Рішення
від 04.09.2023 по справі 520/10857/22
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

04 вересня 2023 року № 520/10857/22

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Рубан В.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Океан-Снек" (вул. Клочківська, буд.191-Д, кв.64, м. Харків, 61145, код 44091922) до Державної податкової служби України (Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053, 43005393) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Океан-Снек", з адміністративним позовом до Державної податкової служби України, в якому просить суд:

- визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо відмови у прийнятті до реєстрації податкових накладних: від 17.01.2022 №26; від 17.01.2022 №27; від 18.01.2022 №28; від 19.01.2022 №29; від 21.01.2022 №30; від 21.01.2022 №31; від 21.01.2022 №32; від 24.01.2022№33; від 24.01.2022 №35; від 24.01.2022 №36; від 24.01.2022 №37; від 24.01.2022 №38; від 24.01.2022 №39; від 24.01.2022 №40; від 26.01.2022 №41; від 26.01.2022 №42; від 28.01.2022 №43; від 28.01.2022 №44; від 31.01.2022 №46; від 31.01.2022 №47; від 01.02.2022 №48; від 01.02.2022 №49; від 02.02.2022 №50; від 02.02.2022 №51; від 04.02.2022 №52; від 04.02.2022 №53; від 07.02.2022 №54; від 07.02.2022 №55; від 07.02.2022 №56; від 08.02.2022 №57; від 09.02.2022 №58; від 09.02.2022 №59; від 10.02.2022 №60 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову служби України прийняти та зареєструвати податкові накладні: від 17.01.2022 №26; від 17.01.2022 №27; від 18.01.2022 №28; від 19.01.2022 №29; від 21.01.2022 №30; від 21.01.2022 №31; від 21.01.2022 №32; від 24.01.2022 №33; від 24.01.2022 №35; від 24.01.2022 №36; від 24.01.2022 №37; від 24.01.2022 №38; від 24.01.2022 №39; від 24.01.2022 №40; від 26.01.2022 №41; від 26.01.2022 №42; від 28.01.2022 №43; від 28.01.2022 №44; від 31.01.2022 №46; від 31.01.2022 №47; від 01.02.2022 №48; від 01.02.2022 №49; від 02.02.2022 №50; від 02.02.2022 №51; від 04.02.2022 №52; від 04.02.2022 №53; від 07.02.2022 №54; від 07.02.2022 №55; від 07.02.2022 №56; від 08.02.2022 №57; від 09.02.2022 №58; від 09.02.2022 №59; від 10.02.2022 №60 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх первинного подання на реєстрацію.

Аргументуючи ці вимоги зазначив, що спірні податкові накладні протиправно не прийнято до реєстрації з підстав порушення вимог ст. 6 Закону України Про електронні документи та електронний документообіг, оскільки платником податків здійснено всі необхідні та належні заходи, направлені на реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідач надав відзив на позовну заяву з якому зазначено, що з поданим позовом не погоджується, діяв в межах діючого законодавства, просив відмовити в задоволенні позовних вимог. Аргументуючи заперечення проти позову зазначив, що у даному випадку повноваження контролюючого органу були реалізовані правильно, оскільки кваліфікований електронний підпис особи ОСОБА_1 , яким засвідчено електронний документ, не був чинним на дату складання податкових накладних.

Суд, дослідивши добуті по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, зазначає наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Океан-Снек» зареєстровано 23.11.2020, є платником податку на додану вартість та перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Харківській області. Основним видом діяльності є роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами.

З матеріалів справи судом встановлено, що станом на дату складання спірних податкових накладних керівником Товариства значився - ОСОБА_2 .

ІНФОРМАЦІЯ_1 директор ТОВ «Океан-Снек» ОСОБА_2 помер.

10.02.2022 року наказом №3 призначено нового директора - ОСОБА_3 .

Відомості про нового керівника підприємства внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 11.02.2022р.

14.02.2022, 21.02.2022 та 23.02.2022 ТОВ «Океан-Снек» за наслідком здійснення господарської діяльності на виконання вимог п.201.10 ст.201 ПКУ направлено на реєстрацію податкові накладні: від 17.01.2022 №26 на суму ПДВ 5762,00 грн; від 17.01.2022 №27 па суму ПДВ 11502,20 грн; від 18.01.2022 №28 на суму ПДВ 84 866,66 грн; від 19.01.2022 №29 на суму ПДВ 1666,67 грн; від 21.01.2022 №30 па суму ПДВ 9166,67 грн; від 21.01.2022 №31 па суму ПДВ 20 833,34 грн; від 21.01.2022 №32 на суму ПДВ 16666,67 грн; від 24.01.2022 №33 на суму ПДВ 4094,70 грн; від 24.01.2022 №35 па суму ПДВ 7 415,90 грн; від 24.01.2022 №36 на суму ПДВ 2772,60грн; від 24.01.2022 №37 на суму ПДВ 8216,6 грн; від 24.01.2022 №38 на суму ПДВ 3 406,66 грн; від 24.01.2022 №39 па суму ПДВ 1716,66 грн.; від 24.01.2022 №40 на суму ПДВ 1666,67 грн; від 26.01.2022 №41 на суму ПДВ 91611,67 грн; від 26.01.2022 №42 на суму ПДВ 33333,33 грн; від 28.01.2022 №43 на суму ПДВ 8321,66 грн; від 28.01.2022 №44 на суму ПДВ 16666,67грн; від 31.01.2022 №46на суму ПДВ 1047,50 грн; від 31.01.2022 №47 па суму ПДВ 4918,50 грн; від 01.02.2022 №48 на суму ПДВ 12858,60 грн; від 01.02.2022 №49 па суму ПДВ 1667,67 грн; від 02.02.2022 №50 на суму ПДВ 4666,67 грн; від 02.02.2022 №51 на суму ПДВ 32020,83 грн; від 04.02.2022 №52 на суму ПДВ 1716,80 грн; від 04.02.2022 №53 па суму ПДВ 16 666,67 грн; від 07.02.2022 №54 па суму ПДВ 9287,80 грн; від 07.02.2022 №55 на суму ПДВ 7333,33 грн; від 07.02.2022 №56 па суму ПДВ 51150,00 грн4 від 08.02.2022 №57 па суму ПДВ 1142,50 грн; від 09.02.2022 №58 на суму ПДВ 4833,33 грн; від 09.02.2022 №59 на суму ПДВ 44166,67 грн; від 10.02.2022 №60 на суму ПДВ 10 375,83 грн.

Зазначені податкові накладні для реєстрації в ЄРПН надано до податкового органу за електронним підписом ОСОБА_3 .

В подальшому, позивач отримав квитанції, якими його повідомлено про те, що документи не прийнято. Зазначено виявлені помилки/зауваження: «Документ не може бути прийнятий - порушено вимоги статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» - відсутня інформація про право підпису на дату складання документу особи, що засвідчила податкову накладну (3244701489) Анна Клеймьоново).

Зареєстровані підписи особи:

- директор з 11.02.2022 по 14.20.2022

- директор з 14.02.2022 по 10.02.2024

Не погодившись з не прийняттям податковим органом вищевказаних податкових накладних, позивач звернувся в суд із відповідним позовом.

Перевіряючи правомірність оскаржуваних дій та рішень податкового органу, з урахуванням підстав, за якими позивач пов`язує їх протиправність та незаконність, суд виходить з наступного.

Приписами ч.2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених п.41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється відповідно до вимог ПК України та Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010р. за №1246 (зі змінами) (надалі - Порядок №1246).

Податкові накладні приймаються до Єдиного реєстру податкових накладних у разі дотримання вимог п.192.1 ст.192, п.2001.3, 2001.9 ст.2001 та п.201.1, 201.10 і 201.16 ст.201 ПК України, а також з урахуванням ЗУ «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 6.06.2017р. за №557, зареєстрований в Міністерстві Юстиції України від 3.08.2017р. за №959/30827 (зі змінами).

За правилами ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Положеннями п.2 Порядку №1246 встановлено, зокрема, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

У відповідності до ст.6 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» для ідентифікації автора електронного документа використовується електронний підпис, накладанням якого завершується створення такого електронного документа.

До Єдиного реєстру податкових накладних приймаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, складені в електронній формі з накладенням:

- кваліфікованого електронного підпису головного бухгалтера (бухгалтера) або кваліфікованого електронного підпису керівника (у разі відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) постачальника (продавця), що є юридичною особою;

- кваліфікованого електронного підпису постачальника (продавця), що є фізичною особою - підприємцем (п.10 Порядку №1246).

Приписами п.12 Порядку №1246 (зі змінами та доповненнями) визначено, що після надходження податкової накладної до ДПС в автоматизованому режимі проводяться перевірки, у тому числі чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податків такої податкової накладної та/або розрахунку коригування на дату податкової накладної, дотримання вимог ЗУ «Про електронні довірчі послуги», ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг».

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 Порядку № 1246, платнику податку формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі квитанція).

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та результат перевірки. Якщо у податковій накладній за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 Порядку № 1246 (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної із зазначенням підстав та причин такого неприйняття.

Відповідно до ст.6 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» для ідентифікації автора електронного документа використовується електронний підпис, накладанням якого завершується створення такого електронного документа.Суд зазначає, що спірні податкові накладні складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН після того як 23.04.2021р. набрала чинності постанова КМУ за №378 «Про внесення змін до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», згідно якої система перевіряє дійсність кваліфікованих електронних підписів (ключів) на дату складання податкового документа.

Так, перевірка права складання та підписання податкової накладної та/або розрахунку коригування відповідальними особами підприємства здійснюється на підставі отриманих даних про:

- керівника підприємства відповідно до даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб. Фізичних осіб - підприємців та громадських Формувань (п.7 Порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 18.03.2016р. за №759/5/371);

- головного бухгалтера відповідно до поданої до ДПС заяви за формою 1-ОПП (додаток 5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 9.12.2011р. за №1588;

- посадової особи, уповноваженої керівником платника податків на підписання податкових накладних та/ або розрахунків коригування, відповідно до поданого повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису (додаток 2 до Порядку №557).

Відповідно до ст.64,66 ПК України, взяття на облік та внесення змін у дані про юридичних осіб як платників податків у контролюючих органах здійснюється лише на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру, отриманих згідно із Законом у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами ДПС.

Так, у відповідності до вимог ч.1 ст.7 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» від 15.06.2003р. за №755-IV зі змінами (надалі - Закон №775), Єдиний державний реєстр створений з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Згідно п.13 ч.2 ст.9 Закону №755, в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дані щодо наявності обмежень щодо представництва юридичної особи.

При цьому, у відповідності до ч.1 ст.10 Закону №755 якщо документи, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені в нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використанні у спорі з третьою особою.

Однак, якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.

Як вбачається із матеріалів справи, 11.02.2022р. щодо ТОВ «Океан-Снек» в Єдиному державному реєстрі відбулась зміна керівника юридичної особи на Клеймьонова А.В.

ТОВ «Океан-Снек» за наявності нового керівника набуто статусу електронного документообігу 14.02.2022р. згідно до першого надісланого електронного документа.

При цьому, спірні податкові накладні складені за період з 17.01.2022р. по 10.02.2022р., а саме до підтвердження в Єдиному державному реєстрі повноважень Клеймьонової А.В. на здійснення юридично значимих дій від імені товариства.

Аналізуючи вищевказані норми, з урахуванням встановлених під час судового розгляду обставин та фактів, суд вважає, що контролюючий орган приймаючи рішення про не прийняття спірних податкових накладних діяв правомірно та в межах податкового законодавства, оскільки ним та судом встановлено, що на дату складання спірних податкових накладних у нового керівника позивача було відсутнє право підпису.

Таким чином, суд приходить до висновку, що в задоволенні позову належить відмовити.

Судовий збір підлягає розподілу відповідно до статті 139 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 246, 257-263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов - залишити без задоволення.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Рубан В.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2023
Оприлюднено06.09.2023
Номер документу113208296
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/10857/22

Ухвала від 15.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 29.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 27.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Рішення від 04.09.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Рубан В.В.

Ухвала від 14.02.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Рубан В.В.

Ухвала від 30.01.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Рубан В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні