Ухвала
від 28.08.2023 по справі 520/23058/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код 34390710

УХВАЛА

про залишення позовної заяви без руху

28 серпня 2023 р. Справа № 520/23058/23

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Шевченко О.В., розглянувши позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Лайт-Полімер" до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Лайт-Полімер", з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення про відмову у реєстрації ПН комісії Головного управління ДПС у Харківській області, від 21.04.2023 р. №8675096/42927560;

- визнати протиправним та скасувати рішення про відмову у реєстрації ПН комісії Головного управління ДПС у Харківській області, від 21.04.2023 р. №8675097/42927560;

- визнати протиправним та скасувати рішення про відмову у реєстрації ПН комісії Головного управління ДПС у Харківській області, від 21.04.2023 р. №8675098/42927560;

- визнати протиправним та скасувати рішення про відмову у реєстрації ПН комісії Головного управління ДПС у Харківській області, від 21.04.2023 р. №8675095/42927560;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАИТ-ПОЛІМЕР» № 19 від 21.03.2023 р. датою фактичного подання на реєстрацію;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАИТ-ПОЛІМЕР» № 15 від 27.03.2023 р. датою фактичного подання на реєстрацію;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАЙТ-ПОЛІМЕР» №16 від 28.03.2023р. датою фактичного подання на реєстрацію;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАЙТ-ПОЛІМЕР» №17 від 31.03.2023р. датою фактичного подання на реєстрацію.

Відповідно до п.3 ч.1 ст. 171 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 КАС України.

Суд дійшов висновку про те, що адміністративний позов підлягає залишенню без руху, оскільки поданий без дотримання вимог, встановлених ст. 161 КАС України, виходячи з наступного.

Щодо сплати судового збору, суд зазначає наступне.

Позивач оскаржує чотири рішення податкового органу про відмову у реєстрації ПН комісії Головного управління ДПС у Харківській області:

1) від 21.04.2023 р. №8675096/42927560;

2) від 21.04.2023 р. №8675097/42927560;

3) від 21.04.2023 р. №8675098/42927560;

4) від 21.04.2023 р. №8675095/42927560.

Решта позовних вимог є похідними від цих вимог.

Згідно постанови пленуму Вищого адміністративного суду України від 05.02.2016 року "Про судову практику застосування адміністративними судами окремих положень Закону України "Про судовий збір" у редакції Закону України від 22 травня 2015 року № 484-VІІІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору", перевіряючи правильність сплати позивачем судового збору та визначаючи кількість вимог немайнового характеру, звернених до суду, необхідно врахувати, що вимога про визнання протиправним акта, дій чи бездіяльності як передумови для застосування інших способів захисту порушеного права (скасувати або визнати нечинним рішення чи окремі його положення, зобов`язати прийняти рішення, вчинити дії чи утриматися від їх вчинення, тощо) як наслідків протиправності акта, дій чи бездіяльності є однією вимогою.

Таким чином, позивач звернувся до суду із чотирма вимогами немайнового характеру.

Підпунктом 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, встановлюється ставка судового збору у розмірі 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2023 рік" установлено у 2023 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2023 року - 2684,00 грн.

Відповідно до ч.3 ст. 6 Закону України "Про судовий збір", у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Отже в силу приписів статей Закону України "Про судовий збір", в даному випадку ставка судового збору становить 10 737,00 грн. (2684,00 грн. х 4).

Згідно з частиною 3 статті 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Проте, позивачем при подачі позовної заяви не надано платіжного доручення про сплату судового збору у зазначеному розмірі, вказаного в додатках до адміністративного позову (пункт 1), про що відділом з надання судово-адміністративних послуг Харківського окружного адміністративного суду складено акт №520/23058/23/109/23 від 23.08.2023 року.

Відповідно до ч.2 ст. 169 КАС України, якщо ухвала про залишення без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).

Щодо строку звернення до суду, також слід зазначити наступне.

Відповідно до положень частин 1 та 2 ст. 122 КАС України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів (частина 3 вказаної вище статті).

Позивач оскаржує, зокрема:

1) рішення про відмову у реєстрації ПН комісії Головного управління ДПС у Харківській області від 21.04.2023 р. №8675096/42927560;

2) рішення про відмову у реєстрації ПН комісії Головного управління ДПС у Харківській області від 21.04.2023 р. №8675097/42927560;

3) рішення про відмову у реєстрації ПН комісії Головного управління ДПС у Харківській області від 21.04.2023 р. №8675098/42927560;

4) рішення про відмову у реєстрації ПН комісії Головного управління ДПС у Харківській області від 21.04.2023 р. №8675095/42927560.

Судом встановлено, що позивач звертався до ДПС України зі скаргами на вищевказані рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №8675096/42927560, №8675097/42927560, №8675098/42927560 №8675095/42927560 від 21.04.2023 року.

Зам результатами розгляду скарги ДПС України прийнято наступні рішення: №42190/42927560/2 від 11.05.2023, №42552/42927560/2 від 12.05.2023, №41878/42927560/2 від 10.05.2023, №42535/42927560/2 від 12.05.2023, якими скарги залишено без задоволення, а оскаржувані рішення - без змін.

Згідно положень частини 4 статті 122 КАС України, якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов`язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.

Відповідно до п.42.4 ПК України, датою вручення платнику податків документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з електронного кабінету автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків. У разі якщо доставка документа відбулася після 18 години, датою вручення документа платнику податків вважається наступний робочий день. Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику податків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

Отже, прийняті за результатами розгляду скарги ДПС України рішення №42190/42927560/2 від 11.05.2023 отримано позивачем 11.05.2023, рішення №42552/42927560/2 від 12.05.2023 отримано позивачем 12.05.2023, рішення №41878/42927560/2 від 10.05.2023 отримано позивачем 10.05.2023, а також рішення №42535/42927560/2 від 12.05.2023 отримано позивачем 12.05.2023.

За таких підстав, відлік строку звернення до суду з даним позовом щодо оскарження рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 21.04.2023 р. №8675096/42927560 розпочинається з 10.05.2023 та складає три місяці з вказаної дати, рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 21.04.2023 р. №8675097/42927560 розпочинається з 12.05.2023 та складає три місяці з вказаної дати, рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 21.04.2023 р. №8675098/42927560 розпочинається з 11.05.2023 та складає три місяці з вказаної дати, рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 21.04.2023 р. №8675095/42927560 розпочинається з 12.05.2023 та складає три місяці з вказаної дати.

Тоді як до суду з даним адміністративним позовом позивач звернувся лише 18.08.2023 року шляхом направлення позовної заяви поштою яка надійшла до суду та зареєстрована 23.08.2023 року, тобто з пропуском тримісячного строку звернення до суду, встановленого частиною 4 статті 122 КАС України.

Відповідно до ч.6 ст. 161 КАС України, у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.

Проте, разом з позовною заявою позивачем не надано до суду заяви про поновлення пропущеного строку звернення до суду з даним адміністративним позовом в частині позовних вимог та не надано будь - яких доказів поважності причин його пропуску, що не відповідає положенням ч.6 ст. 161 КАС України.

Відповідно до положень частини 1 ст. 123 КАС України, у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Згідно частини 1 статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Усуваючи недоліки позовної заяви позивачу необхідно привести позовну заяву у відповідність до вимог ст. 161 КАС України, а саме надати до суду:

1) заяву про поновлення пропущеного строку звернення до суду з даним адміністративним позовом в частині позовних вимог та вказати в заяві обґрунтовані підстави для поновлення строку з наданням відповідних підтверджуючих доказів причин пропуску строку звернення.

Суд зазначає, що згідно положень ч.2 ст. 123 КАС України, якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву;

2) докази сплати судового збору у встановленому Законом України "Про судовий збір" розмірі надавши до суду платіжне доручення на суму 10 737,00 грн.

Реквізитами для перерахування судового збору (з 01.01.2023) є: отримувач коштів - ГУК Харків обл/мХар Основ"ян/22030101, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37874947, банк отримувача - Казначейство України (ел. адм. подат.), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача UA678999980313141206084020661, код класифікації доходів бюджету - 22030101, призначення платежу - *;101;(код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і має відповідну відмітку у паспорті); Судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Харківський окружний адміністративний суд (назва суду, де розглядається справа).

На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 122, 123, 160, 161, 169, 171, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Лайт-Полімер" до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху.

Надати позивачу термін - не більше десяти днів з дня отримання копії цієї ухвали, для усунення недоліків позовної заяви.

Повідомити позивача про необхідність виправити зазначені недоліки у визначений термін.

Роз`яснити позивачу, що у разі невиконання ухвали суду у зазначений строк позовна заява буде вважатися неподаною та повернута позивачу з усіма доданими до неї документами.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя О.В.Шевченко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.08.2023
Оприлюднено31.08.2023
Номер документу113098599
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/23058/23

Постанова від 04.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 24.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 24.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 21.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 03.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Рішення від 01.12.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні