Рішення
від 31.08.2023 по справі 620/7641/23
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 серпня 2023 року Чернігів Справа № 620/7641/23

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Соломко І.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного без повідомлення (виклику) сторін в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Фермерського господарства Петрова Сергія Леонідовича до Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови,

У С Т А Н О В И В:

Фермерське господарство Петрова Сергія Леонідовича (далі також ФГ Петрова С.Л., позивач) звернулось до суду з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті, Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області (надалі також Відділ), в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 26.04.2023 № 357491 у сумі 17000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 26.04.2023 Відділом державного нагляду (контролю) у Чернігівській області прийнято постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 357491 на суму 17000,00 грн. за порушення положень статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт"відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини першоїстатті 60 вказаного Закону. Вважаючи постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу протиправною та такою, що підлягає скасуванню позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

04.07.2023 ухвалою суду розгляд справи призначено в поряду спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Державною службою України з безпеки на транспорті подано відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки позивач порушиввимоги статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме водій керував транспортним засобом обладнаним цифровим тахографом без використання особистої картки водія; під час перевірки не надав роздруківку даних тахогрофа за поточний день. Отже, на думку відповідача, оскаржувана постанова є законною та відповідає вимогам чинного законодавства. Враховуючи наведене, відповідач вважає, що у задоволенні позову слід відмовити в повному обсязі.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

ФГ Петрова С.Л. зареєстровано як юридичну особу 24.12.2012, за основним видом діяльності КВЕД 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, що підтверджується витягом з ЄДР.

28.02.2023 посадовими особами Відділу державного нагляду (контролю) у Київській області проведена рейдова перевірка транспортного засобу марки MAN TGR 18.440, державний номерний знак НОМЕР_1 з напівпричепом KRONE, державний номерний знак НОМЕР_2 , який належить позивачу, що підтверджується матеріалами справи.

Так, в ході проведення перевірки виявлено порушеннястатті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», відповідальність за яке передбаченостаттею 60 вказаного Закону, а саме: під час перевірки транспортного засобу відсутні документи передбаченістаттею 48 Закону України «Про автомобільний транспорт»- відсутня особиста картка водія до цифрового тахографа, внаслідок чого Відділом складено акт № 346329 від 28.02.2023

11.04.2023 Відділом скеровано повідомлення про розгляд справи, яким позивача запрошено на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт на підставі вищевказаного акту проведення перевірки вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом з 10:00 год до 11:00 год. у приміщенні Відділу.

За результатами розгляду справи, начальником Відділу винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 357491 від 26.04.2023, що передбачено абзацом 3 частини першоїстатті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», якою на позивача накладено штраф у розмірі 17000,00 гривень.

Вважаючи постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу протиправною, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на таке.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначаєЗакон України "Про автомобільний транспорт" від 05 квітня 2001 року № 2344-III, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Закон № 2344-III).

Відповідно до статті 48 Закону №2344-ІІІ документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:

для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;

для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

У разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов`язковими документами також є:

для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг;

для водія - свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозить небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації.

У свою чергу порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів визначається Інструкцією з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затверджена наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 № 385 (надалі також - Інструкція № 385).

Відповідно до пункту 3.3 Інструкції № 385 водій транспортного засобу, обладнаного тахографом, зокрема, повинен мати при собі протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР (994016), або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом.

З аналізу наведених норм слідує, що за відсутності документів, на підставі яких виконуються перевезення, передбаченихстаттею 48 Закону № 2344-IIIзокрема, для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством, застосовуються адміністративно-господарські штрафи.

При цьому, до переліку інших документів для здійснення внутрішніх перевезень вантажів, передбачених законодавством віднесено, зокрема, в даному випадку, картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом (п. 3.3Інструкції № 385).

Непред`явлення під час проведення перевірки, зазначених устатті 48 Закону № 2344-IIIдокументів, на підставі яких здійснюються внутрішні перевезення вантажів, свідчить про порушення законодавства про автомобільний транспорт, що має наслідком для застосування санкцій, визначенихстаттею 60 Закону № 2344-ІІІ.

При цьомуЗаконом № 2344-ІІІпередбачена відповідальність у вигляді адміністративно-господарського штрафу саме до автомобільних перевізників.

В розумінні вимогстатті 1 Закону № 2344-IIIавтомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

У справі, що розглядається, контролюючим органом на підставі акту від 28.02.2023 № 346329 винесено оскаржувану постанову від 26.04.2023 № 357491, якою застосовано до позивача як перевізника адміністративно-господарський штраф у сумі 17000,00 грн. за порушення, яке полягло у здійсненні вантажних перевезень за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначенихстаттею 48 Закону № 2344-III, відповідальність за яке передбачено абзацом 3 частиною першоюстатті 60 Закону № 2344-III.

Докази, як б спростували доводи Відділу, позивачем суду не надано.

Отже враховуючи, що судом встановлено порушення позивачем вимог законодавства про автомобільний транспорт, спірна постанова відповідача про застосування адміністративно-господарського штрафу є правомірною, тому в задоволенні позову слід відмовити.

Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволені позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду.

Позивач: Фермерське господарство ОСОБА_1 АДРЕСА_1 код ЄДРПОУ 38487792.

Відповідач: Відділ державного нагляду (контролю) у Чернігівській області Державної служби України з безпеки на транспорті вул.П`ятницька, 39/610, м.Чернігів,14000 код ЄДРПОУ 39816845.

Повний текст рішення виготовлено 31 серпня 2023 року.

Суддя І.І. Соломко

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.08.2023
Оприлюднено04.09.2023
Номер документу113173368
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —620/7641/23

Рішення від 31.08.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

Ухвала від 04.07.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

Ухвала від 13.06.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні