Рішення
від 22.08.2023 по справі 520/16533/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

22 серпня 2023 року № 520/16533/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

у складі головуючого - судді Шляхової О.М.

за участю секретаря судового засідання - Молчанової О.М.,

за участю представника позивача - Макаренко О.А.,

за участю представника відповідача - Лисенка М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" (вул. Кропивницька, буд. 14, смт. Нова Водолага, Харківський район, Харківська область, 63200, код ЄДРПОУ 42349321) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №00069510705 від 04.04.2023. (форма В-4).

В обґрунтування позову зазначено, що товариством заявлено суму бюджетного відшкодування у декларації за листопад 2022 року. Так, основним чинником виникнення від`ємного значення з ПДВ за листопад 2022 року є здійснення операцій з придбання сільськогосподарської продукції (соняшник) за ставкою 14%, транспортно-експедиційних послуг та послуг з переробки на олію соняшникову сиру нерафіновану для харчової промисловості та шрот соняшниковий з насіння врожаю 2021-2022 року, які в подальшому реалізовано на території України за основною ставкою та за межі митної території України за нульовою ставкою. На підставі викладеного, просив суд задовольнити вимоги позовної заяви.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 07.07.2023 відкрито провадження у справі та призначено підготовче судове засідання.

Відповідач надав до суду відзив на позов в якому зазначив, що ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ ОХОЧЕ" Рішеннями Комісії регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, від 18.01.2022 № 325, від 26.01.2022 № 597 внесено до переліку ризикових відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку з причини - підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій. Недостатня кількість працівників, відсутність необхідних об`єктів оподаткування свідчить про неможливість виконання ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ ОХОЧЕ" операцій в обсягах, зазначених в первинних документах, бухгалтерському обліку та ЄРПН. Підсумовуючи викладене, на думку відповідача, у ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" відсутнє право на формування податкового кредиту по операціях з ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ ОХОЧЕ" за листопад 2022 року.

Позивач, не погодившись з доводами відзиву, надав відповідь на відзив, додатково аргументував вимоги позовної заяви та просив суд задовольнити їх.

Ухвалою суду від 08.08.2023 закрито підготовче провадження та призначено судовий розгляд адміністративної справи №520/16533/23 по суті.

У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги в повному обсязі, просила суд задовольнити позовні вимоги.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи встановив такі обставини.

На підставі направлень від 24.02.2023 № 1491, № 1497, виданих Головним управлінням ДПС у Харківській області головному державному інспектору відділу перевірок з питань відшкодування ПДВ управління податкового аудиту Головного управління ДПС області Олені Кочетовій та головному державному інспектору відділу перевірок з питань відшкодування ПДВ управління податкового аудиту Головного управління ДПС області Вікторії Корнієнко відповідно та наказу Головного управління ДПС області від 17.01.2023 № 140-п, виданого на підставі п. п. 191.1.6 п. 191.1 ст. 191, п. п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20,п. п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п. п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78, п. п. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України №2755-VІ від 02 грудня 2010 року проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД".

За результатами перевірки посадовими особами контролюючого органу складено акт №5488/20-40-07-05-03/42349321 від 14.03.2023 "Про результати документальної позапланової перевірки ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за листопад 2022 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі, заявленого до бюджетного відшкодуванню з бюджету".

Відповідно до висновків акту перевірки №5488/20-40-07-05-03/42349321 від 14.03.2023, податковим органом встановлено наступні порушення ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД":

- п. 185.1 ст. 185, п. 192.1 ст. 192, н.198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1 п. 200.4 ст. 200, п. 201.1, п. 201.10, п. 201.11 ст. 201 ПК України, оскільки ним завищено від`ємне значення з ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (р. 21) на 1 351 490 грн., у тому числі за:

- за листопад 2022 року на 1 351 490 гривень.»

На підставі висновків акту перевірки №5488/20-40-07-05-03/42349321 від 14.03.2023, відповідачем складено податкове повідомлення-рішення №00069510705 від 04.04.2023 (форма В-4) з податку на додану вартість, яким, яким позивачу зменшено розмір від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 1 351 490 грн.

Не погоджуючись з наведеним, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд зазначає таке.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, визначення компетенції контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Згідно з п. 44.1 ст. 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Відповідно до пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПК України, об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень ПК України.

Згідно з п. 135.1 ст. 135 ПК України, базою оподаткування є грошове вираження об`єкту оподаткування, визначеного згідно із ст. 134 ПК України з урахуванням положень.

Відповідно до підпункту 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Згідно з пунктом 198.1 статті 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій, зокрема, з придбання або виготовлення товарів (у томі числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Відповідно до пункту 198.2 статті 198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунку платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Пунктом 198.3 статті 198 ПК України встановлено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду зокрема, у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів, у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Пунктом 198.6 статті 198 ПК України передбачено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до п. 201.1., 201.4., 201.6. ст. 201 ПК України платник податку зобов`язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один із способів, визначених п. 201.1. ст. 201 ПК України; податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов`язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця; податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов`язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Пунктом 200.1. ст. 200 ПК України встановлено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

У свою чергу, право на віднесення сум податку до податкового кредиту, згідно з п. 198.1. ст. 198 виникає, окрім іншого, у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Аналіз наведених норм свідчить, що господарські операції для визначення податкового кредиту мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними документами, які відображають реальність таких операцій. Сума ПДВ для включення до податкового кредиту, крім того, повинна бути підтверджена податковою накладною, виписаною постачальником на операцію з постачання товару (послуг) і зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

З урахуванням викладеного, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 № 996-ХІV (надалі - Закон №996-ХІV), який визначає правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні, бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

У розумінні Закону № 996-ХІV, первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

При цьому, згідно п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за №168/704 (в редакції чинній на момент існування спірних правовідносин) (надалі - Положення), яке встановлює порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності підприємствами, їх об`єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності (підприємства), "господарські операції" - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів.

Згідно з ч. 1 ст. 9 Закону № 996-ХІV, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч. 2 ст. 9 Закону № 996-ХІV).

Таким чином, для надання юридичної сили і доказовості первинні документи повинні бути складені відповідно до вимог чинного законодавства та не порушувати публічний порядок, встановлений Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

З метою здійснення господарської діяльності в період, що перевірявся, ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" використовувало наступні об`єкти нерухомого майна:

1) за договором оренди нежитлового приміщення від 01.06.2022 №0106-01 з ТОВ "АГРОКОМ НОВА ВОДОЛАГА" та актом прийому-передачі приміщення від 01.06.2022 нежитлову будівлю адміністративної будівлі літ. А-1, каб. 2, загальною площею 11,0 кв.м, за адресою: 63200, Харківська обл., смт Нова Водолага, вул. Кропивницька, буд. 14

2) за договором суборенди приміщення від 01.02.2022 №0102Ар з ТОВ "АГРОЛІГА" та акт прийому-передачі приміщення від 01.02.2022 з ТОВ " АГРОЛІГА-ТРЕЙД" (42349321) - приміщення під офіс за адресою м. Харків пр. Науки, буд.27-Б, 7 поверх. Загальна площа 30,0 кв.м.

3) за договором оренди приміщення від 01.09.2021 №0109-01 з ТОВ "АГРОКОМ НОВА ВОДОЛАГА" та актом прийому-передачі приміщення №1 від 01.09.2021 нежитлову будівлю склад літ. З, загальною площею 250,0 кв.м, за адресою: 63200, Харківська обл., смт Нова Водолага, вул. Чехова, буд. 14.

Окрім того, ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" володіє іншими основними засобами - оргтехнікою, що відображено у оборотно-сальдовій відомості по рахунку 10 за листопад 2022 року.

ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" заявлено суму бюджетного відшкодування за листопад 2022 року.

Основним чинником виникнення від`ємного значення з ПДВ за листопад 2022 року є здійснення операцій з придбання сільськогосподарської продукції (соняшник) за ставкою 14%, транспортно-експедиційних послуг та послуг з переробки на олію соняшникову сиру нерафіновану для харчової промисловості та шрот соняшниковий з насіння врожаю, які в подальшому реалізовано на території України за основною ставкою та за межі митної території України за нульовою ставкою.

Згідно даних додатку 3 "Розрахунок суми бюджетного відшкодування" до податкової декларації за листопад 2022 задекларовано від`ємне значення з податку на додану вартість до бюджетного відшкодування у сумі 10 389 955 грн, період виникнення якого задекларовано у звітному періоді: січень 2022 року у сумі 2 349 216,88 грн., лютий 2022 року у сумі 186 624,85 грн., серпень 2022 року у сумі 266 785,39 грн., вересень 2022 року у сумі 2 147 496 грн., жовтень 2022 року у сумі 3 703 315,59 грн., листопад 2022 року у сумі 1 736 516,22 грн.

В акті перевірки контролюючим органом зазначено, що ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" відсутнє право на формування податкового кредиту по операціях з ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ ОХОЧЕ" за листопад 2022 року, чим порушено вимоги п.п. "а" п. 198.1, п. 198.2, абзаців першого і другого п. п. 198.3, п. п. 198.6 ст. 198, п. 201.1, п. 201.10, п. 201.11 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року (з урахуванням змін та доповнень).

ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД", внаслідок неправомірного відображення значення рядка 10.3Б, в порушення п. 198.1, п. 198.2, абзаців першого і другого п. п. 198.3, п. п. 198.6 ст. 198, п. 200.1 п. 200.4 ст. 200, п. 201.1, п. 201.10, п. 201.11 ст. 201 ПКУ, пп. 1 п. 4 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289, безпідставно сформовано податковий кредит на суму 70 630 грн, з урахуванням округлення до гривні за загальновстановленими правилами, відповідно до п. 4 розділу III Порядку № 21.

В п.3.2.1. акту перевірки зазначено, що в охопленому перевіркою звітному періоді платником податків ТОВ "АГРОЛІГА- ТРЕЙД" (податковий номер 42349321) оформлено взаємовідносини з ризиковими контрагентами, відображення яких у бухгалтерському і податковому обліку вплинуло на визначення в Декларації за листопад 2022 року від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до бюджетного відшкодування, а саме з: "АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ ОХОЧЕ" (податковий номер 39421968).

При цьому, відповідач послався на те, що контрагента ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ ОХОЧЕ" внесено, до переліку ризикових відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку з причини - підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій рішеннями Комісії регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 рішеннями від 16.12.2021 № 7567, від 18.01.2022 №325 та від 26.01.2022 № 597.

Рішенням Комісії регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 від 13.06.2022, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 24.02.2023 №24-02/1 прийнято рішення від 02.03.2023 №980 про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Внесення ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ ОХОЧЕ" до переліку ризикових відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку з причини - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку не скасовано, та, відповідно, має законну силу та правові наслідки.

Окрім того, відповідачем зазначено, що згідно аналізу даних ЄРПН ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ ОХОЧЕ" за період з січня по листопад 2022 придбано насіння, добрива та запчастини для машин та механізмів, а реалізовано ТМЦ з номенклатурою: Борошно пшеничне вищого ґатунку, Кукурудза, Макуха, Молоко коров`яче незбиране, Н/п №523 Новорічна ялинка 385г/9шт, Озима пшениця, Озима пшениця 2 клас врожаю 2021 року, Озима пшениця 3 клас врожаю 2021 року, Озима пшениця 4 клас врожаю 2021 року, Олія соняшникова, Пакет великий 50мкм/500шт, Пакет великий 50мкм/шт, Послуги по боронуванню, Послуги по внесенню мінеральних добрив, Послуги по культивації, Послуги по оприскуванню польових культур засобами захисту рослин, Послуги по оранці, Послуги по посіву кукурудзи, Послуги по посіву пшениці ярої, Послуги по посіву соняшнику, Соняшник, Соняшник врожаю 2022 року, Цукор - пісок в мішках.

Згідно даних ЄРПН ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ ОХОЧЕ" у жовтні - грудні 2022 року реалізовано ТМЦ з номенклатурою "Соняшник, Соняшник врожаю 2022 року" у кількості 1503,029 т, вартість 11982,46 - 12719,3 грн/т, при цьому згідно звіту про площі та валові збори сільськогосподарських культур у 2022 році за формою 29-сг зібрано соняшнику лише 1078,56т, та придбано у ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ" (податковий номер 39365736) 350т. за ціною 11403,51т.

Дані факти, а саме недостатня кількість працівників, відсутність необхідних об`єктів оподаткування свідчить про неможливість виконання ТОВ " АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ ОХОЧЕ" операцій в обсягах зазначених в первинних документах, бухгалтерському обліку та ЄРПН.

Щодо реальності здійснення господарської операції між позивачем та контрагентами, суд зазначає наступне.

Так, між ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" та постачальником товару ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ ОХОЧЕ" укладено договір поставки № 0710-0122ПТ від 07.10.2022, відповідно до якого Постачальник зобов`язується продати (поставити), а Покупець зобов`язується приймати й оплачувати товар українського походження, врожаю 2022 року, на умовах зазначених у договорі, зокрема:

- пунктом 1.2. Договору встановлено: найменування товару - соняшник, кількість товару 1000,00т. (+/-10%);

- пунктом 1.3. Договору встановлено: якість товару має відповідати ДСТУ 7011:2009 та відповідати наступним якісним показникам: вологість -8%, смітна домішка -3%;

- пунктом 2.1. Договору встановлено: товар за цим договором повинен бути поставлений Покупцю у термін до 10.11.2022; про готовність всього товару або окремих партій до відвантаження Постачальник повідомляє Покупця не пізніше ніж за 3 дні до запланованої дати відвантаження;

- пунктом 2.3. Договору встановлено: товар поставляється на умовах DAP (поставка до пункту), що розташований Харківська область, Нововодолазький район, смт. Нова Водолага, вул. Чехова, 14 або Харківська область, Нововодолазький район, с. Ватутіне, вул. Станційна, 88;

- пунктом 2.9 Договору передбачено, що якщо Постачальник безпосередньо придбав Товар у сільськогосподарського підприємства - виробника і є першим набувачем права власності на Товар з моменту його виробництва сільськогосподарським підприємством, Постачальник зобов`язується надати Покупцю копії наступних документів: договір поставки; товарну накладну; податкову накладну.

Договір підписано з боку ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" від імені директора Яковлєвої М.О. та скріплено печаткою, з боку ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ ОХОЧЕ" (податковий номер 39421968) від імені директора Акопян A.C. та скріплено печаткою.

До податкової декларації за листопад 2022 року, до складу податкового кредиту ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" (податковий номер 42349321) включено податкові накладні, виписані ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ ОХОЧЕ" у листопаді 2022 року на загальну суму 504501,53 грн. у т. ч. ПДВ 70630,21 грн. (за ставкою 14%).

Факт отримання товару підтверджується видатковими накладними №100 від 02.11.2022, №101 від 05.11.2022, а також Актами прийому-передачі насіння соняшнику за якісними показниками від 02.11.2022 та 05.11.2022.

Перевезення вантажу здійснено ТОВ «Агроінвест холдинг Охоче», вантажоодержувач ТОВ «АГРОКОМ НОВА ВОДОЛАГА» (податковий номер 33001687) для ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» згідно договору переробки №2808-01 від 28.08.2018, пункт навантаження Харківська область, Красноградський район, с. Охоче, вул. Заозерна, пункт розвантаження Харківська область смт. Нова Водолага, вул. Чехова, буд. 14.

Факт оплати товару ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" підтверджується банківськими виписками.

ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ ОХОЧЕ" на адресу ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" складені відповідні податкові накладні, які були зареєстровані у ЄРПН.

У бухгалтерському обліку зазначені операції відображені в оборотно - сальдових відомостях по б.р. 631.

Станом на день подання позову кредиторська заборгованість ТОВ "АГРОЛІГА- ТРЕЙД" перед ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ ОХОЧЕ" відсутня.

Отже, суд дійшов висновку про реальність зазначеної господарської операції між ТОВ "АГРОЛІГА- ТРЕЙД" перед ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ ОХОЧЕ".

Окрім того, суд наголошує, що придбане насіння використано позивачем у власній господарській діяльності шляхом переробки в олію соняшникову та шрот за Договором на переробку насіння соняшникового №2808-01 від 28.08.2018, укладеного між ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" та ТОВ "АГРОКОМ НОВА ВОДОЛАГА".

Відповідно до умов договору на переробку насіння соняшнику ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" передавало, а ТОВ " АГРОКОМ НОВА ВОДОЛАГА" зобов`язувалось в обумовлені строки прийняти соняшник у заліковій вазі та здійснити переробку в соняшникову олію та макуху, провести розміщення сировини на переробку, передати виготовлену продукцію, надати послуги по відвантаженню продукції.

ТОВ "АГРОКОМ НОВА ВОДОЛАГА" має складські приміщення для зберігання зерна та основні засоби для переробки соняшника на олію та шрот.

Послуга по переробці соняшника на олію та шрот надається по коду ДКПП 10.41.

Приміщення ТОВ "АГРОКОМ НОВА ВОДОЛАГА" для приймання сировини (насіння соняшника) обладнані спеціальними механізмами для розвантаження товару.

Розглядом справи встановлено, зокрема, після заїзду на територію заводу ТОВ "АГРОКОМ НОВА ВОДОЛАГА" автомобіль заїжджає на ваги підприємства, де відбувається зважування повної ваги автомобіля і відбір проб насіння лаборантом акредитованої лабораторії. Потім, автомобіль з`їжджає з терезів і очікує результати аналізу соняшнику. При позитивних результатах аналізу (сміття до 3%, волога до 8%) автомобіль автоматично розвантажується в завальну яму за допомогою підйомника ГУАР-35.

Після розвантаження автомобіль зважується та виїжджає за межі території підприємства. Якщо згідно з аналізами йде перевищення сміття і вологи, соняшник допрацьовується до необхідних показників на зерноочисному комплексі КБС-10 і зерносушарки FSN 15 1138Т.

Якщо згідно з аналізами йде перевищення сміття і вологи, соняшник допрацьовується до необхідних показників на зерноочисному комплексі БСХ-200 і зерносушарки Ravaro.

Таким чином, у ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" відсутня необхідність щодо наймання вантажників для розвантаження товару.

Факт переробки насіння соняшникового підтверджується Актами приймання-передачі сировини, Актами приймання-передачі олії соняшникової, Актами прийому-передачі шроту соняшникового, Актами здачі-приймання робіт (наданих послуг), посвідченнями якості.

У подальшому реалізація олії соняшникової відбулась на адресу: Agroliga group PLC, Кіпр за Контрактом №081122-1 від 08.11.2022, а реалізація шроту соняшникового відбулась на адресу Wist SP.Z.O.O за Контрактом №290922 від 12.09.2022, що підтверджується відповідними контрактами, інвойсами, залізничними накладними, ВМД, банківськими виписками.

У наданих до перевірки ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" первинних документах розкривається фактичний зміст господарської операції, а придбаний товар був використаний в межах здійснення власної господарської діяльності ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" (переробка насіння у масло соняшника та шрот та подальший продаж), а відтак наявне документальне підтвердження задекларованих взаємовідносин між ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" в частині придбання ТМЦ від ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ ОХОЧЕ".

Оскільки, реальність вчинення господарської операції між ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" та ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ ОХОЧЕ" підтверджується документально, суд дійшов висновку, що у ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" наявні законні підстави для податкового обліку операцій, що досліджувались проведеною перевіркою.

Суд зазначає, що вищезазначені первинні документи складені відповідно до чинного законодавства. Так, статтею 1 Закону України від 16.07.1999 року № 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що під економічною вигодою розуміється потенційна можливість отримання підприємством грошових коштів від використання активів.

При цьому, під господарською операцією розуміється дія або подія яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань власному капіталі, відомості про яку містяться в первинному документі що підтверджує її здійснення. Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи (ч. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").

З огляду на викладене аналіз реальності господарської діяльності повинен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту.

Відповідно до ст. 202 Цивільного кодексу України правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення прав та обов`язків. При цьому загальними вимогами, додержання яких є необхідним для чинності правочину, встановлено, що правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним (ч. 5 ст. 203 цього Кодексу).

Отже, одним із юридичних елементів дійсності правочину є його спрямування на реальне настання правових наслідків, що ним обумовлені. При цьому, в первинних документах, які є підставою для бухгалтерського обліку, фіксуються дані лише про фактично здійснені господарські операції.

З аналізу наведених норм вбачається, що правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на формування витрат для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на додану вартість і податку на прибуток підприємств, а також на податковий кредит наступають лише у разі реального (фактичного) вчинення господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг), здійснюваних для провадження власної господарської діяльності платника податку, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та які відповідають економічному змісту, відображеному в укладених платником податку договорах, та мають підтверджуватись належним чином оформленими первинними документами, що містять достовірні відомості про обсяг та зміст господарської операції.

Таким чином, наслідки для податкового обліку створює лише фактичний рух активів, що є обов`язковою умовою для формування витрат для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на додану вартість і податку на прибуток підприємств та податкового кредиту, і вказана обставина є визначальною для дослідження судом під час вирішення цієї справи.

Судом встановлено, що позивачем до перевірки надано всі документи, що підтверджують фактичне здійснення спірної господарської операції та наслідків такої операції у вигляді зміни стану та структури активів і зобов`язань ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД".

Суд наголошує, що зазначені первинні документи складені для документального оформлення господарської операції з придбання ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" товару є такими, що відповідають вимогам оформлення первинних документів бухгалтерської та податкової звітності: містять адресу місцезнаходження покупця та продавця, одиниці виміру, кількість, ціну, тобто не мають дефекту форми, змісту або походження, які в силу ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.

Тому, вказані документи підтверджують здійснення ТОВ " АГРОЛІГА- ТРЕЙД" господарської операції з ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХОЛДИНГ ОХОЧЕ".

Зазначені первинні документи містять опис господарських операцій, усі необхідні реквізити, підписані уповноваженими особами, підписи завірені печатками відповідних підприємств, тобто повністю відповідають вимогам п. 201.1 та 201.7 ст. 201 Податкового кодексу України та, відповідно, підтверджують фактичне виконання фінансово господарських операцій, а тому в розумінні ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", є первинними документами, що спростовує висновок органу доходів і зборів щодо відсутності реального та фактичного переміщення товару.

Дані первинні документи у своїй сукупності в повній мірі відображають зміст господарських операцій та їх вартісні і кількісні показники та підтверджують пов`язаність здійснених витрат з господарською діяльністю, подальше використання придбаних товарів в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД ".

Не заперечується Головним управлінням ДПС у Харківській області і факт використання придбаного товару у власній господарській діяльності ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД".

Суд зазначає, що посадові особи відповідача під час здійснення контрольного заходу визначили неможливість здійснення вказаної господарської операції з боку контрагентів ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" не на підставі первинних документів, а на підставі наявної податкової інформації щодо контрагентів, застосовуючи власні припущення щодо неможливості здійснення ними господарських операцій через відсутність у ДПС інформації про наявність матеріально-трудових ресурсів та ризиковість контрагентів, що суперечить положенням Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків-юридичними особами та їх відокремленими підрозділами, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2015 № 727 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Законодавством України на учасників цивільно-правових відносин, які є платниками податків, не покладено обов`язку та не визначено право перевірки відповідності законодавству статусу контрагентів, у т. ч. перебування за місцезнаходженням, та дотримання ними вимог податкового законодавства. Кожен платник податку несе самостійну відповідальність за порушення правил ведення податкового обліку.

Зазначена відповідальність стосується кожного окремого платника податку і не може автоматично поширюватися на третіх осіб, у тому числі на його контрагентів.

Окрім того, в постанові від 24 квітня 2018 року у справі № 813/8500/13-а Верховний Суд висловив правову позицію, що норми податкового законодавства не ставлять у залежність достовірність даних податкового обліку платника податків від дотримання податкової дисципліни його контрагентами, якщо цей платник (покупець) мав реальні витрати у зв`язку з придбанням товарів (робіт, послуг), призначених для використання у його господарській діяльності. Порушення певними постачальниками товару (робіт, послуг) у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності не може бути підставою для висновку про порушення покупцем товару (робіт, послуг) вимог закону щодо формування витрат та податкового кредиту, тому платник податків (покупець товарів (робіт, послуг)) не повинен зазнавати негативних наслідків, зокрема у вигляді позбавлення права на податковий кредит, за можливу неправомірну діяльність його контрагента за умови, якщо судом не встановлено фактів, які свідчать про обізнаність платника податків щодо такої поведінки контрагента та злагодженість дій між ними.

Аналогічний правовий висновок викладений в постанові Верховного Суду від 17 квітня 2018 року № 808/1543/17.

Податковий кодекс України не ставить право на податковий кредит в залежність від обов`язкового підтвердження декларування відповідної суми податкових зобов`язань контрагентом, а також обов`язкової оплати за придбаний товар. Податок на додану вартість є непрямим податком і сплачується при придбанні товару (послуги) не безпосередньо до бюджету, а постачальнику товарів (послуг). І лише у такого постачальника товарів (послуг), який у складі вартості проданого товару (послуги) отримав податок на додану вартість, виникають зобов`язання стосовно сплати податку до бюджету. При цьому, покупець товарів (послуг) не може нести відповідальність за постачальника. Відповідно, несплата податку на додану вартість постачальником сама по собі не є підставою для зменшення податкового кредиту зазначеного податку товариству, яке віднесло до податкового кредиту суму податку на додану вартість, сплачену в ціні товару.

Можливі ж порушення податкового законодавства з боку контрагентів ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" не можуть бути самостійною та достатньою підставою для висновку про відсутність фактичного здійснення цим суб`єктом господарювання господарських операцій для ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" та відсутність у ТОВ"АГРОЛІГА-ТРЕЙД", як покупця товару/послуг, права на податковий кредит, а тому не можуть бути підставою для позбавлення ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" права формувати такий податковий кредит по господарських операціях з цим контрагентом.

Також, слід зазначити, що у разі, якщо на час здійснення господарських операцій, за якими податковий орган не визнає обґрунтованим віднесення ТОВ "АГРОЛІГА- ТРЕЙД" до податкового кредиту сум податку на додану вартість, постачальники були включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а також мали свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість, покупець не може нести відповідальність ні за несплату податків продавцями та їх постачальниками, ні за можливу недостовірність відомостей про них, наведених у зазначеному реєстрі, за умови необізнаності щодо неї.

Законодавство не ставить умовою виникнення податкових зобов`язань платника у залежність від стану податкового обліку його контрагентів, фактичного знаходження їх за місцем реєстрації та наявності чи відсутності основних фондів або спеціальних дозволів у останніх.

ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" не може нести відповідальність за невиконання його контрагентом своїх зобов`язань, адже поняття "добросовісний платник", яке вживається у сфері податкових правовідносин, не передбачає виникнення у платника додаткового обов`язку з контролю за дотриманням його постачальником правил оподаткування.

Отже, чинне законодавство не зобов`язує платника податків перевіряти безпосередніх контрагентів або третіх осіб у відносинах з контрагентами на предмет виконання ними вимог податкового законодавства.

Відповідних висновків дійшов Верховний Суд, у своїй постанові від 25 лютого 2021 року у справі № 640/3515/19.

Контрагент - постачальник ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" на момент укладання та виконання спірної господарської операції був зареєстровані в ЄДРЮО з основними видами діяльності - ФГ "ЗОРІ ДЕРГАЧІВЩИНИ" - 01.11 - вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, знаходилось на податковому обліку в ДПС, мало свідоцтва платника податку на додану вартість, що не заперечується ДПС, а також відображено в акті перевірки.

З огляду на викладене, ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" має право на віднесення сум податкового кредиту за господарськими операціями із зазначеним вище контрагентом.

У бухгалтерському обліку методологічні засади формування інформації про витрати та її розкриття у фінансовій звітності, склад витрат визначаються Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 № 318, та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.01.2000 № 27/4248 (далі - П (С)БО 16).

Відповідно до пунктів 5-7 ПСБО 16 - витрати відображаються в бухгалтерському обліку одночасно зі зменшенням активів або збільшенням зобов`язань.

Витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов`язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.

Витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені.

Витрати, які неможливо прямо пов`язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.

Виключний перелік витрат, які не визнаються витратами й не включаються до звіту про фінансові результати, визначено пункт 9 ПСБО 16.

Не визнаються витратами й не включаються до звіту про фінансові результати:

- платежі за договорами комісії, агентськими угодами та іншими аналогічними договорами на користь комітента, принципала тощо;

- попередня (авансова) оплата запасів, робіт, послуг;

- погашення одержаних позик;

- інші зменшення активів або збільшення зобов`язань, що не відповідають ознакам, наведеним у пункті 6 цього Положення (стандарту);

- витрати, які відображаються зменшенням власного капіталу відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку;

- балансова вартість валюти.

Відповідно до пункту 18 ПСБО 16 до адміністративних витрат відносяться загальногосподарські витрати, спрямовані на обслуговування та управління підприємством:

- загальні корпоративні витрати (організаційні витрати, витрати на проведення річних зборів, представницькі витрати тощо);

- витрати на службові відрядження і утримання апарату управління підприємством та іншого загальногосподарського персоналу - витрати на утримання основних засобів, інших матеріальних необоротних активів загальногосподарського використання (операційна оренда, страхування майна,

- амортизація, ремонт, опалення, освітлення, водопостачання, водовідведення, охорона);

- винагороди за професійні послуги (юридичні, аудиторські, з оцінки майна тощо);

- витрати на зв`язок (поштові, телеграфні, телефонні, телекс, факс тощо);

- амортизація нематеріальних активів загальногосподарського використання;

- витрати на врегулювання спорів у судових органах;

- податки, збори та інші передбачені законодавством обов`язкові платежі (крім податків, зборів та обов`язкових платежів, що включаються до виробничої собівартості продукції, робіт, послуг);

- плата за розрахунково - касове обслуговування та інші послуги банків, а також витрати, пов`язані з купівлею-продажем валюти;

- інші витрати загальногосподарського призначення.

До інших операційних витрат включаються:

- витрати на дослідження та розробки відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 8 "Нематеріальні активи";

- собівартість реалізованих виробничих запасів, яка для цілей бухгалтерського обліку складається з їх облікової вартості та витрат, пов`язаних з їх реалізацією;

- сума безнадійної дебіторської заборгованості та відрахування до резерву сумнівних боргів;

- витрати від операційної курсової різниці (тобто від зміни курсу валюти за операціями, активами і зобов`язаннями, що пов`язані з операційною діяльністю підприємства);

- втрати від знецінення запасів;

- нестачі й втрати від псування цінностей;

- визнані штрафи, пеня, неустойка;

- витрати на утримання об`єктів соціально-культурного призначення;

- інші витрати операційної діяльності.

У свою чергу, відповідно до 6 ПСБО Фінансова звітність підприємства формується з дотриманням таких принципів: нарахування та відповідності доходів і витрат, за яким для визначення фінансового результату звітного періоду слід порівняти доходи звітного періоду з витратами, які були здійснені для отримання цих доходів. При цьому доходи і витрати відображаються в обліку і звітності у момент їх виникнення, незалежно від часу надходження і сплати грошей.

Тобто, необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (робіт, послуг) сум податку на додану вартість та валових витрат є факт придбання товарів, робіт чи послуг із метою їх використання в господарській діяльності. У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

У ході перевірки ДПС вивчав податкові накладні, які є в наявності у підприємства, належним чином оформлені та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, що п. 201.10 ст. 201 ПК України є безумовною підставою для формування податкового кредиту по ПДВ.

Таким чином, податковий кредит і витрати для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на додану вартість і податку на прибуток підприємств має бути фактично підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Суд наголошує, що відповідно до рішення Європейського суду з прав людини від 09.01.2007 у справі "Інтерсплав проти України", якщо державні органи мають інформацію про зловживання в системі оподаткування конкретною компанією, вони повинні застосовувати відповідні заходи саме до цього суб`єкта, а не розповсюджувати негативні наслідки на інших осіб при відсутності зловживання з їх боку. Таким чином. ЄСПЛ чітко визначає правило індивідуальної відповідальності платника податків. Тобто, добросовісний платник податків не має зазнавати негативних наслідків через порушення з боку його контрагентом.

Податкове законодавство не ставить у залежність податковий облік (стан) певного платника податку-покупця від дотримання його контрагентом податкової дисципліни та правильності ведення ним податкового або бухгалтерського обліку, то у разі підтвердження факту отримання послуг, платник не може відповідати за порушення, допущені виконавцем, якщо не буде доведено його безпосередню участь у зловживанні цієї особи.

Таким чином, недотримання всіх вимог стосовно заповнення первинної документації - не тягне за собою наслідок визнання фіктивними господарських операцій, а не взяття до уваги документів, що складені хоча і з помилками в разі фактичного здійснення господарської операції - є протиправним. Тому, виявлення такого недоліку не заслуговує на увагу суду.

Враховуючи вищенаведене, спірне податкове повідомлення-рішення є таким, що не ґрунтуються на приписах закону, а тому підлягає скасуванню.

Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За таких обставин, враховуючи вищевикладене у сукупності, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" підлягає задоволенню.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" (вул. Кропивницька, буд. 14, смт. Нова Водолага, Харківський район, Харківська область, 63200, код ЄДРПОУ 42349321) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №00069510705 від 04.04.2023. (форма В-4).

Стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) за рахунок бюджетних асигнувань витрати зі сплаті судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" (вул. Кропивницька, буд. 14, смт. Нова Водолага, Харківський район, Харківська область, 63200, код ЄДРПОУ 42349321) у розмірі 16217 грн. (шістнадцять тисяч двісті сімнадцять) грн. 88 коп.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлений 29.08.2023.

Суддя О.М. Шляхова

Дата ухвалення рішення22.08.2023
Оприлюднено31.08.2023
Номер документу113098263
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/16533/23

Ухвала від 02.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 26.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Постанова від 26.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 19.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Рішення від 22.08.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні