Рішення
від 16.08.2023 по справі 924/705/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"16" серпня 2023 р. Справа № 924/705/23

м. Хмельницький

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Заярнюка І.В. за участю секретаря судового засідання Виноградова Б.С., розглянувши справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „Папір Сервіс", м. Рівне

до Товариства з обмеженою відповідальністю „Захід Лідероптторг", м. Хмельницький

про стягнення 53 600,00 грн. основного боргу, 7 709,04 грн. пені, 462,54 грн. 3% річних та 898,64 грн. інфляційних втрат

представники сторін:

від позивача - Перепечай К.В. згідно ордера №1090705 від 21.06.2023р. (в режимі відеоконференції)

від відповідача - не з`явився

Відповідно до ст. 240 ГПК України в судовому засіданні 16.08.2023р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

28.06.2023р. до Господарського суду Хмельницької області надійшла позовна заява ТОВ „Папір Сервіс" до ТОВ „Захід Лідероптторг" про 53 600,00 грн. основного боргу, 7 709,04 грн. пені, 462,54 грн. 3% річних та 898,64 грн. інфляційних втрат.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, вказану позовну заяву передано для розгляду судді Заярнюку І.В.

Ухвалою суду від 03.07.2023р. позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі №924/705/23 в порядку розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Призначено судове засідання на 10:00 год. „16" серпня 2023 року.

Представник позивача в судовому засіданні в режимі відеоконференції позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити.

Відповідач відзиву на позов не подав, його представник в судове засідання не з`явився, хоча був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи рекомендованим листом, про що свідчить поштове повідомлення про вручення від 10.07.2023р., причини неявки суду не повідомив.

Відповідно до ч. 4 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Згідно з ч. 9 ст. 165, ч. 2 ст. 178 Господарського процесуального кодексу України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Оскільки відповідач не скористався своїм процесуальним правом на подання відзиву, справа розглядається за наявними матеріалами відповідно до приписів ч. 9 ст. 165 та ч. 2 ст. 178 ГПК України.

Фактичні обставини справи, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.

26.05.2022р. між ТОВ "Папір Сервіс" (постачальник) та ТОВ "ЗАХІД ЛІДЕРОПТТОРГ" (покупець) було укладено Договір поставки №209/2022.

Відповідно до п.1.1, п. 1.2.договору постачальник зобов`язується поставити (продавати) у власність покупцю, а покупець зобов`язується приймати та оплачувати папір, канцелярські та інші товари в асортименті, в подальшому в тексті товару - "Товар" в в порядку встановленому цим договором.

Товар протягом строку дії цього договору поставляється партіями. Під партією товару сторони розуміють кількість та асортимент товару, вказаний у окремій накладні. Датою отримання окремої партії товару є дата, що зазначена у відповідній накладні.

Факт передачі позивачем відповідачу товару на вищезазначених умовах підтверджується видатковими накладними №5730 від 10.02.2023р. на загальну суму 34 860,00грн. та №6291 від 10.03.2023р. на загальну суму 33 600,00 грн. Всього на суму 68 460,00 грн.

Відповідачем товар був прийнятий за вищевказаними видатковими накладними, що підтверджується підписом та печаткою повноваженого представника відповідача, директора.

Крім цього, факт поставки товару підтверджується, товарно-транспортними накладними №000000531 від 10.02.2023р. та №000000974 від 10.03.2023р. які також підписані сторонами та скріплені печатками.

Згідно п. 2.1. договору, оплата товару здійснюється покупцем в безготівковому та/або готівковому порядку відповідно до чинного законодавства України.

Розрахунки за цим договором здійснюються покупцем протягом 14 календарних дні з дня отримання ним окремої партії товару за відповідною накладною, якщо інший строк оплати не передбачений на окрему партію товару в накладній. Покупець вправі здійснювати розрахунки за цим договором у вигляді попередньої оплати. В будь-якому випадку покупець зобов`язаний здійснити повний розрахунок з постачальником за отриманий товар до дати отримання наступної партії товару. Постачальник вправі відмовитися від поставки товару до моменту повної оплати покупцем отриманого товару та/або погашення будь-якої існуючої заборгованості. Датою оплати вартості товару вважається дата надходження коштів ра рахунок постачальника. (п. 2.2. договору)

Відповідно до п. п. 3.1, 3.2. договору, місце поставки - площі постачальника. Поставка товару та передача його постачальником покупцю здійснюється на умовах самовивозу з площі постачальника, якщо інше не передбачено сторонами. За згодою сторін постачальник організовує та забезпечує доставку товару до місця знаходження покупця власним та/або залученим транспортом.

Строк поставки - 7 робочих дні з моменту погодження постачальником замовлення на поставку. Замовлення може надаватися покупцем в будь-якій формі, в тому числі засобами електронного зв`язку та з використанням мережі Інтернет.

На виконання умов договору відповідачем було здійснено часткову оплату товару, що підтверджується платіжною інструкцією №333 від 17.03.2023р. суму 14 860,00грн.

З урахуванням зазначеної часткової оплати відповідача, станом на 21.06.2023р. заборгованість відповідача перед позивачем за поставлений товар становить 53 600,00 грн.

Позивачем було направлено відповідачу притензію від 05.06.2023р. про сплату заборгованості за договором поставки №209/2022 від 05.06.2023р., одна вона була залишена без задоволення.

В порушення умов договору, відповідач не виконав свої зобов`язання щодо сплати заборгованості, чим порушив взяті на себе договірні зобов`язання.

Відповідно до п.5.2 договору, у випадку порушення зобов`язання щодо оплати, постачальник має право вимагати від покупця сплатити пені в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України від простроченої суми за кожний день прострочення. Пеня нараховується за весь період прострочки.

Оскільки, відповідач порушив умови договору щодо дотримання строків оплати товару, окрім суми основного боргу позивачем відповідно до п. 5.2 Договору нараховано відповідачу пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожний день прострочення, що діяла у період, за який сплачується пеня в загальній сумі 7 709,04 грн., за період з 25.02.2023р. по 16.03.2023р. в сумі 955,07 грн., за період з 17.03.2023р. по 24.03.2023р. в сумі 219,18 грн., за період з 25.03.2023р. по 21.06.2023р. в сумі 6 534,79 грн.

Також, позивачем в порядку ст. 625 ЦК України додатково нараховано відповідачу 462,54 грн. - 3% річних за період 25.02.2023р. по 16.03.2023р. в сумі 57,30 грн., за період з 17.03.2023р. по 24.03.2023р. в сумі 13,15 грн., за період з 25.03.2023р. по 21.06.2023р. в сумі 392,09 грн. та 898,64 грн. інфляційних втрат за період з 24.02.2023р. по 13.06.2023р. в сумі 522,90 грн., за період з 25.03.2023р. по 21.06.2023р. в сумі 375,74 грн.

Всього, сума заборгованості за договором складає 53 600,00 грн. основного боргу, 7 709,04 грн. пені, 462,54 грн. 3% річних та 898,64 грн. інфляційних втрат.

Досліджуючи надані по справі докази, оцінюючи їх в сукупності, судом враховується наступне:

Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 175 Господарського кодексу України майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України.

Відповідно до ст. 11 ЦК України та ст. 174 ГК України господарські зобов`язання можуть виникати, зокрема з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Згідно з ст. 627 ЦК України відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

З положень ст.509 ЦК України, ст.173 ГК України вбачається, що господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

Приписами ст.638 ЦК України передбачено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Згідно ст. 526 ЦК України зобов`язання повинні виконуватись належним чином і в установлений строк. Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України одностороння відмова від виконання зобов`язання і одностороння зміна умов договору не допускається.

Згідно ст. 265 ГК України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін (ч. 2 ст. 712 ЦК України).

Як вбачається з правовідносин, що виникли між сторонами їм притаманні ознаки, що характеризують цивільні відносини, які виникають з договорів поставки.

26.05.2022р. між ТОВ "Папір Сервіс" (постачальник) та ТОВ "ЗАХІД ЛІДЕРОПТТОРГ" (покупець) було укладено Договір поставки №209/2022.

Відповідно до п.1.1, п. 1.2.договору постачальник зобов`язується поставити (продавати) у власність покупцю, а покупець зобов`язується приймати та оплачувати папір, канцелярські та інші товари в асортименті, в подальшому в тексті товару - "Товар" в порядку встановленому цим договором.

Товар протягом строку дії цього договору поставляється партіями. Під партією товару сторони розуміють кількість та асортимент товару, вказаний у окремій накладні. Датою отримання окремої партії товару є дата, що зазначена у відповідній накладні.

Факт передачі позивачем відповідачу товару на вищезазначених умовах підтверджується видатковими накладними №5730 від 10.02.2023р. на загальну суму 34 860,00грн. та №6291 від 10.03.2023р. на загальну суму 33 600,00 грн. Всього на суму 68 460,00 грн.

Відповідачем товар був прийнятий за вищевказаними видатковими накладними, що підтверджується підписом та печаткою повноваженого представника відповідача, директора.

Крім цього, факт поставки товару підтверджується, товарно-транспортними накладними №000000531 від 10.02.2023р. та №000000974 від 10.03.2023р. які також підписані сторонами та скріплені печатками.

Згідно п. 2.1. договору, оплата товару здійснюється покупцем в безготівковому та/або готівковому порядку відповідно до чинного законодавства України.

Розрахунки за цим договором здійснюються покупцем протягом 14 календарних дні з дня отримання ним окремої партії товару за відповідною накладною, якщо інший строк оплати не передбачений на окрему партію товару в накладній. Покупець вправі здійснювати розрахунки за цим договором у вигляді попередньої оплати. В будь-якому випадку покупець зобов`язаний здійснити повний розрахунок з постачальником за отриманий товар до дати отримання наступної партії товару. Постачальник вправі відмовитися від поставки товару до моменту повної оплати покупцем отриманого товару та/або погашення будь-якої існуючої заборгованості. Датою оплати вартості товару вважається дата надходження коштів ра рахунок постачальника. (п. 2.2. договору)

Відповідно до п. п. 3.1, 3.2. договору, місце поставки - площі постачальника. Поставка товару та передача його постачальником покупцю здійснюється на умовах самовивозу з площі постачальника, якщо інше не передбачено сторонами. За згодою сторін постачальник організовує та забезпечує доставку товару до місця знаходження покупця власним та/або залученим транспортом.

Строк поставки - 7 робочих дні з моменту погодження постачальником замовлення на поставку. Замовлення може надаватися покупцем в будь-якій формі, в тому числі засобами електронного зв`язку та з використанням мережі Інтернет.

Відповідно до ст.ст. 525, 526 ЦК України, ст. 193 ГК України зобов`язання мають виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог Цивільного Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов`язань не допускається.

На виконання умов договору відповідачем було здійснено часткову оплату товару, що підтверджується платіжною інструкцією №333 від 17.03.2023р. суму 14 860,00грн.

З урахуванням зазначеної часткової оплати відповідача, станом на 21.06.2023р. заборгованість відповідача перед позивачем за поставлений товар становить 53 600,00 грн.

В порушення умов договору, відповідач не виконав свої зобов`язання щодо сплати заборгованості, чим порушив взяті на себе договірні зобов`язання.

Відповідно до п. 1 ст. 692 Цивільного кодексу України покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Згідно з ч. 1 ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Невиконання зобов`язання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання) стаття 610 ЦК України визначає, як порушення зобов`язання.

Частиною 1 ст. 612 ЦК України встановлено, що боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 611 ЦК України, у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема, сплата неустойки.

Відповідно до ч. ч.1, 3 ст. 549 ЦК України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.

Частиною другою ст. 551 ЦК України передбачено, якщо предметом неустойки є грошова сума, її розмір встановлюється договором або актом цивільного законодавства.

Відповідно до ст. ст.1, 3 Закону України "Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань" платники грошових коштів сплачують на користь одержувачів цих коштів за прострочку платежу пеню в розмірі, що встановлюється за згодою сторін. Розмір пені, передбачений статтею 1 цього Закону, обчислюється від суми простроченого платежу та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня.

Частиною 6 ст.232 ГК України передбачено, що нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.

Відповідно до п.5.2 договору, у випадку порушення зобов`язання щодо оплати, постачальник має право вимагати від покупця сплатити пені в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України від простроченої суми за кожний день прострочення. Пеня нараховується за весь період прострочки.

Оскільки, відповідач порушив умови договору щодо дотримання строків оплати товару, окрім суми основного боргу позивачем відповідно до п. 5.2 Договору нараховано відповідачу пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожний день прострочення, що діяла у період, за який сплачується пеня в загальній сумі 7 709,04 грн., за період з 25.02.2023р. по 16.03.2023р. в сумі 955,07 грн., за період з 17.03.2023р. по 24.03.2023р. в сумі 219,18 грн., за період з 25.03.2023р. по 21.06.2023р. в сумі 6 534,79 грн.

Також, позивачем в порядку ст. 625 ЦК України додатково нараховано відповідачу 462,54 грн. - 3% річних за період 25.02.2023р. по 16.03.2023р. в сумі 57,30 грн., за період з 17.03.2023р. по 24.03.2023р. в сумі 13,15 грн., за період з 25.03.2023р. по 21.06.2023р. в сумі 392,09 грн. та 898,64 грн. інфляційних втрат за період з 24.02.2023р. по 13.06.2023р. в сумі 522,90 грн., за період з 25.03.2023р. по 21.06.2023р. в сумі 375,74 грн.

Всього, сума заборгованості за договором складає 53 600,00 грн. основного боргу, 7 709,04 грн. пені, 462,54 грн. 3% річних та 898,64 грн. інфляційних втрат.

Суд, перевіривши правильність нарахування пені, 3 % річних та інфляційних втрат у вище вказаних сумах, дійшов висновку, що вказані нарахування здійсненні вірно та підлягають задоволенню.

Враховуючи вищевикладене, оцінивши всі обставини справи, давши їм правову оцінку, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Згідно ч.9, ст.129 ГПК України витрати по оплаті судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 20, 24, 27, 73, 74, 76-80, 86, 129, 232, 233, 236-238, 240-242, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю „Папір Сервіс", м. Рівне до Товариства з обмеженою відповідальністю „Захід Лідероптторг", м. Хмельницький про стягнення 53 600,00 грн. основного боргу, 7 709,04 грн. пені, 462,54 грн. 3% річних та 898,64 грн. інфляційних втрат задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Захід Лідероптторг" (29000, м. Хмельницький, вул. Водопровідна, 28/2, кв. 41, код ЄДРПОУ 39816693) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю „Папір Сервіс" (33001, м. Рівне, вул. Княгиницького, 1, оф.6, код ЄДРПОУ 37302187) 53 600,00 грн. (п`ятдесят три тисячі шістсот гривень, 00 коп.) основного боргу, 7 709,04 грн. (сім тисяч сімсот дев`ять гривень 04 коп.) пені, 462,54 грн. (чотириста шістдесят дві гривні 54 коп.) 3% річних, 898,64 грн. (вісімсот девяносто вісім гривень 64 коп.) інфляційних втрат, 2 684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 коп.) витрат по оплаті судового збору.

Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч. ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ч. 1 ст. 256 ГПК України).

Апеляційна скарга подається до Північно-західного апеляційного господарського суду в порядку, передбаченому ст. 257 ГПК України, з урахуванням пп. 17.5 Розділу XI "Перехідні положення" ГПК України.

Повний текст рішення складений та підписаний 21.08.2023р.

Суддя І.В. Заярнюк

Виготовлено 3 примірники:

1-до справи;

2-позивачу - ТОВ „Папір Сервіс", 33001, м. Рівне, вул. Княгиницького, буд..1 офіс 6 - та на ел.адресу - адвокат Перепечай К.В. - ІНФОРМАЦІЯ_1

3-відповдіачу - ТОВ „Захід Лідероптторг", АДРЕСА_1

Дата ухвалення рішення16.08.2023
Оприлюднено23.08.2023
Номер документу112938566
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —924/705/23

Рішення від 29.08.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заярнюк І.В.

Рішення від 16.08.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заярнюк І.В.

Ухвала від 10.08.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заярнюк І.В.

Ухвала від 03.07.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заярнюк І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні