Справа № 305/1610/23
Номер провадження 3/305/887/23
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04.09.2023 року м. Рахів
Суддя Рахівського районного суду Закарпатської області Попова О.М. розглянувши матеріали, які надійшли з Рахівського РВП ГУНП в Закарпатській області, про притягнення до адміністративної відповідальності: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, посвідчення водія серії НОМЕР_1 видане 27.07.1996 року, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , за ч.1 ст. 164-5 КУпАП, -
ВСТАНОВИВ:
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення серії ВАВ № 823771 від 13.06.2023 року: «13.06.2023 близько 09 год. 59 хв., в селі Лазещина по вул. Центральна, було зупинено автомобіль марки «FORD TRANSIT» д.н.з. НОМЕР_2 , який перевозив алкогольне пиво марки іноземного виробництва «CAMBRINUS», «STAROPRAMET» ТА «BRANIK», а саме транспортування алкогольних напоїв, виробів без марки акцизного податку, чим вчинив правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 164-5 КУпАП.
До судового засідання ОСОБА_1 не з`явилася, про час та місце судового розгляду був повідомлена належним чином, від представника останнього адвоката Грабовецького О.Б. до суду надійшли письмові пояснення по справі № 305/1610/23 про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , згідно яких адвокат просить, враховуючи надані письмові пояснення, провадження по справі закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, вилучений товар повернути ТОВ «САМСОН-ІФ» за належністю. Крім того, адвокат надав до суду заяву про розгляд справи без його участі, письмові пояснення підтримує в повному обсязі.
Стаття 268 КУпАП не містить заборони розглядати справу про адміністративне правопорушення за ст. 164-5 КУпАП без присутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.
У даному випадку суд вважає, що право особи, щодо якої складено адміністративний протокол, на справедливий суд, гарантоване ст. 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, порушено не буде.
Суд, дослідивши матеріали адміністративної справи, встановив наступне.
Відповідно до ст. 245 КУпАП завданням провадження в справах про адміністративне правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що спричиняють вчиненню адміністративний правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян в дусі додержання законів, зміцнення законності.
Згідно з положеннями ст. 280 КУпАП суддя при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи мало місце правопорушення, за яке особа притягається до відповідальності; чи містить діяння склад адміністративного правопорушення, чи є особа винною у його вчиненні та чи підлягає вона адміністративній відповідальності.
У відповідності до абз. 3 ч. 4 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального", алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.
Пунктом 228.9 статті 228 Податкового кодексу України визначено, що відповідальність за недодержання порядку маркування, продажу алкогольних напоїв і тютюнових виробів, несплату чи несвоєчасну сплату податку несуть виробники (замовники), імпортери, продавці таких товарів та їх посадові особи відповідно до закону.
Положеннями ч. 1 ст. 164-5 КУпАП визначено адміністративну відповідальність за зберігання або транспортування алкогольних напоїв чи тютюнових виробів з підробленими чи фальсифікованими марками акцизного податку посадовими особами підприємств - виробників, імпортерів і продавців таких товарів.
Таким чином, передбачене правопорушення у своєму складі має спеціального суб`єкта: посадові особи підприємств виробників, імпортерів і продавців, а його предметом є товари (алкогольні напої чи тютюнові вироби) з підробленими чи фальсифікованими марками акцизного податку.
Разом з тим у протоколі про адміністративне правопорушення серії ВАВ № 823771 від 13.06.2023 року в графі "місце роботи (навчання), посада" відносно ОСОБА_1 зазначено «водій «Галичина Табак».
Крім того, в матеріалах, долучених до протоколу про адміністративне правопорушення, відсутні дані про те, що ОСОБА_1 є посадовою особою підприємств - виробників, імпортерів і продавців алкогольних напоїв чи тютюнових виробів.
Відсутні також будь-які документальні відомості про те, що ОСОБА_1 безпосередньо здійснює підприємницьку діяльність.
За встановлених фактичних обставин, на переконання суду, ОСОБА_1 не є суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164-5 КУпАП.
Також суд звертає увагу на те, що положення ч.1 ст. 164-5 КУпАП носять бланкетний характер, які лише називають або описують правопорушення, а для повного визначення його ознак, відсилають до інших галузей права, а тому серед ознак суті такого адміністративного правопорушення обов`язково повинно бути посилання на конкретний нормативний акт, яким встановлюються відповідний порядок та якого не дотрималась особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, порушивши тим самим законодавчі приписи.
Варто зазначити, що згідно положень КУпАП, розгляд справи про адміністративне правопорушення проводиться лише в межах обставин, викладених у протоколі про адміністративне правопорушення, при цьому суд не в праві самостійно змінювати на шкоду особі фабулу, викладену у протоколі про адміністративне правопорушення, яка, по суті, становить виклад обвинувачення у вчиненні певного правопорушення, винуватість у скоєнні якого певною особою має доводитися в суді; суд також не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення.
Адже, діючи таким чином, суд неминуче перебиратиме на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що є порушенням ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Оцінюючи протокол про адміністративне правопорушення суд зазначає, що само по собі транспортування алкогольного пива без марок акцизного податку, про що вказано у протоколі про адміністративне правопорушення серії ВАВ № 823771 від 13.06.2023 року, не є достатньою підставою вважати закінченим склад правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 164-5 КУпАП, а вину особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, доведеною.
Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 22.12.2010 року № 23-рп/2010 адміністративна відповідальність в Україні та процедура притягнення до неї ґрунтується на конституційних принципах, в тому числі, і закріпленої в статті 62 Конституції України презумпції невинності.
Так, згідно приписів ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, отриманих незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Суд дійшов висновку, що оскільки представником поліції, як суб`єктом владних повноважень на якого покладено обов`язок щодо правомірності складання протоколу про притягнення до адміністративної відповідальності, не зазначено яку саме норму матеріального права було порушено ОСОБА_1 та не надано суду доказів підприємницької діяльності останнього чи доказів, які б свідчили, що ОСОБА_1 є посадовою особою підприємств - виробників, імпортерів і продавців алкогольних напоїв чи тютюнових виробів, то протокол про адміністративне правопорушення серії ВАВ № 823771 від 13.06.2023 року, не можна визнати доказом вини останнього у розумінні ст. 251 КУпАП, а тому склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 164-5 КУпАП, у діях ОСОБА_1 відсутній.
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен, кого притягнуто до адміністративної відповідальності у вчинені кримінального правопорушення, вважається невинуватим доти, доки його вину не буде доведено в законному порядку.
Відповідно до положень п. 1 ч.1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Враховуючи, письмові пояснення надані представником ОСОБА_1 адвокатом Грабовецьким О.Б., та те, що всі сумніви щодо доведеності вини порушника слід тлумачити на його користь, суд вважає, що вина ОСОБА_1 належним чином та поза розумним сумнівом не доведена, а тому провадження у справі необхідно закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164-5 КУпАП.
Керуючись ст. ст. 164-5, 247, 283, 284, 287-289 КУпАП, суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про адміністративне правопорушення за ч.1 ст. 164-5 КУпАП відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , закрити на підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Вилучені: 24 (двадцять чотири) ж/б банки алкогольного пива марки «STAROPRAMEN» ємкістю 0,5 літри; 24 (двадцять чотири) ж/б банки алкогольного пива марки «GAMBRINUS» ємкістю 0,5 літри; 24 (двадцять чотири) ж/б банки алкогольного пива марки «BRANIK» ємкістю 0,5 літри, які прийняті на зберігання згідно квитанції порядковий номер № 663, номер книги обліку речових доказів 1/17, після набрання постановою законної сили - повернути власнику, ТОВ «САМСОН-ІФ», код ЄДРПОУ 37409179 .
Постанова може бути оскаржена до Закарпатського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя О.М. Попова
Суд | Рахівський районний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2023 |
Оприлюднено | 05.09.2023 |
Номер документу | 113194831 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Зберігання або транспортування алкогольних напоїв чи тютюнових виробів, на яких немає марок акцизного збору встановленого зразка |
Адмінправопорушення
Рахівський районний суд Закарпатської області
Попова О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні