Постанова
від 31.08.2023 по справі 560/723/23
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 560/723/23

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Матущак В.В.

Суддя-доповідач - Залімський І. Г.

31 серпня 2023 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Залімського І. Г.

суддів: Мацького Є.М. Сушка О.О. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 10 квітня 2023 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Алекс-Т ЕНЕРДЖІ" до Головного управління ДПС в Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Алекс-Т ЕНЕРДЖІ" звернулося до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області, Державної податкової служби України, в якому просив суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7847882/43344078 від 13.12.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "АЛЕКС-Т ЕНЕРДЖІ" податкову накладну №1 від 31.10.2022, датою її подання.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 10.04.2023 позов задоволено.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 10.04.2023 скасувати, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неповного з`ясування обставин справи та прийняття необґрунтованого рішення.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що не надано достатній пакет документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №1 від 31.10.2022, а саме надано незавірену банківську виписку за 12, 20, 26 жовтня 2022 року та платіжні доручення з постачальниками товарів/послуг, які не мають підписів відповідального виконавця та відбитку штампа банку, що передбачено Законом України від 05.04.2001 №2346-ІІІ "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні".

Позивач подав відзив на апеляційну скаргу відповідача в якому вказав на законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, а також на безпідставність доводів апеляційної скарги. Зауважив, що копії платіжних доручень та банківських виписок надані відповідачу із системи "клієнт-банк", яка не передбачає завіряння таких документів банківською установою.

ДПС Українине подала відзиву або письмових пояснень на апеляційну скаргу.

Ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 06.07.2023, з урахуванням п.7 ч.1 ст.306, ст.307, 311 КАС України, суд вирішив розглядати дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла наступних висновків.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, ТОВ "АЛЕКС-Т ЕНЕРДЖІ" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 12.11.2019 та є платником податку на прибуток на загальних підставах. З 01.01.2021 товариство зареєстроване платником податку на додану вартість. Основним видом діяльності ТОВ "АЛЕКС-Т ЕНЕРДЖІ" є торгівля електроенергією (КВЕД 35.14 ДК 009.2019).

Для здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за кодом УКТ ЗЕД 2716 00 00 00 товариству постановою НКРЕКП №2326 від 04.12.2020 видано відповідну ліцензію з постачання електричної енергії споживачу.

ТОВ "АЛЕКС-Т ЕНЕРДЖІ" включено до переліку постачальників електричної енергії за №299, з якими ПАТ "Хмельницькобленерго" укладено договір про надання послуг з розподілу електричної енергії шляхом приєднання до публічного договору ПАТ "Хмельницькобленерго" на підставі заяви приєднання від 15.12.2020.

ТОВ "ПРЕТТЛЬ-КАБЕЛЬ УКРАЇНА" (код ЄДРПУО 30200202) з метою отримання електричної енергії від постачальника електричної енергії, користуючись офіційною пропозицією укласти договір постачання електричної енергії споживачу, яка розміщена на офіційному сайті ТОВ "АЛЕКС-Т ЕНЕРДЖІ", направила 09.02.2021 на адресу постачальника відповідну заяву приєднання до договору постачання електричної енергії споживачу від 09.02.2021 №1. Та 13.05.2021 Споживачем обрано комерційну пропозицію 1 Б/Р.

Сторони додатковою угодою №1 від 13.05.2021 внесли зміни до обраної споживачем комерційної пропозиції №1 Б/Р, визначивши особливості авансових розрахунків за спожиту Споживачем електричну енергію.

Порядок розрахунків передбачає оплачу електричної енергії у формі 100% попередньої (авансової) оплати заявленого Споживачем обсягу споживання електричної енергії на розрахунковий період з остаточним розрахунком, що проводиться за фактично відпущену електричну енергію згідно з даними комерційного обліку.

На виконання умов договору та особливостей комерційної пропозиції №1Б/Р, а також на підставі заявлених споживачем обсягів постачання електричної енергії у жовтні 2022, ТОВ "АЛЕКС-Т ЕНЕРДЖІ" виставлені рахунки №26 від 23.09.2022 та №29 від 24.10.2022 на попередню (авансову) оплату електроенергії.

На виконання умов договору про постачання електричної енергії споживачу від 09.02.2021 №1 та комерційної пропозиції постачальника №1Б/Р, споживачем - ТОВ "ПРЕТТЛЬ-КАБЕЛЬ УКРАЇНА" було проведено у жовтні 2022 платежі за споживання електричної енергії в сумі 599384,00 грн, у тому числі ПДВ 99897,33 грн.

За результатами виконання зазначеного договору ТОВ "АЛЕКС-Т ЕНЕРДЖІ" складено податкову накладну №1 від 31.10.2022 на загальну суму 599384,00 грн, з яких 99897,33 грн ПДВ, яку подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі накладних.

Згідно з квитанцією від 14.11.2022 про зупинення реєстрації податкової накладної, зупинено реєстрацію податкової накладної та зазначено, що "Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 31.10.2022 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 2716, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження Інформації, зазначеної в ГІН/PK для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=3.1027%, "Р"=1500.

На вимогу контролюючого органу ТОВ "АЛЕКС-Т ЕНЕРДЖІ" подано Повідомлення від 10.12.2022 №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, скановані копії документів, зокрема: Додаткова угода до Договору про надання послуг з передачі електричної енергії від 24.12.2020 №1947-02024 від 21.09.2021, оператор системи ПАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго". Послуги з передачі електричної енергії. Повідомлення про приєднання до договору про врегулювання небалансів електричної енергії; Договір №БГ-2109/1668 про участь у балансуючій групі від 06.09.2021 відповідальний за баланс ТОВ "Еру Трейдінг", учасник балансуючої групи ТОВ "Алекс-Т Енерджі";Договір про постачання електроенергії №1 від 09.02.2021 споживач ТОВ "Преттль-кабель Україна" постачання ел.енергії. Угода від 13.05.2021; Заява-приєднання до договору про постачання електричної енергії споживачу; Заява приєднання до договору електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії; Комерційна пропозиція №1Б/р постачання електричної енергії споживачу; Акт надання послуг №30 від 31.10.2022 виконавець ТОВ "Алекс-Т Енерджі", замовник ТОВ "Преттль-Кабель Україна" електрична енергія на суму 486720,00 грн; Рахунок №29 від 24.10.2022 покупець ТОВ "Преттль-кабель Україна" ел.енергія на суму 624000,00 грн; Рахунок №26 від 23.09.2022 покупець ТОВ "Преттль-кабель Україна" ел.енергія на суму 441600,00 грн; Акт №102022-БГ1665/2 від 31.10.2022 купівлі продажу електричної енергії для врегулювання небалансів за Жовтень 2022, електроенергія; Акт здачі-приймання робіт №6985 від 31.10.2022, виконавець АТ "Хмельницькобленерго" послуги з розподілу ел.енергії на суму 118349,71 грн; Рахунок №17384 від 26.09.2022, постачальник АТ "Хмельницькобленерго" розподіл ел.енерг на суму 121384,32 грн; Акт приймання-передачі від 31.10.2022 ПАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго" послуги з передачі ел.енергії за жовтень 2022 на суму 33840,50 грн; ВН №58 від 29.10.2021 постачальник ПП ОСОБА_1 програма на суму 6620,00 грн; ВН № 264 від 29.10.2021 постачальник ПП "Біт" комп`ютер на суму 22720,09 грн; Інформаційне повідомлення про відкриті рахунки; ОСВ по рах 361 за жовтень 2022 по ТОВ "Преттль-Кабель Україна"; ОСВ по рах 631 за 10-11.2022 ТОВ "Еру Трейдінг", за 10.2022 по ТОВ "Укренерго"; ОСВ по рах 3711 за 09.-10.2022р АТ "Хмельницькобленерго"; Виписка банку за 01.10.2022- 31.10.2022 оплата ТОВ "Преттль-Кабель Україна" - 599384,00 грн; ПД №518 від 03.10.2022 отримувач ПАТ НЕК "Укренерго" сума 13272,58 грн; ПД №517 від 26.09.2022 отримувач АТ "Хмельницькобленерго" на суму 121384,32 грн; ПД №553 від 17.11.2022 отримувач ТОВ "Еру Трейдінг" на суму 325129,01 грн.

Рішенням комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій №7847882/43344078 від 13.12.2022 відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 31.10.2022. Відповідно до оскаржуваного рішення, у реєстрації податкової накладної було відмовлено у зв`язку із тим, що платником не надано розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Додатково зазначено, що позивачем надано незавірену банківську виписку за 12, 20, 26 жовтня 2022 року та платіжні доручення з постачальниками товарів/послуг, які не мають підписів відповідального виконавця та відбитку штампа банку, що передбачено Законом України від 05.04.2001 №2346-ІІІ "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні".

Не погоджуючись з прийнятим рішення, позивач оскаржив його в адміністративному порядку.

Рішенням ДПС України від 21.12.2022 №77749/43344078/2 скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Вважаючи протиправним рішення №7847882/43344078 від 13.12.2022, позивач звернувся до суду.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що під час розгляду справи відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 31.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Колегія суддів погоджується із вказаним висновком суду першої інстанції та враховує наступне.

Згідно із п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (Порядок №1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Згідно п.5 Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (Порядок №1165), платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з пунктами 6, 7, 10, 11 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної позивача №1 від 31.10.2022 слугувало те, що операція за якою складена податкова накладна відповідає вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Пунктом 1 Додатку 3 до Порядку №1165 до ознак ризиковості здійснення операцій віднесено наступні: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Таким чином, пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 Критеріїв ризиковості здійснення операцій містить одну із можливих ознак ризиковості здійснення операцій: 1) відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній у відповідній таблиці даних платника податку на додану вартість; 2) невідповідність обсягу постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку величині вказаного залишку.

Аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки, мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, що вимагає пункт 11 Порядку №1165. Проте відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.

У даному випадку квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 31.10.2022 не відповідає вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку №1165, в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Згідно з пунктом 2 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 (Порядок №520), прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно п.6 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

У рішенні №7847882/43344078 від 13.12.2022 в якості підстави для його прийняття вказано ненадання платником податку копій документів: розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Додатково зазначено, що позивачем надано незавірену банківську виписку за 12, 20, 26 жовтня 2022 року та платіжні доручення з постачальниками товарів/послуг, які не мають підписів відповідального виконавця та відбитку штампа банку, що передбачено Законом України від 05.04.2001 №2346-ІІІ "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні".

Апеляційний суд погоджується із доводами суду першої інстанції про те, що позивачем на виконання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 31.10.2022 надано достатні документи. У ході розгляду даної справи судом не встановлено наявності дефектів форми чи змісту документів, поданих позивачем для підтвердження наявності підстав для реєстрації податкової накладної №1 від 31.10.2022. При цьому, наявні у матеріалах справи документи підтверджують факт здійснення господарської операції за якою складена податкова накладна №1 від 31.10.2022.

Також колегія суддів враховує, що позивачем надано банківську виписку за 12.10.2022, 20.10.2022, 26.10.2022, яка підтверджує проведення оплат за фактом здійснення яких складено податкову накладну №1 від 31.10.2022. Як пояснив позивач копії платіжних доручень та банківських виписок надані відповідачу із системи "клієнт-банк", яка не передбачає завіряння таких документів банківською установою.

При цьому, у матеріалах справи наявна копія банківської виписки за 12.10.2022, 20.10.2022, 26.10.2022 із відбитком штампу банку.

Таким чином, у контролюючого органу не було достатніх підстав для відмови у проведенні реєстрації податкової накладної №1 від 31.10.2022, що свідчить про протиправність та необхідність скасування рішення №7847882/43344078 від 13.12.2022 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 31.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 19 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно п.20 Порядку №1246 у разі надходження до ДФС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних, яке набрало законної сили, такі податкові накладні реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. Датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Враховуючи, що судом встановлено відсутність у відповідача підстав для відмови у реєстрації податкової накладної, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 31.10.2022, датою її фактичного надходження.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права і прийшов до обґрунтованого висновку про задоволення позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 315 та статті 316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Хмельницькій області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 10 квітня 2023 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий Залімський І. Г. Судді Мацький Є.М. Сушко О.О.

Дата ухвалення рішення31.08.2023
Оприлюднено04.09.2023
Номер документу113174442
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/723/23

Ухвала від 16.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 31.08.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 06.07.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 14.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 13.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 22.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 15.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 10.04.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 15.02.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 19.01.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні