Рішення
від 30.08.2023 по справі 240/8976/21
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 серпня 2023 року м. Житомир справа № 240/8976/21

категорія 109020100

Житомирський окружний адміністративний суд у складі

судді Шимоновича Р.М.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, - Черняхівської селищної ради Житомирської області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 із позовом, у якому просить:

- скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області від 30.03.2021 № 1022-УБД про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Черняхівської селищної (Видиборської сільської) ради;

- зобов`язати відповідача затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Черняхівської селищної (Видиборської сільської) ради.

В обгрунтування позовних вимог зазначає, що відповідач відмовив у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки через відсутність повноважень, оскільки земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності передані до Черняхівської селищної ради у комунальну власність на підставі наказу № 5-ОТГ від 27 січня 2021 року. Не погоджуючись з вказаним наказом, позивач звернувся до суду за захистом свого порушеного права.

Ухвалою суду від 05 серпня 2021 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідач направив до суду відзив на позовну заяву, в якому просить в її задоволенні відмовити. Зазначає, що спірний наказ є законним, оскільки повноваження щодо розпорядження земельною ділянкою з кадастровим номером 1825681600:02:000:0011 загальною площею 33,1152 га, до якої входить бажана позивачем земельна ділянка з кадастровим номером 1825681600:02:000:0075, перейшли до Черняхівської селищної ради.

Третя особа Черняхівська селищна рада направила лист, в якому повідомила про прийняття 13 серпня 2021 року рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення ОСОБА_1 земельної ділянки у власність площею 2,0000 га з кадастровим номером 1825681600:02:000:0075 для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Черняхівської селищної (Видиборської сільської) ради.

Суд, розглянувши позовну заяву, відзив, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини справи в їх сукупності, перевіривши їх наявними в матеріалах справи доказами, дійшов наступних висновків.

Встановлено, що на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області від 20 листопада 2020 року № 1475-УБД ОСОБА_1 було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства, розташованої за межами населеного пункту на території Ведиборської сільської ради Черняхівського району.

Після розроблення відповідного проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки позивач звернувся до відповідача для його погодження, у якому на підставі наказу № 1022-УБД від 30 березня 2021 року було відмовлено через відсутність повноважень у зв`язку з передачею до Черняхівської селищної ради у комунальну власність земельних ділянок (наказ Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області № 5-ОТГ від 27 січня 2021 року).

Вважаючи такий наказ протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам та встановленим обставинам справи, суд дійшов наступного висновку.

Частиною 4 ст. 123 Земельного кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

У свою чергу, ч. 1 ст. 186-1 Земельного кодексу України передбачено, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до ч. 4 ст. 186-1 Земельного кодексу України, розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту.

Частиною 5 ст. 186-1 Земельного кодексу України передбачено, що органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

Згідно з ч. 6 ст. 186-1 Земельного кодексу України, підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Частиною 8 статті 186-1 Земельного кодексу України передбачено, що у висновку про відмову погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, має бути надано вичерпний перелік недоліків проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та розумний строк для усунення таких недоліків (який за письмовим проханням розробника проекту може бути продовжений).

Таким чином, Земельний кодекс України визначає єдину підставу для відмови особі у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки - невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Дослідивши спірний наказ, суд встановив, що підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення позивачу земельної ділянки стала відсутність повноважень Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, оскільки земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності передані до Черняхівської селищної ради у комунальну власність на підставі наказу № 5-ОТГ від 27 січня 2021 року.

Вказане свідчить на користь висновку, що приймаючи оскаржуваний наказ, Головне управління Держгеокадастру в Житомирській області зазначило в ньому підставу відмови, не передбачену Земельним кодексом України. Також відповідач при цьому не надав доказів, що бажана позивачем земельна ділянка станом на 30 березня 2021 року має комунальну форму власності.

Враховуючи вищезазначене та встановлені обставини справи, суд приходить до висновку, що відмовляючи позивачу у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Черняхівської селищної (Видиборської сільської) ради, Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області посилалось на підстави, не передбачені ч. 6 ст. 186-1 Земельного кодексу України, а тому оскаржуваний наказ від 30.03.2021 № 1022-УБД є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо вимоги позивача зобов`язати відповідача затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки суд вважає за необхідне вказати наступне.

У матеріалах справи містяться докази того, що на сьогоднішній день розпорядником спірної земельної ділянки з кадастровим номером 1825681600:02:000:0011 загальною площею 33,1152 га, до якої входить бажана позивачем земельна ділянка з кадастровим номером 1825681600:02:000:0075, є Черняхівська селищна рада.

За таких обставин у Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області відсутні повноваження щодо розпорядження спірною земельною ділянкою, відтак позовні вимоги у цій частині задоволенню не підлягають.

Крім того, Черняхівська селищна рада надала суду копію рішення від 13.08.2021 про затведження проекту землеустрою щодо відведення ОСОБА_1 земельної ділянки у власність площею 2,0000 га з кадастровим номером 1825681600:02:000:0075 для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Черняхівської селищної (Видиборської сільської) ради.

Частиною 1 та 2 статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене та встановлені обставини справи, які перевірені зібраними доказами у їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову.

Відповідно до положень статті 139 КАС України, питання про розподіл судових витрат судом не вирішується.

Керуючись статтями 77, 90, 139, 242-246,256 КАС України, суд

вирішив:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області (вул. Довженка, 45, м. Житомир, 10002, код ЄДРПОУ 39765513), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, - Черняхівської селищної ради Житомирської області (майдан Рад, 2, смт. Черняхів, Житомирська область, 12301, код ЄДРПОУ 04344156) про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області від 30 березня 2021 року № 1022-УБД про відмову ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Черняхівської селищної (Видиборської сільської) ради.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Р.М.Шимонович

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.08.2023
Оприлюднено04.09.2023
Номер документу113151007
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —240/8976/21

Рішення від 30.08.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шимонович Роман Миколайович

Ухвала від 05.08.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шимонович Роман Миколайович

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шимонович Роман Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні