УХВАЛА
Справа № 569/6914/19
1-кс/569/5434/23
07 серпня 2023 року Рівненський міський суду Рівненської області
у складі:
слідчого судді - ОСОБА_1 ,
секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Рівне клопотання слідчого у кримінальному провадженні - т.в.о. заступника начальника відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУ НП в Рівненській області майора поліції ОСОБА_3 про продовження строків досудового розслідування, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий у кримінальному провадженні - т.в.о. заступника начальника відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУ НП в Рівненській області майор поліції ОСОБА_3 за погодженням із прокурором Рівненської спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням, у якому просить продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42019180490000041 від 19.02.2019 за ч. 3 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України на дев`ять місяців, тобто до 19.05.2024 року.
В обґрунтування клопотанні вказує, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Рівненській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42019180490000041, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.191, ч.1 ст.366 КК України.
З матеріалів клопотання вбачається, що 03.09.2018 між військовою частиною НОМЕР_1 в особі командира полковника ОСОБА_5 та директора ТОВ «АГ Капітал Груп» ОСОБА_6 укладено договір підряду № 66 від 03.09.2018 про здійснення капітального ремонту проїзної частини автомобільної дороги господарсько-адміністративного значення військової частини НОМЕР_1 загальною протяжністю 4,0 км на загальну суму 5 706 863,24 гривень. Надалі, додатковою угодою № 1 від 03.09.2018 договірну ціну робіт було зменшено до 4 339 000,00 гривень. Виконані роботи оплачені військовою частиною НОМЕР_1 в повному обсязі, що підтверджується платіжними дорученнями № 786 від 01.10.2018 на суму 987 324,37 гривень, № 822 від 10.10.2018 на суму 1 662 076,15 гривень, № 886 від 26.10.2018 на суму 1 411 782, 58 гривень, № 1033 від 30.11.2018 на суму 277 816,90 гривень. Оскільки вид договірної ціни в Договорі № 66 не зазначено, згідно з ст.. 844 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-ІV, зі змінами, кошторис є твердим, якщо інше не встановлено договором.
Згідно з п. 2.1 Договору № 77 договірна ціна робіт є твердою. 30.10.2018 між військовою частиною НОМЕР_1 та ТОВ «АГ Капітал Груп» підписано договір підряду № 77 від 30.10.2018 «Капітальний ремонт проїзної частини автомобільної дороги господарсько-адміністративного значення військової частини НОМЕР_1 загальною протяжністю 4,0 км» на суму 1 802 968, 48 гривень. Проведеним аналізом документів, наданих військовою частиною НОМЕР_1 , а саме тендерної пропозиції переможця закупівлі, актів приймання виконаних підрядних робіт, локальних кошторисів підсумкових відомостей ресурсів, робочого проекту та інших документів, встановлено невідповідність найменування та обсягів робіт в акті № 4 форми КБ2в за листопад 2018, а саме - позиція № 13 (улаштування вирівнювального шару з асфальтобетонної суміші із застосуванням укладальників асфальтобетону), відсутня у локальному кошторисі та технічному завданні, що призвело до завищення вартості виконаних будівельних робіт на суму 37 035,00 гривень з ПДВ. В наданих актах виконаних будівельних робіт за вересень-жовтень 2018 року, згідно вищевказаних договорів, площа виконаних робіт по об`єкту № 3 ПК 24+00-ПК34+00 в частині пунктів технічного завдання № 31 (Укладання щебеневих основ товщиною 8 см з просочуванням бітумом) та № 33 ( Улаштування покриттів товщиною 4 см із гарячих асфальтобетонних сумішей) складає 5 629 м2 , тоді як саме технічне завдання передбачає площу 5 500 м2 . В результаті завищення обсягів виконаних робіт державному бюджету завдано збитків на суму 6 507,00 гривень.
В акті виконаних робіт № 4 форми КБ2в за листопад 2018 року позиція № 7 (улаштування одношарових основ товщиною 15 см із щебеню фракції 40-70 мм) не відповідає технічному завданню № 2 ПК14+00-ПК24+00, де позиція № 10 передбачає улаштування одношарових основ товщиною 15 см із щебеню фракції 20-40 мм. Згідно цього ж акту, виконані роботи складають 155 м2 , тоді як технічне завдання вимагає провести роботи на 60 м2 , в результаті завищення обсягів виконаних робіт, державному бюджету завдано збитків на суму 15 294,00 гривень.
Відповідно до висновку експерта за результатами проведення будівельно-технічної експертизи № 8848-8452 від 14 квітня 2022 року встановлено, що вартість будівельних робіт та затрачених матеріалів із дотриманням будівельних норм при виконанні вказаних будівельних робіт, включених до Акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2018 року (примірної форми КБ2в) та з врахуванням результатів протоколів випробування вирубок асфальтобетонного покриття могла б становити 447 448,44 гривень без ПДВ або 536 938,13 гривень з врахуванням ПДВ. Вартість будівельних робіт та затрачених матеріалів із дотриманням будівельних норм при виконанні вказаних будівельних робіт, включених до Акту № 2 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2018 року (примірної форми КБ2в) та з врахуванням результатів протоколів випробування вирубок асфальтобетонного покриття могла б становити 1 314 515,74 гривень без ПДВ або 1 577 418,89 гривень з врахуванням ПДВ. Вартість будівельних робіт та затрачених матеріалів із дотриманням будівельних норм при виконанні вказаних будівельних робіт, включених до Акту № 3 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2018 року (примірної форми КБ2в) та з врахуванням результатів протоколів випробування вирубок асфальтобетонного покриття могла б становити 1 150 903,69 гривень без ПДВ або 1 381 084, 43 гривень з врахуванням ПДВ. Вартість будівельних робіт та затрачених матеріалів із дотриманням будівельних норм при виконанні вказаних будівельних робіт, включених до Акту № 4 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2018 року (примірної форми КБ2в) та з врахуванням результатів протоколів випробування вирубок асфальтобетонного покриття могла б становити 157 339,56 гривень без ПДВ або 188 807,47 гривень з врахуванням ПДВ.Вартість будівельних робіт та затрачених матеріалів із дотриманням будівельних норм при виконанні вказаних будівельних робіт, включених до Акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2018 року (примірної форми КБ2в) та з врахуванням результатів протоколів випробування вирубок асфальтобетонного покриття могла б становити 823 376,94 гривень без ПДВ або 988 052,33 гривень з врахуванням ПДВ.
Працівниками Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області прийнято участь в якості спеціаліста в рамках даного кримінального провадження по питанню використання бюджетних коштів військовою частиною НОМЕР_1 , призначених на виконання робіт по об`єкту «Капітальний ремонт проїзної частини автомобільної дороги господарсько-адміністративного значення військової частини НОМЕР_1 загальною протяжністю 4,0 км» на підставі укладених договорів підряду з ТОВ «АГ Капітал Груп» за період з 01.01.2018 по 31.12.2018.
Відповідно до Довідки участі спеціаліста від 29.09.2022 в ході вивчення питання використання бюджетних коштів військовою частиною НОМЕР_1 , призначених на виконання робіт по об`єкту «Капітальний ремонт проїзної частини автомобільної дороги господарсько-адміністративного значення військової частини НОМЕР_1 загальною протяжністю 4,0 км» на підставі укладених договорів підряду з ТОВ «АГ Капітал Груп» виявлено порушення, про які мова йдеться нижче.
В актах виконаних будівельних робіт за вересень-жовтень 2018 згідно вищевказаних договорів, площа виконаних робіт по об`єкту № 3 ПК14+000-ПК34+000 Договорів № 66 та № 77, в частині пунктів технічного завдання № 31 (укладання щебеневих основ товщиною 8 см з просочуванням бітумом) та № 33 ( Улаштування покриттів товщиною 4 см із гарячих асфальтобетонних сумішей) складає 5 629 м2 (1878+353 (ПК24+000-34+000) + 3 398,0 (ПК14+000-ПК24+00), тоді як саме технічне завдання передбачає площу 5 500 м2 . В результаті завищення обсягів виконаних робіт державному бюджету завдано збитків на суму 67 507,00 гривень, чим порушено вимоги ч. 1 ст. 629 Цивільного Кодексу України, ч. 1 ст. 193 Господарського Кодексу України від 16.01.2013 «Правила визначення вартості будівництва», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, зі змінами.
В акт виконаних робіт форми КБ-2в № 4 за листопад 2018 року позиція № 7 (улаштування одношарових основ товщиною 15 см із щебеню фракції 40-70 мм) не відповідає технічному завданню № 2 ПК14+000-ПК24+000 Договору № 66, де позиція № 10 передбачає улаштування одношарових основ товщиною 15 см із щебеню фракції 20-40 мм. Згідно цього ж акту, виконані роботи складають 155 м2, тоді як технічне завдання вимагає провести роботи на 60 м2, в результаті завищення обсягів виконаних робіт, державному бюджету завдано збитків на суму 15 294,00 гривень, чим порушено вимоги ч. 1 ст. 629 Цивільного Кодексу України, ч. 1 ст. 193 Господарського Кодексу України від 16.01.2013 «Правила визначення вартості будівництва», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, зі змінами.
Проведеним аналізом документів, наданих ВЧ НОМЕР_1 , а саме - тендерної пропозиції переможця закупівлі, актів приймання виконаних підрядних робіт, локальних кошторисів, підсумкових відомостей ресурсів, робочого проекту та інших документів, встановлено невідповідність найменування та обсягів робіт в акті № 4 форми КБ-2в за листопад 2018, а саме позиція № 13 (улаштування вирівнювального шару з асфальтобетонної суміші із застосуванням укладальників асфальтобетону у кількості 17 тонн (обґрунтування РН 18-21-1)), відсутня у локальному кошторисі та технічному завданні, що призвело до завищення вартості виконаних будівельних робіт на суму 37 035,00 гривень (з ПДВ) (30450,19*1,01355*1,2).
В порушення ч. 1 ст. 877 ЦК України, п. 31 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, із змінами, вимог ч.1 ст. 629 Цивільного Кодексу України, ч. 1 ст. 193 Господарського Кодексу України, п. 6.4.3 ДСТУ Б Д.1.-1:2013, п. 6.3.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013, внаслідок безпідставного улаштування вирівнювального шару з асфальтобетону у кількості 17 тонн, державному бюджету завдано збитків на суму 37 035,00гривень (з ПДВ). За результатами проведених ТОВ «Віт України» лабораторних вимірювань (протокол № 73 та № 74) асфальтобетонних кернів, за показниками зернового складу, кількості в`яжучого та водопостачання, не відповідають за фізико-механічними показниками вимогам ДСТУ Б В.2.7.-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови.» та за коефіцієнтом ущільнення вимогам п.20.8.10 ДБН В.2.3-4:2015. Відповідно до лабораторних випробувань (протокол № 73) водонасиченість асфальтобетону (кернів) , відібраних в точках № 1, № 2, № 3 становить відповідно 3,7 % при нормі 3,0 %, що не відповідає вимогам ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови», з урахуванням зміни № 1 та п.1 таблиці 3 СОУ 45.2-00018112-057:2020 та коефіцієнт ущільнення 0,97 в двох точках № 2, № 3 при нормативі 0,99, не відповідає вимогам п. 20.8.10 ДБН В.2.3-4:2015 «Споруди транспорту. Автомобільні дороги» з урахуванням зміни № 1. Крім того, всі три керни не відповідають за зерновим складом на ситах № 10 мм, 5 мм, 2,5 мм. Відповідно до лабораторних випробувань (протокол № 74) водонасиченість асфальтобетону (кернів) , відібраних в точках № 1, № 2, № 3 становить відповідно 4,0 % при нормі 3,0 %, що не відповідає вимогам ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови», з урахуванням зміни № 1 та п.1 таблиці 3 СОУ 45.2-00018112-057:2020 та коефіцієнт ущільнення 0,95-0,96 в трьох точках № 1, № 2, № 3 при нормативі 0,99, не відповідає вимогам п. 20.8.10 ДБН В.2.3-4:2015 «Споруди транспорту. Автомобільні дороги» з урахуванням зміни № 1.
Крім того, всі три керни не відповідають за зерновим складом на ситах № 15 мм, 10 мм, 5 мм. Таким чином, ТОВ «АГ Капітал Груп» не забезпечено належного виконання зобов`язань за Договорами підряду від 03.09.2018 № 66 та від 30.10.2018 № 77 в частині незабезпечення якості та технології виконання робіт при улаштуванні покриттів товщиною 4 см із гарячих асфальтобетонних сумішей (РН- 18-43-1), з врахуванням змін товщини (РН 18-43-2) по ПК 14+000-ПК 34+000 з використанням асфальтобетонної суміші, яка не відповідає за зерновим складом на ситах та показником водонасичення вимогам ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови», з урахуванням зміни № 1 та п.1 таблиці 3 СОУ 45.2-00018112-057:2010, а також не відповідає за коефіцієнтом ущільнення згідно з п. 20.8.10 ДБН В.2.3-4:2015 «Споруди транспорту. Автомобільні дороги» з урахуванням зміни № 1, чим завдано державному бюджету збитків на суму 2 699 621,30 гривень ( з ПДВ) та порушено вимоги ч. 1 ст. 193, ч. 1 ст. 318 Господарського Кодексу України , ст.. 526 Цивільного кодексу України, ст.. 11 Закону України «Про будівельні норми» від 05.11.2009 № 1704-VI.
Крім того, ТОВ «АГ Капітал Груп» не забезпечило належне виконання зобов`язань за Договорами підряду від 03.09.2018 № 66 та від 30.10.2018 № 77, що призвело до збитків державному бюджету на загальну суму 2 736 656,30 гривень (37 035,0+3 699 621,30) ( з ПДВ) Таким чином, завищення вартості виконаних будівельних робіт по об`єкту «Капітальний ремонт проїзної частини автомобільної дороги господарсько-адміністративного значення військової частини НОМЕР_1 загальною протяжністю 4,0 км» на суму 2 736 656,30 гривень, у тому числі за результатами кернування - 2 699 621,30 гривень та завищення вартості послуг по здійсненню технічного нагляду на суму 34 202,0 гривень; що призвело до збитків, оплачено в/ч НОМЕР_1 за рахунок коштів державного бюджету по КПКВ 2101020/9 «Транспортні витрати, утримання автомобільних шляхів та залізничних під`їзних колій».
Строк досудового розслідування цього кримінального провадження відповідно до ст. 219 КПК України закінчується 19 серпня 2023 року. Однак, завершити досудове розслідування в межах вказаного строку не представляється можливим, внаслідок особливої складності провадження та необхідності проведення додаткових слідчих (розшукових) дій.
Для цього у кримінальному провадженні необхідно: додатково призначити та провести судову економічну експертизу; в разі необхідності при виконанні п. 1 та/або за клопотанням експерта додатково призначити та провести судову будівельно-технічну експертизу; встановити місце фактичного знаходження ТОВ «Капітал Груп», директора ОСОБА_7 , представника ОСОБА_8 ; за результатами проведених судових будівельно-технічних експертиз, судової економічної експертизи, почеркознавчих експертиз додатково допитати свідків ОСОБА_8 - представника ТОВ «Капітал Груп», ОСОБА_9 - представника ТОВ «Дорсервіс», інженера з технічного нагляду - ОСОБА_10 щодо встановлення обставин/процедури відібрання проб (кернів) асфальтобетонного покриття для лабораторного дослідження, порушень, допущених в ході їх відібрання; вирішити питання про повідомлення про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень особам, причетним до їх скоєння; виконати вимоги ст. 290-291 КПК України.
Зазначені слідчі дії мають істотне значення для кримінального провадження, а також для ухвалення законного, обґрунтованого та справедливого процесуального рішення під час судового розгляду кримінального провадження.
Згідно з ч. 2 ст. 9 КПК України, прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.
На виконання вказаних слідчих дій необхідно ще не менше дев`яти місяців.
Провести вказані слідчі дії у передбачений законом строк не представилося можливим у зв`язку із складністю провадження, встановленням документів, що мають значення для призначення судових експертиз, без яких неможливо завершити досудове розслідування, проведення яких є досить тривалим.
Слідчий у кримінальному провадженні - т.в.о. заступника начальника відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУ НП в Рівненській області майор поліції ОСОБА_3 подав суду заяву про розгляд клопотання у його відсутність, просив задовольнити.
Відповідно до ч.4 ст.107 КПК України, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Враховуючи те, що учасники процесуальної дії не з`явились в судове засідання, слідчий суддя вважає за можливим розглянути дане клопотання без застосування технічних засобів фіксування.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя прийшов до висновку про задоволення клопотання.
Судом встановлено, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Рівненській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42019180490000041 від 19.02.2019, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.219 КПК України, строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить: вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Згідно ч. 1 ст. 294 КПК України якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.
Відповідно до ч.2 ст.219 КПК України строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4 глави 24 цього Кодексу. При цьому загальний строк досудового розслідування не може перевищувати: 1) двох місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку; 2) шести місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину невеликої або середньої тяжкості; 3) дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Кримінальне правопорушення, передбачене ч.3 ст.191 КК України, відноситься до тяжкого злочину.
В межах кримінального провадження №42019180490000041 від 19.02.2019, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України, жодній особі не повідомлено про підозру.
Частиною 1 ст.295-1 КПК України визначений порядок продовження строку досудового розслідування слідчим суддею, зокрема, у випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.
Враховуючи, що слідчим доведено необхідність продовження строку досудового розслідування, визначеного в клопотанні, достатнього для потреб досудового розслідування, слідчий суддя прийшов до висновку про необхідність продовження строку досудового розслідування, тобто до 19 лютого 2024 року.
Керуючись ст. ст. 219, 294, 295-1 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42019180490000041 від 19.02.2019, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України до 19 лютого 2024 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Рівненського міського суду Рівненської області ОСОБА_11
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2023 |
Оприлюднено | 22.08.2023 |
Номер документу | 112925080 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Рівненський міський суд Рівненської області
Денисюк П. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні