РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 серпня 2023 року справа № 580/93/23
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кульчицького С. О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) в приміщенні суду адміністративну справу за позовом керівника Смілянської окружної прокуратури в інтересах держави до Канівської міської ради Черкаської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Канівська дитяча школа мистецтв Канівської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернувся керівник Смілянської окружної прокуратури в інтересах держави (далі позивач) з позовом до Канівської міської ради Черкаської області (далі відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Канівська дитяча школа мистецтв Канівської міської ради (далі третя особа), в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не оформлення правовстановлюючих документів на будівлю, приміщення і земельну ділянку Комунального закладу "Канівська дитяча школа мистецтв" за адресами: вул. Торгова, 23, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, 19003;
- зобов`язати відповідача вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на приміщення та будівлі Комунального закладу "Канівська дитяча школа мистецтв", за адресами: вул. Торгова, 23, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, 19003;
- зобов`язати відповідача вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під Комунальним закладом "Канівська дитяча школа мистецтв", за адресами: вул. Торгова, 23, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, 19003.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в порушення норм чинного законодавства відповідачем протягом тривалого часу не вчинено жодних дій, направлених на оформлення правовстановлюючих документів на приміщення, будівлі і земельну ділянку Комунального закладу "Канівська дитяча школа мистецтв" за адресою: вул. Торгова, 23, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, 19003, а відсутність таких документів створює передумови зловживань щодо розпорядження вказаними об`єктами.
Ухвалою від 09.01.2023 суддя Черкаського окружного адміністративного суду відкрив провадження у справі та вирішив розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідач надав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить у задоволенні позову відмовити повністю, посилаючись на те, що у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану відсутня можливість виділити кошти на оформлення правовстановлюючих документів на будівлю, приміщення і земельну ділянку зазначеного комунального закладу.
Третя особа подала відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позову повністю, зазначивши, що у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану у Канівської міської ради відсутній бюджет на 2023 рік, а тому відсутня можливість виділити кошти на оформлення правовстановлюючих документів на будівлю, приміщення і земельну ділянку вказаного комунального закладу.
Дослідивши наявні матеріали, всебічно та повно з`ясувавши всі обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив таке.
Відповідно до Статуту Канівської дитячої школи мистецтв, затвердженого рішенням Канівської міської ради від 24.01.2019 № 14-20, Канівська дитяча школа мистецтв є закладом позашкільної мистецької освіти сфери культури і здійснює діяльність відповідно до Контитуції України, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства культури України і науки України, рішень Канівської міської ради, розпоряджень виконавчого комітету Канівської міської ради, розпоряджень, наказів Департаменту культури та взаємозв`язків з громадськістю Черкаської обласної державної адміністрації, наказів відділу культури виконавчого комітету Канівської міської ради і цим статусом.
Засновником та власником закладу є Канівська міська рада об`єднаної територіальної громади Черкаської області. Заклад безпосередньо підпорядкований відділу культури виконавчого комітету Канівської міської ради (п. 1.3. Статуту).
Заклад здійснює навчання і виховання здобувачів освіти у позаурочний час (п. 1.4 Статуту).
Згідно із п. 1.9 Статуту місцеві органи державної влади та органи місцевого самоврядування забезпечують доступ до початкової мистецької освіти громадян за місцем проживання шляхом відкриття, утримання, матеріально-технічного забезпечення та фінансування закладу, його філій та класів відповідно до освітніх, культурних, духовних потреб та запитів населення.
Юридична адреса та місцезнаходження закладу: вул. Торгова, 19, м. Канів, Черкаська область, 19003 (п. 1.11 Статуту).
Відповідно до п. 2.1 Статуту заклад є юридичною особою, діє на підставі цього статуту, має самостійну бухгалтерів, самостійний кошторис, самостійний баланс, круглу гербову печатку, та інші штампи.
П. 2.2 Статуту передбачено, що створення, реогранізація та ліквідація закладу здійснюється Канівською міською радою Черкаської області у встановленому законодавством порядку.
Заклад заснований на комунальній формі власності, є позашкільним закладом початкової мистецької освіти і діє як початкова ланка професійної мистецької освіти.
Так, виходячи з вищевикладених статутних завдань та цілей, Канівська дитяча школа мистецтв є на території м. Канева закладом освітньої та мистецької діяльності, яка включає організацію, забезпечення та реалізацію мистецько-освітнього процесу з метою формування у здобувачів початкової мистецької освіти компетентностей, передбачених освітньою програмою. Як заклад освіти сфери культури - заклад є середовищем для розвитку творчого мистецького потенціалу громадян, їх художньо-естетичного розвитку.
Пунктом 6.8. Статуту передбачено, що заклад володіє, користується і розпоряджається майном, земельною ділянкою відповідно до законодавства. Основні фонди, земельні ділянки та інше майно закладу не підлягають вилученню, не можуть бути джерелом погашення податкового боргу.
Майно закладу може вилучатись засновником лише за умови подальшого використання цього майна і коштів, одержаних від його реалізації на розвиток початкової мистецької освіти у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 6.13 майно закладу належить до комунальної власності міста Канева і перебуває в користуванні закладу.
Відповідно до довідки Канівської дитячої школи мистецтв від 20.09.2022 № 91 на балансі закладу перебуває, зокрема, будівля площею 147,7 кв м, 1979 року введення в експлуатацію, яка розташована за адресою: вул. Торгова, 23.
Згідно із листом Канівської міської ради від 19.09.2022 № 01-01-35/2035 на балансі Канівської дитячої школи мистецтв знаходиться будівля позашкільного навчального закладу, який розташований по вул. Торгова, 23, право власності на яке виникло до 01.01.2013 (на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 20.08.1992). Разом з тим, наразі не виготовлено технічного паспорту на вказане приміщення, у зв`язку з чим не можливо розробити землевпорядку документацію під будівлею закладу.
Відповідно до Інформації із Державного реєстру прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна за адресою: Торгова, 23, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область 19000, відсутні відомості щодо державної реєстрації права власності на об`єкти нерухомості.
Вважаючи бездіяльність відповідача щодо не оформлення правовстановлюючих документів на приміщення, будівлі і земельні ділянки закладу мистецької освіти протиправною, позивач звернувся до суду з зазначеним вище позовом.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, суд виходить з такого.
Відповідно до ст. 131-1 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів держави в суді.
Пунктом 3 частини першої статті 131-1 Конституції України передбачено, що в Україні діє прокуратура, яка здійснює: представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Згідно з частинами першою, третьою статті 23 Закону України Про прокуратуру від 14.10.2014 №1697-VII (далі - Закон №1697-VII) представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Як передбачено пунктом 1 частини шостої статті 23 Закону №1697-VII під час здійснення представництва інтересів громадянина або держави у суді прокурор має право в порядку, передбаченому процесуальним законом та законом, що регулює виконавче провадження: звертатися до суду з позовом (заявою, поданням).
За приписами частин третьої - п`ятої статті 53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу. У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.
Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку, що звертаючись до суду в інтересах держави, у позовній заяві позивач обґрунтував, в чому полягає порушення інтересів держави та необхідність їх захисту.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 12 Земельного кодексу України від 25.10.2001 № 2768-III (далі ЗК України) визначено повноваження сільських, селищних, міських рад, до яких належить розпорядження землями територіальних громад.
Згідно з п. 34 ч. 1 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься вирішення, відповідно до Закону, питань регулювання земельних відносин.
Відповідно до ч. 2 ст. 5 Закону України Про освіту державну політику у сфері освіти визначає Верховна Рада України; а реалізують Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, інші центральні органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Частинами 1, 5 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах, серед іншого, належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, заклади освіти, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності. Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності.
Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України Про освіту управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють: засновник (засновники!: керівник закладу освіти; колегіальний орган управління закладу освіти; колегіальний орган громадського самоврядування; інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.
Частинами 2, 6 статті 25 Закону України Про освіту визначено, що засновник закладу освіти або уповноважена ним особа, зокрема: затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством; здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти. Засновник закладу освіти зобов`язаний забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов.
Статтею 79 Закону України Про освіту встановлено, що джерелами фінансування суб`єктів освітньої діяльності відповідно до законодавства можуть бути, зокрема, як державний бюджет, так і місцеві бюджети, а також інші джерела, не заборонені законодавством.
Частиною 2 ст. 80 Закону № 2145-VIII визначено, що порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.
Матеріально-технічна база закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти, відповідно до ч. 1 ст. 80 Закону України Про освіту, включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, тощо. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених чинним законодавством.
Частиною 2 ст. 80 Про освіту визначено, що порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 ЗК України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Статтею 14 Конституції України, а також статтею 1 ЗК України передбачено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.
Статус землі як національного багатства визначається винятковим правовим режимом, який передбачає особливий порядок набуття та реалізації прав на землю, у порівнянні з іншими об`єктами цивільних прав.
Відповідно до статті 13 Конституції України, ст. 324 Цивільного кодексу України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси и континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Органи місцевого самоврядування, здійснюючи функції власника від імені Українського народу, повинні розпоряджатися земельними ділянками виключно в інтересах Українського народу та з безумовним та цілковитим дотриманням вимог законодавства.
Згідно зі статтею 74 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами.
Відповідно до ст. ст. 32, 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: управління закладами освіти; організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; сприяння діяльності дошкільних та позашкільних навчально-виховних закладів. Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, землю.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 ЗК України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
На підставі ч. 1 ст. 92 ЗК України право постійного користування земельною ділянкою це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
Згідно з п. а ч. 2 ст. 92 ЗК України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.
Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки на підставі ч. 1 ст. 125 ЗК України виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень відповідно до п.1 ч.1 ст.2 Закону України від 01.07.2004 № 1952-IV Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі Закон №1952-IV) є офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до вимог п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону № 1952-IV державна реєстрація прав є обов`язковою.
Частиною 1 ст. 5 Закону № 1952-IV встановлено, що у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення.
Отже, речові права на нерухоме майно вказаного закладу освіти, зокрема, земельну ділянку та будівлі, підлягає державній реєстрації відповідно до закону.
Частиною 1 ст. 116 ЗК України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб згідно з ч. 1 ст. 122 ЗК України.
Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (далі Закон № 280/97-ВР) виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання регулювання земельних відносин.
Управління закладами освіти, які належать територіальним громадам відповідно до підп. 1 п. а ч. 1 ст. 32 Закону № 280/97-ВР належить до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.
З аналізу викладених норм суд дійшов висновку, що управління закладами освіти, у т.ч. прийняття рішень щодо оформлення речових прав на об`єкти комунальної власності є обов`язком відповідної ради.
Як встановив суд, що у п. 1.3. Статуту визначено, що засновником та власником Канівської дитячої школи мистецтв є Канівська міська рада об`єднаної територіальної громади Черкаської області. Заклад безпосередньо підпорядкований відділу культури виконавчого комітету Канівської міської ради.
Юридична адреса та місцезнаходження закладу: вул. Торгова, 19, м. Канів, Черкаська область, 19003 (п. 1.11 Статуту).
Відповідно до п. 2.1 Статуту заклад є юридичною особою, діє на підставі цього статуту, має самостійну бухгалтерів, самостійний кошторис, самостійний баланс, круглу гербову печатку, та інші штампи.
Пунктом 6.8. Статуту передбачено, що заклад володіє, користується і розпоряджається майном, земельною ділянкою відповідно до законодавства. Основні фонди, земельні ділянки та інше майно закладу не підлягають вилученню, не можуть бути джерелом погашення податкового боргу.
Майно закладу може вилучатись засновником лише за умови подальшого використання цього майна і коштів, одержаних від його реалізації на розвиток початкової мистецької освіти у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 6.13 майно закладу належить до комунальної власності міста Канева і перебуває в користуванні закладу.
Відповідно до довідки Канівської дитячої школи мистецтв від 20.09.2022 № 91 на балансі закладу перебуває, зокрема, будівля площею 147,7 кв м, 1979 року введення в експлуатацію, яка розташована за адресою: вул. Торгова, 23.
Згідно із листом Канівської міської ради від 19.09.2022 № 01-01-35/2035 на балансі Канівської дитячої школи мистецтв знаходиться будівля позашкільного навчального закладу, який розташований по вул. Торгова, 23, право власності на яке виникло до 01.01.2013 (на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 20.08.1992). Разом з тим, наразі не виготовлено технічного паспорту на вказане приміщення, у зв`язку з чим не можливо розробити землевпорядку документацію під будівлею закладу.
Відповідно до Інформації із Державного реєстру прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна за адресою: Торгова, 23, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область 19000, відсутні відомості щодо державної реєстрації права власності на об`єкти нерухомості.
Крім цього, за результатами моніторингу відомостей порталу Kadastr.UA підтверджено, що на даний час питання щодо розробки земельно-технічної документації на земельну ділянку, що знаходиться за адресою: вул. Торгова, 23 в м. Каневі Черкаської області не вирішено, правовстановлюючі документи на земельну ділянку не розроблені та не видані.
Отже, з огляду на визначену Законом № 1952-IV обов`язкову реєстрацію речових прав та надані відповідачу Законом № 280/97-ВР повноваження, його бездіяльність щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку закладу освіти є протиправною, що, зважаючи на цільове призначення об`єкту освіти, порушує права його користувачів на безпечні умови функціонування і розвитку.
Урахувавши зазначене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Під час вирішення питання про розподіл судових витрат, суд враховує таке.
Згідно статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: на професійну правничу допомогу; сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.
Відповідно до частини 2 статті 139 вказаного Кодексу при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Зважаючи на вказане підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 9, 14, 73-77, 139, 242 246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Канівської міської ради Черкаської області щодо не оформлення правовстановлюючих документів на будівлю, приміщення і земельну ділянку Комунального закладу "Канівська дитяча школа мистецтв" за адресою: вул. Торгова, 23, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, 19003.
Зобов`язати Канівську міську раду Черкаської області (вул. О. Кошового, 3, м. Канів, Черкаський р-н, Черкаська обл., 19003, код ЄДРПОУ 33362991) вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на приміщення та будівлі Комунального закладу "Канівська дитяча школа мистецтв" за адресою: вул. Торгова, 23, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, 19003.
Зобов`язати Канівську міську раду Черкаської області (вул. О. Кошового, 3, м. Канів, Черкаський р-н, Черкаська обл., 19003, код ЄДРПОУ 33362991) вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під Комунальним закладом "Канівська дитяча школа мистецтв" за адресою: вул. Торгова, 23, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, 19003.
Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду.
Суддя Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2023 |
Оприлюднено | 21.08.2023 |
Номер документу | 112901864 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні