Справа № 420/13667/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 вересня 2023 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Катаєвої Е.В., розглянувши у письмовому провадженні в місті Одеса справу за адміністративним позовом Приватного підприємства «ЛЕОН-2010» (вул. Шкільна, 62, смт. Великомихайлівка, Одеська область, 67100) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044), Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044), Державної податкової служби України (вул. Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
В провадженні суду знаходиться справа за адміністративним позовом Приватного підприємства «ЛЕОН-2010» до Головного управління ДПС в Одеській області (далі ГУ ДПС), Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області (далі Комісія ГУ ДПС), Державної податкової служби України (далі ДПС України), в якому позивач просить: - визнати протиправними та скасувати рішення Комісії ГУ ДПС про реєстрацію відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.04.2023 №8583763/36280812, №8583762/36280812 та №8583764/36280812, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних №3 від 04.01.023 на суму ПДВ 130000 грн, №1 від 06.02.2023 на суму ПДВ 34193,81 грн, №2 від 07.02.2023 на суму ПДВ 130000 грн; - зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені Приватним підприємством «ЛЕОН-2010» податкові накладні №3 від 04.01.023 на суму ПДВ 130000 грн, №1 від 06.02.2023 на суму ПДВ 34193,81 грн, №2 від 07.02.2023 на суму ПДВ 130000 грн датою її первинного подання платником податків на реєстрацію.
Позивач зазначив, що ПП «ЛЕОН-2010» зареєстровано як юридична особа та основним видом діяльності є за КВЕД є 42.11 Будівництво доріг і автострад, додатковими видами діяльності є 42.99 Будівництво інших споруд, 42.12 Будівництво залізниць і метрополітену та 42.99 Будівництво інших споруд.
В межах своєї господарської діяльності позивачем укладено з ТОВ «Петрел Порт Солюшн» договір підряду №02/01/23 від 02.01.2022 року, відповідно до ПП «ЛЕОН-2010» зобов`язується за свій ризик виконати роботи за дорученням замовника, а саме: будівництво підкранової колії в тилу причалу №43 ОМТП із свого матеріалу і своїми засобами. Роботи виконанні та прийняті Замовником відповідно до Акту приймання виконаних будівельних робіт від 07.02.2023 року та від 06.02.2023 року.
Для виконання робіт ПП «ЛЕОН-2010» були залучені субпідрядники: ФОП ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_2 , укладені цивільно правові договори з бригадою з 5 осіб. Щодо придбання матеріалів були укладені договори з ПП «МЕТРЕСУРС», ФОП ОСОБА_3 , ПП «Стройіндустрія», ТОВ «ВІКАРГО». Всі господарські операції відображенні у бухгалтерському обліку та наявні первинні документи.
ПП «ЛЕОН - 2010» за результатом операції з будівництва підкранової колії в тилу причалу №43 ОМТП, а саме роботи з організації тимчасової конструкції підкранової колії в тилу причалу №43 ОМТП, склало та направило на реєстрацію до ЄРПН податкові накладні №3 від 04.01.2023 року на суму ПДВ 130 000,00 грн, №1 від 06.02.2023 року на суму ІІДВ 34 193,81 грн, №2 від 07.02.2023 року на суму ГІДВ 130 000,00 грн, але ним отримано квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних з підстав: коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.12 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/PK для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Позивач вказує, що незважаючи на відсутність переліку документів, які необхідно подати, ПП «ЛЕОН - 2010» подало повідомлення та документи, які підтверджують здійснення господарської операції, однак було отримано оскаржувані рішення Комісії ГУ ДПС про відмову в реєстрації ПН №2 від 07.02.2023 року, №3 від 04.01.2023 року, №1 від 06.02.2023 року, у зв`язку з ненаданням /частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.
Не погодившись з рішенням комісії ПП «ЛЕОН - 2010» подало до ДПСУ скарги на рішення комісії регіонального рівня, за результатами розгляду яких комісією центрального рівня було прийнято рішення про залишення скарг без задоволення, а оскаржуваних рішень без змін, що зумовило звернутися за судовим захистом із даним позовом.
Позивач вважає, що ним повністю надані податковому органу всі необхідні документи та пояснення для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що зупинивши реєстрацію податкових накладних, запропоновано платнику податків надати документи, необхідні для прийняття рішення про їх реєстрацію у Реєстрі, без визначення переліку документів. При цьому, перелік таких документів визначений пунктом 5 Порядку №520.
Зміст переліку документів, встановлений п.5 Порядку №520 свідчить про те, що він є загальним і повинен диференціюватися в залежності від того, яка господарська операція покладена в основу виникнення податкових зобов`язань з ПДВ, тобто узгоджуватися з вимогами, як п. 185.1 ст. 185,так і п. 187.1 ст.187 ПКУ.
Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності (вказана позиція викладена у постановах Верховного Суду від 23.10.2018 року у справі №822/1817/18, від 02.07.2019 року у справі №140/2160/18 та інших.
З огляду на неконкретність вимог контролюючого органу про надання документів рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не відповідають критерію обґрунтованості, а тому позивач вважає, що оскаржувані рішення Комісії ГУ ДПС є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
Позивач просить з метою відновлення його прав та інтересів зобов`язати ДПСУ зареєструвати податкові накладні ЄРПН.
Ухвалою суду від 16.06.2023 року позов залишено без руху, надано строк на усунення недоліків позову.
Ухвалою від 26.06.2023 року позовна заява прийнята до розгляду та провадження по справі відкрите, вирішено розгляд справи здійснити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою суду від 01.09.2023 року відмовлено у задоволенні клопотання представника ГУ ДПС, ДПСУ про розгляд справи у порядку загального позовного провадження.
До суду надійшов відзив відповідача, який просив відмовити у задоволенні позовних вимог. Представник навів зміст нормативних актів щодо спірних правовідносин, обставини справи та зазначив, що позивачем дійсно подані на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні №2 від 07.02.2023 року, №3 від 04.01.2023 року, №1 від 06.02.2023 року, реєстрація яких була зупинена та платнику податку запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/PK для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
На виконання п.11 Порядків №1165 позивачем було подано до контролюючого
Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних з додатками у кількості 52шт.
Представник у відзиві вказує, що на думку відповідачів, враховуючи висловлення законодавця у п.5 Порядку №520 з приводу того, що перелік документів необхідних для розгляду питання про реєстрацію ПН саме «може» включати вказані у цьому пункті документи, можна дійти висновку, що визначений у п.5 Порядку №520 перелік є орієнтовним для платника.
Представник звертає увагу на те, що відповідно до п.9 Порядку письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу розглядає комісія регіонального рівня, яка за результатами розгляду протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів може прийняти визначені у порядку рішення. Відносно позивача були прийняті рішення про направлення повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК від 28.03.2023 року №8509244/36180812 (стосовно податкової накладної №2 від 07.02.2023), №8509242/36280812 (стосовно податкової накладної №3 від 04.01.2023), №8509246/36280812 (стосовно податкової накладної №1 від 06.02.2023).
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Представник вказує, що ПП «ЛЕОН» не надав документи на повідомлення від 28.03.2023 року, тому правомірно прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.
Пунктом 10 Порядку №520 встановлено, що Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення
На думку представника відповідачів позовні вимоги в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні є передчасним, в той час, як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання контролюючого органу повторно розглянути питання щодо реєстрації податкових накладних.
Представник позивача подав до суду відповідь на відзив, в якій наполягав на задоволенні позовних вимог з підстав вказаних в позові, які не спростовані відповідачем, оскільки оскаржувані рішення не містять чіткого визначення підстав для прийняття Комісією рішення про відмову в реєстрації податкової накладної. Натомість платником податків надавались необхідні документи для підтвердження факту здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких відмовлено.
Щодо ненадання ПП «ЛЕОН- 2010» документів на розгляд комісії регіонального рівня після отримання повідомлень від 28.03.2023 року про надання додаткових пояснень та документів позивач звернув увагу на те, що згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
На виконання вимог ПК України позивач склав податкову накладну датою зарахування коштів за надані послуги.
Представник зауважує, що додаткові повідомлення про надання документів від 28.03.2023 року також не містять чіткого переліку необхідних документів які потрібно подати платнику податків. Натомість платником податків надавались необхідні документи для підтвердження факту здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких відмовлено. Відповідачем не спростовані доводи викладені в обґрунтування позовних вимог.
Справа розглянута у письмовому провадженні.
Дослідивши надані учасниками справи докази у їх сукупності, суд встановив, що ПП «ЛЕОН-2010» зареєстровано як юридична особа та основним видом діяльності є за КВЕД є 42.11 Будівництво доріг і автострад, додатковими видами діяльності є 42.99 Будівництво інших споруд, 42.12 Будівництво залізниць і метрополітену та 42.99 Будівництво інших споруд.
В межах своєї господарської діяльності позивачем укладено з ТОВ «Петрел Порт Солюшн» договір підряду №02/01/23 від 02.01.2022 року, відповідно до ПП «ЛЕОН-2010» зобов`язується за свій ризик виконати роботи за дорученням замовника, а саме: будівництво підкранової колії в тилу причалу №43 ОМТП із свого матеріалу і своїми засобами. Згідно з п.2.1 загальна вартість робіт визначається в додаткових угодах. Серед заходів відповідальності в договорі передбачено зобов`язання підрядника компенсувати Замовнику за власні кошти суму втраченого замовником податкового кредиту і суму штрафних санкцій, у разі невиконання підрядником зобов`язань по реєстрації в ЄРПН у встановлений строк податкових накладних, в результаті чого замовник втратить право на включення до податкового кредиту суми ПДВ, зазначеної в податковій накладній (а.с.50-53).
Згідно з додатком №1 до договору ціна робіт по будівництву підкранової колії в тилу причалу №43 ОМТП складає 1560000 грн. Згідно з додатком №2 до договору ціна додаткових робіт складає 205162,87грн (а.с.54-57).
Для виконання вказаних робіт позивачем було залучено суб`єктів господарювання, з якими відповідно укладено договори.
З ФОП ОСОБА_1 укладений договір надання послуг автокраном №12/01/23 від 12.01.2023 року, ФОП ОСОБА_2 договір надання послуг спеціальною технікою №01/02/23 від 01.01.2023 року. Умови договорів виконані, складені акти, здійснена оплата.
Для виконання робот по будівництву підкранової колії в тилу причалу №43 ОМТП Приватним підприємством «ЛЕОН - 2010» укладено також цивільно - правові договори з бригадою з 5 осіб: ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 . За виконану роботу виплачена працівникам винагорода з урахуванням податків, що підтверджується первинними документами.
Крім того, відповідно до умов договору ПП «ЛЕОН-2010» прийняв зобов`язання за свій ризик виконати роботи по будівництву підкранової колії в тилу причалу №43 ОМТП із свого матеріалу і своїми засобами.
ПП «ЛЕОН-2010» придбав матеріали для виконання робіт у ПП «МЕТРЕСУРС», ФОП ОСОБА_3 , ПП «Стройіндустрія», ТОВ «ВІКАРГО». Придбання матеріалів підтвердженого первинними документами (видатковими накладними, ТТН, платіжними дорученнями).
За результатами виконання робіт по будівництву підкранової колії в тилу причалу №43 ОМТП за договором підряду №02/01/23 від 02.01.2023 року позивачем та ТОВ «Петрел Порт Солюшн» підписані акти виконаних робіт та замовником здійснена оплата виконаних робіт.
Позивачем складені податкові накладні №3 від 04.01.2023 року, №1 від 06.02.2023 року, №2 від 07.02.2023 року, (а.с.20,32,41) та подано для реєстрації в ЄРПН.
Відповідно до квитанції від 31.01.2023 року щодо ПН№3 документ доставлено до центрального рівня ДПС. Документ прийнято. Реєстрація зупинена. У квитанції зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ, реєстрація ПН/РК ЄРПН зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.12 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/PK для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (а.с.43).
Відповідно до квитанції від 03.03.2023 року щодо ПН№1, ПН№2 документ доставлено до центрального рівня ДПС. Документ прийнято. Реєстрація зупинена. У квитанції зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ, реєстрація ПН/РК ЄРПН зупинена. Обсяг постачання товару/послуг 42.12 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/PK для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (а.с.21,28).
Позивачем направлені повідомлення та пояснення до повідомлень з копіями первинних документів щодо здійснення господарської операції за договором підряду №02/01/23 від 02.01.2022 року.
Проте комісія за результатами їх розгляду направила повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК від 28.03.2023 року №8509244/36180812 (стосовно податкової накладної №2 від 07.02.2023), №8509242/36280812 (стосовно податкової накладної №3 від 04.01.2023), №8509246/36280812 (стосовно податкової накладної №1 від 06.02.2023).
Позивач не направив додаткових документів до Комісії ГУ ДПС.
Комісія ГУ ДПС прийняла рішення від 06.04.2023 №8583763/36280812, №8583762/36280812 та №8583764/36280812, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних №3 від 04.01.023 на суму ПДВ 130000 грн, №1 від 06.02.2023 на суму ПДВ 34193,81 грн, №2 від 07.02.2023 на суму ПДВ 130000 грн (а.с.17-18,25-26,38-39).
Рішення прийняте з підстав ненадання/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Позивач не погоджуючись з даними рішенням подав скарги до Комісії ДПС, за результатами розгляду яких прийнято рішення від 18.04.2023 року про залишення скарг без задоволення та рішень Комісії ГУ ДПС без змін (а.с.19,27,40).
Позивач вважаючи протиправними рішення Комісії ГУ ДПС про відмову в реєстрації податкових накладних, звернувся до суду з даним позовом.
Спірні правовідносини виникли між сторонами стосується питань оподаткування.
Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий Кодекс України.
За правилами п.185.1 ст.185 ПКУ операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, є об`єктом оподаткування податком на додану вартість.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, в силу вимог п.187.1 ст.187 ПКУ вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 201.7 ст.201 ПКУ податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Пунктом 201.1 ст.201 ПКУ встановлений обов`язок платника податків на дату виникнення податкових зобов`язань скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно із п.201.10 ст.201 ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
На виконання вказаних вище норм законодавства позивачем сформовано податкову накладну №3 від 04.01.2023 на суму ПДВ 130000 грн за першою подією - зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як предоплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; податкові накладні №1 від 06.02.2023 на суму ПДВ 34193,81 грн, №2 від 07.02.2023 на суму ПДВ 130000 грн за подією постачання товарів/послуг.
Засобами телекомунікаційного зв`язку позивачем подані податкові накладні на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте позивач отримав квитанції: - від 31.01.2023 року щодо ПН№3 про зупинення реєстрації. У квитанції зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ, реєстрація ПН/РК ЄРПН зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.12 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/нослуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій; від 03.03.2023 року щодо ПН№1, ПН№2 про зупинення реєстрації. У квитанції зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ, реєстрація ПН/РК ЄРПН зупинена. Обсяг постачання товару/послуг 42.12 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
В квитанціях позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/PK для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Позивачем направлено повідомлення про подання пояснень та копії документів.
Пунктом 201.16 ст.201 ПКУ встановлено, що реєстрація ПН/РК в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п.6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
Пунктами 10,11 Порядку встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Тобто згідно з п.11 Порядку №1165 при зупиненні реєстрації податкової накладної зазначається пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Пунктами 4,5 Порядку №520 (в редакції Наказу Міністерства фінансів№19 від 12.01.2023 року) встановлено, що у разі зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктами 9,10,11 Порядку №520 (в редакції Наказу Міністерства фінансів№19 від 12.01.2023 року) письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до п.4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому ст.42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому ст.42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Тобто зміст переліку документів, встановлений п.5 Порядку №520 свідчить про те, що він є загальним і повинен диференціюватися в залежності від того, яка господарська операція покладена в основу виникнення податкових зобов`язань з ПДВ, тобто узгоджуватися з вимогами, як п.185.1 ст. 185, так і п.187.1 ст.187 ПКУ.
При таких обставинах, суд вважає, що контролюючий орган повинен при зупиненні реєстрації податкової накладної не лише запропонувати надати документи, а навести їх конкретний перелік, оскільки в п.5 Порядку №520 наведений приблизний та не вичерпний («може включати») перелік документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.
В іншому випадку така підстава для прийняття рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі як ненадання платником податку копій документів відповідно до п.5 цього Порядку не може бути застосована.
Порядок №520 в редакції до внесення змін Наказом Міністерства фінансів №19 від 12.01.2023 року не регламентував дій контролюючого органу при отриманні документів, які на його думку, на відміну від думки платника податків, не є достатніми для реєстрації податкової накладної. Внесеними змінами Комісії надано право прийняти рішення направити повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК коригування в Реєстрі, за формою згідно з додатком до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування.
Проте вказані зміни у Порядок №520 не змінюють сталої судової практики щодо вимог до рішень контролюючого органу, у тому числі щодо спірних правовідносин - до квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК як рішенню суб`єкта владних повноважень.
Пунктами 10,11 Порядку встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
В силу приписів ч.5 ст.242 КАС України суд застосовує до спірних правовідносин практику Верховного Суду викладену у постанові від 30.01.2020 року у справі №300/148/19, в якій зазначено, що при юридичній оцінці рішення про відмову в реєстрації податкової накладної суди першої та апеляційної інстанцій обґрунтовано врахували, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не було зазначено перелік документів, необхідних для її реєстрації. З врахуванням цієї обставини невідповідність вимоги контролюючого органу в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимоги. Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки. Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі незазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним. З огляду на неконкретність вимоги контролюючого органу про надання документів рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не відповідає критерію обґрунтованості.
Верховний Суд вказав, що правова позиція такого ж змісту щодо застосування вище наведених норм матеріального права вже була висловлена Верховним Судом, зокрема у постановах від 16.04.2019 касаційне провадження №К/9901/4895/19 (справа № 826/10649/17), від 28.10.2019 касаційне провадження №К/9901/23858/19 (справа № 640/983/19).
Судом встановлено, що реєстрація податкової накладної позивача була зупинена з пропозицією надання додаткових документів без визначення його переліку, що неможливо вважати мотивованою вимогою контролюючого органу.
Комісією відповідно до змін, внесених у Порядок №520, за результатами розгляду поданих документів направлені повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК від 28.03.2023 року №8509244/36180812 (стосовно податкової накладної №2 від 07.02.2023), №8509242/36280812 (стосовно податкової накладної №3 від 04.01.2023), №8509246/36280812 (стосовно податкової накладної №1 від 06.02.2023).
Проте вказані повідомлення також не відповідають вимогам акту індивідуальної дії, оскільки: - не містять висновків Комісії щодо недостатності поданих документів для реєстрації податкових накладних (перелік витребуваних документів в квитанції про зупинення реєстрації ПН відсутній); - нове повідомленні не містить переліку документів, які необхідно додатково надати щодо конкретної господарської операції.
Оскільки така вимога є передумовою подальшого дослідження наданих документів та прийняття рішення про реєстрацію або про відмову в реєстрації податкової накладної, дослідження наданих документів та прийняття оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної з підстав ненадання / часткового надання документів не є правомірними. Таким чином, позовні вимоги позивача про визнання протиправними та скасування рішення Комісії про відмову в реєстрації податкової накладної підлягають задоволенню.
Позивач зазначив, що він надав необхідні документи, які на його думку є достатніми для реєстрації розрахунку корегування та підтверджують реальність господарської діяльності позивача, у тому числі господарської операції за здійсненням якої подана податкова накладна.
Копії документів, які були надані до Комісії на підтвердження здійснення господарської операції, надані до позову та досліджені судом. Вказані документи відповідають вимога законодавства щодо їх складання. Податкова накладна №3 від 04.01.2023 року складені у зв`язку з отримання авансу згідно з умовами договору. У подальшому умови договору виконані сторонами із залученням позивачем підрядником для виконання договору інших суб`єктів господарювання. Виконання робіт підтверджується копіями первинних документів (довідкою про вартість виконаних робіт форми КБ-3, актом прийому виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в, платіжними документами, актами виконаних робіт, видатковими накладними, ТТН та іншими).
Порядок №520 в редакції до внесення змін Наказом Міністерства фінансів №19 від 12.01.2023 року не встановлює альтернатив прийняття іншого рішення Комісією ніж відмова в реєстрації ПН у разі ненадання платником податків документів на повідомлення про надання додаткових документів, яке направлено платник у податків за результатами розгляду поданих ним документів.
Проте таке положення Порядку №520 щодо безальтернативного прийняття рішення про відмову у реєстрації ПН у разі ненадання додаткових документів не може свідчити про правомірність такого рішення та прийняття його Комісією на підставі законодавства.
Питання тлумачення та застосовування національного законодавства є, перш за все, компетенцією національних органів влади. Проте Суд повинен перевірити, чи породжує спосіб тлумачення та застосування національного законодавства наслідки, що відповідають принципам Конвенції, як вони тлумачаться у світлі практики Суду (п.41 рішення Європейського Суду з прав людини по справі «Будченко проти України», рішення у справі «Скордіно проти Італії».
Згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини закон має відповідати якісним вимогам, насамперед вимогам «доступності», «передбачуваності» та «зрозумілості»; громадянин повинен мати змогу отримати адекватну інформацію за обставин застосування правових норм у конкретному випадку; норма не може розглядатися як «закон», якщо вона не сформульована з достатньою чіткістю, щоб громадянин міг регулювати свою поведінку; громадянин повинен мати можливість передбачити, наскільки це розумно за конкретних обставин, наслідки, до яких може призвести певна дія.
Крім того, одним з основних принципів податкового законодавства України є презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.
Суд вважає, що відсутність в оскаржуваному рішенні мотивів його прийняття позбавляє взагалі можливості позивача навести аргументи щодо їх неправомірності. Акт індивідуальної дії не відповідає вимогам обґрунтованості та вмотивованості. Проте саме невідповідність акту індивідуальної дії вимогам обґрунтованості та вмотивованості призводить до його протиправності. Вказана правова позиція викладена в постановах Верховного Суду (від 04.12.2018 року по справі №821/1173/17, від 09.07.2019 року у справі №140/2093/18).
Частиною 5 ст.242 КАС України визначено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Верховний Суд у постанові від 02.04.2019 року (справа №822/1878/18, адміністративне провадження №К/9901/4668/19) зазначив, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Враховуючи, суперечливість нормативного регулювання, наведене та проаналізоване вище, як підстави застосування презумпції правомірності рішень платника (підпункт 4.1.4 п.4.1 ст.4 ПКУ), а також вимоги принципів правової визначеності та передбачуваності, Суд погоджується з висновками судів попередніх інстанцій щодо безпідставності зупинення реєстрації податкової накладної Товариства та протиправності рішення податкового органу про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Виходячи із системного тлумачення норм права, наведених вище, суд доходить висновку, що наявність повноважень - це одна з обставин, які входять до предмета доказування у справах цієї категорії, але не єдина. Надання податковому органу відповідних повноважень - це лише передумова подальшої реалізації його управлінських функцій, результатом реалізації чого є прийняття рішення, законність якого підлягає перевірці судом при розгляді справи.
Крім того, в постанові від 22.07.2019 по справі №815/2985/18 Верховного Суду наявні висновки, які є сталою судовою практикою щодо вимог до актів індивідуальної дії. В постанові зазначено, що Суд вважає за доцільне наголосити, що прозорість адміністративних процедур є ефективним запобіжником державному свавіллю. Вмотивоване рішення демонструє особі, що вона була почута, дає стороні можливість апелювати проти нього. Лише за умови прийняття обґрунтованого рішення може забезпечуватися належний публічний та, зокрема, судовий контроль за адміністративними актами суб`єкта владних повноважень.
Про дотримання податковим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для реєстрації податкової накладної, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.
І навпаки, не наведення мотивів прийнятих рішень не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм належну правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення. Оскільки відповідач-2 у рішенні від 28 грудня 2017 року №495390/23216458, продублював норму Постанови №190, тобто зазначив загальну, неконкретизовану та неоднозначну причину відмови у реєстрації податкової накладної, Суд дійшов висновку, що Державна фіскальна служба України прийняла невмотивоване рішення, оскільки його зміст не дає чіткого розуміння обставин, за яких було прийняте негативне для платника податків рішення.
У постанові Верховного Суду від 04.07.2023 року по справі №580/7000/21 зазначено, що відмова у прийнятті до реєстрації податкової накладної з підстав недостатності документів для прийняття рішення можлива виключно за умови наявності вичерпного переліку таких документів. Посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови ненаведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення. Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів.
У постанові від 01.02.2023 року по справі №140/506/22 Верховний Суд зазначив, що суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, якими, зокрема, обмежуються права платника податків, повинні уникати надмірного формалізму. Обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючих органів щодо легальності відповідної операції за наслідками якої складено податкову накладну, яку подано для реєстрації якої в ЄРПН і, хоч і є визначеним у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу. Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, імовірним є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації є ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією.
Вказана правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 27.04.2023 року у справі № 460/8040/20, від 07.12. 2022 року у справі №500/2237/20.
Верховний Суд в постанові від 04.07.2023 року по справі № 240/12428/19 вказаної категорії вирішуючи питання касаційної скарги контролюючого органу про наявність підстави для відступлення від висновків, викладених у постановах Верховного Суду від 24.04.2020 по справі №360/1050/19, щодо того, що оскаржуване рішення комісії по відмові у реєстрації податкових накладних в ЄРПН не дають чіткого розуміння обставин, за яких вони були прийняті, зазначив про відсутність підстав для відступу від правових висновків Верховного Суду (п.59-61), а також зазначив, підтвердивши раніше викладені висновки, що головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами владних повноважень, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, настанов для їх розв`язання що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.
Рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
В результаті чого, Верховний Суд у №240/12428/19 зазначив, що рішення фіскального органу не відповідає наведеним вище вимогам щодо чіткості та зрозумілості, та породжують їх неоднозначне трактування, що, у свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати волевиявлення суб`єкта владних повноважень. За таких обставин суди першої та апеляційної інстанції правильно дійшли висновку, що Державною податковою службою України не здійснено аналіз наданих позивачем документів на предмет їх належності, а обмежився лише загальними підставами та посиланнями.
Таким чином, стала судова практика Верховного Суду підтверджує обґрунтованість позовних вимог позивача.
Факт зупинення податкової накладної не позбавляє обов`язку контролюючого органу діяти на підставі, у межах повноважень та у спосіб визначений законодавством, зокрема при зупиненні податкової накладної у рішенні визначити перелік документів, як і платнику податків необхідно надати для реєстрації податкової накладної.
Крім того, зупинення реєстрації податкової накладної та відмови у її реєстрації в ЄРПН не спростовує факту здійснення господарських операцій, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складаються податкові накладні.
Позивачем податкові накладні сформовані у відповідності до вимог ПКУ та факт здійснення господарської операції, всіх умов договору підтверджений первинними документами, які надані до Контролюючого органу та є достатніми для реєстрації ПН, тому суд дійшов висновку, що його позовні вимоги є обґрунтованими.
Всупереч вимогам ч.2 ст.77 КАС України представник відповідачів не спростував належними та допустимими доказами доводів позивача про протиправність прийнятих рішень.
Також суд дійшов до висновку про задоволення вимоги позивача шляхом зобов`язання ДПСУ зареєструвати податкові накладні №3 від 04.01.023 на суму ПДВ 130000 грн, №1 від 06.02.2023 на суму ПДВ 34193,81 грн, №2 від 07.02.2023 на суму ПДВ 130000 грн в ЄРПН.
Відповідно до пунктів 2, 10 ч.2 ст.245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.
Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).
У разі надходження до ДПСУ рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку №1246).
Таким чином, з метою уникнення будь-яких негативних наслідків для платника податків суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання ДПСУ провести реєстрацію податкової накладної в ЄРПН датою її надходження до ДПСУ.
Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Частиною 2 ст.2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Оцінюючи докази у справі в їх сукупності, суд дійшов висновку, що відповідач не спростував належними та допустимими доказами наведені позивачем доводи, а тому позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Частиною 1 ст.132 КАС України встановлено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
За приписами ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. За рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області підлягає стягненню сплачених позивачем судовий збір у розмірі 8052,00грн.
Керуючись статтями 2, 3, 6, 7, 8, 9, 12, 139, 241-246 КАС України, суд,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Приватного підприємства «ЛЕОН-2010» (вул. Шкільна, 62, смт. Великомихайлівка, Одеська область, 67100, код ЄДРПОУ 36280812) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166), Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053 код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС України в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.04.2023 №8583763/36280812, №8583762/36280812 та №8583764/36280812 про відмову у реєстрації податкових накладних №3 від 04.01.2023 року, №1 від 06.02.2023року, №2 від 07.02.2023 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №3 від 04.01.2023 року, №1 від 06.02.2023року, №2 від 07.02.2023 року складені Приватним підприємством «ЛЕОН-2010» датою їх надходження на реєстрацію.
Стягнути на користь Приватного підприємства «ЛЕОН-2010» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області судові витрати за сплату судового збору в розмірі 8052,00грн.
Рішення набирає законної сили у порядку ст.255 КАС України.
Рішення може бути оскаржене у порядку та строки встановлені ст.295-297 КАС України.
Суддя Е.В. Катаєва
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2023 |
Оприлюднено | 04.09.2023 |
Номер документу | 113171751 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Катаєва Е.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні