Справа №461/3779/23
Провадження №3/461/1391/23
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 серпня 2023 року суддя Галицького районного суду м. Львова Мироненко Л.Д., за участю представника митниці Лубоцького Б.І., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши матеріали, які надійшли з Львівської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил:
громадянина України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 виданий 21 серпня 2019 року, орган що видав 4690,
за ч.1ст.483 Митного Кодексу України,-
встановив:
Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення, 06.04.2021 р. близько 23 год. 50 хв. в зону митного контролю «червоний коридор» пункту пропуску «Краковець-Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці прибув автомобіль марки «Opel Vivaro», реєстраційний номер НОМЕР_2 , під керуванням гр. ОСОБА_3 .1.
В ході проведення письмового декларування, в декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, гр. ОСОБА_2 , письмово заявив, що переміщує товар: «гуманітарна допомога: продукти харчування, вагою 1600 кг, сир твердий, вагою 405- кг., вершки, вагою 120 кг., крем-сир, вагою 150 кг., сир тестовий, вагою 125 кг, сир плавлений) вагою 800 кг.».
Відповідно до поданих ОСОБА_2 товаросупровідних документів (гарантійний лист від 06.04.2023 №56) та митної декларації, одержувачем гуманітарної допомоги зазначено Благодійна організація «Міжнародний благодійний фонд «Підтримка Дітей України» (код ЄДРПОУ 44994864).
Листом №7.4/20-01/14/8466 від 07.04.2023 Львівська митниця звернулась до Благодійна організація «Міжнародний благодійний фонд «Підтримка Дітей України»» (с. Люта, 206, Ужгородський район, Закарпатська область., 89033), для здійснення перевірки законності ввезення вантажу «гуманітарна допомога» транспортним засобом р/н НОМЕР_3 під керуванням громадянина ОСОБА_2 .
Відповідно до отриманої відповіді (листом №15077/14-20 від 10.04.2023 року) керівник Благодійної організації «Міжнародний благодійний фонд «Підтримка Дітей України» (код ЄДРПОУ 44994864), ОСОБА_4 , письмово повідомив про те, що гарантійний лист від 06.04.2023 року №56 не був складений та підписаний БО «МБФ Підтримка Дітей України», громадянин ОСОБА_2 не є представником описаного вище благодійного фонду та вказаний в листі товар не є гуманітарна допомога, яку очікує БО «МБФ «Підтримка Дітей України»».
Постановою КМУ від 21.05.12 р. № 434 «Про обсяги та порядок ввезення громадянами на митну територію України харчових продуктів для власного споживання» визначено, що «...громадяни можуть ввозити на митну територію України харчові продукти для власного споживання на загальну суму, яка не перевищує еквівалент 200 євро на одну особу, в таких обсягах: в упаковці виробника, призначені для роздрібної торгівлі, у кількості не більше ніж одна упаковка або загальною масою, яка не перевищує 2 кілограмів, кожного найменування на одну особу...».
Згідно висновку СЛЕД ДМСУ № 142000-3301-0317 від 15.05.2023 загальна вартість ви-явленого товару становить 425 521,74 грн.
У судовому засіданні представник Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцький Б.І. зазначив, що у діях ОСОБА_2 наявний склад правопорушення, яке йому інкриміноване, тому до останнього слід застосувати стягнення, передбачене санкцією ч. 1ст. 483 МК України.
Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, адвокат Фецяк В.Я. подав до суду клопотання про закриття провадження у справі, відповідно до яких зазначає про відсутність у діях ОСОБА_2 складу цього правопорушення, а також належних і допустимих доказів, які підтверджують звинувачення у вчиненні адміністративного правопорушення, тому просив суд закрити провадження по справі про порушення митних правил, порушену за ознаками ч.1 ст.483 Митного кодексу України, у зв`язку з відсутністю події та складу адміністративного правопорушення, а вилучені предмети по протоколу про порушення митних правилповернути. на адресу військової частини, де проходить військову службу директора благодійного фонду «Підтримка Дітей України» ОСОБА_5 . Захисник також зазначив, що митний орган дійшов помилково висновку про наявність у діях ОСОБА_2 , порушення митних правил на підставі листа благодійного фонду, однак такий лист не містив необхідних реквізитів документа, зокрема підпису особи, яка його склала, печатки благодійної організації. Додатково повідомив, що у матеріалах справи міститься заява директора благодійного фонду «Підтримка Дітей України» ОСОБА_5 , у якій останній підтвердив що ОСОБА_2 перевозив гуманітарну допомогу та просить вважати суд дійсним гарантійний лист за вих. № 56 від 06.04.2023 року.
Суд, заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали адміністративної справи, приходить до наступного висновку.
Порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність (ст. 458 МК України).
З об`єктивної сторони ч.1ст.483 МК Українипередбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.
Отже, безпосереднім об`єктом вказаного правопорушення є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України, а об`єктивною стороною є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, активна поведінка (вчинок) особи.
Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення (ст. 251 КУпАП).
Практика Європейського Суду вказує на те, що обов`язок адміністративного органу нести тягар доведення є складовою презумпції невинності і звільняє особу від обов`язку доводити свою непричетність до скоєння порушення.
Згідно із ст.1 Закону України «Про гуманітарну допомогу» гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров`я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимогстатті 3Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації".
У зв`язку з повномасштабною військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Верховною Радою України (Закон України № 2102-IX від 24.02.2022), в Україні введено воєнний стан з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який в подальшому був неодноразово продовжений.
Відповідно до п.1 Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» №174 від 01.03.2022 р. на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги (у тому числі таких товарів гуманітарної допомоги, як спеціальні засоби індивідуального захисту (каски, виготовлені відповідно до військових стандартів або технічних умов, чи їх еквіваленти та спеціально призначені для них компоненти (тобто підшоломи, амортизатори), що класифікуються у товарній підкатегорії згідно з УКТЗЕД 6506 10 80 00; бронежилети, що класифікуються у товарній підкатегорії згідно з УКТЗЕД 6211 43 90 00), виготовлені відповідно до військових стандартів, зокрема стандартів НАТО, або військових умов для потреб правоохоронних органів, Збройних Сил та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, інших суб`єктів, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону; нитки для виготовлення бронежилетів, що класифікуються у товарних підкатегоріях згідно з УКТЗЕД 5402 11 00 00 та 5407 10 00 00; тканини (матеріали) для виготовлення бронежилетів, що класифікуються у товарних підкатегоріях згідно з УКТЗЕД 3920 10 89 90, 3921 90 60 00, 5603 14 10 00, 6914 90 00 00) від донорів (у значенні Закону України Про гуманітарну допомогу) здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Товари, пропуск яких здійснюється відповідно до абзацу першого цього пункту, визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.
При цьому, форма декларації, що міститься у додатку № 1 вказаної постанови Кабінету Міністрів України містить у собі інформацію лише про категорії товарів, найменування товарів, кількість місць та орієнтовну вагу в кілограмах.
-На підтвердженнявинуватості ОСОБА_2 , у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст.483МК України органоммитного оформленнянадано:протокол пропорушення митнихправил №0379/20900/23від 11.04.2023року; декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою підписану ОСОБА_2 ,, гарантійний лист вих. № 56 від 06.04.2023 року; лист №15077/14-20 від 10.04.2023 року від керівника Благодійної організації «Міжнародний благодійний фонд «Підтримка Дітей України» ОСОБА_5 ; висновок СЛЕД ДМСУ № 142000-3301-0317 від 15.05.2023.
Водночас, на адресу суду 14.06.2023 року надійшла заява від директора Благодійної організації «Міжнародний благодійний фонд «Підтримка Дітей України» ОСОБА_5 , у якій останній зазначив, що БО «МБФ «Підтримка дітей України» підтверджує видачу ОСОБА_6 (паспорт НОМЕР_1 ) гарантійного листа № 56 віл 06.04.2023 року та уповноваження його на отримання гуманітарної допомоги від LaruHelpsUkraine, ОСОБА_7 та переміщення такої через державний кордон України на автомобілі «Opel Vivaro» д.н.з. НОМЕР_4 до місця призначення за адресою : АДРЕСА_2 згідно акту прийому передачі, з урахуванням листа - підтвердження № 67 від 10.04.2023 року.
При цьому, ОСОБА_5 зазначив, що у період його відсутності, працівниками фонду отримано звернення Львівської митниці від 07.04.2023 року про необхідність підтвердження гарантійного листа за вих. № 56 від 06.04.2023 року виданого ОСОБА_6 , в ході чого помилково без погодження керівництва фонду та наявності необхідної інформації щодо заходів та проектів фонду, та без повідомлення керівництва фонду, надіслано лист за Вих. № 08.04.23-2 від 07.04.2023 року, в якому викладено недостовірну інформацію.
Виходячи звищевикладеного,та матеріалівсправи,суд приходитьдо переконання,що Львівськоюмитницею недоведено належнимита допустимимидоказами наявностів діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.483 МК України, а саме: об`єктивної сторони - неправомірного діяння, що виражається у здійсненні дій, направлених на переміщення товарів через митну територію України з приховуванням від митного контролю шляхом надання документів, що містять неправдиві дані щодо найменування та кількості товарів, суб`єктивної сторони - вини у формі умислу, спрямованого на вчинення дій направлених на порушення митних правил України.
Вказаний висновок суду підтверджується також письмовими поясненнями ОСОБА_2 , наданими безпосередньо після складання протоколу про порушення митних правил, у яких останній зазначив, що перевозив гуманітарну допомогу, а саме продукти харчування з міста Жешув до с. Люта Закарпатської області.
Виходячи зі змісту ч.3ст.62 Конституції України, яка передбачає, що «обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь», відсутні підстави для притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч.1ст. 483 МК України.
Статтею 19 Конституції Українивизначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Згідно зі ст.7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно дост.489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Відповідно до ч.3ст.243 МК України, у разі припинення провадження у справі про порушення митних правил за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення витрати органу доходів і зборів на зберігання зазначених вище товарів, транспортних засобів власником цих товарів, транспортних засобів або уповноваженою ним особою не відшкодовуються.
Згідност. 283 КУпАП України, постанова по справі повинна містити, зокрема, вирішення питання про вилучені речі і документи.
Вирішуючи питання вилученої гуманітарної допомоги, суд виходить з того, що у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Верховною Радою України (Закон України № 2102-IX від 24.02.2022), в Україні введено воєнний стан з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який в подальшому був неодноразово продовжений, а тому тимчасово вилучений на підставі протоколу про порушення митних правил № 0379/20900/23 від 11 квітня 2023 року товар, слід передати Добровольчому формуванню Лебединської територіальної громади, підпорядкованій в/ч НОМЕР_5 , де проходить військову службу директор Благодійної організації «Міжнародний благодійний фонд «Підтримка Дітей України» ОСОБА_5 ,
Керуючись ст.ст.247,251,252,255,283 КУпАП, ст.53, 54, 55,196,198, 243, 334, 458, 483, 527,528 МК України, суд, -
постановив:
Провадження у справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_2 за вчинення ним порушення митних правил, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України, закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу зазначеного адміністративного правопорушення.
Вилучений, згідно протоколу про порушення митних правил №0379/20900/23 від 11.09.2023 р. товар, - передати Добровольчому формуванню Лебединської територіальної громади, підпорядкованій в/ч НОМЕР_5 , де проходить військову службу директор Благодійної організації «Міжнародний благодійний фонд «Підтримка Дітей України» ОСОБА_5 .
Постанова судді у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м.Львова, особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі, протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Л.Д. Мироненко
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2023 |
Оприлюднено | 04.09.2023 |
Номер документу | 113177915 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Мироненко Л. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні