Постанова
від 22.08.2023 по справі 308/3529/23
УЖГОРОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

308/3529/23

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.08.2023 м. Ужгород

Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Іванов А.П., за участі представника Закарпатської митниці Зубенка І.І., розглянувши матеріали, що надійшли з Закарпатської митниці Держмитслужби щодо громадянина Угорщини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце народження: Україна м. Мукачево, директора KUM-KUM Kft., місце проживання: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина Угорщини для виїзду за кордон НОМЕР_1 від 13.12.2018 р., виданий органом BELUGYMINISZTERIUM, керівник ТОВ "АУРЕЛІА", код ЄДРПОУ 37958026,адреса м.Мукачево,вул.Чернишевського,38/8, про порушення митних правил, передбачених ч. 6 ст. 481 МК України,

встановив:

З протоколу про порушення митних правил №0142/30500/23 від 19.02.2023 з`ясовано, що 19.02.2023 о 16 год. 30 хв. у зону митного контролю ділянки «виїзд з України» митного поста «Ужгород-автомобільний» Закарпатської митниці, заїхав легковий автомобіль з реєстраційним номерним знаком Словаччини НОМЕР_2 , під керуванням громадянина Угорщини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ), який прямував у приватних справах із України до Словацької республіки. Формою проходження митного контролю гр. Угорщини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) обрав порядок проходження митного контролю по каналу зелений коридор. До митного контролю гр. Угорщини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) подав паспорт гр. Угорщини для виїзду за кордон НОМЕР_1 від 13.12.2018 р. Під час здійснення митних формальностей було проведено аналітично-перевірочні заходи з використанням баз даних, а саме: АСМО «Інспектор» та ЄАІС ДМСУ України, внаслідок чого встановлено, що 25.08.2021 через митний пост «Ужгород-автомобільний» Закарпатської митниці гр. Угорщини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ), в режимі «тимчасове ввезення до 1 року» на митну територію України ввезено вантажний автомобіль марки «MERCEDES-BENZ», модель «SPRINTER», реєстраційний номерний знак Словаччини НОМЕР_3 , VIN: НОМЕР_4 . Станом на 19.02.2023 року строк тимчасового ввезення вантажного автомобіля марки «MERCEDES-BENZ», модель «SPRINTER», реєстраційний номерний знак Словаччини НОМЕР_3 , VIN: НОМЕР_4 в режимі «тимчасове ввезення до 1 року» перевищено більше ніж на тридцять діб. У письмовому поясненні гр.Угорщини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) вказав, що де знаходиться ввезений ним на МТУ транспортний засіб він не знає, бо він йому не належить. Також вказав, що власник авто передав транспортний засіб на фронт. Документів, які підтверджують передачу транспортного засобу на фронт не надав. Згідно з мережі Інтернет (сайт «Auto Scout 24») вартість аналогічного/ подібного автомобіля складає 6100 євро, що згідно з курсом НБУ становить 238538 грн. 06 коп. (двісті тридцять вісім тисяч п`ятсот тридцять вісім грн. 06 коп).

В протоколі вказано, що таким чином громадянин Угорщини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) перевищив встановлений строк тимчасового ввезення на митну територію України вантажного автомобіля марки «MERCEDES-BENZ», модель «SPRINTER», реєстраційний номерний знак Словаччини НОМЕР_3 , VIN: НОМЕР_4 більше ніж на тридцять діб, чим вчинив правопорушення, передбачене ч. 6 ст. 481 МК України.

Особа, яка притягується до відповідальності громадянин Угорщини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) в судове засідання не з`явився повідомлявся про розгляд справи повідомлявся належним чином, зокрема шляхом розміщення повідомлення про виклик до суду на вебпорталі Судова влада України.

Відповідно до положень ст. 526 МК України суд вважає за можливе провести розгляд даної справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та не з`явилася в судове засідання.

Представник Закарпатської митниці Зубенко І.І. в судовому засіданні обставини викладені в протоколі підтримав в повному обсязі. Просив притягнути громадянина Угорщини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) до відповідальності, передбаченої санкцією ч. 6 ст. 481 МК України.

Заслухавши пояснення представника Закарпатської митниці, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

У відповідності до ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до ч. 1 ст. 380 Закону України від 13.03.2012 №4495-VI: Тимчасове ввезення громадянами-нерезидентами на митну територію України транспортних засобів особистого користування дозволяється на строк до одного року. Цей строк може бути продовжено органами доходів і зборів з урахуванням дії обставин непереборної сили та особистих обставин громадян, які ввезли такі транспортні засоби, за умови документального підтвердження цих обставин, але не більш як на 60 днів. Обов`язковою умовою допуску зазначених транспортних засобів до тимчасового ввезення на митну територію України є реєстрація цих транспортних засобів в уповноважених органах іноземних держав, що підтверджується відповідним документом.

Відповідно до ч. 2 ст. 380 Закону України від 13.03.2012 № 4495-VI: Транспортні засоби особистого користування, що тимчасово ввозяться на митну територію України громадянами-нерезидентами, не підлягають письмовому декларуванню та звільняються від подання документів, що видаються державними органами, уповноваженими здійснювати види контролю, зазначені у статті 319 цього Кодексу. Пропуск таких транспортних засобів через митний кордон України здійснюється без застосування до них заходів гарантування, передбаченихрозділом X цього Кодексу.

Тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування можуть використовуватися на митній території України виключно громадянами, які ввезли зазначені транспортні засоби в Україну, для їхніх особистих потреб. Транспортні засоби особистого користування, що класифікуються за товарною позицією 8903 згідно з УКТ ЗЕД, можуть використовуватися громадянами, які ввезли їх в Україну, а також громадянами-резидентами та громадянами-нерезидентами, які мають належний дозвіл користувача права на тимчасове ввезення, за умови використання транспортного засобу від імені і згідно з інструкціями користувача права на тимчасове ввезення (ч. 5 ст. 380 МК України).

Частиною 3 статті 380 МК України зазначено, що тимчасове ввезення громадянами-нерезидентами транспортних засобів особистого користування, що класифікуються за товарними позиціями 8702, 8703, 8704 (загальною масою до 3,5 тонни), 8711 згідно зУКТ ЗЕД, та причепів до них, що класифікуються за товарною позицією 8716 згідно з УКТ ЗЕД, у кількості більше однієї одиниці на кожну товарну позицію дозволяється за умови письмового декларування в порядку, передбаченому законодавством України для громадян, та із застосуванням до них заходів гарантування, передбаченихрозділом Xцього Кодексу.

Згідно ч. 5 ст. 380 МК України тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування можуть використовуватися на митній території України виключно громадянами, які ввезли зазначені транспортні засоби в Україну, для їхніх особистих потреб. Транспортні засоби особистого користування, що класифікуються за товарною позицією 8903 згідно з УКТ ЗЕД, можуть використовуватися громадянами, які ввезли їх в Україну, а також громадянами-резидентами та громадянами-нерезидентами, які мають належний дозвіл користувача права на тимчасове ввезення, за умови використання транспортного засобу від імені і згідно з інструкціями користувача права на тимчасове ввезення. Такі транспортні засоби не можуть використовуватися для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, бути розкомплектовані чи передані у володіння, користування або розпорядження іншим особам.

Відповідно до ч. 6 ст. 380 МК України тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування повинні бути вивезені за межі митної території України з дотриманням строків, установлених відповідно до вимог цього Кодексу, або поміщені у митні режими відмови на користь держави, знищення або руйнування чи можуть бути оформлені для вільного обігу на митній території України за умови сплати митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів.

Відповідно до запису в базі даних АСМО «Інспектор» та ЄАІС України 25.08.2021 через митний пост «Ужгород-автомобільний» Закарпатської митниці гр. Угорщини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ), в режимі «тимчасове ввезення до 1 року» на митну територію України ввезено вантажний автомобіль марки «MERCEDES-BENZ», модель «SPRINTER», реєстраційний номерний знак Словаччини НОМЕР_3 , VIN: НОМЕР_4 . Станом на 19.02.2023 строк тимчасового ввезення вантажного автомобіля марки «MERCEDES-BENZ», модель «SPRINTER», реєстраційний номерний знак Словаччини НОМЕР_3 , VIN: НОМЕР_4 в режимі «тимчасове ввезення до 1 року» перевищено більше ніж на тридцять діб.

В своєму поясненні від 19.02.2023, доданому до протоколу, громадянин Угорщини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) підтвердив факт ввезення означеного транспортного засобу на митну територію України, на якому перевозив товар. Стверджує, що т/з йому не належить, де такий він не знає, власник автівки подарував її на фронт.

В судовому засіданні від 20.07.2023 надав до суду лист, адресований ФОП ОСОБА_3 , згідно з яким останній зазначив, що є власником автотранспорту «MERCEDES-BENZ», модель «SPRINTER», реєстраційний номерний знак Словаччини НОМЕР_3 , такий знаходиться на території гаражного кооперативу «Мотор» в м. Нова Каховка, однак вивезти автомобіль звідти не має можливості, внаслідок повномасштабного вторгнення росії.

Суд критично відноситься до вказаного листа, оскільки останній не є належним підтвердженням того, що автівка належиться ФОП ОСОБА_3 .

Відтак вина громадянина Угорщини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) підтверджується окрім вищевказаного (прим. даними АСМО «Інспектор» та ЄАІС Держмитслужби), зізнавальними поясненнями особи, яка притягається до відповідальності в частині ввезення т/з на митну територію України, розглядуваним протоколом про порушення митних правил, доповідною запискою інспектора митниці.

Окрім цього до розглядуваного протоколу додано копію паспортних документів особи, яка притягається до відповідальності тощо.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до переконання, що громадянин Угорщини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) вчинив порушення митних правил, передбачене ч. 6 ст. 481 МК України, а саме перевищив встановлений строк тимчасового ввезення на митну територію України вантажного автомобіля марки «MERCEDES-BENZ», модель «SPRINTER», реєстраційний номерний знак Словаччини НОМЕР_3 , VIN: НОМЕР_4 більше ніж на тридцять діб.

Санкцією ч. 6 ст. 481 МК України передбачено накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу врозмірі десятитисяч неоподатковуванихмінімумів доходівгромадян абоконфіскацію такихтранспортних засобів.

Враховуючи вищевикладене, характер вчиненого порушення, приймаючи до уваги особу правопорушника, який раніше до відповідальності за порушення митних правил не притягався, а також альтернативну санкцію, суд вважає за необхідне застосувати до громадянина Угорщини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У відповідності до ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Керуючись ст.ст. 481 ч .6, 380, 527 ч. 2, 519, 520 МК України, суд

постановив:

громадянина Угорщини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 визнати винним в порушенні митних правил, передбаченого ч. 6 ст. 481 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить суму у 170000 (сто сімдесят тисяч) гривень.

Стягнути з громадянина Угорщини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 на користь держави судовий збір в сумі 536 (п`ятсот тридцять шість) гривень 80 копійок.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Закарпатського апеляційного суду. Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Строк звернення постанови до виконання три місяці з дня набрання постановою законної сили.

Суддя Ужгородського

міськрайонного суду А.П. Іванов

СудУжгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення22.08.2023
Оприлюднено28.08.2023
Номер документу113024664
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Перевищення строку тимчасового ввезення або тимчасового вивезення товарів

Судовий реєстр по справі —308/3529/23

Постанова від 22.08.2023

Адмінправопорушення

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Іванов А. П.

Ухвала від 13.03.2023

Адмінправопорушення

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Іванов А. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні