Рішення
від 29.08.2023 по справі 520/16235/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

29 серпня 2023 року № 520/16235/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Зінченко А.В., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ (м-н Захисників України, буд. 7/8,м. Харків,61001, код ЄДРПОУ44 297129) до Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ43983495), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ 43005393) про скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив суд:

-скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної № 8930977/44297129 від 05.06.2023 року.

-зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 34053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 02.04.2023 року на загальну суму - 975 349,80 грн., в тому числі ПДВ - 119 779,80 грн., датою її надсилання 27.04.2023 року.

-скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної № 8930978/44297129 від 05.06.2023 року.

-зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 4 від 09.04.2023 року на загальну суму - 988 948,86 грн., в тому числі ПДВ - 121 449,86 грн., датою її надсилання 27.04.2023 року.

-скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної № 8930979/44297129 від 05.06.2023 року.

-зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 6 від 13.04.2023 року на загальну суму - 989 759,40 грн., в тому числі ПДВ - 121 549,40 грн., датою її надсилання 27.04.2023 року.

-скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної № 8930980/44297129 від 05.06.2023 року.

-зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 9 від 19.04.2023 року на загальну суму - 987 958,20 грн в тому числі ПДВ - 121 328,20 грн., датою її надсилання 28.04.2023 року.

-скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної № 8930981/44297129 від 05.06.2023 року.

-зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 11 від 23.04.2023 року на загальну суму - 976 520,58 грн., в тому числі ПДВ - 119 923,58 грн., датою її надсилання 28.04.2023 року.

Дослідивши надані матеріали справи, суд встановив наступне.

Матеріалами справи підтверджено, що відповідно до приписів п. 201,10 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) ТОВ «ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ» (надалі - Платник, ТОВ «ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ», код за ЄДРПОУ: 44297129) було виписано та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - ЄРПН) податкові накладні (надалі - ПН):№ 1 від 02.04.2023 року на загальну суму - 975 349,80 грн., в тому числі ПДВ -119 779,80 грн.;№ 4 від 09.04.2023 року на загальну суму - 988 948,86 грн., в тому числі ПДВ - 121 449,86 грн.;№ 6 від 13.04.2023 року на загальну суму - 989 759,40 грн., в тому числі ПДВ - 121 549,40 грн.;№ 9 від 19.04.2023 року на загальну суму - 987 958,20 грн., в тому числі ПДВ -121 328,20 грн. та №11 від 23.04.2023 року на загальну суму - 976 520,58 грн., в тому числі ПДВ - 119 923,58 грн.

Однак, реєстрацію ПН було зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України. В Квитанціях № 1 щодо кожної ПН зазначено, що ПН складені та подані платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

З метою реєстрації вищевказаних податкових накладних, ТОВ «ГРЕЙН- ТРЕЙДІНГ» було подано до Головного управління ДПС у Харківській області письмові пояснення в порядку пп. 201.16.1 п. 201.16 Податкового кодексу України з відповідними додатками, достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію вищевказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Однак, 05.06.2023 року Головним управлінням ДПС у Харківській області прийнято:

-рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8930977/44297129 від 05.06.2023 р.,

-рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8930978/44297129 від 05.06.2023 р.,

-рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8930979/44297129 від 05.06.2023 р.,

-рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8930980/44297129 від 05.06.2023 р.,

-рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8930981/44297129 від 05.06.2023 р., на підставі неподання платником податку копій документів, а саме: ненадання / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Позивач не згоден зі вказаними рішеннями, а тому звернувся до суду за захистом своїх прав та інтересів.

Надаючи правову оцінку вищенаведеному, суд вказує наступне.

Основним видом діяльності ТОВ «ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ» є: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний). Окрім того до видів діяльності Товариства належать:

46.11 Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими

тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами

46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин

ТОВ «ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ» орендує офісне приміщення за адресою: місто Харків, Захисників України майдан, будинок 7/8 (копія Договору оренди об`єкта нерухомості № 1404 від 14.04.2021 додається).

Зберігання ТМЦ здійснюється в орендованих виробничих нежитлових приміщеннях за адресою: Харківська обл., м. Первомайський, вул. Миру, буд. 47 (копія Договору оренди об`єкта нерухомості № 0705 від 07.05.2021 додається).

Товариство здійснювало придбання сільськогосподарської продукції у наступних Постачальників:

ТОВ "КОЛОС СЛОБОЖАНЩИНИ" Код ЄДРПОУ 44358500 (копія Договору поставки № 02092021 від 02.09.2021 року, специфікації, відповідні видаткові накладні, товарно-транспортні накладні та платіжні доручення додаються);

ТОВ "АГРОФІРМА РІДНИЙ КРАЙ" код ЄДРПОУ 42999551 (копія Договору поставки № 0117-11 від 17.11.2021 року, специфікації, відповідні видаткові накладні, товарно- транспортні накладні та платіжні доручення додаються).

Всі постачальники Товариства є сільськогосподарськими підприємствами, платниками єдиного податку 4-ї групи, підприємства оброблюють земельні ділянки власними силами і вирощують власну сільськогосподарську продукцію, яку в подальшому продають контрагентам.

Придбаний товар Товариство реалізувало, зокрема, наступним контрагентам:

ФГ «ПЕРВОМАГРО» код ЄДРПОУ 43316873,

ТОВ "ТК "МЕГА-ТРЕЙД" код ЄДРПОУ 38157537 (Договір поставки № 0112-01 від 12.10.2021 року, специфікації та відповідні видаткові накладні надані до матеріалів справи)

ТОВ "ТК СОЮЗ" код ЄДРПОУ 36419123 (Договір поставки № 011707 від 17.07.2021 року, специфікації та відповідні видаткові накладні надані до матеріалів справи)

ТОВ "СПЕЦБУДМОНТАЖ-УКРАЇНА" код ЄДРПОУ 36457169 (Договір поставки № 020821 від 02.08.2021, Договору поставки № 21705-21 від 17,05.2021 року, специфікації та відповідні видаткові накладні додані до матеріалів справи),

ТОВ "РУСИНІЯ" код ЄДРПОУ 33537974 (Договір поставки № 01/04-06 від 04.06.2021),

ТОВ "МАРКЕТ РІТЕЙЛ" код ЄДРПОУ 38264918 (Договір поставки № 011405-21 від 14.05.2021).

Щодо ненадання ТОВ «ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ» первинних документів.

Матеріалами справи підтверджено, що підприємством було надано до письмових пояснень вих. № 1605/23-2 від 16.05.2023 року наступні документи:

-виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань ТОВ «ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ».

-копія наказу про призначення директора ТОВ «ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ».

-копія податкової накладної № 1 від 02.04.2023 року з квитанцією.

-копія податкової накладної № 4 від 09.04.2023 року з квитанцією.

-копія податкової накладної № 6 від 13.04.2023 року з квитанцією.

-копія податкової накладної № 9 від 19.04.2023 року з квитанцією.

-копія податкової накладної № 11 від 23.04.2023 року з квитанцією.

-копія договору поставки № 3103/2023-1 від 31.03.2023 р.

-копія Специфікації № 1 від 31.03.2023 року до Договору поставки № 3103/2023-1 від 31.03.2023 року.

-копія видаткових накладних № 1 від 02.04.2023 року, № 4 від 09.04.2023 року, № 6 від 13.04.2023 року, № 9 від 19.04.2023 року, № 11 від 23.04.2023 року.

-копія платіжних доручень № 405 від 02.04.2023 року, № 445 від 09.04.2023 року, № 455 від 13.04.2023 року, № 468 від 19.04.2023 року, № 483 від 23.04.2023 року.

-копія картки рахунку ТОВ «ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ» № 361 за квітень 2023 року.

-копія товарно-транспортних накладних: № 020401 від 02.04.2023 р., № 020402 від 02.04.2023 р„ № 020403 від 04.04.2023 р., № 090401 від 09.04.2023 р., № 090402 від 09.04.2023 р„ № 0904013 від 09.04.2023 р., № 130401 від 13.04.2023 р„ № 130402 від 13.04.2023 р„ № 130403 від 13.04.2023 р„ № 190401 від 19.04.2023 р„ № 190402 від 19.04.2023 р„ № 190403 від 19.04.2023 р., № 230401 від 23.04.2023 р„ № 230402 від 23.04.2023 р„ № 230403 від 23.04.2023 р.

-копії повідомлень форма 20-ОПП.

-копія Договору оренди об`єкта нерухомості № 1404 від 14.04.2021.

-копія Договору оренди об`єкта нерухомості № 0705 від 07.05.2021.

-копія Договору оренди об`єкта нерухомості № 19-04 від 19.04.2021.

-копія Договору оренди техніки №05-0521 від 05.05.2021.

-копія Договору поставки № 05052021 від 05.05.2021 року з первинними документами.

-копії первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, копії накладних, розрахункових документів.

Таким чином, на думку суду, ТОВ «ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ» було надано всі необхідні письмові пояснення та первинні документи щодо постачання/придбання товарів.

Однак, ТОВ «ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ» отримано в Електронному кабінеті платника податків ПОВІДОМЛЕННЯ про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8930977/44297129 від 05.06.2023 року, № 8930978/44297129 від 05.06.2023 року, № 8930979/44297129 від 05.06.2023 року, № 8930980/44297129 від 05.06.2023 року, № 8930981/44297129 від 05.06.2023 року (далі - Повідомлення).

Відповідно до вищевказаних Повідомлень ТОВ «ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ» запропоновано надати додаткові пояснення та/або документів для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Запропоновано надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування:

копії первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, а саме: інвентаризаційні описи; рахунки-фактури;акти приймання-передачі товару; розрахункових документів та / або банківських виписок по особових рахунках.

На виконання вищевказаних Повідомлень ТОВ «ГРЕИН-ТРЕИДІНГ» додатково було надано копії наступних документів: копії рахунків на оплату; копії актів приймання-передачі сільськогосподарської продукції; копію інвентаризаційного опису.

Не дивлячись на те, що позивачем було надано вище перелічені документи, 05.06.2023 року Головним управлінням ДГІС у Харківській області прийнято:

рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8930977/44297129 від 05.06.2023 р.,

рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних N° 8930978/44297129 від 05.06.2023 р.,

рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8930979/44297129 від 05.06.2023 р.,

рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8930980/44297129 від 05.06.2023 р.,

рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8930981/44297129 від 05.06.2023 р., на підставі неподання платником податку копій документів.

Отже, вказана в оскаржуваних рішеннях підстава для відмови спростовується вищевказаним переліком додатків, які були надані ТОВ «ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ» разом з письмовими поясненнями вих. N° 1605/23-2 від 16.05.2023 року та додатковими письмовими поясненнями вих. № 2905/23-1 від 29 травня 2023 року, вих. N° 2905/23-2 від 29 травня 2023 року, вих. N° 2905/23-3 від 29 травня 2023 року, № 2905/23-4 від 29 травня 2023 року, № 2905/23-5 від 29 травня 2023 року, до контролюючого органу.

Відповідно до п. 11 Порядку - платник податку має право додавати до скарги пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену в податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена.

При дослідженні наданих матеріалів судом встановлено, що вищевказані податкові накладні були виписані на виконання умов Договору поставки № 3103/2023-1 від 31.03.2023 р. (далі - Договір), укладений між ТОВ «ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ» (Постачальник) та ФГ «ПЕРВОМАГРО» (Покупець).

Специфікацією № 1 від 31.03.2023 року до Договору поставки № 31037^023-1 від 31.03.2023 року визначено, що Продавець зобов`язується передати, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити наступний Товар: Пшениця згідно ДСТУ 3768:2019 «Пшениця. Технічні умови».

Кількість Товару (партія товару): 550,00 т +-10%.

Ціна за 1 тонну Товару, складає 7 900,00 гривень, 00 коп. без ПДВ 14%. 1.4.Загальна вартість партії Товару складає 4 345 000 грн. 00 коп. без ПДВ 14%.

Договірна вартість Товару відповідає рівню звичайних цін.

Продавець зобов`язаний передати, а Покупець прийняти вказаний Товар не пізніше 20.05.2023 р., на умовах ЕХШ Харківська обл., м. Первомайський, вул. Залізнична, 76, згідно офіційних правил тлумачення торговельних термінів ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року.

Постачальник, повинен забезпечити необхідні умови зберігання Товару.

В вартість товару входить доставка.

1.9.Оплата партії товару здійснюється протягом 10 днів з моменту передачі Товару Покупцю.

1.10. Ця Специфікація є невід`ємною частиною Договору.

Судом встановлено, що факт реальності придбання, отримання та оплати товару за вказаним договором підтверджується належними первинними документами, а саме, податковими накладними: № 1 від 02.04.2023 року на загальну суму - 975 349,80 грн., в тому числі ЙДВ - 119 779,80 грн.; № 4 від 09.04.2023 року на загальну суму - 988 948,86 грн., в тому числі ПДВ - 121 449,86 грн.; № 6 від 13.04.2023 року на загальну суму - 989 759,40 грн., в тому числі ПДВ - 121 549,40 грн.; № 9 від 19.04.2023 року на загальну суму - 987 958,20 грн., в тому числі ПДВ - 121 328,20 грн.;№11 від 23.04.2023 року на загальну суму - 976 520,58 грн., в тому числі ПДВ - 119 923,58 грн.; Видатковими накладними: № 1 від 02.04.2023 року, № 4 від 09.04.2023 року, № б від 13.04.2023 року, № 9 від 19.04.2023 року, № 11 від 23.04.2023 року - товар: пшениця.

Пунктом 4.1. Договору визначено, що Постачальник зобов`язується постачати Покупцеві Продукцію узгодженими партіями та на умовах визначених Сторонами у Договорі та Специфікаціях.

Так, розрахунки між сторонами Договору підтверджується платіжними дорученнями № 405 від 02.04.2023 року, № 445 від 09.04.2023 року, № 455 від 13.04.2023 року, № 468 від 19.04.2023 року, N° 483 від 23.04.2023 року, а також карткою рахунку ТОВ «ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ» № 361 за квітень 2023 року.

Відповідно до п. 2.1 Договору поставка Товару здійснюється на умовах та в строк, визначений в Специфікації. Сторони погоджуються при визначенні умов поставки застосовувати Міжнародні правила інтерпретації комерційних термінів Інкотермс, в редакції 2020 року. Факт здійснення поставки засвідчується видатковою накладною, яка підписується уповноваженими представниками Сторін в момент передачі Товару. Місце поставки Товару вказується у Специфікаціях, що є невід`ємною частиною Договору.

Факт перевезення підтверджується в тому числі, товарно-транспортними накладними: № 020401 від 02.04.2023 р„ № 020402 від 02.04.2023 р„ № 020403 від 04.04.2023 р., № 090401 від 09.04.2023 р„ № 090402 від 09.04.2023 р„ № 0904013 від 09.04.2023 р„ № 130401 від 13.04.2023 р., № 130402 від 13.04.2023 р., № 130403 від 13.04.2023 р„ N° 190401 від 19.04.2023 р„ № 190402 від 19.04.2023 р„ N° 190403 від 19.04.2023 р., N° 230401 від 23.04.2023 р„ № 230402 від 23.04.2023 «р„ N° 230403 від 23.04.2023 р„ - замовник

ФГ «ПЕРВОМАГРО», вантажовідправник - ТОВ «ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ», вантажоодержувач - ФГ «ПЕРВОМАГРО», пункт навантаження - Харківська обл., м. Первомайський, вул. Залізнична, 76 пункт розвантаження - Одеська обл., Ізмаїльський р-н., м. Рені, вул. 28 червня, 259 б.

Таким чином, на думку суду, на підтвердження реальності вчинення правочинів з вищевказаними контрагентом у ТОВ «ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ» наявні всі належні первинні документи, які за формою та змістом не містять жодних недоліків, що підтверджують факт отримання товарів, їх використання у власній господарській діяльності.

Вищевказану сільськогосподарську продукцію ТОВ «ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ» було придбано, зокрема, у ТОВ «КОЛОС СЛОБОЖАНЩИНИ» на підставі договору поставки N2 05052021 від 05.05.2021 року .

Суд вказує, що згідно підпунктів «а», «б» пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

У свою чергу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

У відповідності до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимоги Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, серед іншого, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).

Так, механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі - Порядок № 1165).

Пунктом 4 Порядку № 1165 визначено, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Згідно пункту 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до змісту пунктів 10, 11 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до пунктів 2, 3 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019 (далі - Порядок № 520) прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі по тексту - комісія регіонального рівня). У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно пункту 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктом 11 Порядку № 520 передбачено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Як вбачається зі змісту квитанцій від 28.10.2022 р. та від 02.11.2022р. контролюючим органом було сформовано висновки, що відображена у податкових накладних інформація відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді Додатку № 3 до Порядку № 1165.

Пункт 1 додатку 3 до Порядку № 1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевущує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку № 1165.

Однак, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку № 1165, із здійсненням обґрунтованого розрахунку показника за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.

Отже, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної не відповідає вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку № 1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, із обґрунтованим розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Разом з тим, у вищевказаній квитанції фіскальним органом запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Однак, не вказано вичерпного переліку документів, які необхідно подати платнику податків. Та, більш того, не враховано подані Позивачем первинні документи та пояснення в обґрунтування реальності та законності господарської операції

В такому випадку недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкових накладних призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, відсутності часу на надання необхідних документів, внаслідок чого Позивач не зміг належним чином виконати свої обов`язки щодо реєстрації податкових накладних.

Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Проте, навіть після надання Позивачем документів, які підтверджують інформацію, зазначену в податковій накладній для розгляду питання про скасування рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області їх не було враховано і в Рішенні вказано підставу для відмови: «ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання/транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури, інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних» (документи, які не надано не підкреслено).

Отже, вимога контролюючого органу про надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття/скасування рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості, породжує неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Недотримання податковим органом вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації податкових накладних прямо вказує на те, що рішення, які прийняті на наступному етапі, тобто рішення комісії про відмову у реєстрації податкових накладних, теж не є законними.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 10.04.2020р. у справі № 819/330/18.

Суд також вказує, що відповідно до ст. 1 чинного Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансово-господарську звітність» № 996-ХІУ від 16.07.1999 року «первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію».

Відповідно до норм чинного законодавства України не є первинними документами: рахунок-фактура, договір, банківська виписка, податкова накладна, акт звірки взаєморозрахунків, фіскальний чек тощо.

Вищезазначене підтверджується правовою позицією Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи №809/1718/15, адміністративне провадження №К/9901/19199/18 (ЄДРСРУ № 80580345), який 19 березня 2019 року підтвердив, що договір не є первинним обліковим документом для цілей бухгалтерського обліку.

Відповідно до ст. 1 Закону №996 первинним документом є документ, який містить відомості про господарську операцію.

За змістом цієї ж статті господарська операція це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства. Здійснення господарської операції і власне її результат підлягають відображенню в бухгалтерському обліку.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 9 Закону №996 підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити:

назву документа (форми);

дату і місце складання;

назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;

посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;

особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з правовою позицією Верховного Суду України, викладеною у постанові від 15.12.2015 р. № 21-4266а15, договір не є первинним обліковим документом для цілей бухобліку, а свідчить лише про намір виконання дій (операцій) в майбутньому, а не про їх фактичне виконання, в той час як первинні документи складаються лише за фактом надання послуг.

Більше того, відносно первинних бухгалтерських документів висловився Верховний суд України і в рішенні від 19 квітня 2016 року у справі №21-4985а15 вказавши, що господарська операція пов`язана не з фактом підписання договору, а з фактом руху активів платника податків та руху його капіталу, а сам договір не є первинним обліковим документом для цілей бухгалтерського обліку.

Вказаної позиції дотримується і Верховний суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 27 лютого 2018 року по справі № 813/1766/17, адміністративне провадження №К/9901/3360/17 (ЄДРСРУ № 72486685).

Щодо позовної вимоги Позивача про зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну датою її фактичного отримання, суд вказує наступне.

Приписами пункту 20 Порядку ведення реєстру податкових накладних №1246 передбачено, що внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

В даному випадку, зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану позивачем податкову накладну датою її фактичного отримання є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.

Слід врахувати, що чинним законодавством України покладено на ДПС України обов`язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Тобто фіскальному органу надано право вільно обирати одне з двох рішень, яке на його думку є законодавчо обґрунтованим та правильним. А отже «свобода розсуду» фіскального органу, у разі встановлення судом протиправності відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, звужується до єдиного юридично допустимого рішення, в даному випадку рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 11.06.2019 у справі №480/4038/18 та від 28.11.2019 у справі №1640/2650/18.

Отже, суд приходить до висновку, що наявні правові підстави для зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну датою її фактичного отримання, і задоволення позовних вимог у цій частині.

Суд вказує, що згідно з вимогами ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з ме тою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтер есів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів влад них повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень тау спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім фор мам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, протягом розумного строку.

Статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Таким чином, проаналізувавши наведене, суд вважає за необхідне вказати, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджені нормативно та документально, а тому є такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної № 8930977/44297129 від 05.06.2023 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 34053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 02.04.2023 року на загальну суму - 975 349,80 грн., в тому числі ПДВ - 119 779,80 грн., датою її надсилання 27.04.2023 року.

Скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної № 8930978/44297129 від 05.06.2023 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 4 від 09.04.2023 року на загальну суму - 988 948,86 грн., в тому числі ПДВ - 121 449,86 грн., датою її надсилання 27.04.2023 року.

Скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної № 8930979/44297129 від 05.06.2023 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 6 від 13.04.2023 року на загальну суму - 989 759,40 грн., в тому числі ПДВ - 121 549,40 грн., датою її надсилання 27.04.2023 року.

Скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної № 8930980/44297129 від 05.06.2023 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 9 від 19.04.2023 року на загальну суму - 987 958,20 грн в тому числі ПДВ - 121 328,20 грн., датою її надсилання 28.04.2023 року.

Скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної № 8930981/44297129 від 05.06.2023 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 11 від 23.04.2023 року на загальну суму - 976 520,58 грн., в тому числі ПДВ - 119 923,58 грн., датою її надсилання 28.04.2023 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 43983495) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ (м-н Захисників України, буд. 7/8,м. Харків,61001, код ЄДРПОУ 44297129) сплачений судовий збір в розмірі 6710 (шість тисяч сімсот десять) грн.00 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ГРЕЙН-ТРЕЙДІНГ (м-н Захисників України, буд. 7/8,м. Харків,61001, код ЄДРПОУ 44297129) сплачений судовий збір в розмірі 6710 (шість тисяч сімсот десять) грн. 00 коп.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду у відповідності до ст. 295 цього Кодексу.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Зінченко А.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.08.2023
Оприлюднено31.08.2023
Номер документу113098458
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/16235/23

Ухвала від 29.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 28.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Рішення від 29.08.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 30.06.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні