Постанова
від 21.08.2023 по справі 760/23267/21
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 760/23267/21 Головуючий в суді І інстанції Усатова І.А.

Провадження № 33/824/3119/2023 Головуючий в суді ІІ інстанції Сушко Л.П.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 серпня 2023 року м. Київ

Київський апеляційний суд у складі судді Сушко Л.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Київського апеляційного суду справу про адміністративне правопорушення за апеляційною скаргою Київської митниці Державної митної служби України на постанову Солом`янського районного суду м. Києва від 09 грудня 2022 року, у справі про притягнення громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ «ФЕЛТОНС» (код ЄДРПОУ 43488866, адреса: 07400, Київська обл., м. Бровари, б-р Незалежності, буд. 30), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України,

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до протоколу про порушення митних правил № 1739/10000/21 від 28.07.2021 року вбачається, що 10.08.2020 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску «Краківець-Корчова» Галицької митниці Держмитслужби, у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , з Литви на митну територію України ввезено товари «брухт алюмінію», вагою брутто 16 390 кг, нетто - 16 110 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 08.08.2020 № UA100000/2020/888710 на підставі CMR від 07.08.2020 № 202000807UA та інвойсу від 07.08.2020 № F.1-13.

Відповідно до CMR № 202000807UA, складеної у м. Вільнюс/Литва 07.08.2020, відправником товарів виступала компанія UAB «VC Baltic» (Vilnius, LT-01105, Lithuania, A. Jaksto str. 16-7) від імені «SIA IBS Solutions», одержувачем - ТОВ «ФЕЛТОНС» (07400, Київська обл., м. Бровари, б-р Незалежності, буд. 30).

11.08.2020, після прибуття у зону діяльності Київської митниці Держмитслужби, з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг вказаних товарів декларантом «ІМПЕКС ЛОГІСТИК.» (ЄДРПОУ 37882298) - ОСОБА_2 , на підставі договору доручення на надання брокерських послуг та декларування товарів від 28.05.2020 № 2805/2020, укладеного з ТОВ «ФЕЛТОНС», до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Київ - південно-західний» подано електронну митну декларацію типу «ІМ40ДЕ» № UA100300/2020/415811, в якій товар № 1 заявлений як: «Брухт алюмінію: Брухт алюмінієвий для переробки пресований в куби - 15.910т. Представляє собою дріт алюмінієвий, пошкоджений, порізаний, який став непридатним для використання. Брухт алюмінієвий для переробки-0,200т. Представляє собою лом алюмінієвих конструкцій, пошкоджений, який став непридатним для використання. Виробник - немає даних. Країна виробництва - немає даних. Торгівельна марка - немає даних».

Разом із перерахованими вище митною декларацією та товаросупровідними документами до митниці були надані контракт від 11.04.2020 № F.1.2020, укладений між компанією-продавцем SIA «IBS Solutions» (17A Lielirbes street, Office 17, Riga, LV-1046, Latvija) та компанією-покупцем ТОВ «ФЕЛТОНС» (Україна) в особі директора ОСОБА_1 , специфікація від 07.08.2020 № 14 до контракту, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, зазначені в гр. 44 МД № UA100300/2020/415811.

Згідно з інвойсом від 07.08.2020 № F.1-13, виставленим компанією SIA «IBS Solutions» (Латвія) для ТОВ «ФЕЛТОНС» (Україна), вартість переміщених через митний кордон України товарів становить - 23 293, 05 євро.

31.03.2021 листами за вих. № 20/20-02-01/11/842 та № 20/20-02-01/11/844, з метою проведення перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України товару «необроблений алюміній» на адресу ТОВ «ФЕЛТОНС», Державною митною службою України направлено запити до митних органів Литовської та Латвійської Республік.

02.06.2021, листом Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Державної митної служби України від 02.06.2021 № 20/20-02-01/7.8/1657 до Київської митниці Держмитслужби надійшла відповідь митних органів Латвійської Республіки.

У своїй відповіді Управління податкової та митної поліції Служби державних доходів Латвійської Республіки повідомили, що зазначений у запиті Державної митної служби України вантаж не декларувався в митниці Латвії, не вивозився з території Латвії, кордон Латвійської Республіки не перетинав.

19.07.2021, листом Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Державної митної служби України від 16.07.2021 № 20/20-02-01/7.8/2370 до Київської митниці Держмитслужби надійшла відповідь митних органів Литовської Республіки (вхід. митниці № 2544/4).

Відповідно до вказаної відповіді встановлено, що суб`єкт господарської діяльності UAB «VC Baltic» (код підприємства 301119811) перебуває на реєстрації юридичних осіб Литовської Республіки, однак в інформаційних системах митних органів Литовської Республіки відсутні відомості щодо оформлення митних процедур згідно документів, долучених до запиту (зокрема згідно CMR від 07.08.2020 № 202000807UA та інвойсу від 07.08.2020 № F.1-13).

Митний орган зазначає, що за результатами перевірки встановлено, що товари «брухт алюмінієвий» вагою брутто 16 390 кг, нетто - 16 110 кг та вартістю 23 293, 05 євро, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (10.08.2020) (1 EUR - 32,6848 грн.) складає 761 328, 68 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, одержаних незаконним шляхом або таких, що містять ознаки підробки.

Відповідно до облікової картки суб`єкта ЗЕД № 141/2020/1220 та інформації про юридичну особу, наявної в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, розміщеному на офіційному сайті Міністерства юстиції України, керівником ТОВ «ФЕЛТОНС» (код ЄДРПОУ 43488866) є громадянин України ОСОБА_1 .

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства та був зобов`язаний надати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Отже, на переконання митного органу, в діях громадянина ОСОБА_1 - керівника ТОВ «ФЕЛТОНС» (код ЄДРПОУ 43488866) наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Згідно протоколу про порушення митних правил, предмети правопорушення не вилучались, так як були випущені у вільний обіг.

Постановою Солом`янського районного суду міста Києва від 09 грудня 2022 року провадження в справі відносно громадянина України ОСОБА_1 , закрито за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Не погоджуючись з вказаною постановою, представник Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України - Келеберденко В.В. подав апеляційну скаргу, в якій просив її скасувати та прийняти нову, якою ОСОБА_1 визнати винним у порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України та накласти на нього стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 % вартості товарів-безпосередніх предметів порушення митних правил на суму 761 328,68 грн, з конфіскацією цих товарів. У зв'язку з неможливість конфіскації предметів правопорушення, просив стягнути їх вартість на суму 761 328,68 грн.

Представник скаржника вважає постанову суду першої інстанції необгрунтованою та такою, що підлягає скасуванню, оскільки її винесено всупереч вимог ст. 245 КУпАП про повне, всебічне, об`єктивне з`ясування обставин справи та вирішення її у точній відповідності з законом.

Доводи апеляційної скарги обгрунтовував тим, що за результатами перевірки встановлено, що товари "брухт алюмінієвий вагою брутто 16 390 кг, нетто - 16 110 кг та вартістю 23 293,05 євро, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (10.08.2020) (1 EUR- 32, 6848 грн) складає 761 328,68 грн, були преміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митном органу, як підстави для переміщення товарів, документів, одержаних незаконним шляхом або таких, що містять ознаки підробки.

Вказував також, що відповідно до облікової картки суб`єкта ЗЕД № 141/2020/1220 та інформації про юридичну особу, наявної в Єдиному державному реєстрі юридичних осбі, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, розміщеному на офіційному сайті Міністерства юстиції України, керівником ТОВ "Фелтонс" (код ЄДРПОУ 43488866) є громадянин України ОСОБА_1 .

Представник скаржника також зазначив, що перебуваючи на посаді керівника підприємства ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства та був зобов`язаний надати до митного контролю і оформлені документи з достовірною та правдивою інформацією.

Отже, вважає, що в діях громадянина ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

26 червня 2023 року до Київського апеляційного суду надійшла заява ОСОБА_1 , в якій він просив розгляд апеляційної скарги проводити без його участі, оскільки він не можу з`явитись в судове засідання, у зв`язку з проходженням військової служби в лавах Збройних Сил України.

У судовому засіданні суду апеляційної інстанції представник Київської митниці підтримав доводи апеляційної скарги і просив її задовольнити.

У судовому засіданні суду апеляційної інстанції представник ОСОБА_1 заперечував проти доводів апеляційної скарги та просив відмовити у її задоволенні, а постанову суду першої інстанції залишити в силі.

Вивчивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, дослідивши доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Закриваючи провадження у справі, суд першої інстанції обґрунтовував свої висновки тим, що митним органом не надано достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії гр. України ОСОБА_1 спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, та подання ним органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, одержаних незаконним шляхом або таких, що містять ознаки підробки.

Однак такі висновки суду не відповідають обставинам справи та вимогам закону.

Відповідно до вимог ч.1 ст.318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені ст.335 МК України.

За положеннями ч.8 ст.264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 Митного Кодексу України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Отже, при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

Відповідно до ч.1 ст.483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого ст.483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів з приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, одержаних незаконним шляхом або таких, що можливо містять ознаки підробки.

Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.

За ст.489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 491 МК України підставами для порушення справи про порушення митних правил є: 1) безпосереднє виявлення посадовими особами митного органу порушення митних правил; 2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що проводять заходи офіційного контролю; 3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.

За змістом положень ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Встановлено, що 10.08.2020 року через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску «Краківець-Корчова» Галицької митниці Держмитслужби, у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , з Литви на митну територію України ввезено товари «брухт алюмінію», вагою брутто 16 390 кг, нетто - 16 110 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 08.08.2020 № UA100000/2020/888710 на підставі CMR від 07.08.2020 № 202000807UA та інвойсу від 07.08.2020 № F.1-13.

Відповідно до CMR № 202000807UA, складеної у м. Вільнюс/Литва 07.08.2020, відправником товарів виступала компанія UAB «VC Baltic» (Vilnius, LT-01105, Lithuania, A. Jaksto str. 16-7) від імені «SIA IBS Solutions», одержувачем - ТОВ «ФЕЛТОНС» (07400, Київська обл., м. Бровари, б-р Незалежності, буд. 30).

11.08.2020, після прибуття у зону діяльності Київської митниці Держмитслужби, з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг вказаних товарів декларантом «ІМПЕКС ЛОГІСТИК.» (ЄДРПОУ 37882298) - ОСОБА_2 , на підставі договору доручення на надання брокерських послуг та декларування товарів від 28.05.2020 № 2805/2020, укладеного з ТОВ «ФЕЛТОНС», до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Київ - південно-західний» подано електронну митну декларацію типу «ІМ40ДЕ» № UA100300/2020/415811, в якій товар № 1 заявлений як: «Брухт алюмінію: Брухт алюмінієвий для переробки пресований в куби - 15.910т. Представляє собою дріт алюмінієвий, пошкоджений, порізаний, який став непридатним для використання. Брухт алюмінієвий для переробки-0,200т. Представляє собою лом алюмінієвих конструкцій, пошкоджений, який став непридатним для використання. Виробник - немає даних. Країна виробництва - немає даних. Торгівельна марка - немає даних».

Разом із перерахованими вище митною декларацією та товаросупровідними документами до митниці були надані контракт від 11.04.2020 № F.1.2020, укладений між компанією-продавцем SIA «IBS Solutions» (17A Lielirbes street, Office 17, Riga, LV-1046, Latvija) та компанією-покупцем ТОВ «ФЕЛТОНС» (Україна) в особі директора ОСОБА_1 , специфікація від 07.08.2020 № 14 до контракту, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, зазначені в гр. 44 МД № UA100300/2020/415811.

Згідно з інвойсом від 07.08.2020 № F.1-13, виставленим компанією SIA «IBS Solutions» (Латвія) для ТОВ «ФЕЛТОНС» (Україна), вартість переміщених через митний кордон України товарів становить - 23 293, 05 євро.

Листом Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Державної митної служби України від 02.06.2021 № 20/20-02-01/7.8/1657 до Київської митниці Держмитслужби надійшла відповідь митних органів Латвійської Республіки, відповідно до якої, Управління податкової та митної поліції Служби державних доходів Латвійської Республіки повідомили, що зазначений у запиті Державної митної служби України вантаж не декларувався в митниці Латвії, не вивозився з території Латвії, кордон Латвійської Республіки не перетинав.

Листом Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Державної митної служби України від 16.07.2021 № 20/20-02-01/7.8/2370 до Київської митниці Держмитслужби надійшла відповідь митних органів Литовської Республіки (вхід. митниці № 2544/4), відповідно до якої, суб`єкт господарської діяльності UAB «VC Baltic» (код підприємства 301119811) перебуває на реєстрації юридичних осіб Литовської Республіки, однак в інформаційних системах митних органів Литовської Республіки відсутні відомості щодо оформлення митних процедур згідно документів, долучених до запиту (зокрема згідно CMR від 06.08.2020 № 20200806UA та інвойсу від 06.08.2020 № F.1-12 ).

28 липня 2021 року відносно ОСОБА_1 , як керівника ТОВ «ФЕЛТОНС» (код ЄДРПОУ 43488866), Київською митницею Держмитслужби складено протокол про порушення митних правил № 1739/10000/21, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України. Як вбачається зі змісту протоколу, підставою для його складення стало те, що за результатами перевірки встановлено, що товари «брухт алюмінієвий» вагою брутто 16 390 кг, нетто - 16 110 кг та вартістю 23 293, 05 євро, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (10.08.2020) (1 EUR - 32,6848 грн.) складає 761 328, 68 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, одержаних незаконним шляхом або таких, що містять ознаки підробки.

Судом апеляційної інстанції встановлено також, що 11.04.2020 між SIA «IBS Solutions» та ТОВ «ФЕЛТОНС», був укладений контракт № F.1.2020 (а.с. 16-19).

Відповідно до п.п. 1.1-1.2 Контракту продавець зобов`язується поставити, а покупець зобов`язується прийняти і оплатити лом алюмінію для переробки в загальній кількості 7000 тонн.

Номенклатура товару, його кількість, умови поставки та оплати вказується в Додатках (Специфікаціях) до даного Контракту та/або Інвойсах на кожну окрему поставку.

Найменування та ідентифікуючі ознаки товару, його кількість та вартість були погоджені сторонами контракту в специфікації №14 від 07.08.2020 до контракту № F.1.2020 від 11.04.2020.

На виконання вимог контракту № F.1.2020 від 11.04.2020 ТОВ «ФЕЛТОНС» від SIA «IBS Solutions» був отриманий інвойс від 07.08.2020 №F.1-13.

11.08.2020 уповноваженою особою ТОВ «ІМПЕКС ЛОГІСТИК», що надає ТОВ «ФЕЛТОНС» митно-брокерські послуги на підставі договору доручення №2805/2020 від 28.05.2020, декларантом ОСОБА_2 , до митного органу була подана ЕМД типу «ІМ40ДЕ» № UA100300/2020/415811.

До ЕМД типу «ІМ40ДЕ» № UA100300/2020/415811 подані необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи.

Відомості щодо товару, наведені в ЕМД типу «ІМ40ДЕ» № UA100300/2020/415811 підтверджуються інвойсом від 07.08.2020 №F.1-13, специфікацією №14 від 07.08.2020 до контракту від 11.04.2020 № F.1.2020.

Згідно наданих митному органу пояснень ОСОБА_2 від 28.07.2021, він був митним брокером ТОВ «ІМПЕКС ЛОГІСТИК» та подавав до митного оформлення товару, зокрема, МД № UA100300/2020/415811, отримувачем якого було ТОВ «ФЕЛТОНС». Для здійснення митного оформлення документи надавались водіями, які перевозили вантаж. Будь-якого зв`язку з директором ТОВ «ФЕЛТОНС» в особі ОСОБА_1 , не мав. Жодної підозри щодо неправдивості відомостей в документах не виникало.

Разом з цим, умовами договору-доручення на надання брокерських послуг та декларування товарів від 28 травня 2020 року № 2805/2020, укладеного між ТОВ «Фелтонс» (Замовник) в особі директора ОСОБА_1 та ТОВ «Імпекс Логістик» (Митний брокер), передбачено наступне (а.с. 20-23):

п.п. 2.1. п. 2 «Обов`язки Замовника» - Надає «Митному брокеру» справжні, достовірні документи на переміщення через митний кордон України Товарів, а також повідомляє інформацію та відомості, які необхідні для митного контролю і митного оформлення та не зазначені у товаросупровідній документації;

п.п. 7.4. п. 7 «Відповідальність сторін» - Митний брокер не несе відповідальності за дії чи бездіяльність Замовника, які порушують вимоги законодавчих та нормативно-правових актів України до, під час чи після митного оформлення;

п.п. 7.5. п. 7 «Відповідальність сторін» - «Замовник» несе відповідальність за справжність і достовірність документів та інформації, необхідної для митного контролю і митного оформлення.

З висновками суду першої інстанції про те, що декларування товару під час митного оформлення здійснювалось уповноваженою особою ТОВ "Імпекс Логістик" ОСОБА_2 , а одержувачем товару - ТОВ "Фелтонс" дії щодо декларування товару не вчинялись, тому керівник ТОВ "Фелтонс" ОСОБА_1 не міг подати митному органу документи, одержані незаконним шляхом або такі, що місять ознаки підробки, суд апеляційної інстанції не погоджується, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:

пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.

пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Як вбачається з облікової картки суб`єкта ЗЕД № 141/2020/1220 та інформації про юридичну особу, наявної в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, розміщеному на офіційному сайті Міністерства юстиції України, керівником ТОВ "Фелтонс" є громадянин України ОСОБА_1 .

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, громадянин ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства та був зобов`язаний надати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Таким чином, в діях громадянина ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч.1 ст.483 МК України.

Так, згідно з ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил, як це передбачено ч.2 ст.459 МК України, можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

За диспозицією ст.483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Згідно з п.6 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» №8 від 03 червня 2005 року, підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, інвойс, дозвіл відповідних державних органів тощо. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.

Відповідно до вимог ч.1 ст.266 МК України декларант зобов`язаний, серед іншого: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.

В даному випадку саме керівник товариства несе повну відповідальність за правильність поданих документів, відсутні також і будь-які дані у матеріалах справи про те, що після встановлення невідповідності накладних, керівником були вчинені будь-які дії, спрямовані на встановлення обставин невідповідності документів.

Суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції безпідставно не прийняв до уваги лист Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Державної митної служби України від 16.07.2021 № 20/20-02-01/7.8/2370, який підтверджує факт порушення митних правил ОСОБА_1 ..

Крім того, суд апеляційної інстанції враховує те, що санкція ч.1 ст.483 МК України передбачає накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Відповідно до пояснень представника митниці, товари - безпосередні предмети порушення митних правил не вилучались, так як були відпущені у вільний обіг.

Як вбачається з п.20 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» у разі, коли неможливо виконати постанову суду про конфіскацію товарів, що є безпосередніми предметами порушення митних правил (у тому числі транспортного засобу), або предметів зі спеціально виготовленими сховищами (тайниками), використаних для приховування товарів від митного контролю, або транспортного засобу, що використовувався для переміщення предметів порушення митних правил через митний кордон України, з правопорушників стягується вартість зазначених товарів, предметів і транспортних засобів шляхом зміни способу і порядку виконання рішення.

Враховуючи викладені обставини, а також те, що при апеляційному перегляді встановлено, що постанова суду першої інстанції не відповідає фактичним обставинам справи, то апеляційний суд доходить висновку, що постанова Солом`янського районного суду міста Києва від 09 грудня 2022 року підлягає скасуванню, а апеляційна скарга задоволенню.

Керуючись положеннями статті 294 КУпАП та ст. ст. 458, 483 Митного кодексу України, Київський апеляційний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Київської митниці Державної митної служби України задовольнити.

Постанову Солом`янського районного суду м. Києва від 16 вересня 2022 року скасувати.

Прийняти нову постанову.

Визнати ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ «ФЕЛТОНС» (код ЄДРПОУ 43488866, адреса: 07400, Київська обл., м. Бровари, б-р Незалежності, буд. 30), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 винним у порушенні митних правил за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, застосувавши до нього стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить 761 328 (сімсот шістдесят одна тисяча триста двадцять вісім) грн 68 коп. з конфіскацією цих товарів.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 496, 20 гривні.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Повний текст постанови складено «24» серпня 2023 року.

Суддя Київського апеляційного суду Л.П. Сушко

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення21.08.2023
Оприлюднено28.08.2023
Номер документу113042498
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/23267/21

Постанова від 21.08.2023

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Сушко Людмила Петрівна

Постанова від 09.12.2022

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 09.12.2022

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 28.07.2022

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні