ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
13 серпня 2010 року 13:27 № 2а-10063/10/2670
Окружний адміні стративний суд міста Києва у складі головуючого судді Кл очкової Н.В., при секретарі суд ового засідання Покотило М.С ., розглянувши у відкритому су довому засіданні адміністра тивну справу
за позовом Державної податкової інс пекції у Подільському районі м. Києва
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Фероліт"
третя особа:
про
Подільська районна у місті Києві державна адміністраці я
припинення юридичної особ и
за участю представників с торін:
від позивача - Нечепа О .В.,(довіреність № 8161/9/10-201 від 07.12. 09);
від відповідача - не з' явил ись;
третьої особи - не з' я вились;
На підставі частини 3 ста тті 160 Кодексу адміністративн ого судочинства України в су довому засіданні 13 серпня 2010 ро ку проголошено вступну та ре золютивну частини постанови .
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Державна податкова ін спекція у Подільському райо ні міста Києва (далі по тексту - позивач, ДПІ у Подільськом у районі м. Києва) звернулась д о Окружного адміністративно го суду міста Києва з адмініс тративним позовом до товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Фероліт" (далі по тексту - відповідач), за участю трет ьої особи, яка не заявляє само стійних вимог на предмет спо ру на стороні позивача - Под ільської районної у місті Ки єві державної адміністрації (далі по тексту - третя особа ), в якому просить припинити юр идичну особу - товариство з об меженою відповідальністю "Фе роліт" (ідентифікаційний ном ер 32960897).
В якості підстави для поста новлення судового рішення що до припинення юридичної особ и, позивач зазначив про непод ання органам державної пода ткової служби податкових дек ларацій та документів фінанс ової звітності відповідно до закону, а також відсутність з аборгованості у відповідача перед органами державної по даткової служби.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 08 липня 2010 року відкрито пр овадження в адміністративні й справі № 2а-10063/10/2670.
08 липня 2010 року ухвалою Окруж ного адміністративного суду міста Києва закінчено підго товче провадження та признач ено справу до судового розгл яду на 02 серпня 2010 року.
В судовому засіданні 02.08.10 су д оголосив про відкладення р озгляду справи на 13.08.10, у зв'язку з першою неявкою відповідач а і третьої особи.
13 серпня 2010 року відповідач в друге в судове засідання не п рибув. Судові виклики, направ лені на адресу відповідача п овернулися до суду з довідко ю відділення поштового зв' я зку про те, що за вказаною адре сою підприємство не знаходит ься.
Відповідно до інформації н аданої в судовому засіданні, щодо юридичних осіб, які вкл ючені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців, міс цезнаходження відповідача: 0 4080 м. Київ, вул. Фрунзе, 69. Зазначе на адреса співпадає з адресо ю відповідача, вказаною у поз овній заяві.
Інформацію щодо зміни місц езнаходження відповідача до державного реєстратора та Д ержавної податкової інспекц ії у Подільському районі м. К иєва не надавав.
Представник позивача позо в підтримував в повному обся зі.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, Ок ружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Фероліт" (і дентифікаційний номер 32960897 ) з ареєстрована Подільською р айонною у місті Києві держав ною адміністрацією 26 січня 2004 р оку. На податковому обліку у Д ержавній податковій інспекц ії Подільського району міста Києва перебуває з 29 січня 2004 року за № 7923.
Згідно відомостей отриман их на запит суду, щодо відсутн ості відповідача в Єдиному держаному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підпри ємців, місцезнаходженням від повідача є м. Київ, вул. Фрун зе, буд 69.
Згідно акту перевірки підп риємства на предмет місцезна ходження по зареєстрованій ю ридичній адресі № 522 від 18.05.10, то вариство обмеженою відповід альністю "Фероліт" не знаходи ться. Остання податкова звіт ність подана позивачем за I кв артал 2007 року. Заборгованість перед бюджетом відсутня.
Згідно зі статтею 9 Закону У країни “Про систему оподатку вання ” платники податків і з борів (обов' язкових платежі в) зобов' язані: 1) вести бухга лтерський облік, складати зв ітність про фінансово-господ арську діяльність і забезпеч увати її зберігання у термін и, встановлені законами; 2) под авати до державних податкови х органів та інших державних органів відповідно до закон ів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов' язані з обч исленням і сплатою податків і зборів (обов' язкових плат ежів); 3) сплачувати належні су ми податків і зборів (обов' я зкових платежів) у встановле ні законами терміни; 4) допуска ти посадових осіб державних податкових органів до обстеж ення приміщень, що використо вуються для одержання доході в чи пов' язані з утриманням об' єктів оподаткування, а т акож для перевірок з питань о бчислення і сплати податків і зборів (обов' язкових плат ежів).
Право на звернення суб' єк тів владних повноважень, і зо крема, органів державної под аткової служби України, із по зовами про припинення суб' є кта господарювання в зв' язк у з неподанням таким суб' єк том протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, доку ментів фінансової звітності згідно з законодавством, вип ливає із положень Закону Укр аїни “Про державну реєстраці ю юридичних і фізичних осіб-п ідприємців”, а також Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні”.
Згідно з пунктом 3 частини 1 с татті 10 Закону України “Про де ржавну податкову службу в Ук раїні” до функцій органів де ржавної податкової служби на лежить контроль за своєчасні стю подання платниками подат ків податкових звітів, декла рацій, розрахунків та інших д окументів, пов' язаних з обч исленням податків, інших пла тежів.
Згідно пункту 17 частини 1 ста тті 11 Закону України “Про держ авну податкову службу в Укра їні” органи державної податк ової служби мають право звер татися у передбачених законо м випадках до суду з заявою (по зовною заявою) про скасуванн я державної реєстрації юриди чної особи.
Відповідно до частини 1 стат ті 238 Господарського кодексу У країни за порушення встановл ених законодавчими актами пр авил здійснення господарськ ої діяльності до суб' єктів господарювання можуть бути з астосовані уповноваженими о рганами державної влади або органами місцевого самовряд ування адміністративно-госп одарські санкції, тобто захо ди організаційно-правового а бо майнового характеру, спря мовані на припинення правопо рушення суб' єкта господарю вання та ліквідацію його нас лідків.
Згідно зі статтею 247 Господа рського кодексу України у ра зі здійснення суб' єктом гос подарювання діяльності, що с уперечить закону чи установч им документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб' єкта та його ліквідації. Скасуван ня державної реєстрації суб' єкта господарювання провади ться за рішенням суду.
Вказані норми кореспондую ться із нормами Закону Украї ни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”, якими ви значені підстави для постано влення судового рішення про припинення юридичної особи а бо припинення підприємницьк ої діяльності фізичної особи -підприємця внаслідок непода ння податкової звітності.
Відповідно до частини 1 стат ті 46 Закону України “Про держа вну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців” д ержавна реєстрація припинен ня юридичної особи проводит ься у разі постановлення суд ового рішення про припинення юридичної особи.
У відповідності до вимог ча стини 2 статті 46 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних та фізичних осіб-пі дприємців” підставами для по становлення судового рішенн я щодо припинення юридичної особи, зокрема, є неподання пр оти року органам державної п одаткової служби податкових декларацій, документів фіна нсової звітності відповідно до закону тягне за собою прип инення юридичної особи.
Відповідно до частин першо ї та шостої статті 59 Господарс ького кодексу України припин ення діяльності суб' єкта го сподарювання здійснюється ш ляхом його ліквідації за ріш енням суду з підстав скасува ння державної реєстрації так ого суб' єкта господарюванн я.
Отже, як вбачається з наведе них положень законодавства, у Господарському кодексі Укр аїни вживаються терміни “ска сування державної реєстраці ї суб' єкта господарювання” та “припинення діяльності с уб' єкта господарювання”. Во дночас, у Законі України “Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців” вживається термі н “припинення юридичної особ и”.
Частина 2 статті 46 Закону Укр аїни “Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” та частин а 7 статті 59 Господарського ко дексу України пов' язують мо мент припинення суб' єкта го сподарювання з однією подією - внесенням до державного реє стру запису про припинення с уб' єкта господарювання.
Відповідно до пункту 4 части ни 1 статті 17 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни компетенція адміністрати вних судів поширюється на сп ори за зверненням суб' єкта владних повноважень у випадк ах, встановлених законом.
Відтак, вищевикладене дає п ідстави для висновку про те, щ о будь-які позовні вимоги орг ану державної податкової слу жби, в тому числі вимоги про п рипинення юридичної особи а бо вимоги про скасування дер жавної реєстрації юридичної особи, відповідають повнова женням органу державної пода ткової служби, а відповідно і компетенції адміністративн их судів.
Відповідно до частини 1 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.
Згідно із частиною 1 статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказа ми в адміністративному судо чинстві є будь-які фактичні д ані, на підставі яких суд вста новлює наявність або відсутн ість обставин, що обґрунтову ють вимоги і заперечення осі б, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають зн ачення для правильного виріш ення справи. Ці дані встановл юються судом на підставі поя снень сторін, третіх осіб та ї хніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експерті в.
Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Враховуючи відсутніст ь юридичної особи за вказани м її місцезнаходженням і не п одання звітності з I кварталу 2007 року, а також право органів державної податкової служби звертатись до суду з заявою (п озовною заявою) про припинен ня (скасування) державної реє страції юридичної особи, суд вважає позовні вимоги обґру нтованими та такими, що підля гають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб' єкта владних п овноважень, звільненого від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб'єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 136, 158 - 163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов Державної податков ої інспекції у Подільському районі міста Києва задоволь нити.
2.Припинити юридичну особу т овариство з обмеженою відпов ідальністю "Фероліт" (ідентиф ікаційний номер 32960897 ) та скасув ати її державну реєстрацію.
3. Зобов' язати державного р еєстратора Подільської райо нної у місті Києві державної адміністрації не пізніше на ступного робочого дня з дати надходження судового рішенн я щодо припинення юридичної особи товариство з обмежено ю відповідальністю "Фероліт" (ідентифікаційний номер 32960897) внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців запи с щодо цього судового рішенн я та здійснити заходи з припи нення підприємницької юриди чної особи у встановленому п орядку.
Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви п ро апеляційне оскарження з н аступним поданням протягом д вадцяти днів апеляційної ска рги. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Суддя Н.В. Клочкова
Постанову складено в по вному обсязі та підписано 19 се рпня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2010 |
Оприлюднено | 25.09.2010 |
Номер документу | 11298278 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Клочкова Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні