Ухвала
від 22.08.2023 по справі 314/2377/23
ВІЛЬНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 314/2377/23

Провадження № 1-кс/314/920/2023

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.08.2023 м. Вільнянськ

Слідчий суддяВільнянського районногосуду Запорізькоїобласті ОСОБА_1 ,за участюсекретаря ОСОБА_2 ,розглянувши всудовому засіданнів м.Вільнянськ клопотанняслідчого СВВП №2Запорізького РУПГУНП вЗапорізькій області ОСОБА_3 ,погодженого прокуроромЗапорізької окружноїпрокуратури Запорізькоїобласті ОСОБА_4 ,про арештмайна поматеріалу досудовогорозслідування,внесеному доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза №42022082010000186 від 14.09.2022, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 365-2, ч. 3 ст. 362 КК України,-

встановив:

слідчий звернувся до суду з клопотанням про накладення арешту.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 07.08.2017 розпорядженням сільського голови Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області №39 ОСОБА_5 , відповідно до статей 10, 15 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», Постанови КМУ № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів», за результатами проведення конкурсу на заміщення вакантної посади державного реєстратора сільської ради, протоколу конкурсної комісії Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області від 07.08.2017 № 2, на підставі заяви від 07.08.2017, ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , призначено на посаду державного реєстратора виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області.

15.02.2021 розпорядженням селищного голови Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області №35-к ОСОБА_7 , відповідно до особистої заяви ОСОБА_6 та листа-клопотання Комишуваської селищної ради Запорізького району Запорізької області від 15.02.2021, ОСОБА_6 звільнений з посади державного реєстратора у зв`язку з переведенням, відповідно до пункт 5 статті 36 Кодексу законів про працю.

ОСОБА_6 отримав в Акредитованому центрі сертифікації ключів органів юстиції України особистий ключ ЕЦП (електронний цифровий підпис), логін, пароль до нього та доступ до єдиних та державних реєстрів, що функціонують в системі Міністерства юстиції України.

Робоче місце ОСОБА_6 було забезпечено доступом до єдиних та державних реєстрів, що функціонують в системі Міністерства юстиції України.

У відповідності до статті 8 Закону України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року № 889-VIII (зі змінами та доповненнями), серед іншого державний службовець зобов`язаний дотримуватись Конституції та законів України, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, забезпечувати в межах наданих повноважень ефективне виконання завдань і функцій державних органів, сумлінно і професійно виконувати свої посадові обов`язки, додержуватися вимог законодавства у сфері запобігання і протидії корупції.

Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-ІV (далі Закон) визначено, що цей Закон регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав.

Частиною 1 статті 1 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) визначено, що дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, розміщене на території України, та обтяжень таких прав.

Пунктом 1 та 2 частини 1 статті 2 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі державна реєстрація прав) офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі Державний реєстр прав) єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження.

Пунктом 2 та 3 частини 1 статті 6 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) передбачено, що організаційну систему державної реєстрації прав становлять суб`єкти державної реєстрації прав: виконавчі органи сільських рад; державні реєстратори прав на нерухоме майно (далі державні реєстратори).

Пунктом 1частини 1 статті9Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) до повноважень суб`єктів державної реєстрації прав, зокрема, належить забезпечення проведення державної реєстрації прав.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державним реєстратором є громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації прав.

ОСОБА_6 , обіймаючи посаду державного реєстратора виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області, перебував з вказаною сільською радою у трудових відносинах, тобто відповідно до положень Закону був державним реєстратором.

Приписами частини 3 статті 10 Закону від 1 липня 2004 року № 1952-IV (зі змінами та доповненнями) визначено, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяжень, у тому числі: відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах; а також перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення. Під час проведення реєстраційних дій державний реєстратор обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, а також відомості інших реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них чи у порядку інформаційної взаємодії з Державним реєстром прав, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи.

Посадовою інструкцією державного реєстратора виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області, затвердженою сільським головою Терсянської сільської ради Новомиколаївськогорайону Запорізької області, з якою під особистий підпис ознайомлений ОСОБА_6 , передбачено, що спеціаліст з державної реєстрації (далі - реєстратор) є посадовою особою Терсянської сільської ради та входить до складу виконавчого органу. Реєстратор у своїй діяльності підзвітний і підконтрольний Терсянській сільській раді, підпорядкований її виконавчому комітету та сільському голові згідно розподілу обов`язків. Ресторатор є посадовою особою місцевого самоврядування, має посадові повноваження та обов`язки щодо здійснення повноважень у сфері державної реєстрації.

Метою реєстратора є забезпечення виконання покладених органом місцевого самоврядування повноважень щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно Розділу 3 посадової інструкції до основних повноважень та прав реєстратора, серед іншого, належить забезпечення здійснення державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень та державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; здійснення ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; формування та ведення реєстраційних справ; встановлення відповідності заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяжень; перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.

Розділом 5 посадової інструкції передбачено, що реєстратор несе відповідальність за результатом своєї діяльності, за неналежне та несвоєчасне виконання покладених на реєстратора даним положенням повноважень та обов`язків у порядку, передбаченого чинним законодавством України. Реєстратор відповідальний за порушення законодавства у сфері державної реєстрації прав та державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань несе дисциплінарну, цивільно-правову та кримінальну відповідальність встановлену законом.

Завдання та обов`язки визначені посадовою інструкцією державного реєстратора виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області - ОСОБА_6 відповідають визначеним у частині 3 статті 10 Закону завданням та обов`язкам державного реєстратора.

Частина 1 статті 11 Закону передбачає, що державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень.

Частиною 2 статті 18 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) визначено, що перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Частиною 4 статті 18 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) визначено, що державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 23 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором виключно у випадку подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством. Згідно з частиною 3 тієї ж статті Закону, заявник протягом 30 робочих днів з моменту отримання рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав повинен виконати вимоги державного реєстратора, зазначені у відповідному рішенні. У разі, якщо в завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено «пункт 8 частина 1 статті 24 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення)».

Згідно з частиною 1 статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляджу заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єкти цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; 8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.

Крім того, однією із засад державної реєстрації прав є внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених Законом (пункт 4 частини першої статті 3 Закону).

Відповідно до частини 1 статті 27 Закону, державна реєстрація прав проводиться на підставі:

1) укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката;

2) свідоцтва про право власності на частку у спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката;

3) свідоцтва про право на спадщину, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката;

4) виданого нотаріусом свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, чи їх дублікатів;

5) свідоцтва про право власності, виданого органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді, чи його дубліката;

6) свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого до 1 січня 2013 року органом місцевого самоврядування або місцевою державною адміністрацією, чи його дубліката;

7) рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном;

8) державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року;

9) судового рішення, що набрало законної сили, щодо набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно;

10) ухвали суду про затвердження (визнання) мирової угоди;

11) заповіту, яким установлено сервітут на нерухоме майно;

12) рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об`єкта нерухомого майна релігійній організації;

13) рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об`єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність;

13-1) договору, яким встановлюється довірча власність на нерухоме майно, та акта приймання-передачі нерухомого майна, яке є об`єктом довірчої власності;

13-2) актів приймання-передачі нерухомого майна неплатоспроможного банку перехідному банку, що створюється відповідно до статті 42 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб";

14) інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.

Так, 23.06.2020 державний реєстратор виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_6 , прийняв заяву від ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (рнокпп НОМЕР_1 ) про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) на літній майданчик (павільйон) площею 53,5 кв.м., що розташований по АДРЕСА_1 (реєстраційний номер прийнятої заяви 40135732).

Разом із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень ОСОБА_8 подано акт державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, затверджений розпорядженням міського голови від 25.02.2009 №228 р та зареєстрований в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Запорізької області від 03.03.2009 арх. №316, на кафе «Бомонд» з літнім майданчиком за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15 (далі - АКТ), технічний паспорт від 19.06.2020 б/н, виготовлений товариством з обмеженою відповідальністю «Регіональне бюро технічної інвентаризації» на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами: літній майданчик (павільйон) за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15а, акт про проведення розрахунків від 11.01.2012 між товариством з обмеженою відповідальністю «ЕЛЬТОН» (далі - ТОВ «ЕЛЬТОН») та Заявником щодо передачі майна ТОВ «ЕЛЬТОН» Заявнику у зв`язку з його виходом зі складу учасників товариства, а саме нежитлового приміщення І підвалу літ. А-4 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів. Буд.15 та літнього майданчику (павільйону) за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15а (далі Акт розрахунку) та протокол загальних зборів учасників ТОВ «ЕЛЬТОН» від 11.01.2012 №1/2012, відповідно до якого з метою виплати вартості частки майна ТОВ «ЕЛЬТОН» Заявнику, а саме нежитлове приміщення І підвалу літ. А-4 за адресою: АДРЕСА_1 (далі - Протокол).

Відповідно до пункту 40 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 (далі Порядок № 1127), державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених Законом, іншими законами України та цим Порядком.

Пунктом 50 Порядку №1127 передбачено, що для державної реєстрації права власності у зв`язку з передачею майна у власність фізичним чи юридичним особам, що вийшли зі складу засновників (учасників) юридичної особи, подаються:

документ, що посвідчує право власності юридичної особи на майно, що передається у власність фізичним та юридичним особам (крім випадку, коли право власності на таке майно вже зареєстровано в Державному реєстрі прав);

акт приймання-передачі майна або інший документ, що підтверджує факт передачі такого майна;

справжність підписів на акті приймання-передачі такого майна, засвідчується відповідно до Закону України «Про нотаріат»;

рішення органу або особи, уповноважених установчими документами юридичної особи або законом, про передачу майна у власність фізичній або юридичній особі, що вийшла зі складу засновників (учасників)юридичної особи.

Абзацом першим пункту 12 Порядку № 1127 та пунктами 1, 2 частини третьої статті 10 Закону визначено, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.

Разом з цим, на момент прийняття рішення про державну реєстрацію прав Заявником не подано, а державним реєстратором не витребувано документ, що посвідчує право власності юридичної особи на майно, що передається у власність Заявнику та справжність підписів на Акті розрахунку не засвідчено відповідно до Закону України «Про нотаріат», всупереч вимог п.50 Порядку №1127, не засвідчено відповідно до Закону «Про нотаріат».

Крім того, подані документи мають суперечності щодо типу об`єкту та його адреси, а саме: у Акті зазначено об`єкт нерухомого майна: кафе « ІНФОРМАЦІЯ_3 » з літнім майданчиком за адресою: АДРЕСА_1 , в свою чергу як, у технічному паспорті на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами та Протоколі та Акті про проведення розрахунків літній майданчик (павільйон) за адресою: АДРЕСА_1 .

Отже, державний реєстратор ОСОБА_6 був зобов`язаний зупинити розгляд заяви про державну реєстрацію на підставі пункту 1 частини 1 статті 23 Закону, у зв`язку з поданням документів не в повному обсязі.

Однак, за результатами розгляду вказаної заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та документів поданих ОСОБА_8 , державним реєстратором виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_6 , в порушення вимог пунктів 12, 50 Порядку № 1127 та статей 10, 24 Закону та всупереч положень посадової інструкції, не зважаючи на те, що подані документи не відповідають вимогам, встановленим Законом, не відмовив в державній реєстрації прав ОСОБА_8 та 23.06.2020 об 14 годині 57 хвилин, у невстановленому в ході досудового розслідуванні місці, прийняв рішення №52792876 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), на підставі якого у Державному реєстрі прав відкрито розділ №2106759423101 на літній майданчик (павільйон), який розташований за адресою: АДРЕСА_1 та зареєстровано право власності №37008292.

Окрім того, 24.09.2020 державний реєстратор виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_6 , прийняв заяву від ОСОБА_8 (рнокпп НОМЕР_1 ) про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) на торговий павільйон літ. А, замощення І загальною площею 53.5 кв.м з реєстраційним номером 2106759423101, що розташований по АДРЕСА_1 (реєстраційний номер прийнятої заяви 41609773).

Разом із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень ОСОБА_8 подано акт державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, затверджений розпорядженням міського голови від 25.02.2009 №228 р та зареєстрований в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Запорізької області від 03.03.2009 арх. №316, на кафе «Бомонд» з літнім майданчиком за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15 (далі - АКТ), технічний паспорт від 19.06.2020 б/н, виготовлений товариством з обмеженою відповідальністю «Регіональне бюро технічної інвентаризації» на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами: літній майданчик (павільйон) за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15а, акт про проведення розрахунків від 11.01.2012 між товариством з обмеженою відповідальністю «ЕЛЬТОН» (далі - ТОВ «ЕЛЬТОН») та Заявником щодо передачі майна ТОВ «ЕЛЬТОН» Заявнику у зв`язку з його виходом зі складу учасників товариства, а саме нежитлового приміщення І підвалу літ. А-4 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів. Буд.15 та літнього майданчику (павільйону за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15а (далі Акт розрахунку) та протокол загальних зборів учасників ТОВ «ЕЛЬТОН» від 11.01.2012 №1/2012, відповідно до якого з метою виплати вартості частки майна ТОВ «ЕЛЬТОН» Заявнику, а саме нежитлове приміщення І підвалу літ. А-4 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15-а (далі - Протокол).

Отримано відомості з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (далі - ЄРД) у формі Витягу з реєстру будівельної діяльності ЄРД щодо реєстрації декларації про готовність до експлуатації об`єкта №ЗП101200911783.

Разом з цим, Заявником не подано, а державним реєстратором не витребувано документ, що посвідчує право власності юридичної особи на майно, що передається у власність Заявнику та справжність підписів на Акті розрахунку не засвідчено відповідно до Закону України «Про нотаріат», всупереч вимог п.50 Порядку №1127, не засвідчено відповідно до Закону «Про нотаріат».

У свою чергу, відповідно до відомостей Державного реєстру прав вбачається, що Заявником не вчинялися будь-які дії та не подавались документи для проведення державної реєстрації переходу (відчуження) права власності.

Згідно з пунктом 77 Порядку №1127, державна реєстрація права власності на закінчений будівництвом об`єкт проводиться за наявності відомостей про його технічну інвентаризацію, про прийняття його в експлуатацію та про присвоєння такому об`єкту адреси (крім випадку проведення реконструкції об`єкта, що не має наслідком його поділ, виділ частки або об`єднання), отриманих державним реєстратором з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

Однак, відповідно до інформації Запорізької міської ради в Департаменті реєстраційних послуг Запорізької міської ради відсутня інформація та розпорядчі документи щодо присвоєння поштової адреси АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки 2310100000:05:005:0281).

Паспорт прив`язки тимчасової споруди для проведення підприємницької діяльності за адресою: АДРЕСА_1 не реєструвався, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за вищевказаною адресою також не реєструвались.

Отже, державний реєстратор ОСОБА_6 був зобов`язаний зупинити розгляд заяви про державну реєстрацію на підставі пункту 1 частини 1 статті 23 Закону, у зв`язку з поданням документів не в повному обсязі.

Однак, за результатами розгляду вказаної заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та документів поданих ОСОБА_8 , державним реєстратором виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_6 , без направлення запитів з метою підтвердження наявності правовстановлюючих документів на зазначений об`єкт нерухомого майна, впорушення вимог пунктів 12, 50 Порядку № 1127 та статтей 10, 24 Закону та всупереч положень посадової інструкції, не зважаючи на те, що подані документи не відповідають вимогам, встановленим Законом, не відмовив в державній реєстрації прав ОСОБА_8 та 24.09.2020 об 13 годині 58 хвилин, у невстановленому в ході досудового розслідуванні місці, прийняв рішення №54234428 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та у розділі Державного реєстру прав №2106759423101 змінив назву об`єкта нерухомого майна з літній майданчик (павільйон) на торговий павільйон, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 та зареєстрував перехід права власності від ОСОБА_8 до ОСОБА_8 (номер запису 38342010).

В подальшому, ОСОБА_8 набув право оренди земельної ділянки площею 0,0078 га кадастровий номер 2310100000:05:005:0281 строком до 10.09.2040 поза проведення земельних торгів на конкурентних засадах у зв`язку з державною реєстрацією тимчасової споруди торгового павільйону за адресою: АДРЕСА_1 як об`єкта нерухомого майна, права власності на який набуто з порушенням діючого законодавства.

Таким чином, державний реєстратор виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_6 , зловживаючи своїми повноваженнями державного реєстратора, здійснюючи професійну діяльність, пов`язану з наданням публічних послуг, діючи умисно, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, передбачаючи настання суспільно-небезпечних наслідків та бажаючи їх настання, переслідуючи корисливий мотив особистого збагачення та збагачення третьої особи, в порушення вимог пунктів 12, 50 Порядку № 1127 та статей 10, 24 Закону та всупереч положень посадової інструкції прийняв рішення та здійснив реєстрацію права власності на об`єкт нерухомого майна (реєстраційний номер 2106759423101), змінив назву об`єкта нерухомого майна з літній майданчик (павільйон) на торговий павільйон, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 та зареєстрував перехід права власності від ОСОБА_8 до ОСОБА_8 , без законних на те підстав, що в подальшому, на підставі цього рішення позбавило право користування і розпорядження земельною ділянкою площею 0,0078 га з кадастровим номером 2310100000:05:005:0281, розташованою за адресою: АДРЕСА_1 територіальну громаду в особі Запорізької міської ради, у комунальній власності якої вказана земельна ділянка перебуває.

В результаті умисних злочинних дій ОСОБА_6 , Запорізьку міську раду позбавлено права користуватися та розпоряджатися земельною ділянкою чим завдано матеріальної шкоди на суму 489091,20 гривень, що на момент скоєного злочину в двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, тобто спричинено тяжкі наслідки державним інтересам.

Таким чином встановлена наявність достатніх доказів для повідомлення ОСОБА_6 про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 365-2 КК України, а саме: зловживання своїми повноваженнями державним реєстратором з метою отримання неправомірної вигоди, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам.

Крім того, 07.08.2017 розпорядженням сільського голови Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області №39 ОСОБА_5 , відповідно до статей 10, 15 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», Постанови КМУ № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів», за результатами проведення конкурсу на заміщення вакантної посади державного реєстратора сільської ради, протоколу конкурсної комісії Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області від 07.08.2017 № 2, на підставі заяви від 07.08.2017, ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , призначено на посаду державного реєстратора виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області.

15.02.2021 розпорядженням селищного голови Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області №35-к ОСОБА_7 , відповідно до особистої заяви ОСОБА_6 та листа-клопотання Комишуваської селищної ради Запорізького району Запорізької області від 15.02.2021, ОСОБА_6 звільнений з посади державного реєстратора у зв`язку з переведенням, відповідно до пункт 5 статті 36 Кодексу законів про працю.

ОСОБА_6 отримав в Акредитованому центрі сертифікації ключів органів юстиції України особистий ключ ЕЦП (електронний цифровий підпис), логін, пароль до нього та доступ до єдиних та державних реєстрів, що функціонують в системі Міністерства юстиції України.

Робоче місце ОСОБА_6 було забезпечено доступом до єдиних та державних реєстрів, що функціонують в системі Міністерства юстиції України.

У відповідності до статті 8 Закону України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року № 889-VIII (зі змінами та доповненнями), серед іншого державний службовець зобов`язаний дотримуватись Конституції та законів України, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, забезпечувати в межах наданих повноважень ефективне виконання завдань і функцій державних органів, сумлінно і професійно виконувати свої посадові обов`язки, додержуватися вимог законодавства у сфері запобігання і протидії корупції.

Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-ІV (далі Закон) визначено, що цей Закон регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав.

Частиною 1 статті 1 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) визначено, що дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, розміщене на території України, та обтяжень таких прав.

Пунктом 1 та 2 частини 1 статті 2 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі державна реєстрація прав) офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі Державний реєстр прав) єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження.

Пунктом 2 та 3 частини 1 статті 6 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) передбачено, що організаційну систему державної реєстрації прав становлять суб`єкти державної реєстрації прав: виконавчі органи сільських рад; державні реєстратори прав на нерухоме майно (далі державні реєстратори).

Пунктом 1частини 1 статті9Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) до повноважень суб`єктів державної реєстрації прав, зокрема, належить забезпечення проведення державної реєстрації прав.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державним реєстратором є громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації прав.

ОСОБА_6 , обіймаючи посаду державного реєстратора виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області, перебував з вказаною сільською радою у трудових відносинах, тобто відповідно до положень Закону був державним реєстратором.

Приписами частини 3 статті 10 Закону від 1 липня 2004 року № 1952-IV (зі змінами та доповненнями) визначено, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяжень, у тому числі: відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах; а також перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення. Під час проведення реєстраційних дій державний реєстратор обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, а також відомості інших реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них чи у порядку інформаційної взаємодії з Державним реєстром прав, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи.

Посадовою інструкцією державного реєстратора виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області, затвердженою сільським головою Терсянської сільської ради Новомиколаївськогорайону Запорізької області, з якою під особистий підпис ознайомлений ОСОБА_6 , передбачено, що спеціаліст з державної реєстрації (далі - реєстратор) є посадовою особою Терсянської сільської ради та входить до складу виконавчого органу. Реєстратор у своїй діяльності підзвітний і підконтрольний Терсянській сільській раді, підпорядкований її виконавчому комітету та сільському голові згідно розподілу обов`язків. Ресторатор є посадовою особою місцевого самоврядування, має посадові повноваження та обов`язки щодо здійснення повноважень у сфері державної реєстрації.

Метою реєстратора є забезпечення виконання покладених органом місцевого самоврядування повноважень щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно Розділу 3 посадової інструкції до основних повноважень та прав реєстратора, серед іншого, належить забезпечення здійснення державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень та державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; здійснення ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; формування та ведення реєстраційних справ; встановлення відповідності заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяжень; перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.

Розділом 5 посадової інструкції передбачено, що реєстратор несе відповідальність за результатом своєї діяльності, за неналежне та несвоєчасне виконання покладених на реєстратора даним положенням повноважень та обов`язків у порядку, передбаченого чинним законодавством України. Реєстратор відповідальний за порушення законодавства у сфері державної реєстрації прав та державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань несе дисциплінарну, цивільно-правову та кримінальну відповідальність встановлену законом.

Завдання та обов`язки визначені посадовою інструкцією державного реєстратора виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області - ОСОБА_6 відповідають визначеним у частині 3 статті 10 Закону завданням та обов`язкам державного реєстратора.

Частина 1 статті 11 Закону передбачає, що державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень.

Частиною 2 статті 18 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) визначено, що перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Частиною 4 статті 18 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) визначено, що державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 23 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення) розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором виключно у випадку подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством. Згідно з частиною 3 тієї ж статті Закону, заявник протягом 30 робочих днів з моменту отримання рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав повинен виконати вимоги державного реєстратора, зазначені у відповідному рішенні. У разі, якщо в завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено «пункт 8 частина 1 статті 24 Закону (у редакції чинній, на момент вчинення кримінального правопорушення)».

Згідно з частиною 1 статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляджу заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єкти цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; 8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.

Крім того, однією із засад державної реєстрації прав є внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених Законом (пункт 4 частини першої статті 3 Закону).

Відповідно до частини 1 статті 27 Закону, державна реєстрація прав проводиться на підставі:

1) укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката;

2) свідоцтва про право власності на частку у спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката;

3) свідоцтва про право на спадщину, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката;

4) виданого нотаріусом свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, чи їх дублікатів;

5) свідоцтва про право власності, виданого органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді, чи його дубліката;

6) свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого до 1 січня 2013 року органом місцевого самоврядування або місцевою державною адміністрацією, чи його дубліката;

7) рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном;

8) державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року;

9) судового рішення, що набрало законної сили, щодо набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно;

10) ухвали суду про затвердження (визнання) мирової угоди;

11) заповіту, яким установлено сервітут на нерухоме майно;

12) рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об`єкта нерухомого майна релігійній організації;

13) рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об`єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність;

13-1) договору, яким встановлюється довірча власність на нерухоме майно, та акта приймання-передачі нерухомого майна, яке є об`єктом довірчої власності;

13-2) актів приймання-передачі нерухомого майна неплатоспроможного банку перехідному банку, що створюється відповідно до статті 42 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб";

14) інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.

Так, 23.06.2020 державний реєстратор виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_6 , прийняв заяву від ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (рнокп НОМЕР_1 ) про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) на літній майданчик (павільйон) площею 53,5 кв.м., що розташований по АДРЕСА_1 (реєстраційний номер прийнятої заяви 40135732).

Разом із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень ОСОБА_8 подано акт державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, затверджений розпорядженням міського голови від 25.02.2009 №228 р та зареєстрований в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Запорізької області від 03.03.2009 арх. №316, на кафе «Бомонд» з літнім майданчиком за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15 (далі - АКТ), технічний паспорт від 19.06.2020 б/н, виготовлений товариством з обмеженою відповідальністю «Регіональне бюро технічної інвентаризації» на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами: літній майданчик (павільйон) за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15а, акт про проведення розрахунків від 11.01.2012 між товариством з обмеженою відповідальністю «ЕЛЬТОН» (далі - ТОВ «ЕЛЬТОН») та Заявником щодо передачі майна ТОВ «ЕЛЬТОН» Заявнику у зв`язку з його виходом зі складу учасників товариства, а саме нежитлового приміщення І підвалу літ. А-4 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів. Буд.15 та літнього майданчику (павільйону) за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15а (далі Акт розрахунку) та протокол загальних зборів учасників ТОВ «ЕЛЬТОН» від 11.01.2012 №1/2012, відповідно до якого з метою виплати вартості частки майна ТОВ «ЕЛЬТОН» Заявнику, а саме нежитлове приміщення І підвалу літ. А-4 за адресою: АДРЕСА_1 (далі - Протокол).

Відповідно до пункту 40 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 (далі Порядок № 1127), державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених Законом, іншими законами України та цим Порядком.

Пунктом 50 Порядку №1127 передбачено, що для державної реєстрації права власності у зв`язку з передачею майна у власність фізичним чи юридичним особам, що вийшли зі складу засновників (учасників) юридичної особи, подаються:

документ, що посвідчує право власності юридичної особи на майно, що передається у власність фізичним та юридичним особам (крім випадку, коли право власності на таке майно вже зареєстровано в Державному реєстрі прав);

акт приймання-передачі майна або інший документ, що підтверджує факт передачі такого майна;

справжність підписів на акті приймання-передачі такого майна, засвідчується відповідно до Закону України «Про нотаріат»;

рішення органу або особи, уповноважених установчими документами юридичної особи або законом, про передачу майна у власність фізичній або юридичній особі, що вийшла зі складу засновників (учасників)юридичної особи.

Абзацом першим пункту 12 Порядку № 1127 та пунктами 1, 2 частини третьої статті 10 Закону визначено, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.

Разом з цим, на момент прийняття рішення про державну реєстрацію прав Заявником не подано, а державним реєстратором не витребувано документ, що посвідчує право власності юридичної особи на майно, що передається у власність Заявнику та справжність підписів на Акті розрахунку не засвідчено відповідно до Закону України «Про нотаріат», всупереч вимог п.50 Порядку №1127, не засвідчено відповідно до Закону «Про нотаріат».

Крім того, подані документи мають суперечності щодо типу об`єкту та його адреси, а саме: у Акті зазначено об`єкт нерухомого майна: кафе « ІНФОРМАЦІЯ_3 » з літнім майданчиком за адресою: АДРЕСА_1 , в свою чергу як, у технічному паспорті на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами та Протоколі та Акті про проведення розрахунків літній майданчик (павільйон) за адресою: АДРЕСА_1 .

Отже, державний реєстратор ОСОБА_6 був зобов`язаний зупинити розгляд заяви про державну реєстрацію на підставі пункту 1 частини 1 статті 23 Закону, у зв`язку з поданням документів не в повному обсязі.

Однак, за результатами розгляду вказаної заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та документів поданих ОСОБА_8 , державним реєстратором виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_6 , в порушення вимог пунктів 12, 50 Порядку № 1127 та статей 10, 24 Закону та всупереч положень посадової інструкції, не зважаючи на те, що подані документи не відповідають вимогам, встановленим Законом, не відмовив в державній реєстрації прав ОСОБА_8 та 23.06.2020 об 14 годині 57 хвилин, у невстановленому в ході досудового розслідуванні місці, прийняв рішення №52792876 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), на підставі якого у Державному реєстрі прав відкрито розділ №2106759423101 на літній майданчик (павільйон), який розташований за адресою: АДРЕСА_1 та зареєстровано право власності №37008292.

Окрім того, 24.09.2020 державний реєстратор виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_6 , прийняв заяву від ОСОБА_8 (рнокпп НОМЕР_1 ) про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) на торговий павільйон літ. А, замощення І загальною площею 53.5 кв.м з реєстраційним номером 2106759423101, що розташований по АДРЕСА_1 (реєстраційний номер прийнятої заяви 41609773).

Разом із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень ОСОБА_8 подано акт державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, затверджений розпорядженням міського голови від 25.02.2009 №228 р та зареєстрований в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Запорізької області від 03.03.2009 арх. №316, на кафе «Бомонд» з літнім майданчиком за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15 (далі - АКТ), технічний паспорт від 19.06.2020 б/н, виготовлений товариством з обмеженою відповідальністю «Регіональне бюро технічної інвентаризації» на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами: літній майданчик (павільйон) за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15а, акт про проведення розрахунків від 11.01.2012 між товариством з обмеженою відповідальністю «ЕЛЬТОН» (далі - ТОВ «ЕЛЬТОН») та Заявником щодо передачі майна ТОВ «ЕЛЬТОН» Заявнику у зв`язку з його виходом зі складу учасників товариства, а саме нежитлового приміщення І підвалу літ. А-4 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів. Буд.15 та літнього майданчику (павільйону за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15а (далі Акт розрахунку) та протокол загальних зборів учасників ТОВ «ЕЛЬТОН» від 11.01.2012 №1/2012, відповідно до якого з метою виплати вартості частки майна ТОВ «ЕЛЬТОН» Заявнику, а саме нежитлове приміщення І підвалу літ. А-4 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, буд.15-а (далі - Протокол).

Отримано відомості з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (далі - ЄРД) у формі Витягу з реєстру будівельної діяльності ЄРД щодо реєстрації декларації про готовність до експлуатації об`єкта №ЗП101200911783.

Разом з цим, Заявником не подано, а державним реєстратором не витребувано документ, що посвідчує право власності юридичної особи на майно, що передається увласність Заявнику та справжність підписів на Акті розрахунку не засвідчено відповідно до Закону України «Про нотаріат», всупереч вимог п.50 Порядку №1127, не засвідчено відповідно до Закону «Про нотаріат».

У свою чергу, відповідно до відомостей Державного реєстру прав вбачається, що Заявником не вчинялися будь-які дії та не подавались документи для проведення державної реєстрації переходу (відчуження) права власності.

Згідно з пунктом 77 Порядку №1127, державна реєстрація права власності на закінчений будівництвом об`єкт проводиться за наявності відомостей про його технічну інвентаризацію, про прийняття його в експлуатацію та про присвоєння такому об`єкту адреси (крім випадку проведення реконструкції об`єкта, щоне має наслідком його поділ, виділ частки або об`єднання), отриманих державним реєстратором з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

Однак, відповідно до інформації Запорізької міської ради в Департаменті реєстраційних послуг Запорізької міської ради відсутня інформація та розпорядчі документи щодо присвоєння поштової адреси АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки 2310100000:05:005:0281).

Паспорт прив`язки тимчасової споруди для проведення підприємницької діяльності за адресою: АДРЕСА_1 не реєструвався, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за вищевказаною адресою також не реєструвались.

Отже, державний реєстратор ОСОБА_6 був зобов`язаний зупинити розгляд заяви про державну реєстрацію на підставі пункту 1 частини 1 статті 23 Закону, у зв`язку з поданням документів не в повному обсязі.

Однак, за результатами розгляду вказаної заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та документів поданих ОСОБА_8 , державним реєстратором виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_6 , без направлення запитів з метою підтвердження наявності правовстановлюючих документів на зазначений об`єкт нерухомого майна, впорушення вимог пунктів 12, 50 Порядку № 1127 та статей 10, 24 Закону та всупереч положень посадової інструкції, не зважаючи на те, що подані документи не відповідають вимогам, встановленим Законом, не відмовив в державній реєстрації прав ОСОБА_8 та 24.09.2020 об 13 годині 58 хвилин, у невстановленому в ході досудового розслідуванні місці, прийняв рішення №54234428 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та у розділі Державного реєстру прав №2106759423101 змінив назву об`єкта нерухомого майна з літній майданчик (павільйон) на торговий павільйон, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 та зареєстрував перехід права власності від ОСОБА_8 до ОСОБА_8 (номер запису 38342010).

В подальшому, ОСОБА_8 набув право оренди земельної ділянки площею 0,0078 га кадастровий номер 2310100000:05:005:0281 строком до 10.09.2040 поза проведення земельних торгів на конкурентних засадах у зв`язку з державною реєстрацією тимчасової споруди торгового павільйону за адресою: АДРЕСА_1 як об`єкта нерухомого майна, права власності на який набуто з порушенням діючого законодавства.

Таким чином, державний реєстратор виконавчого комітету Терсянської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області ОСОБА_6 , зловживаючи своїми повноваженнями державного реєстратора, здійснюючи професійну діяльність, пов`язану з наданням публічних послуг, діючи умисно, повторно, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, передбачаючи настання суспільно-небезпечних наслідків та бажаючи їх настання, переслідуючи корисливий мотив особистого збагачення та збагачення третьої особи, впорушення вимог пунктів 12, 50 Порядку № 1127 та статтей 10, 24 Закону та всупереч положень посадової інструкції, використовуючи особистий ключ ЕЦП, логін та пароль доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, без законних на те підстав, достовірно розуміючи здійснення ним несанкціонованої зміни інформації, яка оброблюється в електронно-обчислювальних машинах (комп`ютерах), автоматизованих системах та маючи право доступу до них, шляхом безпосереднього доступу, здійснив несанкціоновану зміну інформації, яка оброблюється в автоматизованій системі, а саме, у відкритому розділі в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, здійснив реєстрацію права власності на об`єкт нерухомого майна (реєстраційний номер 2106759423101), змінив назву об`єкта нерухомого майна з літній майданчик (павільйон) на торговий павільйон, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 та зареєстрував перехід права власності від ОСОБА_8 до ОСОБА_8 , без законних на те підстав, що в подальшому, на підставі цього рішення позбавило право користування і розпорядження земельною ділянкою площею 0,0078 га з кадастровим номером 2310100000:05:005:0281, розташованою за адресою: АДРЕСА_1 територіальну громаду в особі Запорізької міської ради, у комунальній власності якої вказана земельна ділянка перебуває.

В результаті несанкціонованого проведення вказаних дій, користувачем державним реєстратором ОСОБА_6 за даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності о 15 годині 03 хвилин 23.06.2020 був сформований витяг з індексним номером 213618570 та о 14 годині 04 хвилин 24.09.2020 був сформований витяг з індексним номером 225412364, із використанням його особистого електронного цифрового підпису, логіну та паролю.

У подальшому, в результаті умисних злочинних дій ОСОБА_6 , Запорізьку міську раду позбавлено права користуватися та розпоряджатися земельною ділянкою чим завдано матеріальної шкоди на суму 489091 гривню 20 копійок , що на момент скоєного злочину в сто і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, та є значною шкодою.

Таким чином встановлена наявність достатніх доказів для повідомлення ОСОБА_6 про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 362 КК України, а саме: несанкціонована зміна інформації, яка оброблюється в автоматизованих системах, вчинена повторно, особою, яка має право доступу до неї, яка заподіяло значну шкоду.

Відповідно до ст. 12-2 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України. Повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.

Враховуючи вищевикладене,положення ст.2КПК України(згідноякої завданнямикримінального провадженняє захистособи,суспільства тадержави відкримінальних правопорушень,охорона прав,свобод тазаконних інтересівучасників кримінальногопровадження,а такожзабезпечення швидкого,повного танеупередженого розслідуванняі судовогорозгляду зтим,щоб кожний,хто вчинивкримінальне правопорушення,був притягнутийдо відповідальностів мірусвоєї вини,жоден невинуватийне бувобвинувачений абозасуджений,кожна особане булапіддана необґрунтованомупроцесуальному примусуі щобдо кожногоучасника кримінальногопровадження булазастосована належнаправова процедура),положення ч.2ст.170КПК України(арештмайна допускаєтьсяз метоюзабезпечення: збереженняречових доказів; спеціальноїконфіскації; конфіскаціїмайна яквиду покаранняабо заходукримінально-правовогохарактеру щодоюридичної особи; відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди), введений на даний час на території України Указом Президента воєнний стан, суд дійшов висновку, що відсутність учасників судового провадження не є перешкодою для розгляду даного питання.

Перевіривши надані матеріали до клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Відповідно до ч. 3 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.

Беручи до уваги, що матеріали кримінального провадження, додані до клопотання містять достатні дані для висновку, що зазначене у клопотанні майно, відповідає критеріям, зазначеним у ст. 98 КПК України, зокрема, може містити інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, слідчий суддя вважає за необхідне накласти арешт на вказане у клопотанні майно, з метою збереження речових доказів.

Керуючись вимогами ст.ст. 170, 172, 173, 175 КПК України, слідчий суддя, -

постановив:

клопотання задовольнити.

Накласти арешт на земельну ділянку з кадастровим номером 6322283500:04:000:0667 площею 2 га з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, що розташована за адресою: Харківська область, Зачепилівський район, Рунівщинська сільська рада (Зачепилівська територіальна громада), яка належить на праві власності ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_2 , із забороною його відчуження та розпорядження.

Ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Запорізького апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення, а власником - в цей же строк з моменту вручення йому копії даної ухвали.

Слідчий суддя ОСОБА_1

22.08.2023

СудВільнянський районний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення22.08.2023
Оприлюднено02.05.2024
Номер документу112975894
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —314/2377/23

Ухвала від 22.08.2023

Кримінальне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Кіяшко В. О.

Ухвала від 26.07.2023

Кримінальне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Капітонов Є. М.

Ухвала від 19.07.2023

Кримінальне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Кононенко І. О.

Ухвала від 31.05.2023

Кримінальне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Кіяшко В. О.

Ухвала від 31.05.2023

Кримінальне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Кіяшко В. О.

Ухвала від 31.05.2023

Кримінальне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Кіяшко В. О.

Ухвала від 31.05.2023

Кримінальне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Кіяшко В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні