Постанова
від 11.08.2023 по справі 308/12593/23
УЖГОРОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 308/12593/23

3/308/6271/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 серпня 2023 року м. Ужгород

Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Дегтяренко К.С., з участю представника Закарпатської митниці Держмитслужби Селеша О.Я., розглянувши матеріали справи, які надійшли із Закарпатської митниці Держмитслужби про порушення митних правил відносно громадянина України:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце проживання - АДРЕСА_1 ,

за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,

встановив:

До Ужгородського міськрайонного суду надійшли матеріали адміністративної справи про порушення митних правил за ч.1 ст.483МК України ОСОБА_1 з протоколом про порушення митних правил № 0137/30500/23 від 16.02.2023.

Відповідно до протоколу про порушення митних правил 08.02.2023 року о 19 год. 47хв. в зону митного контролю на ділянку «Виїзд з України» вантажного напрямку митного поста «Ужгород - автомобільний» заїхав мікроавтобус марки «Mercedes Benz» моделі «Sprinter» р.н. НОМЕР_1 , під керуванням громадянина України ОСОБА_2 , водія ПП « ОСОБА_3 » (код ЄДРПОУ 2540917553), з вантажем «предмети колекціонування, які не мають культурної, природної, історичної та наукової цінності. Палеонтологічні зразки (кістки) тварин, що не належать до зразків видів, торгівля якими регулюється Конвенцією про міжнародну торгівлю видами дикої фауни, що перебувають під загрозою зникнення: - череп бізона Bison skull (Bison priscus)» у кількості 33штуки та «кістки бізона Bison Bones (Bison priscus) (ребра, хребці, предпліччя, гомілки» у кількості 195 штук», загальною кількістю 228 штук (об`єктів).

Водієм до митного контролю як підставу для переміщення вищезазначеного товару були подані наступні товаросупровідні документи: паспорт громадянина України для виїзду за кордон ОСОБА_2 : № НОМЕР_2 від 07.11.2016р.; митна декларація типу ЕК10АА № UA305130/2023/2947 від 07.02.2023р.; CMR № б/н від 31.01.2023р.; інвойс №6 від 31.01.2023р.; пакувальний лист №6 від 31.01.2023р; технічна специфікація №6 від 31.01.2023 року до інвойсу №6 від 31.01.2023р., а також 4 (чотири) експертні заключення:

- «експертне заключення за місцем вимоги» від жовтня 2022 (без дати), щодо експертного дослідження 15 черепів бізону;

- «експертне заключення за місцем вимоги» від 26.08.2022, щодо експертного дослідження 12 черепів бізону;

- «експертне заключення за місцем вимоги» від 26.08.2022, щодо експертного дослідження 6 черепів бізону;

- «експертне заключення за місцем вимоги» від 26.08.2022 щодо експертного дослідження 195 кісток бізону.

Відповідно до товаросупровідних документів відправник вантажу є ТзОВ «Європейський Реставраційний Центр» (м. Київ, 0361, вул. Шепелєва Миколи, буд. 6, Україна), а одержувач «Dries Vandewoude» (Sint, Sebastiaanlaan 7, 8600, Diksmuide Belgium).

Згідно вищезазначених «експертних заключень за місцем вимоги» зазначається, що представлена на експертизу колекція, через свій стан збереження та широке розповсюдження в державних та приватних колекціях України не представляє культурної, природничої, історичної та наукової цінності.

У поданій до митного контролю митній декларації вищевказаний вантаж задекларований відповідно до коду УКТЗЕД 9705290000. Згідно з інформацією, яка міститься в базі даних ЄАІС Держмитслужби, під час вивезення товару (код УКТЗЕД 9705290000) необхідно подати митним органам України свідоцтво на право вивезення (тимчасового вивезення) культурних цінностей. Однак, належність чи неналежність предметів до культурних цінностей встановлюється за результатами державної експертизи культурних цінностей, проведення якої передбачено ст. 11 Закону України від 21.09.1999 року № 1068-XIV «Про вивезення, ввезення та повернення культурних цінностей».

В ході подальшого митного контролю під час проведення аналітично перевірочних заходів було встановлено, що 15.10.2022року до митного оформлення Закарпатській митниці було подано митну декларацію типу ЕК10АА №22UA305130037271U2, відповідно до якої через митний кордон України в митному режимі «Експорт» переміщувався товар «Предмети колекціонування, які не мають наукової, колекційної та культурної цінності. Палеонтологічні зразки «кістки» тварин:

- череп бізона Bison skull (Bison priscus) у кількості 33 шт.;

- череп мамонта Mammoth skull ( Mammuthus primigenius ) у кількості 6 шт.;

- череп коня Horse scull (Equus)-1шт.;

- череп носорога Rhinoceros scull (Coelodonta antiquitatis)- 2шт.;

- бивень мамонта Mammoth tusk ( Mammuthus primigenius )- 4шт.;

- щелепа мамонта Mammoth jaw (Mammuthus primigenius )- 1шт.;

- плечова кістка бізону Bison lag ( Bison priscus) у кількості 2 шт.;

- лопатка бізону - 2 шт. Bison ( Bison priscus)- 2шт.;

- поперековий хребець бізону 6 шт. Bison transvers rige (Bison priscus) 6шт.;

- шийний хребець бізону Bison cervical rige ( Bison priscus)12шт.- 11набір;

- поперековий хребець бізону 6 шт. Bison transvers rige ( Bison priscus)-7шт.;

- кістка кисті бізону Bison lag (Bison priscus) - 1шт.;

- таз бізону Bison pelsiv ( Bison priscus) - 1шт.;

- стегнова кістка бізону Bison lag ( Bison priscus).- 1шт.;

- стегнова кістка бізону Bison lag ( Bison priscus)- 1шт.;

- ребра бізону 24 шт. Bison ribs ( Bison priscus) - 1шт.;

- кістка кисті бізону Bison lag ( Bison priscus) - 1шт.;

- кістка стопи бізону «Bison lag ( Bison priscus) 4шт.» - 4 шт.

Відповідно до товаросупровідних документів відправником вантажу виступало ТзОВ «Європейський Реставраційний Центр» (м. Київ, 03061, вул. Шепелєва Миколи, буд 6, Україна), а одержувач «Dries Vandewoude» (Sint, Sebastiaanlaan 7, 8600, Diksmuide Belgium).

Як підставу для переміщення через митний кордон України товару подавались товаро-супровідні документи, в тому числі й експертні заключення:

- «експертне заключення за місцем вимоги» від жовтня 2022 (без дати), щодо експертного дослідження 15 черепів бізону;

- «експертне заключення за місцем вимоги» від 26.08.2022, щодо експертного дослідження 12 черепів бізону;

- «експертне заключення за місцем вимоги» від 26.08.2022, щодо експертного дослідження 6 черепів бізону;

- «експертне заключення за місцем вимоги» від 26.08.2022 щодо експертного дослідження 195 кісток бізону, які є ідентичними тим, що подаються Закарпатській митниці як підставу для переміщення товару через митний кордон України 08.02.2023 року відповідно до митної декларації типу ЕК10АА № UA305130/2023/2947 від 07.02.2023 року.

Таким чином, товар «череп бізона Bison skull (Bison priscus) у кількості 33 шт.» вже було оформлено в митному режимі «експорт» на підставі «експертних заключень за місцем вимоги» та вивезено за межі митної території України за експортною декларацією типу ЕК10АА № 22UA305130037271U2 від 15.10.2022 року.

Отже з врахуванням наведеного, громадянин України ОСОБА_1 , керівник ТзОВ «Європейськийй Реставраційний Центр» (код ЄДРПОУ 44458675) мав на меті вивезти за межі митної території України 08.02.2023 року товар «череп бізона Bison skull (Bison priscus) у загальній кількості 33 шт.», без законних на те підстав, подавши як підставу для вивезення товару вищезазначені документи «експертні заключення за місцем вимоги», за якими ним вже вивозився товар 15.10.2022 року.

Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 , керівник ТзОВ «Європейський Реставраційний Центр» (код ЄДРПОУ 44458675) вчинив дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «череп бізона Bison skull (Bison priscus) у кількості 33 шт. та кістки бізона Bison Bones (Bison priscus) (ребра, хребці, передпліччя, гомілки» у кількості 195 шт.», загальною кількістю 228 штук (об`єктів), з приховуванням від митного контролю шляхом надання одним товарам вигляду інших, з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості.

Зазначені діїмають ознакипорушення (порушень)митних правил,передбаченого (передбачених)частиною 1статті 483 Митного кодексу України.

У судовому засіданні представник Закарпатської митниці Держмитслужби Селеш О.Я. підтримав обставини викладені в протоколі, зазначив, що вина ОСОБА_1 підтверджується зібраними у справі доказами, просив притягнути його до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 МКУ.

У судове засідання особа,яка притягуютьсядо адміністративноївідповідальності запорушення митнихправил ОСОБА_1 не з`явився, повідомлявся судом належним чином, причини неявки суду невідомі.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи про порушення митних правил, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до ст.487МК України визначено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно з ч. 1 ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до ч. 1 ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Аналогічною за змістом є і норма ст.280 КУпАП.

Статтею 278 КУпАП визначено, що орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення повинен вирішити, у тому числі, й питання про те, чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення (п. 2), а в разі неправильного складання такого протоколу - повернути матеріали адміністративної справи органу, який його склав, для належного (додаткового) оформлення.

Відповідно до виписаних у ст.ст. 488, 490, 494-495МКУкраїни положень, протокол про порушення митних правил - це офіційний документ, відповідним чином оформлений уповноваженою особою, про вчинення діяння (діянь), яке (які) містить ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого МК України, і є найважливішим джерелом доказів у справах про порушення митних правил.

Згідно з ст.458МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Диспозицією ч.1 ст.483МК України визначено відповідальність за дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.

Відповідно до абз. 1 п. 5 постанови ПленумуВерховного СудуУкраїни від03червня 2005року №8«Про судовупрактику усправах проконтрабанду тапорушення митнихправил» незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України, зокрема, з поданням митному органу як підстави для переміщення підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані. Згідно з абз. 2, 4 п. 6 вказаної постанови документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності, а підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються.

Як убачається з матеріалів справи начальником 1-го відділення СВ Управління СБУ в Закарпатській області підполковником юстиції Пригара В. надіслано до суду лист, згідно якого відповідно до повідомлення Закарпатської митниці №40 виявлено ознаки злочину, згідно з яким гр. ОСОБА_1 08.02.2023 року о 19 год. 47 хв. вчинив дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «череп бізона «Bison skull» (Bison priscus), в кількості 33 штуки; кістки бізона «Bison Bones» (Bison priscus) (ребра, хребці, передпліччя, гомілки» 195 штук з приховуванням від митного контролю шляхом надання одним товарам вигляду інших, з поданням митного як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості. З урахуванням вказаного просить направити матеріали митної справи №0137/30500/23 стосовно керівника ТзОВ «Європейський Реставраційний Центр» ОСОБА_1 у СВ Управління СБУ для доручення їх матеріалів кримінального провадження №22023070000000034, відомості про яке внесені в ЄРДР 02.03.2023 року.

Відповідно до ст.358КК України діяння поєднані з підробленням офіційного документа, який надає права та звільняє від обов`язків, з метою використання його підроблювачем чи іншою особою, або збут такого документа; з використанням завідомо підроблених документів, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, тягнуть кримінальну відповідальність передбачену, відповідно ч.ч.1; 4; 3 цієї норми права.

Відповідно до ч. 1ст. 9 КУпАП та ч. 2 ст.458 МК України адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені означеними кодексами настає у разі, якщо ці правопорушення не тягнуть за собою кримінальну відповідальність.

Дослідивши та оцінивши наявні в матеріалах справи докази, суд приходить до висновку, що на даному етапі суд позбавлений можливості дати оцінку діям гр. ОСОБА_1 за наслідками розгляду протоколу про порушення митних правил № 0137/30500/23 від 16.02.2023, оскільки у даному випадку вбачається наявність ознак кримінального правопорушення.

Згідно зі ст.253 КУпАП, якщо при розгляді справи про адміністративне правопорушення орган (посадова особа) прийде до висновку, що в порушенні є ознаки кримінального правопорушення, він передає матеріали прокурору або органу досудового розслідування.

Зважаючи на викладене та аналізуючи зібрані по справі докази, суд вважає за необхідне матеріали справи відносно ОСОБА_1 про порушення митних правил передати органу досудового розслідування.

На підставі наведеного та керуючись ст.ст.253, 256, 278,283, 294 КУпАП, ст.ст. 467, 487, 494, 529 МК України, -

постановив:

Матеріали адміністративної справи № 308/12593/23 за протоколом про порушення митних правил № 0137/30500/23 від 16.02.2023, складеним відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ч.1 ст.483 МК України направити до слідчого відділу Управління СБ України, як такі, що мають ознаки кримінального правопорушення.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя К.С. Дегтяренко

Дата ухвалення рішення11.08.2023
Оприлюднено29.08.2023
Номер документу113046805
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —308/12593/23

Постанова від 11.08.2023

Адмінправопорушення

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Дегтяренко К. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні