Справа № 947/26621/23
Провадження № 1-кс/947/10964/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23.08.2023 року м. Одеси
Слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 підозрюваного ОСОБА_4 захисника - адвоката ОСОБА_5 розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_6 погодженого з прокурором Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання до
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця смт. Новоекономічне Красноармійського р-ну Донецької обл., українця,громадянина України, з вищою освітою, який є фізичною особою-підприємцем, інженера технічного нагляду, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , одруженого, раніше не судимого
якій повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
До Київського районного суду м. Одеси надійшло клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_6 погодженого з прокурором Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання до ОСОБА_4 ..
Згідно вказаного клопотання вбачається, що слідчим управлінням ГУНП в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за 12022163470000043 від 17.01.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191, ч. 2 ст. 367 КК України та за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
Процесуальне керівництво у зазначеному кримінальному провадженні здійснюється Одеською обласною прокуратурою.
Досудовим розслідування встановлено, що рішенням Одеської міської ради утворено Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради код ЄДРПОУ - 24760454 (далі - Управління) до основних напрямків діяльності якого входить, зокрема: забезпечення розробки та реалізації оперативних заходів і довгострокових програм розвитку інженерної інфраструктури, насамперед об`єктів інженерного захисту, ефективного використання території міста і морського узбережжя, на які впливають небезпечні інженерно-геологічні процеси (зсуви, підтоплення ґрунтовими водами, провалля та просідання поверхні над підземними виробками), контроль у межах своїх повноважень діяльність підприємств та організацій усіх форм власності відносно забезпечення належного утримання, ефективної експлуатації території узбережжя та її інженерної інфраструктури, відповідно до вимог чинного законодавства та актів місцевого самоврядування, а також організація виконання робіт, пов`язаних з інженерними мережами, шляховими роботами, водовідведенням та водопостачанням, енергозабезпеченням, будівництвом чи реконструкцією споруд інженерного захисту на території узбережжя.
Відповідно до міської програми «Рівність» на 2020-2022 роки (далі - програма) затвердженої рішенням Одеської міської ради від 06.02.2020 за № 5639-VII передбачено забезпечення реалізації державної та місцевої політики з питань захисту прав та інтересів осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю і дітей, які мають ризик отримання інвалідності, та їх сімей.
Основними напрямами діяльності програми, окрім іншого передбачено зокрема пристосування житлової інфраструктури міста Одеси до потреб осіб з інвалідністю, пристосування соціальної інфраструктури міста Одеси до потреб осіб з інвалідністю, пристосування інженерної інфраструктури міста Одеси до потреб осіб з інвалідністю, розвиток транспортної доступності для осіб з інвалідністю І та ІІ груп і дітей з інвалідністю, тощо.
Виконавцем вказаної програми серед інших є Управління.
У подальшому, рішенням Одеської міської ради № 213-VIII від 28.04.2021 «Про внесення змін до міської програми «Рівність» на 2020-2022 роки, затвердженої рішенням Одеської міської ради від 06.02.2020 року № 5639-VII» Управлінню виділено бюджетне призначення для закупівлі за проектом: «Реконструкції об`єкту благоустрою - ділянки пляжу «Лузанівка», з дообладнанням засобами для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 172-А».
Управлінням 17.09.2021 оголошено публічну закупівлю робіт по об`єкту «Реконструкція об`єкту благоустрою - ділянки пляжу «Лузанівка», з дообладнанням засобами для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 172-А», з очікуваною вартістю предмета закупівлі 5 287 281,60 грн., джерело фінансування - місцевий бюджет, про що в електронній системі публічних закупівель «Prozorro» опубліковано відповідне оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-09-17-004998-b.
За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі Управління 06.10.2021 за результатами проведення відкритих торгів по оголошенню UA-2021-09-17-004998-b опубліковано повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем закупівлі - Товариством з обмеженою відповідальністю «ЮГМОНТАЖ-СК» код ЄДРПОУ 43627875(далі - ТОВ «ЮГМОНТАЖ-СК), яке створено з метою отримання прибутку, предметом діяльності якого є виконання будівельних, ремонтних та монтажних робіт, а також робіт з реконструкції і реставрації будівель та споруд.
На виконання протоколу № 205 щодо прийняття рішення уповноваженої особи Управління 19.10.2021 між Управлінням в особі виконувача обов`язків начальника управління ОСОБА_7 та ТОВ «ЮГМОНТАЖ-СК» в особі директора ОСОБА_8 укладено договір № 39ЛУ про закупівлю підрядних робіт за державні кошти, предметом якого є: «Реконструкція об`єкту благоустрою - ділянки пляжу «Лузанівка», з дообладнанням засобами для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 172-А». вартістю 5 208 569,00 грн. (далі - Договір № 39ЛУ).
Пунктом 4.2 Розділу 4 Договору № 39ЛУ передбачено, що Управління здійснює оплату за виконані роботи ТОВ «ЮГМОНТАЖ-СК» за договором № 39ЛУ від 19.10.2021 згідно актів приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) та довідок про вартість виконаних робіт (КБ-3), не пізніше 10 банківських днів після підписання кожних вищевказаних актів та довідок.
Пунктами 10.4.3, 10.4.4 Розділу 10 Договору № 39ЛУ передбачено, що ТОВ «ЮГМОНТАЖ-СК» виконує роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, будівельних норм, правил і графіка виконання підрядних робіт.
Управління здійснює контроль та залучає на договірній основі технічний нагляд для здійснення контролю за відповідністю якості об`ємів виконаних робіт проектно-кошторисній документації, будівельним нормам і правилам, а матеріалів, виробів і конструкцій, державним стандартам і технічним умовам.
В той же час, згідно запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 25430000000038697 від 22.06.2015 за адресою: АДРЕСА_2 здійснює свою діяльність фізична особа-підприємець ОСОБА_4 , основним видом економічної діяльності якого є діяльність у сфері архітектури (далі - ОСОБА_4 ).
Атестаційною архітектурно-будівельною комісією Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 05.06.2012 ОСОБА_4 видано кваліфікаційний сертифікат серії АТ №000752 відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг) пов`язаних зі створенням об`єктів архітектури - інженера технічного нагляду, зареєстрованого у реєстрі атестованих осіб 01.06.2012 за № 752.
На виконання вимог пункту 10.4.4 Розділу 10 Договору № 39ЛУщодо залучення технічного нагляду, 19.10.2021 між Управлінням в особі виконувача обов`язків начальника управління ОСОБА_7 та ОСОБА_4 укладено договір підряду № 40ЛУ, предметом якого є технічний нагляд по об`єкту «Реконструкція об`єкту благоустрою - ділянки пляжу «Лузанівка», з дообладнанням засобами для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 172-А ». Ціна договору становить 27 000 грн. (далі - Договір № 40ЛУ).
Наказом виконувача обов`язків начальника Управління ОСОБА_7 № 37 від 19.10.2021 ОСОБА_4 затверджено відповідальною особою за здійснення технічного нагляду по об`єкту будівництва: «Реконструкція об`єкту благоустрою - ділянки пляжу «Лузанівка», з дообладнанням засобами для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 172-А».
У відповідності до ст.ст. 19, 68 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Відповідно до ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» у разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта архітектури, та відмови підрядника щодо їх усунення особа, яка здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовника і орган державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.
Згідно з вимогами п. 2, 3 «Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури» (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 року № 903, технічний нагляд забезпечує замовник (забудовник) протягом усього періоду будівництва об`єкта з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва або зміни (зокрема шляхом знесення) такого об`єкта; технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат.
Крім того, згідно з п. 5 Порядку особи, що здійснюють технічний нагляд уповноважені: проводити перевірку наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об`єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо; відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів; відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації; виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду; вести облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками; оформляти акти робіт, виконаних з недоліками; виконувати інші функції, пов`язані з технічним наглядом на відповідному об`єкті.
Відповідно до п. 6 Порядку особи, що здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника: виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт; зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів; проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування; усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред`явлення робіт для здійснення технічного нагляду; зупинення виконання: робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт; будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об`єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії.
Згідно п. 7 Порядку у разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта, та відмови підрядника їх усунути особа, що здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовнику (забудовнику) і відповідній інспекції державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.
Пунктами 1.1, 1.3 Розділу 1 Договору № 40ЛУ передбачено, що Управління доручає ОСОБА_4 здійснювати технічний нагляд по об`єкту «Реконструкція об`єкту благоустрою - ділянки пляжу «Лузанівка», з дообладнанням засобами для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 172-А», а також здійснювати контроль за дотриманням проектно-кошторисної документації при реконструкції, проектних рішень та вимог державних стандартів, постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 року за № 903, будівельних норм і правил, вказівок (вимог) Замовника і державних органів та законодавства України під час будівництва об`єкту, прийняття окремих робіт та здачі (прийняття) закінченого будівництва об`єкту, в т.ч. у здійсненні контролю за відповідністю вказаному вище якості виконаних робіт (матеріалів), своєчасності виконання робіт, номенклатурі та кількості робіт (матеріалів) та їх вартості, відображених у проектно-кошторисній документації.
Положеннями пунктів 3.3.1, 3.3.4, 3.16 Розділу 3 Договору № 40ЛУ встановлено, що ОСОБА_4 зобов`язаний: здійснювати технічний нагляд відповідно до вимог затвердженої проектно-кошторисної документації, перевіряти відповідність обсягів і якості виконаних робіт з реконструкції на об`єкті проектно-кошторисній документації, повинен надати інформацію щодо аналізу стану виконання робіт, виявлення наявних проблем.
Таким чином, згідно Договору№ 40ЛУ ОСОБА_4 делеговано функції Управління в частині контролю за якістю та обсягом виконання робіт на об`єкті будівництва: «Реконструкція об`єкту благоустрою - ділянки пляжу «Лузанівка», з дообладнанням засобами для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 172-А» за Договором № 39ЛУ.
З огляду на викладене, ОСОБА_4 під час виконання умов Договору № 40ЛУ здійснював організаційно-розпорядчі та адміністративно- господарські функції за спеціальним повноваженням, наділеним Управлінням та відповідно до положень ч. 3 ст.18 КК України є службовою особою.
Однак, ОСОБА_4 , будучи службовою особою, на яку тимчасово покладено здійснення організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських обов`язків, при виконанні службових завдань за посадою вчинив службовий злочин, а саме неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом громадським інтересам, за наступних обставин.
У період з жовтня 2021 року по грудень 2021 року ОСОБА_4 перебуваючи на території Одеської області, більш точний час та місце в ході досудового слідства не встановлено, будучи службовою особою уповноваженою Управлінням на здійснення технічного нагляду під час виконання ТОВ «ЮГМОНТАЖ-СК» будівельно-монтажних робіт на об`єкті «Реконструкція об`єкту благоустрою - ділянки пляжу «Лузанівка», з дообладнанням засобами для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 172-А», в порушення вимог Договору № 40ЛУ на здійснення технічного нагляду, «Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903, Закону України «Про архітектурну діяльність» від 20.05.1999, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, передбачаючи в силу наявного досвіду та кваліфікаційного рівня можливість настання суспільно небезпечних наслідків свого діяння, але легковажно розраховуючи на їх відвернення, будучи достовірно обізнаним із порядком здійснення технічного нагляду, належним чином не здійснив технічний нагляд за веденням підрядних робіт на об`єкті реконструкції, що виразилось у невжитті усіх передбачених законодавством можливостей, повноважень та прав, наданих Порядком, Договором № 40ЛУ та не здійсненні ряду дій, а саме:
- в порушення п. 5 Порядку та п. 3.3.4 Договору № 40ЛУ не здійснив перевірку відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації;
- в порушення п. 3.3.16 Договору № 40ЛУ не надав інформацію Управлінню щодо аналізу стану виконаних робіт, виявлених наявних проблем;
- в порушення п. 6 Порядку не вжив заходів реагування щодо усунення ТОВ «ЮГМОНТАЖ-СК» відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред`явлення робіт для здійснення технічного нагляду.
Замість належного виконання зазначених вимог ОСОБА_4 , перебуваючи на території Одеської області у період з жовтня 2021 року по грудень 2021 року, більш точний час та місце в ході досудового слідства не встановлено, отримавши від невстановленої досудовим розслідуванням особи проекти підписаних від імені ТОВ «ЮГМОНТАЖ-СК» первинних облікових документів щодо будівництва із недостовірними відомостями, здійснив їх погодження шляхом здійснення запису «об`єми виконаних робіт перевірив» та засвідчення особистим підписом і печаткою «Інженер технічного нагляду ОСОБА_4 » актів № 39ЛУ/1 та №39ЛУ/4 приймання виконаних будівельних робіт за листопад-грудень 2021 року (примірна форма № КБ-2в) до яких було внесено недостовірні відомості про фактичні обсяги виконаних робіт та витрачених матеріалів на об`єкті будівництва, а також про види та вартість робіт, які фактично ТОВ «ЮГМОНТАЖ-СК» не виконувались та витрати на матеріали, які фактично підприємством не використовувались при проведенні підрядних робіт на об`єкті будівництва відповідно до договору № 39ЛУ.
Так, до акту примірної форми КБ-2в № 39ЛУ/1 за листопад 2021 року приймання виконаних будівельних робіт (Далі - Акт) ТОВ «ЮГМОНТАЖ-СК» внесено недостовірні відомості щодо обсягів і вартості виконаних будівельних робіт, а саме:
- нанесення вручну в один шар покриття з вогнезахисного матеріалу на горизонтальні і вертикальні поверхні дерев`яних конструкцій (одиниця виміру - 100 м2, кількість по Акту - 2,06, кількість по факту - 0, завищення - 2, 06);
- виготовлення гратчатих конструкцій (одиниця виміру - т, кількість по Акту - 0, 3208, кількість по факту - 0, завищення - 0,3208);
- облицювання каркасів стін неперфорованими плитами деревостружковими з декоративним оздобленням товщиною 19 мм (одиниця виміру - 100м2, кількість по Акту - 0, 896, кількість по факту - 0, завищення - 0,896);
- плити ОС вологостійкі, товщиною 10 мм (одиниця виміру - м2, кількість по Акту - 94, 08, кількість по факту - 0, завищення - 94, 08);
- нанесення вручну в один шар покриття з вогнезахисного матеріалу на горизонтальні і вертикальні поверхні дерев`яних конструкцій (одиниця виміру - 100м2, кількість по Акту - 1, 76, кількість по факту - 0, завищення - 1, 76);
- облицювання каркасів стельнеперфорированими плитами деревостружковими (одиниця виміру - 100м2, кількість по Акту - 0, 905, кількість по факту - 0, завищення - 0, 905);
- плити ОСБ вологостійкі, товщина 12 мм (одиниця виміру - м2, кількість по Акту - 96, 025, кількість по факту - 0, завищення - 96, 025);
- улаштування тепло- і звукоізоляції засипної керамзитової (одиниця виміру - м3, кількість по Акту - 2, 866, кількість по факту - 0, завищення - 2, 866);
- улаштування стяжок цементних товщиною 20 мм (одиниця виміру - 100 м2, кількість по Акту - 0, 2, кількість по факту - 0, завищення - 0, 2);
- додавання або виключання на кожні 5 мм. зміни товщини стяжок цементних до 40 мм. Н1=4 (одиниця виміру - 100 м2, кількість по Акту - 0, 2, кількість по факту - 0, завищення - 0, 2);
- армування стяжки дротяною сіткою (одиниця виміру - 100 м2, кількість по Акту - 0, 2, кількість по факту - 0, завищення - 0, 2);
- сітка армування 150х150 мм (одиниця виміру - м2, кількість по Акту - 19, 9909, кількість по факту - 0, завищення - 19, 9909).
Фактично перелічені будівельні роботи не виконувались, будівельні матеріали і вироби не використовувались і не встановлювались, що призвело до завищення обсягів і вартості виконаних ТОВ «ЮГМОНТАЖ-СК» робіт в Акті на суму 171 989 грн.
Також, до акту примірної форми КБ-2в № 39ЛУ/4 за грудень 2021 року приймання виконаних будівельних робіт (Далі - Акт) ТОВ «ЮГМОНТАЖ-СК» внесено наступні неправдиві відомості щодо обсягів і вартості виконаних будівельних робіт, а саме:
- улаштування основи зі щебеню, обробленого піщано-цементною сумішшю, за товщиною шару 18 см.(с-5) (одиниця виміру - 1000 м2, кількість по Акту - 0, 467, кількість по факту - 0, завищення - 0, 467);
- улаштування основи зі щебеню, обробленого піщано-цементною сумішшю, за зміни товщини на кожен 1 см. додавати або вилучати до/з норми 27-14-1 до 15 см. Н1=3 (одиниця виміру - 1000 м2, кількість по Акту - 0, 467, кількість по факту - 0, завищення - 0, 467);
- улаштування асфальтобетонного покриття доріжок і тротуарів двошарових, нижній шар із крупнозернистої асфальтобетонної суміші за товщини 3 см (одиниця виміру - 100 м2, кількість по Акту - 4, 67, кількість по факту - 0, завищення - 4, 67);
- улаштування асфальтобетонного покриття доріжок і тротуарів одношарових, на кожні 0, 5 см. зміни товщини шару додавати або вилучати до/з норм 27-22-3 - 27-22-4 до 5 см. Н1=4 (одиниця виміру - 100 м2, кількість по Акту - 4, 67, кількість по факту - 0, завищення - 4, 67);
- установлення бетонних бортових каменів на бетонну основу до 100 мм (одиниця виміру - 100 м, кількість по Акту - 1, 4, кількість по факту - 1, 083, завищення - 0, 317);
- суміші бетонні готові важкі, клас бетону В10 (М150), крупність заповнювача більше 10 до 20 мм (одиниця виміру - м3, кількість по Акту - 6, 72, кількість по факту - 5, 1984, завищення - 1, 5216);
- камені бортові, БР100.30.15 (одиниця виміру - шт, кількість по Акту - 140, кількість по факту - 108, 3, завищення - 31, 7);
Фактично перелічені будівельні роботи не виконувались, будівельні матеріали і вироби не використовувались і не встановлювались (в заявлених обсягах), що призвело до завищення обсягів і вартості виконаних ТОВ «ЮГМОНТАЖ-СК» робіт в Акті на суму 557 419 грн.
Отже, до актів примірної форми КБ-2в № 39ЛУ/1 за листопад 2021 року та № 39ЛУ/4 за грудень 2021 року приймання виконаних будівельних робіт ТОВ «ЮГМОНТАЖ-СК» внесено неправдиві відомості щодо обсягів і вартості виконаних будівельних робіт, що призвело до завищення обсягів і вартості виконаних робіт в актах на загальну суму 729 409, 00 грн.
У подальшому, 22.12.2022 на підставі вказаних первинних облікових документів з будівництва із недостовірними відомостями, які погоджені ОСОБА_4 , а також платіжних доручень №№ 17, 20 від 22.12.2021 з призначенням платежів: «Рек.о.б.д.пляжЛузані.Д39/19.10.21,а39ЛУ/1/22» та «Рек.о.б.д.пляжЛузані.Д39ЛУ/19.10.21, а39ЛУ/4/22» Управлінням з розрахункового рахунку № НОМЕР_1 , відкритого у ДКСУ на розрахунковий рахунок ТОВ «ЮГМОНТАЖ-СК» за № НОМЕР_2 відкритого у АТ «УКРСИББАНК» необґрунтовано перераховано грошові кошти у сумі 729 409, 00 грн. за фактично невиконані ТОВ «ЮГМОНТАЖ-СК» будівельно-монтажні роботи по об`єкту будівництва: «Реконструкція об`єкту благоустрою - ділянки пляжу «Лузанівка», з дообладнанням засобами для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 172-А».
Таким чином, внаслідок неналежного виконання ОСОБА_4 своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що виразилось у неналежному здійсненні технічного нагляду за виконанням робіт з реконструкції зазначеного об`єкту благоустрою, невжитті усіх передбачених законодавством можливостей, повноважень та прав, наданих Порядком та Договором № 40ЛУ, погодженні первинних облікових документів з будівництва без здійснення належної перевірки відповідності обсягів та якості фактично виконаних будівельно-монтажних робіт, територіальній громаді міста Одеси спричинено збитки на загальну суму 729 409 грн. (сімсот двадцять дев`ять тисяч чотириста дев`ять гривень), що більше, ніж у двісті п`ятдесят разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян та згідно з п. 4 Примітки до ст. 364 КК України є тяжкими наслідками.
17.08.2023 року ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчинені кримінального правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 367 КК України.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав в повному обсязі та просив його задовольнити.
Захисник та підозрюваний заперечували, проти задоволення клопотання, вказавши, що підозра не є обгрунтованою. Підозрюваний страждає на тяжкі хвороби.
Вислухавши доводи учасників процесу, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до наступного.
Згідно з визначеним Європейським судом прав людини поняття, обґрунтована підозра - це добровільне припущення про вчинення особою певного діяння, ґрунтується на об`єктивних відомостях, які можна перевірити у судовому розгляді та які спонукали б неупереджену та розумну людину вдатися до практичних дій, щоб з`ясувати, чи є така підозра обґрунтованою.
Підозра, виходячи з постанови Судової палати у кримінальних справах Верховного Суду України від 24.11.2016р. № 5 - 328 кс 16, є обґрунтованим припущенням про вчинення особою кримінального правопорушення.
У відповідності до норм КПК України, на даному етапі кримінального провадження не допускається вирішення тих питань, які повинен вирішувати суд під час розгляду провадження по суті, а саме питань пов`язаних з оцінкою доказів з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи не винною у вчиненні злочину.
Підозра ОСОБА_4 у вчиненні вказаного вище кримінального правопорушення є обґрунтованою, оскільки підтверджується наступними доказами, здобутими під час досудового розслідування, зокрема:протоколами допиту свідків, протоколом огляду об`єкту будівництва: «Реконструкція об`єкту благоустрою - ділянки пляжу «Лузанівка», з дообладнанням засобами для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 172-А », висновком судової будівельно-технічної експертизи, висновком судової економічної експертизи, висновком судової почеркознавчої експертизи.
Європейський суд з прав людини у своєму рішенні "Мюррей проти Об`єднаного Королівства" зазначив, що факти які викликають підозру не обов`язково мають бути встановлені до ступеня, необхідного для засудження або навіть для пред`явлення обвинувачення, що є завданням наступних етапів кримінального процесу.
За такого, слідчий суддя, приходить до висновку про обґрунтованість підозри по кримінальному провадженню № 12022163470000043 від 17.01.2022 року відносно ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
У своєму клопотанні слідчий зазначив як ризики за для запобігання яких необхідне застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання те, що ОСОБА_4
- переховуватися від органів розслідування та суду (п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України) - ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні злочину, за яке передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк до п`яти років, у зв`язку з чим з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності може переховуватись від органів досудового розслідування (у тому числі на тимчасово окупованих територіях), а з урахуванням того, що Одеська область межує з Республікою Молдова та не признаною республікою Придністров`я в разі не застосування до підозрюваного ОСОБА_4 запобіжного заходу останній може здійснювати спроби переховуватися від органу досудового розслідування та суду, у тому числі на території іншої держави;
- незаконно впливати на свідків у даному кримінальному проваджені, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином (п. 3 ч. 1 ст. 177 КПК України) - ОСОБА_4 може здійснити спроби незаконно впливати свідків кримінального правопорушення, у тому числі на осіб, які на даний час не допитані у кримінальному провадженні, покази яких мають істотне значення для проведення повного, всебічного та неупередженого досудового розслідування;
- вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується (п. 5 ч. 1 ст. 177 КПК України) - враховуючи, що підозрюваний ОСОБА_4 на даний час не відсторонений від посади, останній може продовжувати вчиняти службові злочини внаслідок яких державним та громадським інтересам може бути завдана шкода.
Разом з тим, ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні злочину з необережності, підозрюваний є особою похилого віку та має зареєстроване місце проживання на території Одеської області.
З урахуванням викладеного, вважаю доведеною наявність мінімальних ризиків незаконного впливу на свідків, інших учасників кримінального провадження. Між тим, вказані ризики є незначними, оскільки підозрювана має постійне місце мешкання, постійне місце роботи та міцні соціальні зв`язки. Доказів на підтвердження існування ризику переховування від органу досудового розслідування не надано.
Враховуючи викладене, слідчий суддя приходить до висновку, що запобігти встановленим ризикам та забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваної ОСОБА_4 зможе обрання запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання з покладенням певних обов`язків.
На підставі вище викладеного та керуючись ст .ст. 181, 199 КПК України, -
У Х В А Л И В :
Клопотання слідчого старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_6 погодженого з прокурором Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання до ОСОБА_4 - задовольнити.
Застосувати до підозрюваної ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання та покласти на строк до 20 жовтня 2023 року включно наступні обов`язки:
- не відлучатись за межі території Одеської області без дозволу слідчого, прокурора, суду;
- повідомляти слідчого, прокурора та суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;
- утримуватися від спілкування зі свідками у даному кримінальному провадженні та іншими особами з приводу обставин вчиненого кримінального правопорушення та обставин, які є предметом розслідування у кримінальному провадженні;
- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2023 |
Оприлюднено | 25.08.2023 |
Номер документу | 112988831 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів особисте зобов'язання |
Кримінальне
Київський районний суд м. Одеси
Тішко Д. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні