структурних підрозділів райдержадміністрації, які мають статус юридичної особи публічного права. У акті про реорганізацію визначається її спосіб, заходи з реорганізації, строк її завершення та інші необхідні умови.

Відповідно до частини 1 статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Таким чином, Жмеринська районна державна адміністрація є правонаступником всіх прав та обов`язків Відділу культури і туризму Шаргородської районної державної адміністрації Вінницької області.

Враховуючи викладене, керуючись приписами статті 52 КАС України суд вважає за необхідне замінити відповідача у справі Відділ культури і туризму Шаргородської районної державної адміністрації Вінницької області на правонаступника - Жмеринську районну державну адміністрацію.

Керуючись ст.ст. 52, 248, 256 КАС України, -

у х в а л и в :

Замінити Відділ культури і туризму Шаргородської районної державної адміністрації Вінницької області на правонаступника - Жмеринську районну державну адміністрацію (вул. Центральна, 7, м. Жмеринка, Вінницька область, код ЄДРПОУ 03084227).

Копію ухвали направити учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя Дончик Віталій Володимирович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.08.2023
Оприлюднено21.08.2023
Номер документу112873917
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/3725/12

Ухвала від 23.01.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 16.08.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 19.06.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 25.05.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 08.05.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 30.01.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні