Ухвала
від 16.08.2023 по справі 910/18679/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

м. Київ

16.08.2023Справа № 910/18679/16

Господарський суд міста Києва у складі: головуючого судді Князькова В.В. за участю секретаря судового засідання Горенюк Т.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській, Черкаській, Чернігівській областях про поновлення пропущеного строку для пред`явлення до виконання наказів та видачу дублікатів наказів по справі

за позовом Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Чернігівській області

до Товариства з обмеженою відповідальністю "МАГ-ГРУП"

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Державне підприємство "Чернігівське лісове господарство"

про розірвання договору, стягнення коштів та зобов`язання вчинити дії,

За участю представників:

прокурора: не з`явився

позивача (заявника, стягувача): не з`явився

відповідача (боржника): не з`явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Регіональне відділення Фонду Державного майна України по Чернігівській області (далі - позивач) звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "МАГ-ГРУП" (далі - відповідач), за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Державне підприємство "Чернігівське лісове господарство" (далі - третя особа) про розірвання договору, стягнення коштів та зобов`язання вчинити дії.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, як орендар, не виконав належним чином взяті на себе зобов`язання за договором оренди індивідуально визначеного (нерухомого) майна, що належить до державної власності № 17-15 від 19.02.2015 року, зокрема, у визначені відповідним договором строки не здійснив оплату орендних платежів, внаслідок чого у відповідача утворилась заборгованість перед позивачем за вказаним правочином, що є підставою для розірвання договору оренди індивідуально визначеного (нерухомого) майна, що належить до державної власності № 17-15 від 19.02.2015 року та звільнення орендованого майна.

Рішенням Господарського суду міста Києва від 19.12.2016 року у справі №910/18679/16 позовні вимоги задоволено повністю. Розірвано договір оренди індивідуально визначеного (нерухомого) майна, що належить до державної власності № 17-15 від 19.02.2015 року: будівлі цеху переробки (тарного цеху), площею 380,7 кв.м.; будівлі лісопильного цеху, площею 673,9 кв.м.; будівлі складу, площею 329.5 кв.м.; будівлі контори, площею 160, бесідки, площею 7,2 кв.м., що знаходиться за адресою: вул. Зелена 14, с. Ревунів Круг, Чернігівського району, Чернігівської області та перебуває на балансі Державного підприємства "Чернігівське лісове господарство", укладений між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Чернігівській області та Товариством з обмеженою відповідальністю "МАГ-ГРУП". Зобов`язано Товариство з обмеженою відповідальністю "МАГ-ГРУП" звільнити державне майно - будівлю цеху переробки (тарного цеху), площею 380,7 кв.м.; будівлю лісопильного цеху, площею 673,9 кв.м.; будівлю складу, площею 329,5 кв.м.; будівлю контори, площею 160,1 кв.м., бесідку, площею 7,2 кв.м., що знаходиться за адресою: вул. Зелена 14, с. Ревунів Круг, Чернігівського району, Чернігівської області, та повернути його балансоутримувачу - Державному підприємству "Чернігівське лісове господарство" на підставі акту приймання-передачі. Присуджено до стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "МАГ-ГРУП" на користь Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернігівській області, в порядку визначеному Законом України "Про виконавче провадження", суму основного боргу в розмірі 51538,86 грн, суму пені в розмірі 14175,29 грн та витрати по сплаті судового збору в розмірі 4 134,00 грн.

11.01.2017 на виконання рішення було видано накази.

Постановою від 21.03.2017 Київського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "МАГ-ГРУП" залишено без задоволення; рішення Господарського суду міста Києва від 19.12.2016 року у справі №910/18679/16 залишено без змін.

Постановою від 02.08.2017 Вищого господарського суду України рішення Господарського суду міста Києва від 19.12.2016 року у справі №910/18679/16 та постанову від 21.03.2017 Київського апеляційного господарського суду залишено без змін.

21.07.2023 до господарського суду надійшла заява Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській, Черкаській, Чернігівській областях про поновлення пропущеного строку для пред`явлення до виконання наказів та видачу дубліката наказу.

Ухвалою 27.07.2023 розгляд заяви було призначено на 16.08.2023.

Представники заявника та відповідача у судове засідання не з`явились, проте, про дату, час та місце розгляду справи вказані учасники справи були повідомлені належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи поштовими повідомленнями.

Наразі, суд звертає увагу, що неявка учасників судового процесу не перешкоджає розгляду заяви позивача.

Розглянувши заяву позивача, суд дійшов висновку щодо наявності достатніх підстав для їх задоволення. При цьому, суд виходить з такого.

Статтею 329 Господарського процесуального кодексу України унормовано, що у разі пропуску строку для пред`явлення наказу, судового наказу до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено. Заява про поновлення пропущеного строку подається до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, і розглядається в судовому засіданні з повідомленням учасників справи. Їхня неявка не є перешкодою для вирішення питання про поновлення пропущеного строку. Суд розглядає таку заяву в десятиденний строк. Про поновлення строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання суд постановляє ухвалу.

Частиною 1 ст.12 Закону України "Про виконавче провадження" визначено, що виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Згідно ч.ч.4, 5, 6 ст.12 Закону України "Про виконавче провадження" строки пред`явлення виконавчого документа до виконання перериваються у разі: 1) пред`явлення виконавчого документа до виконання; 2) надання судом, який розглядав справу як суд першої інстанції, відстрочки або розстрочки виконання рішення.

У разі повернення виконавчого документа стягувачу у зв`язку з неможливістю в повному обсязі або частково виконати рішення строк пред`явлення такого документа до виконання після переривання встановлюється з дня його повернення, а в разі повернення виконавчого документа у зв`язку із встановленою законом забороною щодо звернення стягнення на майно чи кошти боржника, а також проведення інших виконавчих дій стосовно боржника - з дня закінчення строку дії відповідної заборони.

Стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Як вбачається з матеріалів справи, 11.01.2017 господарським судом на виконання рішенням від 19.12.2016 Господарського суду міста Києва по справі №910/18679/16 було видано наказ.

Судом враховано пояснення заявника стосовно того, що виконавчий документ у справі було у 2018 пред`явлено до виконання до Дарницького районного відділу державної виконавчої служби міста Київ. Постановою від 29.12.2017 Дарницького районного відділу державної виконавчої служби міста Київ наказ від 11.01.2017 по справі №910/18679/16 було повернуто стягувачу.

Згідно змісту листа від 10.07.2023 Дарницького районного відділу державної виконавчої служби у місті Києві вказаний вище наказ повторно до виконання не пред`являвся.

Наразі, судом враховано пояснення заявника стосовно неотримання копії вказаної постанови, а також виконавчого документа, а отже, вказаний наказ є втраченим.

Тобто, станом на теперішній час наказ від 11.01.2017 Господарського суду міста Києва по справі №910/18679/16 є невиконаними.

Суд звертає увагу на те, що відповідно до ст.1291 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Статтею 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» передбачено, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.

Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України (ст.18 Господарського процесуального кодексу України).

Конституційний Суд України неодноразово зазначав, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (пункт 2 мотивувальної частини Рішення від 13 грудня 2012 року N18-рп/2012; невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (пункт 3 мотивувальної частини Рішення від 25 квітня 2012 року N11-рп/2012.

Згідно з мотивувальною частиною рішення №16-рп/2009 від 30.06.2009р. Конституційного Суду України виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової держави.

Виходячи з того, що згідно зі ст.1 Конституції України Україна є правовою державою, обов`язковість виконання судових рішень є обов`язковою гарантією, дотримання якої є визначальним для утвердження авторитету України.

Отже, з системного аналізу наведеного вище полягає, що виконання судового рішення є однією з основоположних засад здійснення державою правозахисної функції.

Виконавче провадження це завершальна стадія судового провадження, що полягає у примусовому виконанні судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) та являє собою сукупність дій визначених у Законі України «Про виконавче провадження» органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до означеного Закону підлягають примусовому виконанню. (ст.1 Закону України «Про виконавче провадження»).

Статтею 2 Закону України «Про виконавче провадження» визначено що виконавче провадження здійснюється з дотриманням таких засад: 1) верховенства права; 2) обов`язковості виконання рішень; 3) законності; 4) диспозитивності; 5) справедливості, неупередженості та об`єктивності; 6) гласності та відкритості виконавчого провадження; 7) розумності строків виконавчого провадження; 8) співмірності заходів примусового виконання рішень та обсягу вимог за рішеннями; 9) забезпечення права на оскарження рішень, дій чи бездіяльності державних виконавців, приватних виконавців.

Згідно ч.1 ст.3 Господарського процесуального кодексу України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України «Про міжнародне приватне право», Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

За приписами ст.9 Конституції України, статті 19 Закону України «Про міжнародні договори України» і статті 4 Господарського процесуального кодексу України господарські суди у процесі здійснення правосуддя мають за відповідними правилами керуватися нормами документів, ратифікованих законами України.

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України «Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950р., Першого протоколу та протоколів №2, 4, 7 та 11 до Конвенції» Україна повністю визнає на своїй території дію приписів Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо визнання обов`язковою і без укладення спеціальної угоди юрисдикцію Суду в усіх питаннях, що стосуються її тлумачення і застосування.

Водночас ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

За приписами пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на справедливий розгляд його справи.

Відповідно до усталеної практики Європейського Суду з прав людини право на суд, захищене статтею 6 Конвенції, було б ілюзорним, якби національна правова система Високої Договірної Сторони дозволяла, щоб остаточне, обов`язкове для виконання судове рішення залишалося невиконаним на шкоду будь-якій зі сторін. Було б незрозуміло, якби стаття 6 детально описувала процесуальні гарантії, які надаються сторонам у спорі, а саме: справедливий, публічний і швидкий розгляд, - і водночас не передбачала виконання судових рішень. Якщо тлумачити статтю 6 як таку, що стосується виключно доступу до судового органу та судового провадження, то це могло б призводити до ситуацій, що суперечать принципу верховенства права, який договірні держави зобов`язалися поважати, ратифікуючи Конвенцію. Для цілей статті 6 виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як складова частина "судового розгляду" (див. рішення від 19.03.1997 зі справи "Горнсбі проти Греції" (Hornsby v. Greece); рішення від 20.07.2004 зі справи "Шмалько проти України").

Як вказано у рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Глоба проти України" № 15729/07 від 05.07.2012, пункт 1 статті 6 Конвенції, inter alia (серед іншого), захищає виконання остаточних судових рішень, які у державах, що визнали верховенство права, не можуть залишатися невиконаними на шкоду одній зі сторін. Відповідно виконанню судового рішення не можна перешкоджати, відмовляти у виконанні або надмірно його затримувати. Держава зобов`язана організувати систему виконання судових рішень, яка буде ефективною як за законодавством, так і на практиці. Також Суд зазначає, що саме на державу покладається обов`язок вжиття у межах її компетенції усіх необхідних кроків для того, щоб виконати остаточне рішення суду та, діючи таким чином, забезпечити ефективне залучення усього її апарату. Не зробивши цього, вона не виконає вимоги, що містяться у пункті 1 статті 6 Конвенції. Насамкінець, Суд повторює, що сама природа виконавчого провадження вимагає оперативності.

За таких обставин, враховуючи наведене вище у сукупності, з метою забезпечення гарантій правової держави, суд вважає за необхідне поновити строк пред`явлення до виконання наказу від 11.01.2017 Господарського суду міста Києва по справі №910/18679/16.

Одночасно, судом враховано, що за приписами п.19.4 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець, приватний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання. Про видачу дубліката виконавчого документа постановляється ухвала у десятиденний строк із дня надходження заяви. За видачу стягувачу дубліката виконавчого документа справляється судовий збір у розмірі 0,03 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Враховуючи пояснення стягувача щодо неотримання виконавчого документа від відділу примусового виконання рішень після ухвалення останніми постанови про повернення наказу зміст листа від 10.07.2023 Дарницького відділу Державної виконавчої служби у місті Києві, з огляду на висновки суду стосовно поновлення строку пред`явлення до виконання наказу від 11.01.2017 Господарського суду міста Києва по справі №910/18679/16, суд дійшов висновку щодо задоволення заяви позивача в частині вимог про видачу дубліката виконавчого документа.

Керуючись ст. 234, 329, пунктом 19.4 частини першої розділу XI "Перехідні положення" Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Задовольнити заяву Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській, Черкаській, Чернігівській областях про поновлення пропущеного строку для пред`явлення до виконання наказу та видачу дублікату наказу.

2. Поновити строк пред`явлення до виконання наказу Господарського суду міста Києва від 11.01.2017 по справі №910/18679/16 про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "МАГ-ГРУП" (ідентифікаційний код 38703278; адреса: 02068, м. Київ, вул. Тростянецька, 4/2, офіс 3-A) на користь Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернігівській області (ідентифікаційний код 14243893; адреса: 14000, м. Чернігів, проспект Миру, 43), в порядку визначеному Законом України "Про виконавче провадження", суму основного боргу в розмірі 51 538 (п`ятдесят одна тисяча п`ятсот тридцять вісім) грн 86 коп., суму пені в розмірі 14 175 (чотирнадцять тисяч сто сімдесят п`ять) грн 29 коп. та витрати по сплаті судового збору в розмірі 4 134 (чотири тисячі сто тридцять чотири) грн.

3. Видати дублікат наказу Господарського суду міста Києва від 11.01.2017 по справі №910/18679/16 про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "МАГ-ГРУП" (ідентифікаційний код 38703278; адреса: 02068, м. Київ, вул. Тростянецька, 4/2, офіс 3-A) на користь Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернігівській області (ідентифікаційний код 14243893; адреса: 14000, м. Чернігів, проспект Миру, 43), в порядку визначеному Законом України "Про виконавче провадження", суму основного боргу в розмірі 51 538 (п`ятдесят одна тисяча п`ятсот тридцять вісім) грн 86 коп., суму пені в розмірі 14 175 (чотирнадцять тисяч сто сімдесят п`ять) грн 29 коп. та витрати по сплаті судового збору в розмірі 4 134 (чотири тисячі сто тридцять чотири) грн.

В судовому засіданні підписано вступну та резолютивну частини ухвали.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дня її проголошення (підписання).

Повний текст ухвали буде складено та підписано 16.08.2023.

Суддя В. В. Князьков

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.08.2023
Оприлюднено21.08.2023
Номер документу112894440
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/18679/16

Ухвала від 16.08.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Князьков В.В.

Ухвала від 27.07.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Князьков В.В.

Ухвала від 26.07.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Коробенко Г.П.

Ухвала від 04.09.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 14.08.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Постанова від 02.08.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Коробенко Г.П.

Ухвала від 11.07.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Коробенко Г.П.

Ухвала від 22.06.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Постанова від 21.03.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Сулім В.В.

Ухвала від 13.02.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Сулім В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні