Постанова
від 27.07.2010 по справі 2а-2990/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 липня 2010 року 16:35 № 2а-2990/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Клочкова Н .В. при секретарі судового зас ідання Погрібніченко Ю.М. ро зглянувши у відкритому судов ому засіданні адміністратив ну справу

за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Порив"

до Державної податкової інс пекції у Голосіївському райо ні м. Києва

про визнання нечинним рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій від 06.03.2009р. № 0003272304

за участю представників ст орін:

від позивача: Козаченко І.С.,(довіреність № 9,від 22.02.10)

від позивача: Чайка М.О., (довіреність №4111/9/10-009 від 19.07.10)

Обставини справи:

26 лютого 2010 року тов ариство з обмеженою відповід альністю “Порив” звернулося в Окружний адміністративний суд міста Києва з адміністра тивним позовом до Державної податкової інспекції у Голос іївському районі міста Києва про визнання нечинним рішен ня про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0003272304 від 03 квітня 2009 р( у сумі 19040,00грн.)

02 березня 2010 року суддя Ки шинський М.І. ухвалою Окружно го адміністративного суду мі ста Києва відкрив провадженн я у справі за № 2а-2990/10/2670 та призна чив судове засідання на 20 квіт ня 2010 року.

20 квітня 2010 року відбулось су дове засідання за участю пре дставників сторін та оголоше ного перерву до 03.06.2010 р.

03 червня 2010 року судове засід ання знято з розгляду та приз начено наступне засідання на 27 липня 2010 року о 15 год. 45 хв.

Згідно протоколу роз поділу справ між суддями від 15.06.2010 р. на підставі пункту 2.5.15 "По ложення про автоматизовану с истему документообігу в адмі ністративних судах", у зв'язк у з припиненням повноважень судді Кишинського М.І., у справ і № 2а-2990/10/2670 повторно призначен о суддю та передано справу су дді Клочковій Н.В.

17 червня 2010 року суддею ви несено Ухвалу про прийняття до свого провадження, і призн ачено судове засідання на 27 ли пня 2010 року.

Позовні вимоги мотивова ні тим, що 06 березня 2009 року ДПА у Івано-Франківській області провела перевірку щодо дотри мання суб' єктом господарюв ання порядку проведення розр ахунків за товари (послуги), ви мог з регулювання обігу готі вки, наявності торгових пате нтів і ліцензій у гральному з алі за адресою: м. Івано-Франкі вськ, вул. Грюнвальська, 23-А де з дійснює підприємницьку діял ьність позивач, за наслідкам и якої було складено акт, згід но якого винесене рішення пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій на суму 19040,00 гр н. за порушення вимог п.1 ст. 3 За кону України “Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг”. Позивач вважає непр авомірним рішення про застос ування штрафних санкцій, оск ільки в залі гральних автома тів встановлений касовий апа рат Datecs MP 5000і, а Комп' ютерно-касо ва система “Фіскал” не забез печує виконання вимог щодо р еалізації фіскальних функці й гральними автоматами, оскі льки під час їх використання безпосередньо гральні автом ати не мають власних фіскаль них номерів і не обладнуютьс я таким засобом, як механізм д рукування звітів, система не перетворює діючі гральні ав томати в реєстратори РРО. Під приємство не має правових пі дстав використовувати в свої й діяльності інші реєстратор и ніж Фіскал, який включений до Державного реєстру РРО.

Позивач, не погодивши сь з вищезазначеним податков им рішенням, використовуючи надані законом права, оскарж ив його у адміністративному порядку. За наслідками апеля ційного оскарження рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій залишено без змін.

В зв' язку з чим, предс тавник позивача просить визн ати нечинним рішення № 000327304 від 03.04.2009 року, прийняте ДПІ у Голос іївському районі м. Києва про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій на суму 19 040,00 гр н. до ТОВ “Порив” за порушення п. 1 ст. 3 Закону України “Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг”.

У письмовому запереч енні та у судовому засіданні представник Відповідача за перечує проти позову. В обґру нтування свого заперечення в казує, що внаслідок проведен ої перевірки було встановле но, що в приміщенні залу граль них автоматів знаходиться 115 гральних автоматів, з них 56 гр альних автоматів - на яких пр оводиться гра, які обладнанн і купюроприймачами, підключе ні до електромережі через як і здійснюються оплата за пос луги, але нефіскалізовані, не обладнанні запам'ятовуючими пристроями. Операції купівл і - продажу фішок, жетонів, к редитів, ставок на гру є розра хунковими і підлягають прове денню через РРО. Позивач до 31.12. 2006 року зобов' язаний був осн астити гральні автомати фіск альною пам' яттю, однак цьог о не зробив. Розрахункова опе рація повинна проводитись на повну суму покупки (наданні п ослуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіск альний режим роботи реєстрат ори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, щ о підтверджують виконання ро зрахункових операцій. Позива ч не виконав норму Закону, а то му було винесено оскаржуване рішення. Вважає, що Відповіда чем правомірно застосовано ш трафні санкції за виявлене п орушення, просив у задоволен ні позову відмовити.

За таких обставин, вислуха вши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази по справі, аналізуючи наведені міркування та запе речення, оцінюючи їх в сукупн ості, суд вважає що позовна за ява не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Встановив:

Товариство з обмеже ною відповідальністю “Порив ” зареєстроване у Голосіївсь кій районній у місті Києві Де ржавній адміністрації 27.05.1998 ро ку, ідентифікаційний код 21513028, щ о підтверджується Свідоцт вом Серія А00 № 050689 про державн у реєстрацію юридичної особи .

Державною податковою адміністрацією у Івано-Фран ківській області 06.03.2009 року бу ло проведено перевірку щодо контролю за здійсненням розр ахункових операцій у сфері г отівкового та безготівковог о обігу суб' єктами підприєм ницької діяльності. За резул ьтатами перевірки складено акт від 06.03.2009 р., в якому зафіксов ано порушення п.1 ст. 3 Закону Ук раїни “Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій в сфері торгівлі, громад ського харчування і послуг” від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР.

На підставі вказаног о вище акту ДПІ у Голосіївськ ому районі м. Києва було винес ено рішення про застосування передбачених п. 2 ст. 17 Закону У країни “Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг ” штрафних (фінансових) санкц ій від 03.04.2009 р. № 0003272304, згідно як ого до позивача застосовано суму штрафних санкцій у розм ірі 19040,00 грн.(340,00*56) за виявлене пор ушення.

Відповідно до ст. 2 Зак ону України “Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій в сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг ” реєстратор розрахунко вих операцій - пристрій або програмно-технічний комплек с, в якому реалізовані фіскал ьні функції і який призначен ий для реєстрації розрахунко вих операцій при продажу тов арів (наданні послуг), операці й з купівлі продажу іноземно ї валюти та/або реєстрації кі лькості проданих товарів (на даних послуг). До реєстраторі в розрахункових операцій від носяться: електронний контро льно-касовий апарат і електр онний контрольно-касовий реє стратор, комп' ютерно-касова система, електронний таксом етр, автомат з продажу товарі в (послуг) тощо.

Даною статтею також н адано визначення автомату з продажу товарів (послуг) - це реєстратор розрахункових оп ерацій, який в автоматичному режимі здійснює видачу (нада ння) за готівкові кошти або із застосуванням платіжних кар ток, жетонів тощо товарів (пос луг) і забезпечує відповідни й облік їх кількості та варто сті.

Згідно п. 1 Наказу Держ авного комітету з питань рег уляторної політики та підпри ємництва, Міністерства фінан сів України від 18.04.2006 № 40/374 “Про за твердження Ліцензійних умов провадження організації дія льності проведення азартних ігор і Порядку контролю за до держанням Ліцензійних умов п ровадження організації діял ьності з проведення азартних ігор”, визначено, що: - гральни й автомат - це механічне, еле ктричне, електронне обладнан ня або пристрій, що використо вується для проведення азарт них ігор, результат яких визн ачається без участі працівни ка ліцензіата програмою робо ти цього обладнання (пристро ю) з використанням генератор а випадкових чисел, який міст иться всередині корпусу тако го обладнання (пристрою), і су ма виграшу нараховується обл аднанням (пристроєм) автомат ично;

- зал гральних автоматів - н ежитлове приміщення, крім пе ресувної малої архітектурно ї форми, закрите від огляду зз овні, у якому для проведення а зартних ігор використовують ся тільки гральні автомати.

Відповідно до вищеви кладеного, можна зробити вис новок, що оскільки внесення с тавки обліковується автомат ом і ним же визначається розм ір виграшу, то дана послуга на дається саме гральним автома том, а не залом гральних автом атів, як нежитловим приміщен ням.

Відповідно до вимог п .1 та п.2 ст.3 Закону України “Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій в сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг”, суб' єкт и підприємницької діяльност і, які здійснюють розрахунко ві операції в готівковій фор мі при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг зобов' язані проводити р озрахункові операції на повн у суму покупки (надання послу ги) через зареєстровані, опло мбовані у встановленому поря дку та переведені у фіскальн ий режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роз друкуванням відповідних роз рахункових документів, що пі дтверджують виконання розра хункових операцій, або із зас тосуванням у встановленому п орядку розрахункових книжок ; видавати особі, яка отримує а бо повертає товар, отримує по слугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Постановою КМУ “Про т ерміни переведення суб' єкт ів підприємницької діяльнос ті на облік розрахункових оп ерацій у готівковій та безго тівковій формі із застосуван ням реєстраторів розрахунко вих операцій ” від 07.02.2001 р. № 121 ( із змінами, внесеними Постанов ами КМУ від 29.01.2003 р. № 151, від 10.12.2003 р. № 1905, від 28.10.2004 р. № 1447, від 07.06.2006 р. № 803) уст ановлено терміни переведенн я суб' єктів підприємницько ї діяльності на облік розрах ункових операцій у готівкові й та безготівковій формі із з астосуванням реєстраторів р озрахункових операцій з вико ристанням гральних автоматі в до 31.12.2006 р.

Виходячи із правовог о контексту вказаної вище По станови КМУ суб' єкти підпри ємницької діяльності, які зд ійснюють підприємницьку дія льність у сфері грального бі знесу шляхом надання послуг з використанням гральних авт оматів зобов' язані з 01 січня 2007 року використовувати у сво їй ліцензованій діяльності з надання послуг грального бі знесу гральні автомати з про дажу послуг, які оснащені зап ам' ятовуючими пристроями (ф іскальною пам' яттю), в т.ч. ти х, що вже задіяні у використан ні.

Державна комісія з питань впровадження електр онних систем і засобів контр олю та управління товарним і грошовим обігом протокольни м рішенням від 27 червня 2002 року № 13 встановила вимоги щодо ре алізації фіскальних функцій гральними автоматами.

За таких обставин, вих одячи з специфіки надання по слуг у сфері грального бізне су на гральних автоматах та в раховуючи викладене, гральни й автомат повинен бути оснащ ений належним реєстратором розрахункових операцій ( дал і- РРО).

Таким чином, враховую чи вищенаведене, Позивач зоб ов' язаний був надавати посл уги через зареєстровані, опл омбовані у встановленому пор ядку та переведені у фіскаль ний режим роботи реєстратор и розрахункових операцій з р оздрукуванням відповідних р озрахункових документів, що підтверджують виконання роз рахункових операцій на індив ідуальному гральному автома ті.

Відповідно до п.4.4. “Пор ядку реєстрації, опломбуванн я та застосування РРО за това ри (послуги) затвердженого На казом ДПА України від 01.12.2000 р. № 16 4, реєстрація продажу товару (о плати послуги) через РРО пров одиться одночасно з розрахун ковою операцією. Розрахунков ий документ повинен видавати ся покупцеві не пізніше заве ршення розрахункової операц ії. Розрахункова операція вв ажається проведеною через РР О, якщо дані про її обсяг уведе ні в режимі реєстрації.

Згідно абзацу третьо го статті 2 Закону України “Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг”, розрах ункова операція це приймання від покупця готівкових кошт ів, платіжних карток, платіжн их чеків, жетонів тощо за місц ем реалізації товарів (послу г), видача готівкових коштів з а повернутий покупцем товар (надану послугу), а у разі заст осування банківської платіж ної картки - оформлення відп овідного розрахункового док умента щодо оплати в безготі вковій формі товару (послуги ) банком покупця або, у разі по вернення товару (відмови від послуги), оформлення розраху нкових документів щодо перер ахування коштів у банк покуп ця.

Відповідно до ст. 3 вищ езазначеного Закону суб' єк ти підприємницької діяльнос ті, які здійснюють розрахунк ові операції в готівковій фо рмі при продажу товарів (нада нні послуг) у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг зобов' язані проводити розрахункові операції на по вну суму покупки через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій.

Визначений Законом п орядок проведення розрахунк ових операцій позивачем не д отримувався.

Як зазначає позивач, п орядок розрахунків здійснює ться на встановленому в залі касовому апараті Datecs MP 5000і, лише по факту закінчення гри, коли касир-оператор здійснює вил учення грошових із автомата у місці проведення розрахунк у та вносить їх в касу, а тому п орушення вимог Закону про РР О відсутнє.

Суд не погоджується з таким обґрунтуванням, оскіл ьки порядок реєстрації розра хункових операцій з використ анням РРО у залі гральних авт оматів передбачає такий алго ритм дій, за якого облік розра хункових операцій відокремл ений у часі від їх безпосеред нього здійснення.

Позивач, зазначаючи п ро те, що розрахунки здійснюю ться на одному касовому апар аті, що знаходиться відокрем лено від гральних автоматів, а самі гральні автомати не в несені до Державного реєстру і не проводять розрахункову операцію не спростовує вста новленого під час перевірки порушення, а навпаки наведен е прямо свідчить, що підприєм ством не забезпечується поря док проведення розрахункови х операцій передбачених зако ном, не забезпечується видач а особі відповідного розраху нкового документу встановле ної форми на повну суму прове деної операції при прийнятті готівкових коштів в купюроп риймач грального автомата.

Отже, гральний автомат з 31 г рудня 2006 року, відповідно до за значеної вище постанови, пов инен самостійно виконувати ф іскальні функції, які, зокрем а, полягають в обліку, накопич енні та відображенні даних щ одо прийнятих та виданих (виг раних) гравцями грошових зам інників - жетонів та кредиті в.

Щодо необхідної умови вик ористання гральних автоматі в із застосуванням РРО є перш за все обов' язкове включен ня їх (або окремих блоків авто матів, що входять до складу ко мп' ютерно-касових систем, я кі забезпечують переведення таких автоматів у фіскальни й режим роботи) до Державного реєстру реєстраторів розрах ункових операцій за процедур ою, встановленою Положенням про зазначений Державний реє стр, що затверджений постано вою КМУ від 29.08.2002 № 1315 то вказана п роцедура здійснюється за под анням заявника (наприклад ви робників або постачальників такої техніки, розробленої н а замовлення операторів сфер и грального бізнесу)

Взаємовідносини між підпр иємствами - виробниками реє страторів розрахункових опе рацій і підприємствами - спо живачами цієї продукції (в то му числі, з питань її придбанн я та комплектності поставки вказаної системи) регулюютьс я Господарським кодексом Укр аїни. Зокрема, відповідно до с татті 270 ГК України товари пов инні поставлятися комплексн о, відповідно до вимог станда ртів, технічних умов або прей скурантів. Договором може бу ти передбачено поставку з до датковими до комплекту вироб ами (частинами) або без окреми х, не потрібних покупцеві вир обів (частин), що входять до ко мплекту. Якщо комплектність не визначено стандартами, те хнічними умовами або прейску рантами, вона в необхідних ви падках може визначатися дого вором.

Таким чином, суб' єкти госп одарювання в сфері грального бізнесу, самостійно мали мож ливість з 01.07.02 по 31.12.06 звернутись до виробників та постачальн иків реєстраторів розрахунк ових операцій з метою вигото влення моделі реєстраторів р озрахункових операцій (граль них автоматів) у відповіднос ті до норм Закону і відповідн о до вимог Постанови КМУ № 1315 вн ести подання на внесення мод елі до Державного реєстру ре єстраторів розрахункових оп ерацій.

Фіскалізація грального об ладнання є основною передумо вою для легалізації ринку гр альних автоматів.

Обов' язок застосування г ральних автоматів, які перев едені у фіскальний режим роб оти, є нормою закону, якою мают ь керуватися суб' єкти госпо дарювання при здійсненні дія льності у сфері грального бі знесу.

Судом встановлено, що 04.06.2008 то вариством з обмеженою відпов ідальністю “Експотрейд” бул о розроблено комп`ютерно - кас ову систему “Фіскал”, яка нак азом Державної податкової ад міністрації України від 01.07.2008 № 430 включена до Державного реєс тру реєстраторів розрахунко вих операцій. Комп`ютерно - к асова система “Фіскал”призн ачена для фіскалізації граль них автоматів, автоматизації збору, обліку і контролю дани х про функціонування залів г ральних автоматів.

Отже, підсумовуючи викладе не, з липня 2008 року суб' єкти пі дприємницької діяльності, як і надають послуги в сфері гра льного бізнесу з використанн ям рулетки чи гральних автом атів не тільки зобов' язані були перейти на оснащення гр альних автоматів портативни ми електронними контрольно-к асовими апаратами при здійсн енні розрахункових операцій на окремо визначеному граль ному апараті, а і мали технічн у можливість це здійснити.

Суд звертає увагу та той фак т, що Київський апеляційний а дміністративний суд в ухвалі від 30.03.2010 року у справі за позов ом Приватного підприємства “ Солекс” до ДПІ у Святошинськ ому районі міста Києва про ви знання протиправним та скасу вання рішення про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій прийшов до висновку, що з м оменту включення до Державно го реєстру реєстраторів розр ахункових операцій комп' ют ерної касової системи “Фіска л” суб' єкти господарювання зобов' язані використовува ти зазначену систему.

Згідно з п.2 ст.17 Закону Украї ни “Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг” за порушення вимог цього Закон у до суб' єктів підприємниць кої діяльності, які здійснюю ть розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням в ідповідних органів державно ї податкової служби України застосовуються фінансові са нкції у вигляді штрафу.

Застосування відповідачем суми штрафу в розмірі 19040,00 грн. (340,00 грн.*32) відповідає чинному з аконодавству.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС Ук раїни суд при вирішенні спра ви керується принципом закон ності, відповідно до якого ор гани державної влади, органи місцевого самоврядування, ї хні посадові і службові особ и зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни. Аналогічна норма закріп лена і в ч.2 ст.19 Конституції Укр аїни.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених ст. 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст. 71 КАС Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.

Відповідач виконав поклад ений на нього обов' язок.

Відповідно до ч.2 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України якщо судове ріш ення ухвалене на користь сто рони - суб' єкта владних пов новажень, суд присуджує з інш ої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов' язані і з залученням свідків та пров еденням судових експертиз. О скільки, в судовому засіданн і свідки не залучались та екс пертизи не проводились, судо ві витрати, що підлягають стя гненню відсутні.

Керуючись ст. 124 Конституції України, ст.ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, Окружний адмі ністративний суд міста Києва

В С Т А Н О В И В:

Керуючись вимогами ст. ст. 6 9-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, Окружний адміністративний с уд міста Києва

ПОСТАНОВИВ:

1. В задоволенні адміні стративного позову товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Порив" відмовлено повні стю.

Постанова відповідно до вимог ч. 1 ст. 254 КАС України наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано .

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 КАС України, шля хом подання через суд першої інстанції заяви про апеляці йне оскарження з наступним п оданням протягом двадцяти дн ів апеляційної скарги. Апеля ційна скарга може бути подан а без попереднього подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.

Суддя Н.В. Клочкова

Повний текст постанов и складено : 02 серпня 2010 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.07.2010
Оприлюднено25.09.2010
Номер документу11298254
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2990/10/2670

Ухвала від 02.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кишинський М.І.

Ухвала від 17.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Постанова від 27.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні