Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
21 серпня 2010 р. № 2-а - 5030/10/2070
Харківський окружний а дміністративний суд
у складі: головуючого судді - Ізовітової - Вакім О.В.,
при секретарі судового зас ідання - Шевчук А.В.
прокурора - Гнатенко В.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні суду адміністративну сп раву за позовом прокурора Л енінського району міста Харк ова в інтересах держави в осо бі Харківського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до приватно го підприємства "Укртехпроек т - V", про стягнення заборгован ості, -
В С Т А Н О В И В:
Прокурор Ленінського ра йону міста Харков в інтереса х держави в особі Харківсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів звернувся до суду з адмін істративним позовом до прива тного підприємства "Укртехпр оект - V" про стягнення з приват ного підприємства "Укртехпро ект - V" на користь Харківськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ських санкцій за не зайняті р обочі місця, призначені для п рацевлаштування інвалідів, у сумі 3975,00 грн. та пені за порушен ня термінів сплати адміністр ативно-господарських санкці й у розмірі 13,09 грн., всього в заг альній сумі 3988,09 грн., обґрунтов уючи свої вимоги наступним.
Приватне підприємство "Укр техпроект - V" за 1 робоче місце, призначене для працевлаштув ання інвалідів і не зайняте і нвалідами до 16.04.2010 року було зоб ов' язано самостійно сплати ти адміністративно-господар ські санкції у розмірі 3975,00 грн . Оскільки вищевказана сума в ідповідачем не сплачена, утв орилась заборгованість. На с уму заборгованості по сплаті адміністративно-господарсь ких санкцій позивачем була н арахована пеня в сумі 13,09 грн. Т аким чином, загальна сума заб оргованості відповідача скл адає 3988,09 грн.
Прокурор в судовому засіда нні підтримав у повному обся зі, просив позов задовольнит и, з підстав, зазначених у позо вній заяві.
Представник Харківського обласного відділення Фонду с оціального захисту інваліді в у судове засідання не з' яв ився, про дату, час та місце су дового розгляду повідомлени й належним чином, клопотань т а заяв не надав.
Відповідач - приватне підпр иємство "Укртехпроект - V" - пр о дату, час та місце судового р озгляду повідомлений належн им чином, в судове засідання с вого представника не направи в, причини неявки представни ка суду не повідомив, запереч ень та клопотань не надав.
За таких обставин, врахову ючи не направлення суб' єкта владних повноважень - Харків ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів свого представника та неявку представника відп овідача в судове засідання б ез поважних причин та без пов ідомлення про причини неявки , виходячи з принципу рівност і сторін в адміністративному судочинстві, суд вважає за мо жливе розглянути справу на п ідставі наявних у ній доказі в без участі представника ві дповідача.
Суд, вислухавши пояснення прокурора, дослідивши матер іали справи, встановив насту пне.
Судом встановлено, що згідн о Звіту про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів за 2 009 рік, наданого відповідачем до Харківського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів, середньооб лікова кількість штатних пра цівників облікового складу п риватного підприємства "Укрт ехпроект - V" у 2009 році становить 10 осіб, середньооблікова чисе льність інвалідів на підприє мстві у 2009 році - 0 осіб, фонд опла ти праці штатних працівників в 2009 році - 79,5 тис. грн., середньо річна заробітна плата на під приємстві в 2009 році - 7950,00 грн.(а.с . 5)
Згідно ч.ч. 1, 2, 3 ст. 19 Закону Укр аїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні” для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, які використ овують найману працю, встано влюється норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у розмірі чотирьох ві дсотків середньооблікової ч исельності штатних працівни ків облікового складу за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого м ісця. Підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, самост ійно розраховують кількість робочих місць для працевлаш тування інвалідів відповідн о до нормативу, встановленог о частиною першою цієї статт і, і забезпечують працевлашт ування інвалідів. При розрах унках кількість робочих місц ь округлюється до цілого зна чення. Підприємства, установ и, організації, у тому числі пі дприємства, організації гром адських організацій інвалід ів, фізичні особи, які викорис товують найману працю, самос тійно здійснюють працевлашт ування інвалідів у рахунок н ормативів робочих місць вихо дячи з вимог статті 18 цього За кону.
Відповідно, чисельність і нвалідів - штатних працівни ків, які повинні були працюва ти у 2009 році в приватного підпр иємства "Укртехпроект - V", на р обочих місцях, створених від повідно до нормативу робочих місць для забезпечення прац евлаштування інвалідів, вста новленого ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні” , становить 1 особу.
Згідно Звіту про зайнятіс ть та працевлаштування інвал ідів за 2009 рік форми 10 ПІ, надано го приватного підприємства " Укртехпроект - V", на підприємс тві інваліди не працювали (за шифром 11).
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України “Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні” підприємства, уста нови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які використовують найману прац ю, де середньооблікова чисе льність працюючих інвалідів менша, ніж установлено норма тивом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачую ть відповідним відділенням Фонду соціального захисту ін валідів адміністративно-гос подарські санкції, сума яких визначається в розмірі сере дньої річної заробітної плат и на відповідному підприємст ві, установі, організації, у то му числі підприємстві, орган ізації громадських організа цій інвалідів, фізичної особ и, яка використовує найману п рацю, за кожне робоче місце, пр изначене для працевлаштуван ня інваліда і не зайняте інва лідом. Для підприємств, устан ов, організацій, у тому числі п ідприємств, організацій гром адських організацій інвалід ів, фізичних осіб, на яких прац ює від 8 до 15 осіб, розмір адміні стративно-господарських сан кцій за робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом , визначається в розмірі поло вини середньої річної заробі тної плати на відповідному п ідприємстві, в установі, орга нізації, у тому числі підприє мстві, організації громадськ их організацій інвалідів, у ф ізичної особи, яка використо вує найману працю.
Вказана вище адміністрати вно-господарська санкція зас тосовується за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів. Т ак, відповідно до ч. 5 ст. 19 Закон у України “Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні” виконанням нормати ву робочих місць у кількості , визначеній згідно з частино ю першою цієї статті, вважаєт ься працевлаштування підпри ємством, установою, організа цією, у тому числі підприємст вом, організацією громадськи х організацій інвалідів, фіз ичною особою, яка використов ує найману працю, для яких це м ісце роботи є основним.
Працевлаштування - це сис тема організаційних, економі чних і правових заходів, напр авлених на забезпечення труд ової зайнятості населення.
Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України “Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні ”№ 875-ХІІ від 21 березня 1991 року підприємства, установ и, організації, фізичні особи , які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвал ідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахування м індивідуальних програм реа білітації і забезпечувати ін ші соціально-економічні гара нтії, передбачені чинним зак онодавством, надавати держа вній службі зайнятості інфор мацію, необхідну для організ ації працевлаштування інвал ідів, і звітувати Фонду соціа льного захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів у порядку, вс тановленому Кабінетом Міні стрів України.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що покладення на п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичних осіб, які використовую ть найману працю, обов' язку працевлаштування інвалідів , передбачає виділення та ств орення робочих місць для пра цевлаштування інвалідів, у т ому числі спеціальних робочи х місць, створення для них умо в праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечення інших соці ально-економічних гарантій, а також надання державній сл ужбі зайнятості інформації, необхідної для організації п рацевлаштування інвалідів.
Згідно з п. 2 “Порядку поданн я підприємствами, установами , організаціями та фізичними особами, що використовують н айману працю, звітів про зайн ятість і працевлаштування ін валідів та інформації, необх ідної для організації їх пра цевлаштування”, затверджено го Постановою КМ України № 70 в ід 31.01.2007р. інформацію про наявні сть вільних робочих місць (ва кантних посад) для працевлаш тування інвалідів роботодав ці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як пл атників страхових внесків на загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за по годженням з Держкомстатом.
Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України “Про зайнятість нас елення” від 01 березня 1991 року № 803-ХІІ підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструютьс я у місцевих центрах зайнято сті за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду за гальнообов'язкового державн ого соціального страхування України на випадок безробіт тя, щомісяця подають цим цент рам адміністративні дані у п овному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакан сій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалі дів, та про працівників, які пр ацюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбач ено трудовим договором, або н е працюють у зв'язку з простоє м виробництва з не залежних в ід них причин, і в десятиденни й строк - про всіх прийнятих пр ацівників у порядку, встанов леному законодавством. Несво єчасна реєстрація або відмов а від неї, порушення порядку п одання адміністративних дан их тягне за собою відповідал ьність, передбачену законом.
Таким чином, законодавство м передбачена обов' язковіс ть щомісячного подання підпр иємствами, установами і орга нізаціями незалежно від форм и власності звітності про на явність вільних робочих місц ь (вакансій), у тому числі приз начених для працевлаштуванн я інвалідів, до місцевих цент рів зайнятості.
Судом встановлено, що відп овідачем до районного центру зайнятості протягом 2008 року н е подавалися звіти форми 3-ПН “ Про наявність вакансій” з по требою в працівниках за кате горією громадян за шифром 11 - інваліди, що підтверджуєтьс я інформацією Харківського м іського центру зайнятості ві д 23.04.2010 року за №5488 (а.с. 8).
Таким чином, встановлено фа кт невиконання роботодавцем заходів щодо інформування п ро наявність вакансій для пр ацевлаштування інвалідів ор ганів працевлаштування.
Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, що відп овідачем не було вжито належ них заходів для виконання но рмативу робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів.
Відповідно до ст. 20 Закону У країни “Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні” адміністративно-госп одарські санкції розраховую ться та сплачуються підприєм ствами, установами, організа ціями, у тому числі підприємс твами, організаціями громадс ьких організацій інвалідів, фізичними особами, зазначени ми в частині першій цієї стат ті, самостійно в строк до 15 кві тня року, наступного за роком , в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ча стиною першою ст. 19 цього Зако ну.
Процедура сплати підприє мствами, установами, організ аціями, у тому числі підприєм ствами, організаціями громад ських організацій інвалідів , фізичними особами, що викори стовують найману працю, в яки х за основним місцем роботи п рацює вісім і більше осіб, сум и адміністративно-господарс ьких санкцій та пені за невик онання нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів регламентована Порядк ом сплати підприємствами, ус тановами, організаціями та ф ізичними особами, що викорис товують найману працю, суми а дміністративно-господарськ их санкцій та пені за невикон ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. № 70 (далі - Поряд ок № 70).
Відповідно до п.п. 2, 3 Порядку № 70 роботодавці сплачують сум у адміністративно-господарс ьких санкцій відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів за місцем їх державної р еєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємц ів на балансовий рахунок 3510 в у становах Національного банк у, відкритий в органах Держав ного казначейства, або на бал ансовий рахунок 2510 в установа х комерційних банків до 15 квіт ня року, що настає за роком, в я кому відбулося порушення нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів. Обч ислення суми адміністративн о-господарських санкцій пров одиться роботодавцями самос тійно згідно з порядком запо внення звіту про зайнятість і працевлаштування інваліді в, затвердженим Мінпраці за п огодженням з Держкомстатом. У разі коли роботодавець не о держує прибутку, сума адміні стративно-господарських сан кцій сплачується за рахунок інших джерел відповідно до з аконодавства.
Відповідачем при поданні з віту про зайнятість і працев лаштування інвалідів визнач ено суму адміністративно-гос подарських санкцій у розмірі 3975,00 грн., яка дорівнює половині середньорічної заробітної п лати штатного працівника під приємства.
На момент звернення до суду з позовом та розгляду справи судом вказана сума адмініст ративно-господарських санкц ій відповідачем не сплачена.
Відповідно до п. 4 Порядку № 70 порушення строків сплати су ми адміністративно-господар ських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку з а кожний календарний день пр острочення. Порядок нарахува ння пені та встановлення стр оку її сплати затверджуються Мінпраці.
Порядок нарахування пені т а її сплати затверджений нак азом Міністерства праці та с оціальної політики України в ід 15 травня 2007 року № 223.
Пунктом 2.1 вказаного Порядк у органом контролю визнані т ериторіальні відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів.
Механізм нарахування пені визначений пунктом 3 Порядку нарахування пені та її сплат и та передбачає наступне:
- порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені у розмірі 120 ві дсотків річної облікової ста вки Національного банку Укра їни за кожен календарний ден ь прострочення (наведених у п остановах Правління Націона льного банку України), що діял а на момент сплати, нарахован ої на повну суму недоїмки за в есь її строк;
- одноденний розмір пені при розрахунку округлюється до другого знака після коми в за гальному порядку арифметичн ого округлення;
- пеня на пеню не нараховуєт ься;
- документами, що підтверджу ють невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів , є звіт за формою 10-ПІ (річна) “З віт про зайнятість і працевл аштування інвалідів”, затвер джений наказом Міністерства праці та соціальної політик и України від 10 лютого 2007 року № 42, зареєстрований в Міністерс тві юстиції України 13 лютого 2 007 року за № 117/13384, рішення суду, ак т перевірки відділенням Фонд у роботодавця;
- нарахування пені як робото давцем, так і органом контрол ю здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарсь ких санкцій по день сплати вк лючно (тобто з 16 квітня наступ ного за роком, у якому відбуло ся порушення нормативу);
- у поданій позовній заяві з а невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів до відповідної судової інст анції відділення Фонду розра ховує суму пені на дату її под ання;
- пеня сплачується роботода вцями за рахунок прибутку, що залишається після сплати вс іх податків і зборів (обов'язк ових платежів). У разі відсутн ості коштів стягнення пені м оже бути звернено на майно ро ботодавця в порядку, передба ченому частиною п'ятою статт і 20 Закону.
Таким чином, за порушення те рмінів сплати адміністратив но-господарських санкцій за невиконання нормативу робоч их місць для інвалідів, що під тверджено звітом форми 10 ПІ Зв іту про зайнятість та працев лаштування інвалідів за 2009 рі к приватного підприємства "У кртехпроект - V", позивачем у ви значеному законодавством по рядку та розмірах нарахована пеня за період з 16 квітня 2010 рок у по 26.04.2010 року в сумі 13,09 грн. (роз рахунок суми позову - а.с. 6)
Відповідно до ст. 250 Господар ського кодексу України встан овлено строки застосування а дміністративно-господарськ их санкцій. Відповідно до вка заної статті адміністративн о-господарські санкції можут ь бути застосовані до суб' є кта господарювання протягом шести місяців з дня виявленн я порушень, але не пізніше як ч ерез один рік з дня порушення цим суб' єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської ді яльності, крім випадків, пере дбачених законом.
Судом встановлено, що зазна чені строки додержані позива чем при зверненні до суду.
Таким чином, із врахуванн ям вищевикладених обставин, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані та з приватног о підприємства "Укртехпроект - V" підлягають стягненню адмі ністративно-господарські са нкції в сумі 3975,00 грн. та пеня в с умі 13,09 грн.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС У країни судові витрати з відп овідача не стягуються.
На підставі вищевикладен ого, керуючись ст. ст. 18, 19, 20 Закон у України “Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні ” № 875-ХІІ від 21 березня 1991 року, ст. 20 Закону України “П ро зайнятість населення ” ві д 01 березня 1991 року № 803-ХІІ, п. 2, 3, 4 П орядку сплати підприємствам и, установами, організаціями та фізичними особами, що вико ристовують найману працю, су ми адміністративно-господар ських санкцій та пені за неви конання нормативу робочих мі сць для працевлаштування інв алідів, затвердженого Поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 31 січня 2007 року №70, Поря дком нарахування пені та її с плати, затвердженим наказом Міністерства праці та соціал ьної політики України від 15 тр авня 2007 р. № 223, ст.ст. 8-14, 71, 94, 159, 160-163, 167, 185, 186 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов прокурора Ленінського рай ону міста Харкова в інтереса х держави в особі Харківсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів до приватного підприємст ва "Укртехпроект - V" про стягне ння адміністративно-господа рських санкцій та пені - задов ольнити у повному обсязі.
Стягнути з приватного підп риємства "Укртехпроект - V" (юри дична адреса: 61052, м. Харків, ву л. Маліновського, буд. 24, кв. 24, код ЄДРПОУ 33675854, МФО 351663, р/р 260083001769 у А КБ "Меркурій" м. Харків) на кори сть Харківського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харкі в, майдан Свободи, 5, Держпром, 1 під., 1 пов., к. 16, код ЄДРПОУ 14070760, оде ржувач : УДК у Дзержинському р айоні м. Харкова, р/р 31219230700003 у голо вному управлінні Державного казначейства України (ГУДКУ ), МФО 851011, код ЄДРПОУ 24134567) адмініс тративно-господарські санкц ії за незайняті робочі місця , призначені для працевлашту вання інвалідів, та пеню за по рушення термінів сплати адмі ністративно-господарських с анкцій в загальному розмірі 3988.09 (три тисячі девятьсот в ісімдесят вісім) гривень 09 коп ійок, з яких адміністративно -господарські санкції склада ють 3975 (три тисячі девятсот сім десят пять) гривень, пеня за по рушення термінів сплати адмі ністративно-господарських с анкцій складає 13 (тринадцять) гривень 09 копійок.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом подач і апеляційної скарги в десят иденний строк з дня її прогол ошення та з дня отримання коп ії постанови, у разі проголош ення постанови суду, яка міст ить вступну та резолютивну ч астини, а також прийняття пос танови у письмовому провадже нні.
Якщо суб' єкта владних пов новажень, у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків для подачі апеляційної с карги.
У повному обсязі постанова виготовлена 27 серпня 2010 року .
Суддя Ізовітова-Вакім О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2010 |
Оприлюднено | 25.09.2010 |
Номер документу | 11298164 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Ізовітова-Вакім О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні