Рішення
від 31.08.2023 по справі 160/14516/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 серпня 2023 року Справа № 160/14516/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Голобутовського Р.З.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, Новомосковського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

27.06.2023 ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (далі відповідач-1), Новомосковського відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області (далі відповідач-2), в якій просить:

- визнати протиправними дії Новомосковського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області щодо призупинення з 01.10.2020 страхових виплат ОСОБА_1 ;

- визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області щодо відмови у поновлені страхових виплат ОСОБА_1 ;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області поновити страхові виплати ОСОБА_1 з 01.10.2020 та виплатити страхові виплати, починаючи з 01.10.2020.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивач перебувала на обліку у відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Новомосковську Дніпропетровській області та отримувала страхові виплати. З 01.10.2020 позивач перестала отримувати страхові виплати. Позивач зверталась до відповідачів із заявами про поновлення виплати. У відповіді Новомосковського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області від 29.03.2023 та Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області від 29.05.2023 зазначено, що Новомосковським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду страхування у Дніпропетровській області призупинено страхові виплати ОСОБА_1 з 01.10.2020 року відповідно до Закону України «Про верифікацію та моніторинг державних виплат» від 03 грудня 2019 року № 324-IX та згідно наданих рекомендацій за результатом верифікації (ДЗ-Д2) встановлено недійсності реєстраційного номеру облікової карти платників податків за даними Державної фіскальної служби. Для поновлення страхових виплат позивачу необхідно спочатку звернутись до центру обслуговування платників податків державної податкової інспекції та отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків або поновити відмітку в паспорті про його відсутність. Потім звернутися до відділу обслуговування громадян (сервісний центр) Пенсійного фонду України та надати новий реєстраційний номер облікової картки платника податків разом з паспортом, або паспорт з поновленою відміткою про його відсутність разом з заявою про поновлення страхових виплат. Позивач вважає, що призупинення Новомосковським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду страхування у Дніпропетровській області страхових виплат ОСОБА_1 з 01.10.2020 року з підстав Закону України «Про верифікацію та моніторинг державних виплат» від 03 грудня 2019 року № 324-IX та згідно наданих рекомендацій за результатом верифікації (ДЗ-Д2) встановлення недійсності реєстраційного номеру облікової карти платників податків за даними Державної фіскальної служби є незаконним. Вважає, що відмова Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області у поновленні страхових виплат ОСОБА_1 з 01.10.2020 року, що викладена у листі від 29.05.2023, є незаконною. Позивач зазначає, що припиняючи з 01 жовтня 2020 року страхові виплат позивачу за відсутності передбачених законами України підстав відповідач-1 порушив право на отримання страхових виплат, що передбачені законодавством. При цьому, право на отримання пенсії, страхових виплат є об`єктом захисту за статтею 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, що також є джерелом прав в Україні.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.06.2023 відкрито провадження у адміністративній справі; справу №160/14516/23 призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами.

Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується матеріалами справи.

25.08.2023 представником Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області подано до суду відзив на позовну заяву, в якому позовні вимоги не визнає та просить суд відмовити у задоволенні позову. В обґрунтування правової позиції зазначено, що Новомосковським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у Дніпропетровській області призупинено страхові виплати ОСОБА_1 з 01.10.2020 року відповідно до Закону України «Про верифікацію та моніторинг державних виплат» від 03 грудня 2019року № 324-IX та згідно наданих рекомендацій за результатом верифікації (Д3-Д2), встановлено недійсності реєстраційного номеру облікової карти платника податків за даними Державної фіскальної служби. Для поновлення страхової виплати позивачу необхідно спочатку звернутися до центру обслуговування платників податків державної податкової інспекції та отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків або поновити відмітку в паспорті про його відсутність. Потім необхідно було звернутися до відділу обслуговування громадян (сервісний центр) Пенсійного фонду України та надати новий реєстраційний номер облікової картки платника податків разом з паспортом, або паспорт з поновленою відміткою про його відсутність, разом з заявою на поновлення страхової виплати встановленого зразка. Дані рекомендації позивачем не були виконані і до Сервісних центрів Пенсійного фонду України з необхідним пакетом документів вона не зверталась, як видно з документів наданих до суду ОСОБА_1 зверталась зі заявами на ім`я Начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, що не відповідає чинному законодавству.

Копія ухвали від 29.06.2023 направлена на зареєстровану адресу відповідача-2, проте, до суду повернувся конверт з відміткою поштового відділення про повернення.

Відповідно до ч.11ст.126 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

З огляду на зазначене та враховуючи положення ч.8, 11 ст.126 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвала Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.06.2023 вважається такою, що вручена відповідачу.

Згідно з даними Єдиного державного реєстру судових рішень ухвала суду від 29.06.2023, у відповідності до положеньЗакону України «Про доступ до судових рішень», оприлюднена 03.07.2023.

забезпечує відкритий безоплатний та цілодобовий доступ на офіційному веб-порталі судової влади України (http://reyestr.court.gov.ua) до внесених до такого реєстру судових рішень.

За таких обставин судом було здійснено всі заходи для реалізації відповідачем-2 права судового захисту своїх прав та інтересів.

Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду у постанові від 28.01.2021 року у справі № 820/1400/17 зазначив, що до повноважень адміністративних судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій. Тому примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, повернуті органами зв`язку з позначками «за закінченням терміну зберігання», «адресат вибув», «адресат відсутній» і т. п., з врахуванням конкретних обставин справи можуть вважатися належними доказами виконання адміністративним судом обов`язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення цим судом певних процесуальних дій.

Аналогічну позицію висловив Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду, зокрема, у постанові від 31.03.2021 року у справі № 640/2371/20 та постанові від 29.04.2021 року у справі № 826/12038/17.

У силу ч. 4 ст. 124, ч. 8 ст.126 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає відповідача-2 належним чином повідомленим про можливість подання відзиву у зазначені строки та належним чином повідомленим про судовий розгляд справи.

Відповідачем-2, на виконання ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України, не було надіслано до суду відзиву на адміністративний позов та не повідомлено про поважність причин ненадання відзиву.

Відповідно до ч. 6 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно з ч. ч. 5, 8ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянкою України, що підтверджується паспортом громадянина України серії НОМЕР_1 .

Відповідно до акту про нещасний випадок на виробництві від 09.06.1984 позивач під час виконання трудових обов`язків отримала травми: забій голови, грудної клітини, перелом лопатки.

Довідкою про результати визначення ступеня втрати професійної працездатності, потреби у додаткових видах допомоги від 17.03.2010 встановлено ступінь втрати працездатності 20% з 01.03.2010 безтерміново.

Позивач перебувала на обліку у відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Новомосковську Дніпропетровській області та отримувала страхові виплати.

Як зазначено позивачем та не спростовано відповідачем, з 01.10.2020 виплата страхових виплат позивачу припинена.

17.03.2023 позивач звернулась до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області із запитом на отримання публічної інформації про припинення виплати нарахування та пільги по втраті працезданості.

Листом Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області від 29.03.2023 №0400-010315-8/40411 повідомлено позивача, що Новомосковським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у Дніпропетровській області призупинено страхові виплати ОСОБА_1 з 01.10.2020 року відповідно до Закону України «Про верифікацію та моніторинг державних виплат» від 03 грудня 2019року № 324-IX та згідно наданих рекомендацій за результатом верифікації (Д3-Д2) встановлено недійсності реєстраційного номеру облікової карти платника податків за даними Державної фіскальної служби.

Для поновлення страхової виплати позивачу необхідно спочатку звернутися до центру обслуговування платників податків державної податкової інспекції та отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків або поновити відмітку в паспорті про його відсутність.

Потім необхідно було звернутися до відділу обслуговування громадян (сервісний центр) Пенсійного фонду України та надати новий реєстраційний номер облікової картки платника податків разом з паспортом, або паспорт з поновленою відміткою про його відсутність, разом з заявою на поновлення страхової виплати встановленого зразка.

01.05.2023 позивач звернулась із заявою до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, в якій повідомила, що в її паспорта громадянина України серії НОМЕР_1 на сьомій та восьмій сторінках містяться відмітки про те, що вона має право здійснювати будь які платежі та операції без ІНПП, що завірені відповідними державними органами. Просила поновити страхові виплати з часу їх припинення з 01.10.2020.

Листом Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області від 29.05.2023 №24622-18549/К-01/8-0400/23 повторно повідомлено позивача, що Новомосковським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у Дніпропетровській області призупинено страхові виплати ОСОБА_1 з 01.10.2020 року відповідно до Закону України «Про верифікацію та моніторинг державних виплат» від 03 грудня 2019року № 324-IX та згідно наданих рекомендацій за результатом верифікації (Д3-Д2) встановлено недійсності реєстраційного номеру облікової карти платника податків за даними Державної фіскальної служби.

Для поновлення страхової виплати Позивачці необхідно спочатку звернутися до центру обслуговування платників податків державної податкової інспекції та отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків або поновити відмітку в паспорті про його відсутність.

Потім необхідно було звернутися до відділу обслуговування громадян (сервісний центр) Пенсійного фонду України та надати новий реєстраційний номер облікової картки платника податків разом з паспортом, або паспорт з поновленою відміткою про його відсутність, разом з заявою на поновлення страхової виплати встановленого зразка.

Лише після подання вказаних документів до Пенсійного фонду України будуть поновлені страхові виплати.

Листом Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області від 02.06.2023 №25649-19892/К-01/8-0400/23 повідомлено позивача, що відповідно до Закону України від 21.09.2022 № 2620-IX «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» та Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» з 01 січня 2023 року уповноваженим органом в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування є Пенсійний фонд України.

Для вирішення питання щодо продовження страхових виплат позивачу необхідно особисто звернутися із заявою встановленого зразка та документами (зокрема, довідкою МСЕК з терміном дії після 01.10.2020) до будь-якого структурного підрозділу, який здійснює прийом та обслуговування осіб (сервісний центр), територіального органу Пенсійного фонду України.

Не погоджуючись із зупиненням з 01.10.2020 страхових виплат, позивач звернулась до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до пунктів63.1,63.2 статті 63 Податкового кодексу України (далі ПК України) облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Взяттю на облік або реєстрації у контролюючих органах підлягають всі платники податків.

Пунктом63.6 статті 63 ПК Українивстановлено, що облік платників податків у контролюючих органах ведеться за податковими номерами.

Порядок визначення податкового номера встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Облік осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган, ведеться за прізвищем, ім`ям, по батькові і серією та номером діючого паспорта. У паспортах зазначених осіб контролюючими органами робиться відмітка про наявність у них права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта. Порядок внесення відмітки визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з пунктом70.1 статті 70 ПК Україницентральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, формує та веде Державний реєстр фізичних осіб - платників податків (далі - Державний реєстр). До Державного реєстру вноситься інформація про осіб, які є: громадянами України; іноземцями та особами без громадянства, які постійно проживають в Україні; іноземцями та особами без громадянства, які не мають постійного місця проживання в Україні, але відповідно до законодавства зобов`язані сплачувати податки в Україні або є засновниками юридичних осіб, створених на території України.

Облік фізичних осіб - платників податків, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган, ведеться в окремому реєстрі Державного реєстру за прізвищем, ім`ям, по батькові та серією і номером паспорта без використання реєстраційного номера облікової картки.

Пунктом70.5 статті 70 ПК Українивстановлено, що фізична особа - платник податків, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, зобов`язана особисто подати відповідному контролюючому органу повідомлення та документи для забезпечення її обліку за прізвищем, ім`ям, по батькові і серією та номером паспорта, а також пред`явити паспорт. Для заповнення облікової картки фізичної особи-платника податків використовуються дані документа, що посвідчує особу. Для заповнення повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) використовуються дані паспорта.

Отже, для здійснення обліку фізичних осіб-платників податків, які через свої релігійні переконання в установленому законом порядку відмовились від використання ідентифікаційного номера - використовується прізвище, ім`я, по батькові, а також серія та номер паспорта. Облік таких осіб ведеться в окремому реєстрі Державного реєстру за прізвищем, ім`ям, по батькові і серією та номером діючого паспорта громадянина України.

Відносини, що виникають при реєстрації фізичних осіб, які є громадянами України, іноземцями та особами без громадянства регулюються також Положенням про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженимНаказом Міністерства фінансів України 29.09.2017 №822(надалі такожПоложення №822).

Це Положення розроблено відповідно до статей63та70глави6розділуII Податкового кодексу Україниз метою визначення єдиної методики реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків.

У пункті 4 розділуПоложення №822 зазначено, що цим Положенням визначаються порядок та процедура, зокрема:

обліку осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку або інформацію (далі - відмітка) в паспорті громадянина України про право здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта;

внесення до паспортів фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган, відмітки про право здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта.

Відповідно до пункту 5 розділу I Положення №822 цим Положенням визначаються форми повідомлення фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та відмітки про право здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта, що вноситься до паспортів у формі книжечки фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган.

Фізична особа, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, зобов`язана особисто подати до відповідного контролюючого органу Повідомлення за формою № 1П (додаток 8), яке є водночас заявою для обліку в окремому реєстрі Державного реєстру, та пред`явити паспорт або документ, на підставі якого оформлюється паспорт вперше (пункт 1 розділу VIІI Положення №822).

Облік осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган, ведеться в окремому реєстрі Державного реєстру за прізвищем, ім`ям, по батькові (за наявності), серією та/або номером паспорта. До паспортів зазначених осіб вноситься відмітка, яка свідчить про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта (пункт 2 розділу VIІI Положення №822).

Узагальнюючи наведені законодавчі норми необхідно зазначити, що релігійні переконання особи не звільняють її від конституційного обов`язку сплачувати податки і збори. При цьому, взяттю на облік або реєстрації у контролюючих органах підлягають всі платники податків. За загальним правилом, облік платників податків у контролюючих органах ведеться за податковими номерами. Проте, для осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган, облік ведеться за прізвищем, ім`ям, по батькові і серією та номером діючого паспорта. При цьому, облік таких осіб ведеться в окремому Державному реєстрі за прізвищем, ім`ям, по батькові і серією та номером діючого паспорта без використання реєстраційного номера облікової картки.

Таким чином, законодавцем встановлено обов`язок фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, подати до контролюючого органу Повідомлення за формою №1П для обліку такої особи в окремому реєстрі Державного реєстру за прізвищем, ім`ям, по батькові (за наявності), серією та/або номером паспорта та внесення відповідної відмітки до її паспорта.

Водночас, як встановлено пунктом70.12 статті 70 ПК України, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) використовуються органами державної влади та органами місцевого самоврядування, юридичними особами незалежно від організаційно-правових форм, включаючи установи Національного банку України, банки та інші фінансові установи, біржі, особами, які провадять незалежну професійну діяльність, фізичними особами - підприємцями, а також фізичними особами в усіх документах, які містять інформацію про об`єкти оподаткування фізичних осіб або про сплату податків, зокрема у разі оформлення фізичним особам пільг, субсидій та інших соціальних виплат з державних цільових фондів.

Відповідно до пункту70.13 статті 70 ПК Українидокументи, пов`язані з проведенням операцій, передбачених пунктом 70.12 цієї статті, які не мають реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), вважаються оформленими з порушенням вимог законодавства України.

Отже, оформлення документів на отримання, зокрема, соціальних виплат з державних цільових фондів фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, проводиться за наявності у таких фізичних осіб у паспорті відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта, в протилежному випадку такі документи вважатимуться оформленими з порушенням вимог законодавства України.

НормиЗакону України від 22.12.1994 № 320/94-ВР «Про Державний реєстр фізичних осіб - платників податків та інших обов`язкових платежів»(надалі такожЗакон № 320/94-ВР), які передбачали можливість податкового обліку за прізвищем, іменем та по батькові, роком народження та за місцем реєстрації, без серії і номера паспорта, втратили чинність із набранням чинностіПК Україниз 1 січня 2011 року.

Зміна порядку податкового обліку осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, не призводить до зменшення обсягу прав вказаних осіб, оскільки такий облік передбачає незастосування реєстраційного номера облікової картки платника податків.

Такі висновки узгоджуються з практикою Європейського суду з прав людини, висловлену у Рішенні від 3 грудня 2009 року у справі «Тамара Скугар та інші проти Росії» (Заява № 40010/04), яка стосувалась відмови віруючих православної церкви від ідентифікації у податкових правовідносинах за номером. Суд зазначив, що захищаючи особисту сферу, стаття 9 Конвенції не завжди гарантує право поводити себе у публічній сфері життя так, як того вимагають релігійні погляди. Держава, розробляючи та застосовуючи власні внутрішні процедури, не може залежати від точки зору окремих громадян, яка базується на їх релігійних віруваннях. Суд дійшов висновку, що спосіб організації державної податкової бази даних з використанням індивідуальних номерів платників податків не є втручанням держави у реалізацію права заявниці на свободу релігії, гарантованого статтею 9 Конвенції.

Також, у постанові від 23.07.2020 у справі № 806/10407/11 Верховний Суд керуючись положеннями частини четвертоїстатті 35 Конституції України, які передбачають, що ніхто не може бути увільнений від своїх обов`язків перед державою або відмовитися від виконання законів за мотивами релігійних переконань, вважав необґрунтованими твердження скаржника про неприпустимість для віруючих подання громадянами заяви про відмову від перереєстрації, котрі раніше уже відмовились від ІПН, у випадках, коли ОДПІ вимагає оформлення повідомлення про відмову від реєстраційного номера облікової картки Ф. № НОМЕР_2 , тобто реєстрації і обліку в окремому реєстрі Держреєстрі фізичних осіб за серією та номером паспорта. Тому доводи про те, що облікова картка по відношенню до позивача уже формувалась, і в його паспорті була зроблена відмітка, а нормиПК Українине зобов`язують його повторно звертатися для реєстрації, Верховний Суд не взяв до уваги.

Відтак, з метою забезпечення обліку ОСОБА_1 за прізвищем, ім`ям, по батькові і серією та номером паспорта в окремому реєстрі Державного реєстру остання зобов`язана особисто подати до контролюючого органу Повідомлення за формою №1П та проставити у паспорті відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта.

Позивачу неодноразово було роз`яснено процедуру поновлення страхових виплат, однак, з визначеним пакетом документів вона не зверталась до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області.

Таким чином, приймаючи рішення про припинення позивачу щомісячної страхової виплати за наслідками проведеної верифікації страхових виплат, відповідач-1 діяв відповідно до вимог чинного законодавства, а доводи позивача, викладені у адміністративному позові, є необґрунтованими та безпідставними.

Відповідно достатті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд робить висновок про відсутність правових підстав для задоволення позову.

Також відсутні підстави для вирішення питання щодо розподілу судових витрат згідно зі ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, з огляду на те, що позивачу відмовлено в задоволенні позову.

Керуючись статтями139,241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,

УХВАЛИВ:

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (вул. Набережна Перемоги, буд. 26, м. Дніпро, 49094, код ЄДРПОУ 21910427), Новомосковського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області (вул. Микити Головка, буд. 30, м. Новомосковськ, 51200, код ЄДРПОУ 41418535) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Р.З. Голобутовський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.08.2023
Оприлюднено04.09.2023
Номер документу113150678
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі

Судовий реєстр по справі —160/14516/23

Рішення від 31.08.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 29.06.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні