РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
30 серпня 2023 року м. РівнеСправа №460/10745/23
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Дорошенко Н.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників адміністративної справи за позовом:
Головне управління ДПС у Рівненській області доРівненського районного центру соціальних служб про стягнення податкового боргу,В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДПС у Рівненській області (далі ГУ ДПС у Рівненській області, позивач) звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Рівненського районного центру соціальних служб (далі Рівненський РЦСС, відповідач), у якому просить стягнути з відповідача кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на загальну суму податкового боргу 11284,70 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що станом на 25.04.2023 за Рівненським РЦСС перед бюджетом рахується податковий борг на загальну суму 11284,70 грн (388,17 грн військовий збір; 4776,53 грн податок на доходи фізичних осіб; 6120,00 - адміністративні штрафи та інші санкції), який у добровільному порядку відповідачем не сплачений.
Ухвалою від 03.05.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи. Встановлено строк для подання відповідачем відзиву на позовну заяву.
Вказану ухвалу надіслано рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням на адресу відповідача: вул. Соборна, 195, м.Рівне, Рівненська область, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Вказана адреса відповідає податковій адресі платника податків відповідача, наявній у податкового органу.
Відповідно до частини першої статті 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
Згідно з частиною першою статті 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.
Проте, поштове відправлення повернулося до суду без вручення адресату із зазначенням причин його невручення: "адресат відсутній за вказаною адресою".
Відповідно до п.1 ч.4 ст.124 КАС України у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.
Згідно з п.5 ч.6 ст.251 КАС України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
За таких обставин, в розумінні статей 124 та 251 КАС України ухвала від 03.05.2023 вважається врученою відповідачу та, як наслідок, відповідач належним чином повідомлений про розгляд даної справи судом.
У встановлений судом строк відповідач відзиву не надав. Клопотань про продовження процесуального строку для надання відзиву від відповідача не надходило.
Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України суд вирішує справу за наявними в ній матеріалами.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, з`ясувавши усі обставини справи, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив та врахував таке.
За даними ГУ ДПС у Рівненській області станом на 25.04.2023 за Рівненським РЦСС рахується податковий борг на загальну суму 11284,70 грн, а саме: 388,17 грн військового збору; 4776,53 грн податку на доходи фізичних осіб, що сплачені податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати; 6120,00 грн - адміністративних штрафів та інших санкцій.
Податковий борг з військового збору в сумі 388,17 грн виник на підставі податкового повідомлення-рішення форми Д від 16.02.2021 №0008240709, прийнятого на підставі акта перевірки від 27.01.2021 №367/17-00-07-01/22576019, яким відповідачу збільшено грошове зобов`язання з військового збору на суму 388,17 грн, з яких: 361,82 грн - штрафні (фінансові) санкції (штраф); 26,35 грн пеня.
Борг з податку на доходи фізичних осіб в сумі 4776,53 грн виник на підставі податкового повідомлення-рішення форми Д від 16.02.2021 №00008210709, прийнятого на підставі акта перевірки від 27.01.2021 №367/17-00-07-01/22576019, яким відповідачу збільшено грошове зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб на суму 4776,53 грн, з яких: 4454,84 грн - штрафні (фінансові) санкції (штраф); 321,69 грн пеня.
Заборгованість з адміністративних штрафів та інших санкцій в сумі 6120,00 грн виникла на підставі податкового повідомлення-рішення форми ПС від 11.02.2021 №00007270701, прийнятого на підставі акта перевірки від 27.01.2021 №367/17-00-07-01/22576019, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штраф) на суму 6120,00 грн.
З метою погашення податкового боргу відповідачем для Рівненського РЦСС було сформовано та надіслано податкову вимогу форми "Ю" від 15.03.2021 №4960-13 на загальну суму 5164,70 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення та податкова вимога вважаються врученими відповідачу в силу вимог п.58.3 ст.58 Податкового кодексу України, у встановленому законом порядку ним не оскаржувалися.
Відповідачем добровільно не сплачено суму податкового боргу, що зумовило звернення контролюючого органу до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.
Стаття 67 Конституції України передбачає обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Статтею 9 Податкового кодексу України (далі ПК України) та статтею 65 Бюджетного кодексу України визначено, що податок на доходи фізичних осіб належить до загальнодержавних податків і зборів, який справляється на всій території України та закріплюється за бюджетами місцевого самоврядування.
Пунктом 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України та статтею 65 Бюджетного кодексу України передбачено, що тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір, який входить до складу доходів Державного бюджету України.
Згідно з положеннями глави 11 Бюджетного кодексу України адміністративні штрафи входять до складу бюджетів місцевого самоврядування.
Відповідно до п.16.1.4 ст.16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Стаття 19-1 ПК України визначає функції податкових органів, до яких, зокрема, відноситься здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, своєчасністю подання податкової звітності, здійснення контролю за погашенням податкового боргу з податків та зборів платників податків, у тому числі тих, майно яких перебуває у податковій заставі, організовує роботу та здійснює контроль за застосуванням арешту майна платника податків, що має податковий борг, та/або зупинення видаткових операцій на його рахунках у банку, здійснює інші функції, визначені цим Кодексом та законами України.
Згідно з п.54.1 ст.54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
За змістом п.57.3 ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом з причин, пов`язаних з порушенням податкового законодавства (за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу), платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно зі ст.129 ПК України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п.59.1 ст.59 ПК України).
Згідно з пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 ПК України визначено, що контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 цього пункту, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень (п.41.4 ст.41 ПК України).
Відповідно до пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
За наведених обставин, позовні вимоги ґрунтуються на вимогах закону, відповідають обставинам справи, підтверджені належними та допустимими доказами, а тому підлягають задоволенню повністю.
Підстави для застосування ст.139 КАС України у суду відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов Головного управління ДПС у Рівненській області до Рівненського районного центру соціальних служб про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.
Стягнути з Рівненського районного центру соціальних служб кошти з рахунків у банках, обслуговуючих даного платника, на суму податкового боргу 11284,70 грн (одинадцять тисяч двісті вісімдесят чотири гривні 70 коп.), з них:
- військового збору в сумі 388,17 грн (триста вісімдесят вісім гривень 17 коп.) на рахунок UA238999980313070063000017001 Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код ЄДРПОУ одержувача 38012494, одержувач: ГУК у Рівн.обл/Рівн.обл /11011000;
- податку на доходи фізичних осіб в сумі 4776,53 грн (чотири тисячі сімсот сімдесят шість гривень 53 коп.) на рахунок UA558999980333169340000017453 Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код ЄДРПОУ одержувача 38012714, одержувач: УК у Рівн.обл/отг Олександр /11010100;
- адміністративних штрафів та інших санкцій в сумі 6120,00 грн (шість тисяч сто двадцять гривень) на рахунок UA298999980313080106000017453 Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код ЄДРПОУ одержувача 38012494, одержувач: ГУК у Рівн.обл/отг Олександр /21081100.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасники справи:
Позивач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12, м.Рівне, Рівненська область, 33023. ЄДРПОУ/РНОКПП ВП 44070166)
Відповідач - Рівненський районний центр соціальних служб (вул. Соборна, 195, м.Рівне, Рівненська обл., 33001. ЄДРПОУ/РНОКПП 22576019)
Повний текст рішення складений 30 серпня 2023 року.
Суддя Н.О. Дорошенко
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2023 |
Оприлюднено | 04.09.2023 |
Номер документу | 113153118 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Н.О. Дорошенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні