Постанова
від 17.08.2010 по справі 5131/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



     

Харківський окружний адміністративний суд

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

 м. Харків  

 17.08.2010 р.                                                                          Справа № 2-а- 5131/10/2070  

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ізовітова-Вакім О.В.,

при секретарі судового засідання Шевчук А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

 Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції   

до

 Товариства з обмеженою відповідальністю "Супіна"   

про

 стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом в якому просить суд: стягнути з відповідача на користь державного бюджету заборгованість за орендну плату за земельні ділянки державної і комунальної власності в сумі 8 798,54 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що у відповідача виник податковий борг на підставі податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності  від 24.01.2009р. На теперішній час відповідач не сплатив суму податкового боргу, якій підлягає стягненню у судовому порядку.

В судове засіданні представник позивача не з'явився, надав до суду письмову заяву, в якій  позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив суд позов задовольнити та розглядати справу за відсутністю представника Лозівської ОДПІ.

Відповідач у судове засідання не з’явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся повістками з поштовими повідомленнями.

За таких обставин, суд приходить вважає за можливе розглядати справу за відсутністю осіб, що не з'явились  у судове засідання, за наявними в ній письмовими доказами.  

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Супіна" зареєстроване як юридична особа  Лозівською районною державною адміністрацією Харківської області 27.10.2006 р. за №  1 466 102 0000 000235, що підтверджується  копією свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи.

Підприємство перебуває на обліку в Лозівській об'єднаній Державній податковій інспекції з 01.11.2006 року  за № 256, про що свідчить довідка від 01.11.2006 р. за №213.

Відповідно до ст.20 Закону України «Про систему оподаткування» контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів здійснюється державними податковими органами та іншими державними органами в межах повноважень, визначених законами.

Згідно з п.1.2 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи податкової служби здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов’язкових платежів) та забезпечують правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків.

На підставі Закону України «Про систему оподаткування» від 18.02.1997р. № 77/97-ВР платники податків, зборів (обов’язкових платежів) зобов’язанні сплачувати належні суми податків та зборів у встановлені законом терміни і це зобов’язання припиняється їх сплатою.

Відповідно до п.п.1,2 ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 року за №509-ХІІ зі змінами та доповненнями, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов’язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов’язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов’язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділення, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб’єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов’язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов’язкові платежі), крім Національного банку України та його установ, а також мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб’єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензування відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлення порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів.

Згідно з п. 4.1.1 ст. 4 Закону України „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 року, № 2181-ІІІ платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку зазначає у податковій декларації.

На підставі п. 5.1 ст. 5 вказаного Закону податкове зобов’язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов’язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до положень ст.14 Закону України "Про плату за землю" платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. 

Відповідно до податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності №298 від 24.01.2009р.  відповідачем самостійно нарахована орендна плата за землю за липень 2009 р. - грудень 2009р. в сумі 10022,40.  

Статтею 17 зазначеного Закону передбачено, що податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

В порушення зазначеної норми та відповідно до звітних і облікових даних Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції відповідач має узгоджені податкові зобов’язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, не сплачені у встановлений строк сплати,  а саме: 8682,94 грн  сума орендної плати за землю за звітний період з липня 2009 р. по грудень 2009 р., 115, 60 грн - пеня за несвоєчасну сплату платежів , загальна сума заборгованості становить 8798,54 грн.

На даний час узгоджена сума податкового зобов’язання  підприємством не сплачена.

Відповідно до п. п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 вищезазначеного Закону №2181-ІІІ від 21.12.2000 р. у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Матеріалами справи підтверджено, що позивачем до відповідача надіслані перша та друга податкові вимоги, які направлені на адресу підприємства та отримані головним бухгалтером ТОВ "Супіна".

Відповідно до п.4.1 ст.4, п. 17.1. ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" - платники податків зобов'язані своєчасно, у строк визначений законодавчими актами надати до Державних податкових інспекцій податкові декларації, бухгалтерську звітність, інші документи та відомості, пов'язані із донарахуванням та сплатою податків та інших обов'язкових платежів до бюджету України та до державних цільових фондів, а також сплачувати штрафні (фінансові) санкції за порушення податкового законодавства.

Згідно із п.п.3.1.1 п. 3.1 Закону України № 2181 активи платника податків можуть бути примусово стягнення в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Судом встановлено, що 07 серпня 2009 року  першим заступником начальника інспекції - начальник ВПМ Лозівської ОДПІ  прийнято рішення № 33/24-047  про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.

Згідно витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна  станом на 17.06. 2009 року на всі активи  ТОВ "Супіна"  накладено податкову заставу.

Згідно із п.п.3.1.1 п. 3.1 Закону України № 2181 активи платника податків можуть бути примусово стягнення в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Беручи до уваги наведене, суд вважає позовні вимоги про стягнення на користь держави заборгованості у розмірі 8798,54 грн. документально та нормативно обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.          

Керуючись ст.ст. 2, 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 167, 186 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Супіна" (вул.  Степова, 1, с. Катеринівка, Лозівський р-н, Харківська обл., 64662, код ЄДРПОУ 34173555, р/р № 26002052301871, Харків ГРУ ПАТ КБ "Приватбанк" м. Харків, МФО 351533) на користь державного бюджету України (р/р № 33214812700015, одержувач: Лозівське УДК у Харківській області , код 24134414, Банк ГУДКУ у Харківській області, МФО 851011 ) заборгованість за орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності в сумі 8798.54  (вісім тисяч  сімсот дев'яноста вісім) грн.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб’єкта владних повноважень, у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлений 23.08.10 року

Суддя                                                                  Ізовітова-Вакім О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.08.2010
Оприлюднено28.09.2010
Номер документу11321323
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5131/10/2070

Ухвала від 30.04.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ізовітова-Вакім О.В.

Постанова від 17.08.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ізовітова-Вакім О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні