Ухвала
від 16.08.2023 по справі 753/9221/23
ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 753/9221/23

провадження № 1-кс/753/2741/23

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" серпня 2023 р. м. Київ

Дарницький районний суд м. Києва у складі слідчого судді ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

слідчого ОСОБА_4 ,

представника власника майна ОСОБА_5 адвоката ОСОБА_6 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора, подане в рамках кримінального провадження, внесеного 01.02.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12023100020000464, про арешт майна,

У С Т А Н О В И В:

14.08.2023 прокурор подав до суду клопотання про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні, внесеному 01.02.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12023100020000464, у якому просив накласти арешт на земельну ділянку з кадастровим номером 0522881600:04:003:0009, площею 2 га., яка від 24.09.2018 належить ОСОБА_5 , розмір частки 1.

Клопотання обґрунтоване тим, що у провадженні слідчого відділу Дарницького управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві перебувають матеріали досудового розслідування по кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12023100020000464 від 01.02.2023 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 1,2,3 ч. 3 ст. 332, ч. 1,3 ст. 358 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , у невстановлені досудовим розслідуванням дату, час, та місці, але не пізніше 23.02.2023, володіючи якостями лідерів, організаторськими здібностями, будучи обізнаними в сфері виготовлення документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану та перетину державного кордону на підставі зазначених документів, будучи обізнаними про визначений законодавством України порядок виїзду громадян України в умовах воєнного стану закордон та діючі обмеження, а також маючи відповідне коло знайомих осіб, які в наступному були залученні ними до вчинення кримінальних правопорушень, з корисливих мотивів, розробили злочинний план по організації каналу незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України, шляхом виготовлення документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану, а також безперешкодний виїзд замовників цих документів за кордон.

Так, розроблений ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , план вчинення кримінальних правопорушень передбачав наступне:

організацію безперебійного функціонування каналу незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України шляхом виготовлення та використання документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану;

безпосереднє підшукування ними осіб (далі так званих «клієнтів») з числа військовозобов`язаних громадян України щодо яких діють обмеження на виїзд закордон в період дії воєнного стану, які всупереч діючим обмеженням мають намір виїхати закордон;

підроблення офіційних документів, а саме тимчасових посвідчень військовозобов`язаних та довідок військово-лікарської комісії відповідно до яких особа є не придатною до військової служби з виключенням з військового обліку, на підставі яких, за умови їх справжності, відповідно до ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» особи не підлягають призову під час мобілізації, та на підставі яких відповідно до п.2-6 Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених Постановою Кабінету міністрів України №57 від 27.01.1995 у разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану особи мають право на перетин державного кордону;

підшукування осіб в якості співучасників, які за грошову винагороду та за їх вказівкою будуть здійснювати цілеспрямований пошук осіб призовного віку, які виявили бажання виїхати закордон в умовах воєнного стану, а також надавати їм попередні консультації, отримувати від «клієнтів» документи та особисті дані, які необхідні для виготовлення комплекту документів, що посвідчують їх непридатність до військової служби в умовах воєнного стану, а також безпосередньо отримувати від «клієнтів» грошові кошти.

підшукання військовослужбовців Державної прикордонної служби України (далі по тексту ДПСУ), які безпосередньо здійснюють паспортний контроль на пунктах пропуску, в якості співучасників, які за грошову винагороду та за їх вказівкою, будучи повністю обізнаними із злочинним планом всіх членів злочинної організації, будуть сприяти в успішному перетині державного кордону «клієнтами» на підставі підроблених документів та умисно не вживатимуть заходів для належної перевірки, яка передбачена наказом №407 від 05.06.2012 «Про затвердження інструкції з організації і здійснення перевірки документів громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які перетинають державний кордон», виготовлених ними підроблених документів шляхом їх уявної перевірки;

забезпечення конфіденційного спілкування між учасниками злочинної організації у телефонних месенджерах шляхом використання умовних позначень та особистого контактування з метою забезпечення успішному незаконному перетину державного кордону «клієнтами»;

визначення фіксованої суми оплати за «послуги з виїзду» у розмірі 3500 доларів США та організації системи їх отримання та наступного розподілу між собою/іншими учасниками злочинної організації шляхом безпосередньої передачі з рук в руки.

Так, питання обмеження й винятків щодо виїзду за межі України на період воєнного стану чоловіками від 18 до 60 років регулюють:

Закон України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 р. № 3543-XII;

- Закон України «Про військовий обов`язок і військову службу» від 25.03.1992 №2232-XII

- Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, Указом від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX, Указом від 17 травня 2022 року № 341/2022, затвердженим Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-IX, Указом від 12 серпня 2022 року № 573/2022, затвердженим Законом України від 15 серпня 2022 року № 2500-IX, Указом від 7 листопада 2022 року № 757/2022, затвердженим Законом України від 16 листопада 2022 року № 2738-IX, Указом від 6 лютого 2023 року № 58/2023, затвердженим Законом України від 7 лютого 2023 року № 2915-IX та Указом №254/2023 від 01.05.2023, затвердженим Законом України від 02 травня 2023 року № 3057-IX )

- «Правила перетинання державного кордону громадянами України», затверджені Постановою Кабінету міністрів України №57 від 27.01.1995.

Відповідно до п. 2 ст. 2 Закону України «Про Державну прикордонну службу», основними функціями Державної прикордонної служби України є здійснення в установленому порядку прикордонного контролю і пропуску через державний кордон України та до тимчасово окупованої території і з неї осіб, транспортних засобів, вантажів, а також виявлення і припинення випадків незаконного їх переміщення.

Відповідно до ст. 33 Конституції України, кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом, Громадянин України не може бути позбавлений права в будь-який час повернутися в Україну.

Відповідно до ст. 64 Конституції України, конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України, в умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені статтями 24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 Конституції.

Відповідно до п. 6 ст. 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан, військове командування разом із військовими адміністраціями (у разі їх утворення) можуть самостійно або із залученням органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати в межах тимчасових обмежень конституційних прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб, передбачених указом Президента України про введення воєнного стану, заходи правового режиму воєнного стану, а саме встановлювати у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, особливий режим в`їзду і виїзду, обмежувати свободу пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також рух транспортних засобів.

Відповідно до п. 8 Постанови Кабінету міністрів України №1455 від 29.12.2021 «Про порядок встановлення особливого режиму в`їзду і виїзду, обмеження свободи пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також руху транспортних засобів в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан» - перетинання державного кордону в пунктах пропуску через державний кордон та пунктах контролю на території, де введено воєнний стан, здійснюється з урахуванням обмежень, встановлених законодавством.

При цьому,відповідно доч.6ст.37Закону України«Про військовийобов`язок івійськову службу»передбачено,що виключеннюз військовогообліку увідповідних районних(міських)територіальних центрахкомплектування тасоціальної підтримкипідлягають громадяниУкраїни,які визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку.

Абзацом 16 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» передбачено, що не підлягають призову на військову службу під час мобілізації інші військовозобов`язані або окремі категорії громадян у передбачених законом випадках.

Відповідно до п.2-6 Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених Постановою Кабінету міністрів України №57 від 27.01.1995 у разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану право на перетин державного кордону мають військовозобов`язані особи, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації.

Таким чином, чинне законодавство обмежує право військовозобов`язаних, які не підпадають під визначений законом перелік категорій осіб у виїзді закордон, у зв`язку із введенням о 05 год. 30 хв. 24 лютого 2022 року воєнного стану на території України.

Так, розробивши план скоєння на постійній основі кримінальних правопорушень (злочинів), пов`язаних із забезпеченням незаконного виїзду громадян призовного віку в умовах воєнного стану закордон з метою незаконного збагачення, з метою реалізації цього плану, ОСОБА_7 та ОСОБА_8 відвели собі функції організаторів злочинної організації.

З метою забезпечення функціонування вищезазначеного протиправного механізму, на постійній основі та в умовах воєнного стану, організатори розділили обов`язки між собою наступним чином, а саме:

- ОСОБА_7 , забезпечував організацію роботи каналу незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України, шляхом безпосереднього виготовлення документів про нібито непридатність до військової служби особами в умовах воєнного стану; контролю за цивільними членами злочинної організації, які відповідали за пошук «клієнтів»; налагодженням взаємодії з ОСОБА_8 ; здійснення контролю за надходженням та подальшим розподілом грошових коштів отриманих від протиправної діяльності між іншими учасниками злочинної організації; наданням організаційних вказівок іншим членам злочинної організації, а також клієнтам; розподілом функцій та ролей між іншими учасниками злочинної організації, спрямованих на досягнення єдиного злочинного плану, відомого усім учасникам злочинної організації; вирішення побутових питань під здійснення протиправної діяльності; виготовлення, передачі документів про непридатність до військової служби в умовах воєнного стану із виключенням з військового обліку документів посередникам або особисто клієнтам.

- ОСОБА_8 , забезпечував організацію роботи каналу незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України, шляхом контролю за членами злочинної організації з числа військовослужбовців НОМЕР_1 прикордонного Карпатського загону; налагодженням взаємодії між членами злочинної організації з числа військовослужбовів НОМЕР_1 прикордонного Карпатського загону та ОСОБА_7 ; здійснення контролю за надходженням та подальшим розподілом грошових коштів отриманих від протиправної діяльності між іншими учасниками злочинної організації з числа військовослужбовців НОМЕР_1 прикордонного Карпатського загону; наданням організаційних вказівок іншим членам злочинної організації з числа військовослужбовців НОМЕР_1 прикордонного Карпатського загону, а також клієнтами; розподілом функцій та ролей між іншими учасниками злочинної організації в залежності від конкретного пункту пропуску через який здійснювався виїзд «клієнтів», а також здійсненням інших дій спрямованих на досягнення єдиного злочинного плану, відомого усім учасникам злочинної організації.

Крім того, з метою реалізації спільного злочинного плану, будучи обізнаними із наявними обмеженнями у виїзді закордон для військовозобов`язаних, керуючись бажанням отримання протиправного прибутку шляхом організації незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України із використанням підроблених документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану, ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , розуміючи, що самостійно виконати всі дії відповідно до вищезазначеного злочинного плану не зможуть та їм потрібні співучасники, у невстановлений досудовим розслідуванням дату та час, прийняли рішення про залучення до протиправної діяльності у якості виконавців раніше відомих їм ОСОБА_5 і ОСОБА_9 , які будучи військовослужбовцями НОМЕР_1 прикордонного Карпатського загону мали широке коло знайомств серед прикордонників, які здійснювали безпосередню перевірку документів, що дають право виїзду за межі України особам, які підлягають мобілізації в умовах воєнного стану, та приймали остаточне рішення про виїзд таких осіб у пунктах пропуску «Шегині» та «Краківець», які знаходяться у Львівській області на кордоні України з Республікою Польща.

Надалі, ОСОБА_5 , на виконання вказівок ОСОБА_8 , з метою реалізації спільного злочинного плану, будучи обізнаним із наявними обмеженнями у виїзді закордон для військовозобов`язаних, керуючись бажанням отримання протиправного прибутку шляхом організації незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України із використанням підроблених документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану, у невстановлений досудовим розслідуванням дату та час, залучив до протиправної діяльності у якості виконавця раніше відому йому ОСОБА_10 , яка будучи військовослужбовцем НОМЕР_1 прикордонного Карпатського загону здійснювала свою трудову діяльність у пункті пропуску «Шегині».

В свою чергу, ОСОБА_9 на виконання вказівок ОСОБА_8 , з метою реалізації спільного злочинного плану, будучи обізнаним із наявними обмеженнями у виїзді закордон для військовозобов`язаних, керуючись бажанням отримання протиправного прибутку шляхом організації незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України із використанням підроблених документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану, у невстановлений досудовим розслідуванням дату та час, залучив до протиправної діяльності у якості виконавців раніше відомих йому ОСОБА_11 і ОСОБА_12 , які будучи військовослужбовцям ІНФОРМАЦІЯ_1 здійснювали свою трудову діяльність у пунктах пропуску «Шегині» та «Краківець» відповідно.

Крім цього, ОСОБА_7 , повністю усвідомлюючи необхідність забезпечення безперебійності процесу пошуку нових «клієнтів», які мають намір безпідставно виїхати за межі України, керуючись бажанням отримання ще більшого протиправного прибутку шляхом організації незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України із використанням підроблених документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану, у невстановлений досудовим розслідуванням дату та час, залучив до протиправної діяльності у якості виконавців раніше відомих йому ОСОБА_13 та ОСОБА_14 , які за вказівкою ОСОБА_7 здійснювали цілеспрямований пошук нових «клієнтів».

З метою досягнення свого протиправного злочинного плану ОСОБА_7 та ОСОБА_8 розподілили функцій та ролі між виконавцями та іншими членами злочинної організації наступним чином, а саме:

- ОСОБА_5 , забезпечував безперебійну роботу каналу незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України, шляхом координації дій виключно ОСОБА_10 - військовослужбовця НОМЕР_1 прикордонного ІНФОРМАЦІЯ_1 , яку він сам і залучив до протиправної діяльності; налагодження взаємодії між ОСОБА_10 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 ; забезпечення надходження на адресу ОСОБА_10 від ОСОБА_7 та ОСОБА_8 грошових коштів у розмірі відповідному до кількості «клієнтів», стосовно яких остання приймала безпосереднє рішення про можливість виїзду за кордон у пункті пропуску «Шегині»; надання організаційних вказівок ОСОБА_10 , а також здійсненням інших дій спрямованих на досягнення єдиного злочинного плану, відомого усім учасникам злочинної організації.

- ОСОБА_9 забезпечував безперебійну роботу каналу незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України, шляхом координації дій виключно ОСОБА_12 та ОСОБА_11 - військовослужбовців ІНФОРМАЦІЯ_1 , яких він сам і залучив до протиправної діяльності; налагодження взаємодії між ОСОБА_12 , ОСОБА_11 із ОСОБА_7 та ОСОБА_8 ; забезпечення надходження на адресу ОСОБА_12 і ОСОБА_11 від ОСОБА_7 та ОСОБА_8 грошових коштів у розмірі відповідному до кількості «клієнтів», стосовно яких останні приймали безпосереднє рішення про можливість виїзду за кордон у пункті пропуску «Краківець» та «Шегині» відповідно; надання організаційних вказівок ОСОБА_12 та ОСОБА_11 , а також здійсненням інших дій спрямованих на досягнення єдиного злочинного плану, відомого усім учасникам злочинної організації.

- ОСОБА_10 , яка є військовослужбовцем ДПСУ та будучи повністю обізнаною з спільним протиправним злочинним планом всіх членів злочинної організації, здійснюючи паспортний контроль на п.п. «Шегині» та перевіряючи при цьому підстави виїзду за кордон військовозобов`язаних громадян України, виключно за вказівкою ОСОБА_5 та за грошову винагороду, приймала остаточне рішення в успішному перетині державного кордону «клієнтами» на підставі підроблених ОСОБА_7 документів, а також умисно не вживала заходів для їх належної перевірки;

- ОСОБА_11 яка є військовослужбовцем ДПСУ та будучи повністю обізнаною з спільним протиправним злочинним планом всіх членів злочинної організації, здійснюючи паспортний контроль на п.п. «Шегині» та перевіряючи при цьому підстави виїзду за кордон військовозобов`язаних громадян України, виключно за вказівкою ОСОБА_9 та за грошову винагороду, приймала остаточне рішення в успішному перетині державного кордону «клієнтами» на підставі підроблених ОСОБА_7 документів, а також умисно не вживала заходів для їх належної перевірки;

- ОСОБА_12 який є військовослужбовцем ДПСУ та будучи повністю обізнаною з спільним протиправним злочинним планом всіх членів злочинної організації, здійснюючи паспортний контроль на п.п. «Краківець» та перевіряючи при цьому підстави виїзду за кордон військовозобов`язаних громадян України, виключно за вказівкою ОСОБА_9 та за грошову винагороду, приймав остаточне рішення в успішному перетині державного кордону «клієнтами» на підставі підроблених ОСОБА_7 документів, а також умисно не вживав заходів для їх належної перевірки;

- ОСОБА_14 , який будучи повністю обізнаним з спільним протиправним злочинним планом всіх членів злочинної організації керуючись корисливими мотивами, за вказівкою ОСОБА_7 здійснював пошук осіб призовного віку, які виявили бажання виїхати закордон в умовах воєнного стану; надавав попередні консультації «клієнтам», пов`язані із способом виїзду, вартості даної «послуги», доводив їм умови конфіденційності; отримував від «клієнтів» їх особисті дані, які були необхідні ОСОБА_7 для виготовлення комплекту документів, що посвідчують їх непридатність до військової служби в умовах воєнного стану; отримував від «клієнтів» грошові кошти у якості оплати «послуги з виїзду» у розмірі 3500 доларів США та передавав їх ОСОБА_7 ; за вказівкою ОСОБА_7 здійснював доставку готового комплекту документів до «клієнта» самостійно або із використанням поштових операторів; за вказівкою ОСОБА_7 вирішував інші побутові питання, які виникали під час здійснення протиправної діяльності;

- ОСОБА_13 , який будучи повністю обізнаним з спільним протиправним злочинним планом всіх членів злочинної організації керуючись корисливими мотивами, за вказівкою ОСОБА_7 здійснював пошук осіб призовного віку, які виявили бажання виїхати закордон в умовах воєнного стану; надавав попередні консультації «клієнтам», пов`язані із способом виїзду, вартості даної «послуги», доводив їм умови конфіденційності; отримував від «клієнтів» їх особисті дані, які були необхідні ОСОБА_7 для виготовлення комплекту документів, що посвідчують їх непридатність до військової служби в умовах воєнного стану; отримував від «клієнтів» грошові кошти у якості оплати «послуги з виїзду» у розмірі 3500 доларів США та передавав їх ОСОБА_7 ; за вказівкою ОСОБА_7 здійснював доставку готового комплекту документів до «клієнта» самостійно або із використанням поштових операторів; за вказівкою ОСОБА_7 вирішував інші побутові питання, які виникали під час здійснення протиправної діяльності;

Також, у ході досудового слідства встановлено, що у невстановлений час, але не пізніше 14.03.2023, ОСОБА_5 спільно з ОСОБА_9 за попереднім погодженням з ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , з метою полегшення координації дій ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , та ОСОБА_10 , а також з метою збільшення рівня отримання ними грошових коштів від протиправної діяльності, залучили до вчинення вищевказаних протиправних дій раніше відомого їм ОСОБА_15 , який будучи повністю обізнаним з спільним протиправним злочинним планом всіх членів злочинної організації, керуючись корисливими мотивами, за вказівкою ОСОБА_5 та ОСОБА_9 консультував «клієнтів» безпосередньо перед перетином ними державного кордону у пункті пропуску «Краківець» або «Шегині»; організовував полегшений перетин «клієнтом» кордону через так званий «червоний коридор»; спрямування «клієнта» до прикордонника ( ОСОБА_10 , ОСОБА_11 або ОСОБА_12 ), який був попередньо обізнаний про необхідність пропуску конкретної особи («клієнта» ОСОБА_7 ) через державний кордон України та використанням такою особою для цього підроблених документів.

Крім цього, зібрані у ході досудового слідства матеріали дають підстави стверджувати про наявність інших, на даний час невстановлених досудовим розслідуванням осіб, на яких покладались функції, пов`язані із пошуком осіб призовного віку, які виявили бажання виїхати закордон в умовах воєнного стану; надання попередніх консультацій «клієнтам», пов`язаних із способом виїзду, вартості даної «послуги», доведення умов конфіденційності тощо; отримання від «клієнтів» документів та особистих даних, які необхідні для виготовлення комплекту документів, що посвідчують їх непридатність до військової служби в умовах воєнного стану; отримання грошових коштів у якості оплати «послуги з виїзду» у розмірі 3500 доларів США та передача їх ОСОБА_7 ; доставка готового комплекту документів до «клієнта» самостійно або із використанням поштових операторів; вирішення побутових питань під час здійснення протиправної діяльності; забезпеченням успішного перетину державного кордону України «клієнтів» використовуючи фіктивні документи, які їм надають організатори; вирішення побутових питань під час здійснення протиправної діяльності; взаємодія з іншим учасниками злочинної організації.

Створення злочинної організації та участь у ній вищевказаними особами підтверджуються наявністю таких ознак:

- стійкістю злочинного об`єднання, що виразилась у стабільності злочинної організації, про що свідчить тривалість, системність та детальна організація функціонування групи, наявність необхідних для функціонування групи засобів вчинення злочину, згуртованості групи, встановлені загальні правила поведінки, єдиний план злочинних дій та усвідомлення кожним з учасників факту об`єднання з іншими особами в злочинну організацію для досягнення єдиного злочинного результату;

- попередньою зорганізованістю у спільне об`єднання, про що свідчить розроблений та ухвалений учасниками злочинної організації план вчинення злочинної діяльності, розподілом ролей між учасниками злочинної організації, наявністю організатора (керівника), забезпеченням безпеки свого функціонування шляхом визначення обмеженого довіреного кола осіб, яким було відомо про діяльність злочинного угрупування, тобто ефективного протидіяння факторам, що можуть їх дезорганізувати;

- ієрархічністю злочинного об`єднання, що виражається у структурному і функціональному підпорядкуванню його членів організаторам в особі ОСОБА_7 та ОСОБА_8

- суворою підпорядкованістю учасників злочинної організації ОСОБА_7 або ОСОБА_8 із наступним недопущенням контактування військовослужбовцями НОМЕР_1 прикордонного Карпатському загону (в/ч № НОМЕР_2 , ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), які здійснювали уявну перевірку підроблених документів між собою.

Стійкість злочинної організації виразилася у стабільності організації, про що свідчить тривалість, системність та детальна організація функціонування організації, наявності необхідних для її функціонування фінансових можливостей, а також у згуртованості організації, про що свідчить постійні міцні внутрішні зв`язки між її учасниками, встановлені загальні правила поведінки, єдиний план злочинних дій та усвідомлення кожним з учасників факту об`єднання з іншими особами у злочинну організацію для досягнення єдиного злочинного результату.

Період функціонування злочинної організації: не пізніше 23.02.2023 по теперішній час.

Наявність єдиного відомого всім учасникам злочинної організації плану злочинної діяльності.

Діяльність злочинної організації була спрямована на здійснення спільного злочинного плану щодо незаконного переправлення осіб через Державний кордон України.

Про обізнаність усіх членів злочинної організації з єдиним планом злочинної діяльності свідчить інформація, отримана в ході проведення негласних слідчих (розшукових) дій.

Стійкість злочинної організації формувалась за рахунок стабільного складу злочинної організації, тісних стосунків між її учасниками та внутрішньої дисципліни.

Тісні зв`язки між учасниками злочинної організації підтримувались за рахунок бажання кожного із них отримувати стабільні прибутки від вчинення злочинів. З цією метою всі вони беззаперечно виконували єдиний злочинний план та дотримувались встановлених правил поведінки.

Тривалість функціонування злочинної організації була забезпечена наявністю єдиного спільного плану злочинної діяльності, стабільним складом учасників, розподілом функцій між ними та визначенням ролі кожного, наявністю знарядь вчинення злочинів мобільних телефонів та сім-карт різних операторів мобільного зв`язку, дружніми та сімейними зв`язками членів злочинної організації, їх спільним злочинним планом на систематичне вчинення кримінальних правопорушень, отриманням доходів від зайняття злочинною діяльністю.

З огляду на викладене вбачається, що склад учасників групи (10 осіб) стійкий, ієрархічний, попередньо зорганізований, стабільний, об`єднаний єдиним, відомим усім учасникам планом та спільністю дій для досягнення злочинної мети, з розподілом функцій та ролей при підготовці та вчиненні тяжких та особливо тяжких кримінальних правопорушень.

Реалізуючи свій злочинний план, направлений на організацію незаконного переправлення осіб через державний кордон України, керівництво такими діями та сприяння їх вчиненню вказівками, наданням засобів, а також підробленням документів, з метою використання їх іншою особою організатори злочинної організації ОСОБА_7 та ОСОБА_8 спільно з учасниками створеної ним злочинної організації: ОСОБА_5 , ОСОБА_9 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_10 , ОСОБА_15 , ОСОБА_14 , ОСОБА_13 організували та сприяли незаконному переправленню громадян України призовного віку через державний кордон України у період з лютого по травень 2023 року у пункті пропуску «Шегині», а саме: ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 та іншим особам та пункті пропуску «Краківець», а саме: ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 та іншим особам, за що отримували від зазначених осіб грошові кошти від 3500 доларів США.

Отриманими від злочинної діяльності коштами, організатори злочинної організації ОСОБА_7 та ОСОБА_8 спільно з учасниками створеної ними злочинної організації ОСОБА_5 , ОСОБА_9 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_10 , ОСОБА_15 , ОСОБА_14 , ОСОБА_13 , та іншими невстановленими на даний час досудовим розслідуванням особами розпорядилися на власний розсуд, розподіливши отримані грошові кошти між собою.

25.07.2023, 26.07.2023 та 28.07.2023 в порядку ст. 208 КПК України було затримано, повідомлено про підозру та обрано запобіжні заходи відносно наступних осіб:

- ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (тримання під вартою);

- ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_3 (тримання під вартою);

- ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 (тримання під вартою);

- ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_5 (тримання під вартою);

- ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_6 (тримання під вартою);

- ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_7 (тримання під вартою);

- ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_8 (тримання під вартою);

- ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_9 (тримання під вартою);

- ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_10 (тримання під вартою);

- ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_11 (тримання під вартою);

Відповідно до інформації отриманої з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, земельна ділянка з кадастровим номером 0522881600:04:003:0009, площею 2 га., від 24.09.2018 належить ОСОБА_5 , розмір частки 1.

Відповідно до ч. 1, 2, 3 ст. 255 Кримінального кодексу України санкція статті передбачає в тому числі конфіскацію майна.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.

Згідно з ч. 10 ст. 170 КПК України арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи.

Враховуючи вищевикладене, а також те, що сторона обвинувачення повинна забезпечити для суду, що розглядатиме в подальшому обвинувальний акт по суті обвинувачення, можливість вирішувати питання щодо конфіскації майна як виду покарання, що прямо передбачено санкціями ст. 255, 332 КК України, подальшого належного виконання обвинувального вироку суду в цій частині, а також те, що на теперішній час існують обґрунтовані підстави вважати, що вказаний об`єкт нерухомого майна, був чи міг бути одержаним внаслідок протиправної діяльності, у вчиненні якої підозрюється ОСОБА_5 , просить задовольнити клопотання та накласти арешт на земельну ділянку з кадастровим номером 0522881600:04:003:0009, площею 2 га., яка від 24.09.2018 належить ОСОБА_5 , розмір частки 1.

У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав повністю.

Представник власника майна адвокат ОСОБА_6 просив відмовити у задоволенні клопотання, а у разі накладення арешту не накладати арешт на земельної ділянки, оскільки земельна ділянка є спільною сумісною власністю подружжя, і накладення арешту на всю ділянку позбавить права володіти, користуватися та розпоряджатися своїм майном ( частини цієї земельної ділянки) дружину підозрюваного ОСОБА_5 ОСОБА_25 .

Заслухавши прокурора, представника власника майна, дослідивши надані прокурором та адвокатом докази, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає задоволенню повністю з огляду на таке.

З клопотання та доданих до нього матеріалів встановлено, що слідчий відділ Дарницького УП ГУНП у м. Києві здійснює досудове розслідування в кримінальному провадженні № 12023100020000464 від 01.02.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1, 2, 3 ст. 255, ч. 3 ст. 332, ч. 1, 3 ст. 358 КК України.

Відповідно до постанови Заступника керівника Київської міської прокуратури ОСОБА_26 від 26.04.2023 здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12023100020000464 від 01.02.2023 доручено Дарницькому УП ГУНП у м. Києві.

Відповідно до витягу з ЄРДР № 12023100020000464:

- 01.02.2023 внесено відомості про те, що до СВ Дарницького УП ГУНП у м. Києві надійшов рапорт з 3 управління ГУ «Д» ДЗНД СБ України про те, що на території міста Києва діє група осіб, яка незаконно за грошову винагороду сприяють в отриманні «клієнтами» документів, які посвідчують непридатність до військової служби і є підставою до безперешкодного перетину державного кордону (ЄО 4909);

- 08.03.2023 внесено відомості про те, що надійшли матеріали з ГУ «Д» ДЗНД СБ України, зареєстровані в канцелярії Дарницької окружної прокуратури м. Києва за № 1166-23 від 08.03.2023 в рамках кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 за ч. 3 ст. 332 КК України про те, що в ході оперативного супроводження матеріалів вищевказаного кримінального провадження встановлено ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України та як отримані від громадянина ОСОБА_27 в рамках контрою за вчиненням злочину документи є підробленими;

- 24.07.2023 внесено відомості про те, що в ході проведення досудового розслідування кримінального провадження, відомості щодо якого внесеного до ЄРДР за № 12023100020000464 від 01.02.2023 за ч. 3 ст. 332, ч. 3 ст. 358 КК України, за результатом проведених слідчих розшукових дій було встановлено факт створення злочинної організації, яка займається незаконним переправленням осіб через державний контроль України (ЄО 34557 від 24.07.2023);

- 24.07.2023 внесено відомості про те, що в ході проведення досудового розслідування кримінального провадження, відомості щодо якого внесено до ЄРДР за № 12023100020000464 від 01.02.2023 за ч. 3 ст. 332, ч. 3 ст. 358 КК України, за результатом проведених слідчих дій було встановлено факт участі осіб в злочинної організації, яка займається незаконним переправленням осіб через державний кордон України (ЄО 34558 від 24.07.2023);

- 24.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено, що ОСОБА_7 підробив офіційні документи, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного та довідку військо-лікарської комісії на ім`я ОСОБА_16 , з метою використання його іншою особою для подальшого незаконного перетину кордону України;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено, що ОСОБА_7 повторно підробив офіційні документи, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного та довідку військово-лікарської комісії на ім`я ОСОБА_19 , з метою використання його іншою особою для подальшого незаконного перетину кордону України;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено, що ОСОБА_7 повторно підробив офіційні документи, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного та довідку військово-лікарської комісії на ім`я ОСОБА_21 , з метою використання його іншою особою для подальшого незаконного перетину кордону України;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено, що ОСОБА_7 повторно підробив офіційні документи, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного та довідку військово-лікарської комісії на ім`я ОСОБА_23 з метою використання його іншою особою для подальшого незаконного перетину кордону України;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено, що ОСОБА_7 повторно підробив офіційні документи, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного та довідку військово-лікарської комісії на ім`я ОСОБА_22 , з метою використання його іншою особою для подальшого незаконного перетину кордону України;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено, що ОСОБА_7 повторно підробив офіційні документи, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного та довідку військово-лікарської комісії на ім`я ОСОБА_24 , з метою використання його іншою особою для подальшого незаконного перетину кордону України;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено, що ОСОБА_7 повторно підробив офіційні документи, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного та довідку військово-лікарської комісії на ім`я ОСОБА_20 з метою використання його іншою особою для подальшого незаконного перетину кордону України;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено, що ОСОБА_7 повторно підробив офіційні документи, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного та довідку військово-лікарської комісії на ім`я ОСОБА_18 , з метою використання його іншою особою для подальшого незаконного перетину кордону України;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено факт незаконного переправлення ОСОБА_16 через державний кордон України злочинною організацією;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено факт незаконного переправлення громадянина ОСОБА_21 через державний кордон України злочинною організацією;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено факт незаконного переправлення ОСОБА_28 через державний кордон України злочинною організацією;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено факт незаконного переправлення ОСОБА_22 через державний кордон України злочинною організацією;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено факт незаконного переправлення ОСОБА_24 через державний кордон України злочинною організацією;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено факт незаконного переправлення ОСОБА_20 через державний кордон України злочинною організацією;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено факт незаконного переправлення ОСОБА_18 через державний кордон України злочинною організацією;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено факт незаконного переправлення ОСОБА_17 через державний кордон України злочинною організацією.

25.07.2023 о 07 год. 03 хв. ОСОБА_5 затримано без ухвали слідчого судді, на підставі ст. 280 КПК України.

25.07.2023 у цьому кримінальному провадженні ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 255, ч. 4 ст. 28, ч. 3 ст. 332 КК України.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно станом на 31.07.2023 ОСОБА_5 є власником земельної ділянки з кадастровим номером 0522881600:04:003:0009 площею 2 га, частка 1.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

Згідно з ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення:

1) збереження речових доказів;

2) спеціальної конфіскації;

3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи;

4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Підставою арешту земельної ділянки у цьому кримінальному провадженні, прокурор зазначив конфіскацію майна як вид покарання.

Санкція ч. 2 ст. 255 КК України передбачає покарання у виді позбавленням волі на строк від п`яти до дванадцяти років з конфіскацією майна.

Санкція ч. 3 ст. 332 КК України передбачає покарання у виді позбавленням волі на строк від семи до дев`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна.

Згідно з ч. 5 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.

Згідно п. 5 ст. 57 Сімейного кодексу України особистою приватноювласністю дружини,чоловіка є: земельна ділянка, набута нею, ним за час шлюбу внаслідок приватизації земельної ділянки, що перебувала у її, його користуванні, або одержана внаслідок приватизації земельних ділянок державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, або одержана із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених Земельним кодексом України.

Відповідно доч.1,п.в)ч.3ст.116Земельного кодексуУкраїни громадянинабувають прававласності таправа користуванняземельними ділянкамиіз земельдержавної абокомунальної власностіза рішенняморганів виконавчоївлади абоорганів місцевогосамоврядування вмежах їхповноважень,визначених цимКодексом абоза результатамиаукціону; одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом. Зокрема - для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара. Передача земельних ділянок безкоштовно у власність громадян здійснюється один раз за кожним видом використання, тобто кожен громадянин України має право безкоштовно отримати у свою приватну власність шість земельних ділянок різного цільового призначення (ст. 116 Земельного кодексу України).

Особисте селянське господарство - це господарська діяльність, яка проводиться без створення юридичної особи фізичною особою індивідуально або особами, які перебувають у сімейних чи родинних відносинах і спільно проживають, з метою задоволення особистих потреб шляхом виробництва, переробки і споживання сільськогосподарської продукції, реалізації її надлишків та надання послуг з використанням майна особистого селянського господарства, у тому числі й у сфері сільського зеленого туризму.

Земельні ділянки особистого селянського господарства можуть бути власністю однієї особи, спільною сумісною власністю подружжя та спільною частковою власністю членів особистого селянського господарства. Членам особистого селянського господарства земельні частки (паї) можуть виділятися в натурі (на місцевості) єдиним масивом у спільну часткову власність та спільну сумісну власність (подружжя).

Земельна ділянка, набута внаслідок безоплатної передачі її одному з подружжя із земель державної або комунальної власності, в тому числі приватизації, лише у період з 8 лютого 2011 року до 12 червня 2012 року включно, вважається спільною сумісною власністю подружжя. У інших випадках таке майно належить до особистої приватної власності чоловіка або дружини, яка використала своє право на безоплатне отримання частини земельного фонду.

Дослідивши надані представником власника майна ОСОБА_5 адвокатом ОСОБА_6 письмові докази, слідчий суддя установив, що земельну ділянку з кадастровим номером 0522881600:04:003:0009, площею 2 га ОСОБА_5 набув у власність 24.09.2018. Цю земельну ділянку передано йому у власність на підставі ч. 1. ст. 121 Земельного кодексу України, а саме внаслідок реалізації ОСОБА_5 права на безоплатну передачу у його особисту приватну власність земельної ділянки із земель запасу державної власності сільськогосподарського призначення на території Вищеольчедаївської сільської ради Мурованокуриловецького району Вінницької області, за межами населеного пункту (відповідний проєкт землеустрою щодо відведення цієї земельної ділянки затверджено наказом ГУ Держгеокадастру Вінницькій області № 2-12106/1Б-17-СГ від 22.09.2017).

Отже, земельна ділянка з кадастровим номером 0522881600:04:003:0009, площею 2 га відповідно до зазначених вище норм Сімейного та Земельного кодексів України є особистою приватною власністю ОСОБА_5 , а не спільним сумісним майном подружжя.

Враховуючи, що санкції статей, за якими ОСОБА_5 повідомлено про підозру, передбачають як обов`язкове додаткове покарання конфіскацію майна, слідчий суддя дійшов висновку про накладення арешту на належну підозрюваному земельну ділянку з кадастровим номером 0522881600:04:003:0009, площею 2 га з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання, оскільки наявні достатні підстави вважати, що суд може призначити ОСОБА_5 покарання у виді конфіскації майна.

Керуючись нормами ст. 2, 7, 110, 98, 170 -173, 175, 309, 372, 376, 532 КПК України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання прокурора, подане в рамках кримінального провадження, внесеного 01.02.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12023100020000464, про арешт майна задовольнити.

Накласти арешт на земельну ділянку з кадастровим номером 0522881600:04:003:0009, площею 2 га., яка від 24.09.2018 належить ОСОБА_5 , розмір частки 1.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів дня проголошення.

Ухвала набираєзаконної силипісля закінченнястроку поданняапеляційної скарги,якщо такускаргу небуло подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.

Повний текст ухвали проголошено 21.08.2023 о 16 год. 40 хв.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудДарницький районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.08.2023
Оприлюднено02.05.2024
Номер документу112936735
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —753/9221/23

Ухвала від 05.12.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Гусак О. С.

Ухвала від 04.12.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Коренюк А. М.

Ухвала від 04.12.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Коренюк А. М.

Ухвала від 06.11.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Маркєлова В. М.

Ухвала від 15.11.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Гусак О. С.

Ухвала від 15.11.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Шаповалова К. В.

Ухвала від 15.11.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Комаревцева Л. В.

Ухвала від 17.11.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Котвицький В. Л.

Ухвала від 14.11.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Каліушко Ф. А.

Ухвала від 14.11.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Заставенко М. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні