Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 серпня 2023 р. № 520/14985/23
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Барвінківського міського голови Ізюмського району Харківської області Бало Олександра Олексійовича (вул. Центральна, буд. 8,м. Барвінкове,Ізюмський район, Харківська область,64701) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач, ОСОБА_1 , звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом до Барвінківського міського голови Ізюмського району Харківської області Бало Олександра Олексійовича, в якому просить суд:
1. Визнати протиправною бездіяльності Барвінківського міського голови Ізюмського району Харківської області Бало О.О. в частині ненадання відповіді за зверненням ОСОБА_1 від 12 травня 2023 року на питання щодо відновлення стану земельних ділянок з кадастровими номерами 6320482500:07:000:0407, 6320482500:07:000:0403, 6320482500:07:000:0409, 6320482500:07:000:0404, 6320482500:07:000: 0405, на яких побудовані фортифікаційні споруди від критого типу, що унеможливлює по теперішній час використання земель за їх призначенням у контурі №1188, що розташований на території Барвінківської територіальної громади Ізюмського району Харківської області.
2. Забов`язати Барвінківського міського голову Ізюмського району Харківської області Бало О.О. на дати відповідь на звернення ОСОБА_1 від 12 травня 2023 року на питання щодо відновлення стану земель них ділянок з кадастровими номерами 6320482500:07:000: 0407, 6320482500:07:000:0403, 6320482500: 07:000:0409, 6320482500:07:000:0404, 6320482500:07:000: 0405, на яких побудовані фортифікаційні споруди відкритого типу, що унеможливлює по теперішній час використання земель за їх призначенням у контурі №1188, що розташований на території Барвінківської територіальної громади Ізюмського району Харківської області.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що бездіяльності Барвінківського міського голови Ізюмського району Харківської області Бало О.О. в частині ненадання відповіді за зверненням ОСОБА_1 від 12 травня 2023 року на питання щодо відновлення стану земельних ділянок з кадастровими номерами 6320482500:07:000: 0407, 6320482500:07:000:0403, 6320482500:07:000:0409, 6320482500:07:000:0404, 6320482500:07:000: 0405, на яких побудовані фортифікаційні споруди від критого типу, що унеможливлює по теперішній час використання земель за їх призначенням у контурі №1188, що розташований на території Барвінківської територіальної громади Ізюмського району Харківської області є протиправною та такою, що порушує права позивача.
Ухвалою суду від 20.06.2023 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачу, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення.
Від відповідача, Барвінківського міського голови Ізюмського району Харківської області Бало Олександра Олексійовича, відзив на адміністративний позов не надходив, отже, своїм правом на подання відзиву по адміністративній справі відповідач не скористався.
Відповідно до ч. 2 ст. 175 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що позивач - ОСОБА_1 , 12.05.2023 року звернувся до відповідача зі зверненням, в якому просив:
Прийняти рішення про проведення перерахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок 6320482500:07:000:0407, 6320482500:07:000:0403, 6320482500:07:000:0409 6320482500:07:000:0404, 6320482500:07:000:0405.
Спільно з Головним управлінням Держгеокадастру у Харківській області привести у відповідність (виправити) відомості, що містяться в Державному земельному кадастрі про земельні ділянки, розта шовані за адресою: за межами с.Василівка Друга на території колишньої Гусарівської сільської ради Барвінківського району Харківської області з кадастровими номерами 6320482500:07:000:0407, 6320482500:07:000:0403, 6320482500:07:000:0409, 6320482500:07:000:0404, 6320482500:07:000:0405, а саме сформувати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку цих земельних ділянок.
У разі необхідності повідомити про потребу надати додаткові матеріали.
Вирішити питання щодо відновлення стану земельних ділянок з кадастровими номерами 6320482500:07:000:0407,6320482500:07:000:0403,6320482500:07:000:0409,6320482500:07:000:0404, 6320482500:07:000:0405 у контурі №1188, що розташований на території Барвінківської територіаль ної громади Ізюмського району Харківської області.
13.06.2023 року на електронну адресу позивача надійшов лист Барвінківського міського голови Ізюмського району Харківської області Бало О.О. № 02-27/М-84/98 від 09.06.2023 року, в якому позивачу було повідомлено, що відповідно до Закону України «Про оцінку земель» зацікавлені особи (землевласники та землекористувачі) за власною ініціативою можуть замовити розроблення технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки пройшовши наступні етапи:
1. укладення договору з землевпорядною організацією;
2. державна експертиза технічної документації;
3. затвердження технічної документації органом: місцевого самоврядування (сільська., селищна, міська рада) протягом місяця з дати її надходження;
4. офіційне опублікування рішення органу місцевого самоврядування про затвердження технічної документації;
5. набрання рішення про затвердження технічної документації юридичної сили (при офіційній публікації до 15 липня 2021 року, нова НГО використовується з 1 січня 2022 року, при публікації після 15 липня 2021 року, з 1 січня 2023 року);
6. реєстрації технічної документації в Державному земельному кадастрі.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Технічна документація з бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.
Підставою для відмови у затвердженні технічної документації може бути лише її невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до закону нормативно-правових актів або розташувань земель чи земельних ділянок на території іншої територіальної громади.
Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається органами, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру.
Позивач, вбачаючи протиправну бездіяльності Барвінківського міського голови Ізюмського району Харківської області ОСОБА_2 , в частині ненадання відповіді за зверненням ОСОБА_1 від 12 травня 2023 року, на питання щодо відновлення стану земельних ділянок з кадастровими номерами 6320482500:07:000:0407, 6320482500:07:000:0403, 6320482500:07:000:0409, 6320482500:07:000:0404, 6320482500:07:000: 0405, на яких побудовані фортифікаційні споруди від критого типу, що унеможливлює по теперішній час використання земель за їх призначенням у контурі №1188, що розташований на території Барвінківської територіальної громади Ізюмського району Харківської області, звернувся за захистом свої прав до суду.
Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону № 393/96-ВР "Про звернення громадян" громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Згідно з ч. 3 ст. 3 Закону України "Про звернення громадян" заява (клопотання) - це звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.
Отже, вказане звернення позивача від 12.05.2023 року фактично відповідає ознакам звернення громадянина та, відповідно, має розглядатись згідно з приписами Закону України "Про звернення громадян".
Таким чином, спірні правовідносини регулюються Законом України "Про звернення громадян".
Статтею 19 Закону передбачено, що органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об`єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов`язані:
об`єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги;
у разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді заяви чи скарги скласти про це мотивовану постанову;
на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу;
скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням;
забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв`язку з заявою чи скаргою рішень;
письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення;
вживати заходів щодо відшкодування у встановленому законом порядку матеріальних збитків, якщо їх було завдано громадянину в результаті ущемлення його прав чи законних інтересів, вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об`єднання громадян за місцем проживання громадянина;
у разі визнання заяви чи скарги необґрунтованою роз`яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення;
не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам;
особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.
Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п`ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п`яти днів.
Разом з тим, суд зазначає, що звернення заявника від 12.05.2023 року, містив чітко сформульоване питання щодо відновлення стану земельних ділянок з кадастровими номерами 6320482500:07:000:0407,6320482500:07:000:0403,6320482500:07:000:0409,6320482500:07:000:0404, 6320482500:07:000:0405 у контурі №1188, що розташований на території Барвінківської територіаль ної громади Ізюмського району Харківської області.
Надана відповідь від 09.06.2023року № 02-27/М-84/88 не містять відомостей з приводу порушеного заявником питання щодо відновлення стану земельних ділянок з кадастровими номерами6320482500:07:000:0407,6320482500:07:000:0403,6320482500:07:000:0409,6320482500:07:000:0404, 6320482500:07:000:0405 у контурі №1188, що розташований на території Барвінківської територіаль ної громади Ізюмського району Харківської області
За загальним правилом п.18 ч.1 ст.19, п.19 ч.1 ст.4 КАС України рішенням суб`єкта владних повноважень є письмовий акт, дією суб`єкта владних повноважень є вчинок з приводу реалізації управлінського повноваження, а бездіяльністю є ухилення від виконання обов`язку.
У спірних правовідносинах заявник не отримав відповіді на поставлене питання щодо відновлення стану земельних ділянок з кадастровими номерами 6320482500:07:000:0407,6320482500:07:000:0403,6320482500:07:000:0409,6320482500:07:000:0404, 6320482500:07:000:0405 у контурі №1188, що розташований на території Барвінківської територіальної громади Ізюмського району Харківської області.
При цьому, управлінська дія владного суб`єкта може втілюватись і у вигляді письмової (листа) чи фактичної відмови, котрі за змістом, формою, способом реалізації повноваження не є рішенням, але створюють перешкоду у реалізації суб`єктивного права заявника.
Разом з тим, у спірних правовідносинах діяння відповідача відповідають усім ознакам бездіяльності, котра підлягає кваліфікації у якості протиправної з приводу розгляду запиту заявника.
Згідно з ч.1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Вирішуючи спір, суд зауважує, що критерії законності управлінського волевиявлення (як у формі рішення, так і у формі діяння) владного суб`єкта викладені законодавцем у приписах ч.2 ст.2 КАС України, а у силу ч.2 ст.77 КАС України обов`язок доведення факту дотримання цих критеріїв покладений на владного суб`єкта шляхом подання до суду доказів та наведення у процесуальних документах доводів як відповідності закону вчиненого волевиявлення, так і помилковості аргументів іншого учасника справи.
Суд констатує, що у ході розгляду справи відповідачами як владними суб`єктами не подано доказів дотримання закону і надання повної та вичерпної відповіді на звернення позивача від 12.05.2023 року в частині питання щодо відновлення стану земельних ділянок з кадастровими номерами6320482500:07:000:0407,6320482500:07:000:0403,6320482500:07:000:0409,6320482500:07:000:0404, 6320482500:07:000:0405 у контурі №1188, що розташований на території Барвінківської територіаль ної громади Ізюмського району Харківської області.
З огляду на викладені вище міркування та зміст вимог заявника, суд приходить до висновку про обґрунтованість позову.
При розв`язанні спору, суд зважає на практику Європейського суду з прав людини щодо застосування ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі за текстом Конвенція; рішення від 21.01.1999р. у справі Гарсія Руїз проти Іспанії, від 22.02.2007р. у справі Красуля проти Росії, від 05.05.2011р. у справі Ільяді проти Росії, від 28.10.2010р. у справі Трофимчук проти України, від 09.12.1994р. у справі Хіро Балані проти Іспанії, від 01.07.2003р. у справі Суомінен проти Фінляндії, від 07.06.2008р. у справі Мелтекс ЛТД (MELTEX LTD) та Месроп Мовсесян (MESROP MOVSESYAN) проти Вірменії) і тому надав оцінку усім обставинам справи, котрі мають юридичне значення для правильного вирішення спору, та дослухався до усіх аргументів сторін, які ясно і чітко сформульовані та здатні вплинути на результат вирішення спору.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Барвінківського міського голови Ізюмського району Харківської області Бало Олександра Олексійовича (вул. Центральна, буд. 8,м. Барвінкове,Ізюмський район, Харківська область,64701) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправною бездіяльності Барвінківського міського голови Ізюмського району Харківської області Бало Олександра Олексійовича в частині ненадання відповіді за зверненням ОСОБА_1 від 12 травня 2023 року на питання щодо відновлення стану земельних ділянок з кадастровими номерами 6320482500:07:000:0407, 6320482500:07:000:0403, 6320482500:07:000:0409, 6320482500:07:000:0404, 6320482500:07:000: 0405, на яких побудовані фортифікаційні споруди від критого типу, що унеможливлює по теперішній час використання земель за їх призначенням у контурі №1188, що розташований на території Барвінківської територіальної громади Ізюмського району Харківської області.
Забов`язати Барвінківського міського голову Ізюмського району Харківської області Бало Олександра Олексійовича на дати відповідь на звернення ОСОБА_1 від 12 травня 2023 року на питання щодо відновлення стану земельних ділянок з кадастровими номерами 6320482500:07:000: 0407, 6320482500:07:000:0403, 6320482500: 07:000:0409, 6320482500:07:000:0404, 6320482500:07:000: 0405, на яких побудовані фортифікаційні споруди відкритого типу, що унеможливлює по теперішній час використання земель за їх призначенням у контурі №1188, що розташований на території Барвінківської територіальної громади Ізюмського району Харківської області.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2023 |
Оприлюднено | 31.08.2023 |
Номер документу | 113098559 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Спірідонов М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні