Рішення
від 29.08.2023 по справі 460/16662/23
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

29 серпня 2023 року м. Рівне№460/16662/23

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді О.Р. Греська, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "Гідравлік Центр"

доДержавної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій,В С Т А Н О В И В:

До Рівненського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Гідравлік Центр» (далі по тексту позивач) до Державної податкової служби України (далі по тексту відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 10.07.2023 №9157191/38897022.

Позов обґрунтований позивачем тим, що він подав до Головного управління ДПС у Рівненській області таблицю даних платника податку за встановленою формою разом з поясненнями, в якому зазначив вид діяльності. Рішенням Комісії Головного управління ДПС у Рівненській області від 06.07.2023 року №9136056/38897022 було враховано таблицю даних платника податку на додану вартість, зареєстровану у контролюючому органі за №9161611436. Однак, вже 10.07.2023 року відповідач відмовив позивачу у врахуванні таблиці даних платника податку на додану вартість. В оскаржуваному рішенні відсутні підстави, які стали причиною для прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.

З відзиву на позовну заяву встановлено, що відповідач позов не визнає, зазначає, що оскаржуване рішення прийнято відповідачем у зв`язку з тим, що позивач здійснював ризикові операції, зокрема: здійснював реалізацію та придбання каток дорожній HAMM HD 075V с.н.Н1520774 2004 року випуску, причіп-лісовоз, цибулю ріпчасту продовольчу, сідлові тягачі суб`єктам господарювання, стосовно яких відповідно до Постанови №1165 контролюючим органом прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості (зокрема, але не виключно: ТОВ «ТОП БРОК» (код 43765142), ТОВ «ТДК-Горизонт» (код 43108298), ТОВ «Люкс Моторс Плюс» (код 4432280).

У відповіді на відзив позивач підтримав позицію викладену в позовній заяві та зазначив, що включення ТОВ «ТОП БРОК» (код 43765142), ТОВ «ТДК-Горизонт» (код 43108298), ТОВ «Люкс Моторс Плюс» (код 4432280), з якими позивач проводив господарські операції, до переліку платників, які відповідають Критеріям ризиковості платника податку, не може автоматично нести негативні наслідки для позивача та бути безумовною підставою для прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість. Просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Ухвалою суду від 17.07.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі; розгляд справи ухвалено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідно до вимог частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Гідравлік Центр» (код ЄДРПОУ 38897022, далі за текстом ТОВ «Гідравлік Центр») зареєстроване 04.09.2023, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 1 608 102 0000 011118; види діяльності за КВЕД: 45.19 Торгівля іншими автотранспортними засобами (основний), 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами, 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля, 49.41 Вантажний автомобільний транспорт, 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів, 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устатковання, 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у..

У ТОВ «Гідравлік Центр» наявні основні засоби, про що було подано форми 20-ОПП, 10.06.2020, 30.08.2021, 15.11.2022 р., 10.03.2023, 05.07.2023.

У Товариства на праві власності наявне нежитлове приміщення площею 1948 кв.м., що знаходиться за адресою м. Рівне, вул. Гагаріна, буд.39 та підтверджується витягом з Державного реєстру прав на нерухоме майно №269474404 від 06.08.2021.

Товариство орендувало офісне приміщення площею 20 кв. м. за адресою м. Рівне, вул Данила Галицького, буд. 19, офіс 532 на підставі договору №2073 від 01.11.2021, укладеного з Малим приватним підприємством фірмою «Промсервіс» (додається).

ТОВ «Гідравлік Центр» має в наявності наступні основні засоби через які здійснює господарську діяльність:

Спеціалізований напівпричіп самоскид CARNEHL CHKS-H, ДНЗ НОМЕР_1 , CARNEHL CHKS-H, ДНЗ НОМЕР_2 , спеціалізований вантажний сідловий тягач DAF CF 85.460, ДНЗ НОМЕР_3 , спеціалізований напівпричіп-самоскид BODEX KIS 3B, ДНЗ НОМЕР_4 , спеціалізований вантажний сідловий тягач DAF CF 85.460, ДНЗ НОМЕР_5 , спеціалізований напівпричіп-платформа FAYMONVILLE STZ-4AU, ДНЗ ВК4709XF, коток дорожній STA, ДНЗ 52794ВК, автогрейдер LIUGONG ДНЗ 52792ВК, асфальтоукладач BITELLI, ДНЗ 52795ВК, коток дорожній BOMAG, ДНЗ 52793ВК, Екскаватор-навантажувач VOLVO BL71B, ДНЗ 52788ВК, міні-навантажувач BOBCAT S750, ДНЗ 53304ВК, асфальтоукладач VOGELE SUPER 1800-3i, ДНЗ 48637ВК, коток дорожній HAMM HD 075V, ДНЗ 55833ВК, фреза дорожня WIRTGEN W100FI, ДНЗ 57753ВК.

Вказані будівельні машини та механізми надаються підприємством в оренду для ТОВ «Будівельна фірма Будінвестальянс» та іншим суб`єктам господарювання.

Оскільки дорожня техніка передана підприємством в оренду, у платника податку не має необхідності орендувати стоянку для місця зберігання вказаних машин.

Також, на праві власності у ТОВ «Гідравлік Центр» наявний бетонний завод АБЗУ-45 та асфальтозмішувальна установка ДС-18537.

Асфальтозмішувальну установку ДС-18537 ТОВ «Гідравлік Центр» придбало у ПрАТ «Кременчуцький завод дорожніх машин» згідно контракту №17/0656/69 від 30.11.2017 та контракту №18/0176/35 від 22.02.2018 на виконання робіт по шеф-монтажу і пусконаладці асфальтозмішувальної установки ДС-18537, накладної №51/110 на відвантаження та відпуск продукції від 27.12.2017 та акту прийому-передачі від 23.02.2018, 10.04.2018, 13.04.2018.

Наявність асфальтозмішувальної установки ДС-18537 підтверджується також повідомленням про об`єкти оподаткування форми 20-ОПП від 10.06.2020.

Бетонний завод АБЗУ-45 ТОВ «Гідравлік Центр» придбало у ТОВ «Міжнародний завод бетонного устаткування» на підставі контракту №10102019_100 на постачання модульного бетонного заводу АБЗУ-45 від 27.09.2019.

Додатком до Договору є специфікація комплекту бетонного вузла АБЗУ-45, яка включає в себе також шеф-монтаж установки.

Згідно п.5.2 вказаного контракту, Продавець направляє спеціалістів шефмонтажу для координації установки та запуску товару.

Приймання-передача бетонного вузла АБЗУ-45 підтверджується актом №1 здавання-приймання робіт.

Оплата за придбання бетонного заводу підтверджується платіжними дорученнями.

Таким чином, у ТОВ «Гідравлік Центр» наявні основні засоби та трудові ресурси через які підприємство здійснює господарську діяльність.

Фактично основним видом діяльності підприємства є надання в оренду будівельних машин, механізмів та устатковання.

Будівельні машини та механізми надаються в оренду без екіпажу.

Між товариством з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія «Дорсервіс» та товариством з обмеженою відповідальністю «Гідравлік Центр» 02.07.2018 укладено договір оренди асфальтозмішувальної установки ДС-185370000000 та обладнання за №2/07/18-1 (надалі Договір).

Згідно п.1.1 Договору, Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування асфальтозмішувальну установку марки ДС-185370000000 та обладнання до неї, розташовані за адресою: Рівненська область, Рівненський район, с. Нова Любомирка, вул. Промислова, 4 (надалі Об`єкт оренди). Орендодавець гарантує, що об`єкт оренди належить йому на праві приватної власності.

Згідно п.4.1 Договору, за оренду асфальтозмішувальної установки марки ДС-185370000000 та обладнання до неї Орендар сплачує Орендодавцю орендну плату, яка визначається в рахунках на оплату та актах наданих послуг за результатами кожного місяця.

03.07.2018 сторонами було підписано Додаткову угоду №1, якою сторони пункт 2.2. «Орендар має право» розділу 2 «Права сторін» Договору оренди №02/07/18-1 від 02.07.18 р., доповнили наступним підпунктом:

« - заключати від свого імені договори про надання послуг з газопостачання, транспортування та розподілу газу, електропостачання, водопостачання, надання інших послуг, в тому числі комунальних, та здійснювати оплату по вказаних договорах».

Таким чином, з 03.07.2018 ТОВ «ТК «Дорсервіс» самостійно укладало договори на постачання газу, електроенергії тощо.

Факт надання в оренду асфальтозмішувальної установки та обладнання до неї підтверджується актами здачі-прийняття робіт, підписаними з ТОВ «Торгова компанія «Дорсервіс».

Між товариством з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія «Дорсервіс» та товариством з обмеженою відповідальністю «Гідравлік Центр» 13.04.2020 укладено договір оренди бетонного заводу №13/04/20 (надалі Договір).

Згідно п.1.1 Договору, Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування бетонний завод (Стаціонарний бетонний вузол АБЗУ-45) та прилеглу територію площею 100 кв. м., що розташований за адресою: Рівненська область, Рівненський район, с. Нова Любомирка, вул. Промислова, буд. 4 (надалі Об`єкт оренди).

Факт надання в оренду бетонного заводу та обладнання до нього підтверджується актами здачі-прийняття робіт, підписаними з ТОВ «Торгова компанія «Дорсервіс».

Між товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельна фірма Будінвестальянс» та товариством з обмеженою відповідальністю «Гідравлік Центр» 01.10.2022 укладено договір оренди дорожньо-будівельної техніки №2022-10-1 (надалі Договір).

Згідно п.1.1 Договору, Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування наступну техніку:

Коток дорожній STA VH850AK, заводський №106900/0006, 2004 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_6 ;

Асфальтоукладач BITELLI BB621, заводський №000274, 2000 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_7 ;

Автогрейдер LIUGONG CLG4165, заводський №CLG4165ZCKL008150, 2019 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_8 ;

Екскаватор-навантажувач VOLVO BL71B, 2011 року випуску, заводський № НОМЕР_9 , реєстраційний номер НОМЕР_10 (надалі Об`єкт оренди).

Згідно п.4.1 Договору, Орендна плата розраховується Сторонами окремо за роботу 1 маш/год та зазначається у Додатку №1 до Договору. Вартість орендної плати оплачується шляхом безготівкового перерахування коштів на рахунок Орендодавця протягом 5 днів з моменту підписання акту наданих послуг. Кількість машино/годин вказується в актах наданих послуг.

Факт надання в оренду будівельної техніки підтверджується підписаними сторонами актами здачі-прийняття робіт, підписаними з ТОВ «Будівельна фірма Будінвестальянс».

Для обслуговування транспортних засобів та техніки, які перебувають у власності ТОВ «Гідравлік Центр», останнє придбає запчастини, комплектуючі та мастила. Вказані ТМЦ придбаваються на постійній основі у ТОВ «КПП Центр» згідно договору поставки №61150, та інших суб`єктів господарювання таких як: ТОВ «Захід Генпостач», ТОВ «Івент Груп», ФОП ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_2 , ТОВ «Гвинт.ЮА» та інші.

На підтвердження придбання вказаних ТМЦ у матеріалах адміністративної справи наявні видаткові накладні на придбання запчастини, комплектуючих та мастильних матеріалів.

Таким чином, ТОВ «Гідравлік Центр» має в наявності всі основні засоби, необхідні для здійснення господарської діяльності з надання в оренду власного майна, будівельних машин, механізмів та устатковання, наявність на праві приватної власності асфальтозмішувальної установки ДС-18537 та обладнання, бетонного заводу та будівельної техніки, а саме коток дорожній STA, ДНЗ 52794ВК, автогрейдер LIUGONG ДНЗ 52792ВК, асфальтоукладач BITELLI, ДНЗ 52795ВК, коток дорожній BOMAG, ДНЗ 52793ВК, Екскаватор-навантажувач VOLVO BL71B, ДНЗ 52788ВК, міні-навантажувач BOBCAT S750, ДНЗ 53304ВК, асфальтоукладач VOGELE SUPER 1800-3i, ДНЗ 48637ВК, коток дорожній HAMM HD 075V, ДНЗ 55833ВК, фреза дорожня WIRTGEN W100FI, ДНЗ 57753ВК, господарські операції з надання в оренду вказаного майна на постійній основі підтверджується первинними документами.

Позивачем 05.07.2023 подано до Головного управління ДПС у Рівненській області таблицю даних платника податку на додану вартість разом з поясненнями.

06.07.2023 Комісією Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №9136056/38897022 про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 05.07.2023, зареєстрованої в контролюючому органі за №9161611436.

10.07.2023 комісією Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №9157191/38897022 про неврахування таблиці даних платника податку, врахованої згідно з рішенням комісії від 06.07.2023 №9136056/38897022.

Підстави неврахування таблиці в оскаржуваному рішенні відповідачем не зазначено.

Не погоджуючись із таким рішенням суб`єкта владних повноважень, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Вирішуючи адміністративний спір по суті, суд зазначає наступне.

Згідно з пп.16.1.2, 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Розділ V ПК України (статті 180-211) регулює порядок нарахування та сплати податку на додану вартість, визначає платників податку, встановлює порядок реєстрації в якості платників ПДВ, визначає об`єкти оподаткування та розміри ставок податку, операції, які звільнені від оподаткування, а також, правила віднесення сум до складу податкового кредиту.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України (далі - Порядок №1165).

Згідно п.2 Порядку №1165 таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Пунктами 12-20, 23 Порядку №1165 встановлено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5). У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу ( додоток 6).

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:

така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статі 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);

зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P

Комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку (додаток 7), яку враховано, зокрема, в автоматичному режимі, що надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, якщо:

стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у пунктах 1-5 додатка 1;

до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.

У рішенні про неврахування таблиці даних платника, у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД /ДКПП умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Якщо таблиця даних платника податку врахована відповідно до пункту 18 цього Порядку, після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до пункту 15 цього Порядку.

Таблиця даних платника податку подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Абз.2 п.25 Порядку №1165 передбачено, що Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

З системного аналізу наведених вище правових норм позивач приходить до висновку, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку повинно містити чітку підставу для такого неврахування.

Як вбачається з матеріалів справи, 05.07.2023 ТОВ "ГІДРАВЛІК ЦЕНТР" подано до Головного управління ДПС у Рівненській області таблицю даних платника податку на додану вартість.

З поданої таблиці даних платника ПДВ вбачається, що в ній відображено види економічної діяльності відповідно до КВЕД, коди товарів згідно з УКТЗЕД, що відповідає вимогам пункту 13 Порядку № 1165.

Крім того, як вбачається із матеріалів справи, разом з таблицею даних платника податку позивач подав контролюючому органу пояснення, в яких описав про здійснення його господарської діяльності.

Водночас, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 10.07.2023 №9157191/38897022.

Підстави для прийняття оскаржуваного позивачем рішення у даному рішенні відсутні.

При цьому, позивач зауважує, що перед прийняттям оскарженого рішення комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області прийняла рішення від 06.07.2023 №9136056/38897022 про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстровану у контролюючому органі 05.07.2023 за №9161611436.

Відповідно до п.19 Порядку №1165 у разі, коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7).

Натомість, суд звертає увагу на те, що подана ТОВ «Гідравлік Центр» таблиця даних платника податку не була врахована в автоматичному режимі відповідно до п.18 Порядку №1165.

Отже, Порядком №1165, в редакції чинній на дату подання таблиці даних платника податку, чітко передбачено, що Комісія центрального рівня має право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку виключно у випадках, коди така таблиця даних прийнята у автоматичному режимі, в інших випадках рішення згідно Додатку 7 Державна податкова служба України не має права приймати.

Отже, приймаючи рішення про неврахування таблиці даних платника податку 10.07.2023 року Державна податкова служба України діяла не у порядку та у спосіб, що передбачені законом.

Відповідач не надав суду доказів надходження до нього після прийняття Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області рішення про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 06.07.2023 №9136056/38897022 інформації, що свідчить про надання позивачем недостовірної інформації в таблиці даних платника податку на додану вартість, яка врахована.

Тобто доказів виникнення підстав для повторного розгляду питання врахування чи неврахування таблиці даних платника податку від 05.07.2023 за №9161611436 у відповідності до пункту 19 Порядку №1165 відповідач не надав.

Суд зазначає, що ризиковість операції має ґрунтуватись на визначенні абз. 7 п. 2 Порядку №1165 ризику порушення норм податкового законодавства, що полягає в імовірності порушення норм пп. а, б п. 185.1 ст. 185, пп. а, б п. 187.1 ст. 187, абз. 1 п.п. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку.

Суд зауважує, що надані позивачем документи свідчать про наявність у останнього фактичної можливості здійснювати заявлені операції та виконувати податкові обов`язки.

Порядок №1165 не визначає такої правової підстави для прийняття рішення про неврахування таблиці даних, як наявність відносно контрагента суб`єкта господарювання рішення про відповідність платника податку на додану вартість Критеріям ризиковості платника.

Відтак, саме по собі включення ТОВ «ТОП БРОК» (код 43765142), ТОВ «ТДК-Горизонт» (код 43108298), ТОВ «Люкс Моторс Плюс» (код 4432280), з якими позивач проводив господарські операції, до переліку платників, які відповідають Критеріям ризиковості платника податку, не може автоматично нести негативні наслідки для позивача та бути безумовною підставою для прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.

Поряд з цим, за визначенням підпункту 14.1.171 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкова інформація - у значенні, визначеному Законом України "Про інформацію".

Статтею 16 Закону України "Про інформацію" передбачено, що податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб`єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Правовий режим податкової інформації визначається Податковим кодексом України та іншими законами.

Згідно з пунктом 74.1 статті 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що в оскаржуваному рішенні відповідачем вказано загальну причину неврахування таблиці даних платника податку та не конкретизовано, яка податкова інформація, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій, є у контролюючого органу. Тобто, оспорюване рішення не містить посилання на відомості і дані, що створені або отримані суб`єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Суд вважає, що такі непослідовні дії відповідача щодо однієї і тієї ж таблиці даних платника податку суперечать правомірним очікуванням особи, про що неодноразового наголошував Європейський суд з прав людини.

Варто зазначити, що оскаржуване рішення відповідача є актом індивідуальної дії. Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.

Конституційний Суд України в рішенні від 8 червня 2016 року № З-рп/2016 зазначив, що принцип юридичної визначеності не виключає визнання за органом державної влади певних дискреційних повноважень у прийнятті рішень, однак у такому випадку має існувати механізм запобігання зловживанню ними. В даному конкретному випадку, наведений механізм полягає в обов`язку податкового органу визначити, чому подана платником податку інформація не прийнята, яка конкретно інформація, зазначена позивачем в таблиці даних платника податку є, на думку відповідача, недостовірною.

Крім того, судом не виявлено порушення ним п.13 Порядку.

Окрім цього, відповідач не надав жодних доказів на підтвердження підстави прийняття оскарженого рішення, яке, до того ж, не містить чіткого обґрунтування, відносно яких саме видів діяльності та щодо яких саме основних засобів контролюючим органом встановлена невідповідність у поданій платником таблиці даних платника податку на додану вартість.

При цьому, суд наголошує на тому, що наявність у контролюючого органу податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій, не дає можливість оцінити наявну у відповідача інформацію без її деталізації, стосовно вказаної інформації.

До того ж, варто зазначити, що сама по собі податкова інформація, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій не є безумовною підставою для неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, поданої позивачем і врахованої податковим органом, оскільки вона має бути підтверджена відповідними доказами.

Однак, як встановлено судом, спірне у даній справі рішення не має жодної конкретизації, що свідчить про його необґрунтованість та невідповідність приписам Порядку №1165, яким передбачено, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку повинно містити чітку підставу для такого неврахування.

Стосовно позовної вимоги, в якій позивач просить зобов`язати Державну податкову службу України врахувати таблицю даних подану 05.07.2023 зареєстровану за №9161611436.

Приписами пункту 22 Порядку №1165 визначено, що таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.

Зважаючи на наведену законодавчу норму, на думку суду слід зобов`язати відповідача врахувати подану позивачем таблицю даних від 05.07.2023 за №9161611436, що є належним і ефективним способом захисту порушеного права позивача.

Такий спосіб захисту є дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Такий висновок відповідає позиції Верховного Суду, наведеній у постановах від 20.04.2023 року у справі №380/4746/22 та від 31.05.2023 року у справі №280/1255/20.

Слід зазначити, що згідно з пунктом 58 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Серявін та інші проти України" від 10.02.2010, заява 4909/04, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 09.12.1994, серія A, N 303-A, п.29).

Частинами 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на наведені вище обставини, а також враховуючи те, що відповідачем не обґрунтовано обставин невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам та не надано суду належних та достовірних доказів на підтвердження причин неврахування таблиці даних платника податку позивача, суд дійшов про протиправність винесення відповідачем рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 10.07.2023 №9157191/38897022.

За сукупності викладених обставин, позов ТОВ «Гідравлік Центр», підлягає задоволенню повністю.

За правилами частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, на користь позивача підлягаю стягненню судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 2684,00 грн, сплаченого відповідно до платіжної інструкції №29 від 11.07.2023.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Гідравлік Центр» до Державної податкової служби України задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 10.07.2023 №9157191/38897022.

Зобов`язати Державну податкову службу України врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Гідравлік Центр», що зареєстрована у контролюючому органі 05.07.2023 року за №9161611436.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Гідравлік Центр» суму судового збору у розмірі 2684,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Державної податкової служби України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасники справи:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Гідравлік Центр" (вул. Д.Галицького, 19, офіс 532,м.Рівне,33027. ЄДРПОУ/РНОКПП 38897022)

Відповідач - Державна податкова служба України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053. ЄДРПОУ/РНОКПП 43005393)

Повний текст рішення складений 29.08.2023.

Суддя Олег ГРЕСЬКО

Дата ухвалення рішення29.08.2023
Оприлюднено31.08.2023
Номер документу113097980
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій

Судовий реєстр по справі —460/16662/23

Постанова від 09.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 22.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 19.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Рішення від 29.08.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.Р. Гресько

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.Р. Гресько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні