Постанова
від 29.08.2023 по справі 465/2655/23
ФРАНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

465/2655/23

3/465/1662/23

П О С Т А Н О В А

Іменем України

29.08.2023 року Суддя Франківського районного суду м. Львова Мартьянова С.М., розглянувши матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, працюючої в ТзОВ «АКМЕТЕХ», проживаючої за адресою: АДРЕСА_1

за ст.124 КУпАП, -

В С Т А Н О В И В:

З матеріалів справи вбачається, що 05.04.2023 року о 20:22 год. в м. Львів на вул. Кульпарківська, 234, водій ОСОБА_1 керувала транспортним засобом Jaguar E-Pace д.н.з. НОМЕР_1 , не була уважна, не стежила за дорожньою обстановкою та під час перестроювання не дала перевагу автомобілю, що рухався в попутному напрямку, по тій смузі, на яку мала намір перестроїтись, в результаті чого здійснила зіткнення з автомобілем BMW 523і д.н.з. НОМЕР_2 під керуванням водія ОСОБА_2 . В результаті ДТП транспортні засоби отримали механічні пошкодження з матеріальними збитками.

Дії ОСОБА_1 кваліфіковані працівниками поліції як порушення вимог п. 10.3, 2.3.б Правил дорожнього руху, за що передбачена відповідальність за ст.124 КУпАП.

Адвокат Огородник О.І. в інтересах ОСОБА_1 подав до суду клопотання від 03.05.2023 року. В яких зазначено, що ОСОБА_1 своєї провини у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 124 КУпАП не визнає. Маневр виконувався ОСОБА_1 згідно вимог Правил дорожнього руху, була врахована дорожня обстановка. В свою чергу ДТП виникла через перевищення швидкості водієм транспортного засобу BMW 523і д.н.з. НОМЕР_2 та виконання ним маневру з порушенням Правил дорожнього руху. Окрім цього адвокат Огородник О.І. 25.05.2023 року звернувся з клопотанням про призначення судової авто технічної експертизи.

Як вбачається з висновку експерта № 555/23 від 03.07.2023 року. В даній дорожній ситуації причиною ДТП стали обставини, пов`язані з діями водія автомобіля BMW 523і д.н.з. НОМЕР_2 - ОСОБА_2 , який при виконанні маневру зміна смуги руху перетнув суцільну лінію дорожньої розмітки і в межах населеного пункту в`їхав на праву смугу із значним перевищенням швидкості, чим позбавив себе технічної можливості попередити зіткнення шляхом застосування екстреного гальмування.

Потерпілий ОСОБА_2 на судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив.

Відтак приходжу до переконання про можливість завершення розгляду справи у відсутності потерпілого ОСОБА_2 , на підставі наявних у справі доказів.

В матеріалах справи наявні письмові пояснення потерпілого. В яких ОСОБА_2 зазначив, що він рухався з безпечною швидкістю у сторону с. Сокільники перед ним виїхала жінка на автомобілі Jaguar д.н.з. НОМЕР_1 , він одразу натиснув на гальма але автомобіль Jaguar був надто близько, тому уникнути зіткнення було нереально.

Крім того в матеріалах справи містяться письмові пояснення ОСОБА_1 . В яких остання зазначила, що 05.04.2023 року близько 20:24 год. вона рухалась по вул. Кульпарківській в напрямку Сокільник. Перед нею раптово зупинився автомобіль і ОСОБА_1 теж зупинилась. Оцінивши безпеку подальшого руху ОСОБА_1 почала здійснювати маневр для об`їзду автомобіля.

Вивчивши матеріали справи, оцінивши всі обставини справи в їх сукупності, суд приходить до наступних висновків.

У ст. 7 КУпАП зазначено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше, як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 124 КУпАП передбачена відповідальність за порушення учасниками дорожнього руху правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів.

Згідно з п. 2.3.бПравил дорожньогоруху для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов`язаний бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі.

Відповідно доп.10.3Правил дорожньогоруху,у разі перестроювання водій повинен дати дорогу транспортним засобам, що рухаються в попутному напрямку по тій смузі, на яку він має намір перестроїтися.

Згідно ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, свідків, потерпілих, а також іншими документами.

Справа про адміністративне правопорушення розглядається судом на підставі протоколу про адміністративне правопорушення і лише в межах визначеного у ньому обсягу (обвинувачення) встановлених і зазначених у протоколі обставин та кваліфікації дій особи.

Обставини, які викладені в протоколі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 не знайшли свого підтвердження в суді та були спростовані дослідженими судом висновком експерта № 555/23 від 03.07.2023 року. Згідно якого в даній дорожній ситуації причиною ДТП були дії водія BMW 523і д.н.з. НОМЕР_2 - ОСОБА_2 , який при виконанні маневру зміна смуги руху перетнув суцільну лінію дорожньої розмітки і в межах населеного пункту в`їхав на праву смугу із значним перевищенням швидкості, чим позбавив себе технічної можливості попередити зіткнення шляхом застосування екстреного гальмування.

Вирішуючи питання щодо доведеності вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 124 КУпАП, суд враховує наступне.

Оцінюючи надані суду докази в їх сукупності, суд керується основними конституційними засадами судочинства, визначеними ст. 129 Конституції України, до яких відноситься забезпечення доведеності вини, змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а також ст. 62 Конституції України та загальними принципами права, згідно яких усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь та доказування не може ґрунтуватись на припущеннях.

Верховний Суд в постанові від 27.06.2019 року зазначив, що висновок про наявність чи відсутність в діях особи складу адміністративного правопорушення повинен бути обґрунтований, тобто зроблений на підставі всебічного, повного і об`єктивного дослідження всіх обставин та доказів, які підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення. Притягнення особи до адміністративної відповідальності можливе лише за умови наявності юридичного складу адміністративного правопорушення, в тому числі, встановлення вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними та допустимими доказами.

Також суд враховує висновки Європейського суду з прав людини, викладені зокрема в рішенні від 09.09.2011 року у справі «Лучанінова проти України», від 15.05.2018 року у справі «Надточій проти України», який неодноразово зазначав, що до провадження в справах про адміністративні правопорушення застосовується кримінальний аспект та відповідні гарантії ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, зокрема згідно яких кожен, кого обвинувачено у вчиненні кримінального правопорушення, вважається невинуватим доти, доки його вину не буде доведено в законному порядку.

Зміст стандарту доведення поза розумним сумнівом надано, зокрема, в постанові Верховного Суду від 04.07.2018 року по справі № 688/788/15-к, згідно якої вказаний стандарт означає, що сукупність обставин справи, встановлена під час судового розгляду, виключає будь-яке інше розумне пояснення події, яка є предметом судового розгляду, крім того, що інкримінований злочин був вчинений і обвинувачений є винним у вчиненні цього злочину.

Дані протоколу про адміністративне правопорушення, письмові пояснення ОСОБА_2 надані працівникам поліції щодо винуватості ОСОБА_1 спростовуються даними вказаного вище Висновку експерта.

У суду відсутні підстави ставити під сумнів вказаний Висновок експерта, оскільки він підготовлений особами, які отримали кваліфікацію судового експерта з правом проведення відповідних експертиз. За таких обставин суд надає перевагу Висновку експерта, а не іншим доказам, наданим працівниками поліції.

Виниклі сумніви щодо порушення ОСОБА_1 Правил дорожнього руху, які б знаходились в причинному зв`язку з виникненням ДТП, суд, керуючись принципом презумпції невинуватості, тлумачить на користь ОСОБА_1 та приходить до висновку щодо недоведеності складу адміністративного правопорушення в її діях.

У відповідності до ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи наведене, суд закриває провадження в справі про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 124 КУпАП, відносно ОСОБА_1 у зв`язку з відсутністю складу даного адміністративного правопорушення.

Керуючись ст. 124, п. 1 ч. 1 ст. 247, 248-249, 279, 283-284 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

Справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст.124 Кодексу України про адміністративні правопорушення, провадженням закрити у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Львівської апеляційного суду через Франківський районний суд м. Львова протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Мартьянова С.М.

СудФранківський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення29.08.2023
Оприлюднено05.09.2023
Номер документу113195712
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна

Судовий реєстр по справі —465/2655/23

Постанова від 29.08.2023

Адмінправопорушення

Франківський районний суд м.Львова

Мартьянова С. М.

Ухвала від 02.06.2023

Адмінправопорушення

Франківський районний суд м.Львова

Мартьянова С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні