ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 серпня 2023 року Чернігів Справа № 620/8011/23
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючого суддіПоліщукЛ.О., розглянувши в спрощеному позовному провадженні без повідомлення сторінв приміщенні суду адміністративну справу за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Нива» до начальника Відділу Державного нагляду (контролю) у Чернігівській області Державної служби України з безпеки на транспорті Руслана Петренка, Державної служби України з безпеки на транспортіпро визнання протиправними та скасування постанов,
В С Т А Н О В И В:
Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Нива» (далі позивач, СТОВ «НИВА») звернулось до суду з адміністративним позовом до начальника Відділу Державного нагляду (контролю) у Чернігівській області Державної служби України з безпеки на транспорті Руслана Петренка, Державної служби України з безпеки на транспорті (далі Укртрансбезпека), в якому просить визнати протиправними та скасувати постанови Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області Державної служби України з безпеки на транспорті від 31.05.2023 №358860 та від 31.05.2023 №358861 про стягнення з позивача адміністративно-господарських штрафів у розмірі 17 000,00 грн за порушення статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Обґрунтовуючи протиправність оскаржуваних Постанов представник позивача посилається на те, що послуги з перевезення вантажу СТОВ «НИВА» не надавались, а здійснювалось перевезення карбаміду для власних потреб, що виключає СТОВ «НИВА» з числа «перевізників».
У відзиві представник відповідача проти заявлених позовних вимог заперечує та просить у їх задоволенні відмовити. Вказує, що обов`язковою умовою для того, щоб норми Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерство транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 № 340 не розповсюджувались на перевізника є випадок перевезення пасажирів чи/та вантажів фізичною особою для власних потреб, без використання праці найманих водіїв.
Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду від 21.06.2023 відкрито провадження в адміністративній справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою суду від 22.06.2023 в якості другого відповідача залучено Державну службу України з безпеки на транспорті та витребувано у неї належним чином засвідчені копії документів, які стали підставою для прийняття оскаржуваних Постанов.
Ухвалою суду від 21.08.2023 клопотання представника відповідача задоволено частково, продовжено строк для подання відзиву та долучено його до матеріалів справи №620/8011/23.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Відповідно до копії Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 09.03.2023 видами економічної діяльності СТОВ «НИВА», зокрема, є 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний), 49.41 Вантажний автомобільний транспорт (а.с. 24-33).
07.04.2023 між Приватним акціонерним товариством «УКРАГРО НПК» (Постачальник) та СТОВ «НИВА» (Покупець) укладено Договір поставки карбаміду №Ч76 (а.с. 44-45).
На підставі Графіку проведення рейдових перевірок у період з 24.04.2023 по 28.04.2023, затвердженого 21.04.2023 начальником Відділу державного нагляду (контролю) у Сумській області (а.с. 92), Направлення від 24.04.2023 № 008593 на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) у період з 24.04.2023 по 28.04.2023 (а.с. 93) уповноваженими особами Державної служби з безпеки на транспорті 25.04.2023 проведено рейдову перевірку, зокрема, транспортних засобів марки КАМАЗ з причіпом, номерний знак НОМЕР_1 / НОМЕР_2 та номерний знак НОМЕР_3 / НОМЕР_4 (далі Транспортні засоби), які належать на праві власності СТОВ «НИВА», що підтверджується копіями Свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу від 21.02.2018/02.05.2018 та 21.02.2018/21.02.2018 відповідно (а.с. 94-95, 104-105 ).
При проведенні перевірки водієм уповноваженій особі відповідача були надані, зокрема, Товарно-транспортні накладні від 25.04.2023 №РОР508 №РОР509 (а.с. 96-97, 106), в якій автомобільним перевізником зазначено СТОВ «НИВА».
Посадовими особами відповідача, які провели перевірку складено Акти проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 25.04.2023 № АР023058 та №355184 відповідно (далі Акти перевірки, а.с. 59, 60). У вказаному Акті зазначено, що виявлено порушення, передбачене статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме на момент проведення перевірки відсутня індивідуальна контрольна книжка водія, яка передбачена пунктом 6 наказу Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 № 340, чим порушено вимоги статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Про розгляд справи щодо порушення законодавства про автомобільний транспорт позивач був поінформований відповідачем, що підтверджується копіями Повідомлення від 11.05.2023 №33876/43/24-23, Рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.113, 114).
31.05.2023 уповноваженою особою відповідача були прийняті Постанови № 358860 та №358861 відповідно про застосування адміністративно-господарського штрафу до СТОВ «НИВА», оскільки ним допущено перевезення вантажу за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтею 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» (а.с. 39, 40).
Не погодившись із Постановами про застосування адміністративно-господарського штрафу, позивач звернувся до суду з позовом.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд застосовує джерела правового регулювання у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, та зважає на таке.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 № 2344-III (далі - Закон № 2344-III).
Державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України. Державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі) (частини дванадцята, чотирнадцята статті 6 Закону № 2344-ІІІ).
В статті 1 Закону № 2344-ІІІ визначено, що рейдова перевірка (перевірка на дорозі) - перевірка транспортних засобів автомобільних перевізників на всіх видах автомобільних доріг на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, зони габаритно-вагового контролю, інші об`єкти, що використовуються автомобільними перевізниками для забезпечення діяльності автомобільного транспорту) щодо дотримання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт.
Відповідно до частин сімнадцятої, двадцять першої статті 6 Закону № 2344-ІІІ рейдові перевірки (перевірки на дорозі) дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюються шляхом зупинки транспортного засобу або без такої зупинки посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та його територіальних органів, які мають право зупиняти транспортний засіб у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Порядок проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) та порядок здійснення габаритно-вагового контролю визначаються Кабінетом Міністрів України.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567 затверджено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (далі - Порядок № 1567).
Рейдові перевірки (перевірки на дорозі) на автомобільному транспорті проводяться посадовими особами Укртрансбезпеки та її територіальних органів (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) згідно з додатком 1-1, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку. (пункт 4 Порядку № 1567).
Рейдова перевірка (перевірка на дорозі) здійснюється на підставі щотижневого графіка. Графік проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) складається та затверджується керівником або заступником керівника Укртрансбезпеки або її територіального органу з урахуванням стану аварійності, періоду, що пройшов від попередньої перевірки, забезпечення належного рівня транспортного обслуговування в окремих регіонах, інформації про діяльність осіб, що незаконно надають послуги з перевезень, перевірки дотримання умов перевезень, визначених дозволом (договором) на перевезення, та інших обставин (пункти 12, 13 Порядку №1567).
Рейдова перевірка (перевірка на дорозі) проводиться у строк, зазначений у направленні на перевірку (пункт 19 Порядку № 1567).
Згідно з пунктом 15 Порядку № 1567 під час проведення рейдової перевірки (перевірки на дорозі) перевіряється, зокрема, наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.
Таким чином, одними із складових правомірності проведення рейдової перевірки територіальним органом Укртрансбезпеки є щотижневий графік та направлення на рейдову перевірку, в якому зазначається строк її проведення.
Суд зауважує, що матеріали справи містять належним чином засвідчені Графік проведення рейдових перевірок у період з 24.04.2023 по 28.04.2023, затверджений 21.04.2023 начальником Відділу державного нагляду (контролю) у Сумській області, на підставі якого 24.04.2023 видано Направлення №008593 на рейдову перевірку в означений період (а.с. 92, 93).
Частинами першою, другоюстатті 48 Закону № 2344-ІІІпередбачено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:
для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;
для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України затверджено Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів від 07.06.2010 № 340 (далі Положення № 340), відповідно до пункту 1.5 Положення № 340 тахограф - обладнання, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їх водіїв.
Пунктами 6.1-6.3 Положення №340 визначено, що автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.
Водії зберігають записи щодо режиму праці та відпочинку протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення.
Облік робочого часу водіїв здійснюється на основі табеля обліку використання робочого часу. Перевізник, який використовує водіїв за наймом, щомісяця складає графік змінності водіїв, веде відомість обліку робочого часу та відпочинку водія (додаток 2), у якій щодо кожної робочої зміни зазначаються планові та фактичні дані щодо маршруту, початок та кінець робочої зміни.
Водій, що керує ТЗ, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія (додаток 3) або повинен мати копію графіка змінності водіїв.
Пунктом 7.1 Положення № 340 передбачено, що органи, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху проводять перевірку встановленого режиму праці та відпочинку водіїв відповідно до законодавства України.
Частиною першою статті 34 Закону № 2344-ІІІ визначено, що автомобільний перевізник повинен, зокрема: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати безпеку дорожнього руху; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.
З матеріалів справи вбачається, що 25.04.2023 посадовими особами Відділу державного нагляду (контролю) у Сумській області за результатом проведення рейдової перевірки Транспортних засобів, що належать позивачу, було складено Акти перевірки, в яких зазначено про виявлення порушення, передбаченого статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме на момент проведення перевірки відсутня індивідуальна контрольна книжка водія, яка передбачена пунктом 6 наказу Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 № 340, чим порушено вимоги статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» (а.с. 59-60).
З огляду на положення статті 60 Закону 2344-ІІІ до відповідальності за порушення законодавства про автомобільний транспорт притягується саме автомобільний перевізник.
Суд зауважує, що при розгляді справи спірне питання полягає у тому чи є СТОВ «НИВА» в даному випадку «автомобільним перевізником» у розумінні Закону № 2344-ІІІ.
Відповідно до положень статті 1 вказаного Закону автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Згідно з частиною першою статті 50 Закону № 2344-ІІІ договір про перевезення вантажу автомобільним транспортом укладається відповідно до цивільного законодавства між замовником та виконавцем у письмовій формі (договір, накладна, квитанція тощо).
Частиною першою статті 626 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ) встановлено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Відповідно до частин першої та другої статті 908 ЦКУ перевезення вантажу, пасажирів, багажу, пошти здійснюється за договором перевезення.
Загальні умови перевезення визначаються цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.
Згідно із положеннями частин першої та третьої статті 909 ЦКУ за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням транспортної накладної (коносамента або іншого документа, встановленого транспортними кодексами (статутами)).
В абзаці двадцять сьомому глави 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363 (далі Правила № 363), надано визначення товарно-транспортній накладній - єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов`язкові реквізити, передбачені цими Правилами.
В пункті 11.1 глави 11 Правил № 363 закріплено, що товарно-транспортна накладна є основним документом на перевезення вантажів.
Відповідно до частини третьої статті 48 Закону № 2344-ІІІ при оформленні товарно-транспортної накладної вантажовідправник зазначає такі обов`язкові реквізити:
дата і місце складання;
вантажовідправник (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);
автомобільний перевізник (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), прізвище, ім`я, по батькові водія та номер його посвідчення;
вантажоодержувач (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);
транспортний засіб (марка, модель, тип, реєстраційний номер автомобіля, причепа/напівпричепа), його параметри із зазначенням довжини, ширини, висоти, загальної ваги, у тому числі з вантажем, та маси брутто;
пункти завантаження і розвантаження.
Судом встановлено, що відповідно до умов Договору поставки від 07.04.2023 №Ч76, укладеного між ПрАТ «УКРАГРО НПК» (Постачальник) та СТОВ «НИВА» (Покупець): 1.1.Постачальник зобов`язується поставити в обумовлені Договором строки Покупцеві (одержувачу) товар, а Покупець зобов`язується оплатити та прийняти його; 3.1. Поставка товару за цим Договором здійснюється на умовах EXW (Франко завод): Сумська обл., Роменський район, с. Біловоди, вул. Марківська, 1, Інкотермс 2010; 3.5. Обов`язок Продавця передати товар вважається виконаним з моменту надання товару у розпорядження Покупця (одержувача) в місці поставки.
Із змісту Товарно-транспортних накладних, на підставі яких в даному випадку здійснювалось перевезення вантажу, вбачається, що:
від 25.04.2023 № РОР508 - автомобільним перевізником зазначено СТОВ «НИВА», вантажовідправником ПрАТ «УКРАГРО НПК», вантажоодержувачем СТОВ «НИВА». Перевезення вказаного вантажу здійснювалось на Транспортному засобі КАМАЗ номерний знак НОМЕР_1 , який належить на праві власності позивачу. Загальна вага з вантажем 39,7 т (а.с. 61-62);
від 25.04.2023 № РОР509 автомобільним перевізником зазначено СТОВ «НИВА» автомобільним перевізником зазначено СТОВ «НИВА», вантажовідправником ПрАТ «УКРАГРО НПК», вантажоодержувачем СТОВ «НИВА». Перевезення вказаного вантажу здійснювалось на Транспортному засобі КАМАЗ номерний знак НОМЕР_3 , який належить на праві власності позивачу. Загальна вага з вантажем 39,7 т (а.с.63-64).
Як зазначено вище, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами, а у випадку його відсутності водій веде індивідуальну контрольну книжку водія або повинен мати копію графіка змінності водіїв (пункти 6.1, 6.3 Положення №340).
Згідно з пунктом 1.4 Положення №340 його вимоги не поширюється на перевезення пасажирів чи/та вантажів, які здійснюються:
фізичними особами за власний рахунок для власних потреб без використання праці найманих водіїв;
під час стихійного лиха, аварій та інших надзвичайних ситуацій;
транспортними засобами Міністерства внутрішніх справ України (у тому числі Національної гвардії України), Міністерства оборони України, Офісу Генерального прокурора, Служби безпеки України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Національної поліції України та Державної прикордонної служби України або транспортними засобами, орендованими ними без водія, коли такі перевезення здійснюються з метою виконання завдань, покладених на ці державні органи, та під їх контролем;
сільськогосподарськими підприємствами або підприємствами лісового господарства, якщо ці перевезення виконуються тракторами або іншою технікою, призначеною для місцевих сільськогосподарських робіт чи робіт у галузі лісового господарства, та слугують виключно для цілей експлуатації цих підприємств;
закладами охорони здоров`я незалежно від форми власності;
транспортними засобами спеціального та спеціалізованого призначення суб`єктів господарювання незалежно від форм власності, що здійснюють експлуатаційне утримання, будівництво та поточний ремонт автомобільних доріг загального користування, вулиць у населених пунктах, а також інших об`єктів транспортної інфраструктури в радіусі не більше 150 км від об`єкта будівництва (ремонту), які обладнані спеціальними світловими сигнальними пристроями відповідно до пункту 3.6 розділу 3 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306, за умови наявності у водія відповідного транспортного засобу первинного документа, що фіксує маршрут руху такого транспортного засобу, а також у разі забезпечення експлуатації дорожніх об`єктів у надзвичайних ситуаціях, за несприятливих погодно-кліматичних умов, у разі деформації та пошкодження елементів дорожніх об`єктів і виникнення інших перешкод у дорожньому русі;
Суд акцентує увагу, що зазначений перелік є вичерпним та зазначає про відсутність підстав для віднесення до однієї із груп СТОВ «НИВА» у даному випадку. Разом з тим, згідно з пунктом 1.3 вимоги Положення №340 поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами (далі - ТЗ).
Наведені вище документи - Договір поставки від 07.04.2023 №Ч76 та Товарно-транспортні накладні, підтверджують договірні відносини щодо поставки товару між ПрАТ «УКРАГРО НПК» та СТОВ «НИВА» та те, що в даному випадку СТОВ «НИВА» виступає перевізником товару за власний кошт.
Відтак, суд дійшов висновку, що позивач є перевізником в розумінні Закону №2344-ІІІ, і, відповідно, визначені законодавством до автомобільних перевізників, правила та відповідальність, поширюються в цьому випадку і на нього.
Пунктами 25-27 Порядку №1567 визначено, що справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення. Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням. У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.
Згідно з абз. 3 частини першої статті 60 Закону № 2344-ІІІ за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
З огляду на зазначені вище правові норми та встановлені судом обставини, суд дійшов висновку, що оскаржувані Постанови начальника Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області Державної служби України з безпеки на транспорті від 31.05.2023 №358860, №358861 про застосування до СТОВ «НИВА» адміністративно-господарського штрафу у сумі 17000,00 грн кожна, прийнято обґрунтовано, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений законом, а тому є правомірними та скасуванню не підлягають.
Згідно із частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, дійшов висновку, що у задоволенні позову слід відмовити повністю.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 241-243, 246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позовних вимог Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Нива» до начальника Відділу Державного нагляду (контролю) у Чернігівській області Державної служби України з безпеки на транспорті Руслана Петренка, Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправними та скасування постанов відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Нива», вул.Центральна, буд.29-А, с.Митченки, Бахмацький район, Чернігівська область, 16530, ЄДРПОУ: 03794839.
Відповідач 1: Начальник Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області Державної служби України з безпеки на транспорті Петренко Руслан Миколайович, вул.П`ятницька, 39, м.Чернігів, 14000.
Відповідач 2: Державна служба України з безпеки на транспорті, вул. Антоновича, 51, м. Київ, 03150, ЄДРПОУ: 39816845.
Повний текст судового рішення складено 21 серпня 2023 року.
Суддя Л.О. Поліщук
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2023 |
Оприлюднено | 25.08.2023 |
Номер документу | 112996941 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Поліщук Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні