Ухвала
від 01.09.2023 по справі 904/6344/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

про введення процедури санації,

затвердження процедури санації у справі про банкрутство

01.09.2023 Справа № 904/6344/20

За заявою Дочірнього підприємства "Луганський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія"Автомобільні дороги України", м.Сєвєродонецьк Луганська область

до боржника Дочірнього підприємства "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", 49000, м. Дніпро, вул. Воскресенська, буд. 24, код ЄДРПОУ 31950828

про визнання банкрутом

Суддя Камша Н.М.

при секретарі судового засідання: Бакаєва А.О.

Представники:

від боржника: Юрін І.О. - представник Дочірнього підприємства "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України"

від боржника: Бохан О.С. - представник Дочірнього підприємства "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України"

від кредитора: Яцишин О.Й. - представник АТ "ДТЕК ДНІПРОВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ"

розпорядник майна: Мельник М.А.

в засіданні приймали участь: Смирнова К.М. - представник Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України

в засіданні приймали участь: Шевченко В.А. - представник Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції

в засіданні приймали участь: Богомол О.М. - представник прокуратури

від кредитора: Лєнкова І.О. - представник Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області

в засіданні приймали участь: Харлан А.О. - представник Дочірнього підприємства "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України"

від кредитора: Крячко С.А. - представник ТОВ "ДАРТБУД"

від кредитора: Рудницький Е.С. - представник АТ "ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ"

від кредитора: Досич О.В. - представник Рогожі Євгенія Сергійовича

в засіданні приймали участь: Жирна Я.В. - представник АТ "ДАК"Автомобільні дороги України"

від кредитора: Сліпець С.С. - представник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

ВСТАНОВИВ:

Провадження у справі про банкрутство Дочірнього підприємства "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", 49000, м. Дніпро, вул. Воскресенська, буд. 24, код ЄДРПОУ 31950828 перебуває на стадії розпорядження майном, повноваження розпорядника майна виконує арбітражний керуючий Мельник М.А., свідоцтво №1930 від 19.12.2019.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 28.07.2022 відкладено підсумкове судове засідання на 25.10.2022 на 11:00 год. та зобов`язано:

* Дочірнє підприємство "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" подати актуальний баланс на останню звітну дату;

* розпорядника майна Мельника М.А.:

- організувати та провести збори кредиторів, на яких розглянути питання щодо переходу до наступної судової процедури відносно боржника;

- подати актуальний висновок щодо фінансового та майнового стану боржника.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 19.09.2022 відхилено скаргу ТОВ "ДРСУ - ДНІПРО" від 20.06.2022 №20/06/1 на дії (бездіяльність) розпорядника майна Дочірнього підприємства "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" арбітражного керуючого Мельника М.А.

19.10.2022 до господарського суду Дніпропетровської області надійшла ухвала Центрального апеляційного господарського суду від 18.10.2022 про витребування справи №904/6344/20 для розгляду апеляційної скарги ТОВ "ДРСУ - ДНІПРО" на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 19.09.2022.

20.10.2022 справа №904/6344/20 про банкрутство Дочірнього підприємства "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", 49000, м. Дніпро, вул. Воскресенська, буд. 24, код ЄДРПОУ 31950828 направлена до Центрального апеляційного господарського суду.

10.03.2023 до господарського суду Дніпропетровської області повернулась справа №904/6344/20 з постановою Центрального апеляційного господарського суду від 13.02.2023, якою залишено без задоволення апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ДРСУ - ДНІПРО" та залишено без змін ухвалу Господарського суду Дніпропетровської області від 19.09.2022р. у справі №904/6344/20.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 14.03.2023 призначено підсумкове засідання на 02.05.2023 на 10:00 год. та зобов`язано:

- Дочірнє підприємство "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" подати актуальний баланс на останню звітну дату;

- розпорядника майна Мельника М.А.:

- організувати та провести збори кредиторів, на яких розглянути питання щодо переходу до наступної судової процедури відносно боржника;

- подати актуальний висновок щодо фінансового та майнового стану боржника.

01.05.2023 до господарського суду Дніпропетровської області електронною поштою від розпорядника майна Мельника М.А. надійшли:

- клопотання №02-01/904/6344/20/275 від 01.05.2023 з додатком, а саме лист №1331/1/11-02/10-437/10-23 від 28.04.2023 Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України;

- клопотання №02-01/904/6344/20/274 від 01.05.2023 про відкладення підсумкового засідання на іншу дату з метою погодження плану санації ДП "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" у Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України.

02.05.2023 до господарського суду Дніпропетровської області від ДП "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" надійшли:

- клопотання №01-14/252 від 01.05.2023 з балансом боржника станом на 31.03.2023;

- клопотання №01-14/253 від 01.05.2023 про відкладення підсумкового засідання на іншу дату для надання додаткового часу щодо погодження плану санації боржника.

02.05.2023 господарським судом Дніпропетровської області винесено ухвалу, якою:

- задоволено клопотання №02-01/904/6344/20/274 від 01.05.2023 розпорядника майна про відкладення підсумкового засідання на іншу дату та клопотання №01-14/253 від 01.05.2023 боржника про відкладення підсумкового засідання на іншу дату;

- відкладено підсумкове засідання на 11.07.2023 на 10:00 год.;

- зобов`язано розпорядника майна та боржника подати до наступного судового засідання план санації, рішення зборів кредиторів про схвалення плану санації, протоколи голосування кожного класу кредиторів, докази щодо погодження плану санації з органом, уповноваженим управляти державним майном, актуальний висновок щодо фінансового та майнового стану боржника та баланс боржника на останню звітну дату.

10.07.2023 до господарського суду Дніпропетровської області електронною поштою надійшло клопотання №02-01/904/6344/20/286 від 10.07.2023 розпорядника майна Мельника М.А., в якому арбітражний керуючий просив відкласти підсумкове засідання на іншу дату з метою розгляду на загальних зборах кредиторів Плану санації Дочірнього підприємства "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" та схвалення кожним класом кредиторів.

11.07.2023 до господарського суду Дніпропетровської області надійшло клопотання №01-14/362 від 10.07.2023 Дочірнього підприємства "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", в якому боржник просив відкласти підсумкове засідання на іншу дату для надання додаткового часу щодо розгляду на загальних зборах кредиторів Плану санації Дочірнього підприємства "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" та схвалення кожним класом кредиторів.

11.07.2023 господарським судом Дніпропетровської області винесено ухвалу, якою:

- задоволено клопотання №02-01/904/6344/20/286 від 10.07.2023 розпорядника майна про відкладення підсумкового засідання на іншу дату та клопотання №01-14/362 від 10.07.2023 боржника про відкладення підсумкового засідання на іншу дату;

- відкладено підсумкове судове засідання на 30.08.2023 на 10:00 год.,;

- зобов`язано розпорядника майна Мельника М.А. організувати та провести збори кредиторів боржника, на яких розглянути план санації боржника. Схвалений зборами кредиторів план санації, протокол зборів кредиторів, рішення про схвалення плану санації всіма класами конкурсних кредиторів подати до справи про банкрутство;

- зобов`язано розпорядника майна та боржника подати до наступного судового засідання актуальний висновок щодо фінансового та майнового стану боржника та баланс боржника на останню звітну дату.

02.08.2023 до господарського суду Дніпропетровської області надійшло клопотання №02-01/904/6344/20/292 від 01.08.2023 розпорядника майна Мельника М.А. з додатками, в тому числі, з планом санації Дочірнього підприємства "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", 49000, м. Дніпро, вул. Воскресенська, буд. 24, код ЄДРПОУ 31950828.

15.08.2023 до господарського суду Дніпропетровської області надійшли заперечення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області щодо затвердження плану санації Дочірнього підприємства "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", 49000, м. Дніпро, вул. Воскресенська, буд. 24, код ЄДРПОУ 31950828.

29.08.2023 до господарського суду Дніпропетровської області електронною поштою від розпорядника майна Мельника М.А. надійшли:

- клопотання №02-01/904/6344/20/294 від 28.08.2023 про затвердження плану санації, в якому розпорядник майна просив затвердити план санації Дочірнього підприємства "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", 49000, м. Дніпро, вул. Воскресенська, буд. 24, код ЄДРПОУ 31950828;

- клопотання №02-01/904/6344/20/293 від 28.08.2023 про введення наступної судової процедури, в якому розпорядник майна просив ввести процедуру санації відносно Дочірнього підприємства "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", 49000, м. Дніпро, вул. Воскресенська, буд. 24, код ЄДРПОУ 31950828 та призначити керуючим санацією боржника арбітражного керуючого Мельника М.А.

30.08.2023 до господарського суду Дніпропетровської області надійшли:

- заява №б/н від 30.08.2023 (електронна пошта) Дочірнього підприємства "Луганський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія"Автомобільні дороги України", в якій кредитор зазначив, що повністю підтримує затвердження судом плану санації, введення процедури санації та просив провести судове засідання без участі представника ДП "Луганський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія"Автомобільні дороги України";

- клопотання №01-14/460 від 29.08.2023 Дочірнього підприємства "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" разом з балансом боржника станом на 30.06.2023 та висновком щодо основних економічних показників діяльності Дочірнього підприємства "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" за 1-е півріччя 2023;

- пояснення №01-14/459 від 29.08.2023 (електронна пошта) Дочірнього підприємства "Дніпропетровський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" на заперечення ГУ ДПС у Дніпропетровській області.

В судовому засіданні 30.08.2023 оголошено перерву по даній справі до 01.09.2023 до 11:30 год.

31.08.2023 до господарського суду Дніпропетровської області надійшли заперечення ГУ ДПС у Дніпропетровській області щодо пояснень боржника стосовно затвердження плану санації по даній справі.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення розпорядника майна, представників боржника, кредиторів та учасників провадження , господарським судом Дніпропетровської області встановлено наступне.

Провадження у справі про банкрутство Дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (далі боржник, ДП «Дніпропетровський облавтодор») відкрито ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 12.01.2021 за заявою кредитора.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 08.04.2021 розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Мельника Миколу Анатолійовича, свідоцтво № 1930 від 19.12.2019.

Загальний розмір вимог кредиторів, визнаних Господарським судом Дніпропетровської області і включених до реєстру вимог кредиторів, становить 83 211 668,40 грн.

02.08.2023 на затвердження до Господарського суду Дніпропетровської області надійшов план санації боржника попередньо погоджений 07.07.2023 з Державним агентством відновлення та розвитку інфраструктури України як органом, уповноваженим управляти державним майном та засновником боржника - Акціонерним товариством «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (лист від 31.07.2023, а.с. 150, т.16).

01.08.2023 відбулись загальні збори боржника, на яких проголосовано класами кредиторів питання по схваленню плану санації боржника.

На зборах кредиторів боржника та у судових засіданнях з розгляду плану санації боржника заперечення щодо умов санації заявлені лише представниками Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області.

Згідно зі ст.49 Кодексу України з процедур банкрутства ( далі Кодекс, Кодекс про банкрутство, КУзПБ) передбачено, що у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури (процедури санації, ліквідації) або закривається провадження у справі. До закінчення процедури розпорядження майном боржника збори кредиторів приймають зокрема, рішення про схвалення плану санації, подачу до господарського суду клопотання про введення процедури санації і затвердження плану санації. Затверджуючи план санації, господарський суд перевіряє, чи дотримано порядок його схвалення.

Статтею 50 КУзПБ визначено, що санація - це система заходів, що здійснюються під час провадження у справі про банкрутство з метою запобігання визнанню боржника банкрутом та його ліквідації, спрямованих на оздоровлення фінансово-господарського становища боржника, а також задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів шляхом реструктуризації підприємства, боргів і активів та/або зміни організаційно-правової та виробничої структури боржника. Керуючий санацією призначається господарським судом у порядку, встановленому цим Кодексом, з числа арбітражних керуючих.

Як передбачено статтею 52 Кодексу про банкрутство з метою прийняття рішення про схвалення або відхилення плану санації усі конкурсні кредитори поділяються на класи. Кредитори, включені до кожної черги, формують окремий клас кредиторів. Кредитор, вимоги якого включено до двох і більше черг, підлягає включенню відповідно до двох і більше класів кредиторів.

План санації не може передбачати різний порядок задоволення вимог кредиторів, включених до одного класу.

Прийняття рішення про схвалення або відхилення плану санації приймається кожним класом окремо шляхом голосування.

У голосуванні щодо схвалення плану санації не бере участі клас кредиторів, розмір та порядок задоволення вимог якого за планом санації не відрізнятиметься від того, який був би застосований у разі введення процедури ліквідації.

У разі, якщо план санації передбачає розстрочення чи відстрочення або прощення (списання) боргів із сплати податків, зборів (обов`язкових платежів) чи їх частини, план санації вважається схваленим органом стягнення в частині задоволення вимог з податків, зборів (обов`язкових платежів) на умовах плану санації без необхідності голосування органом стягнення. При цьому податковий борг, який виник у строк, що передував трьом рокам до дня проведення зборів кредиторів, які затверджують план санації, визнається безнадійним та списується, а податковий борг, який виник пізніше, розстрочується (відстрочується) або списується на умовах плану санації, які повинні бути не гіршими , ніж умови задоволення вимог кредиторів, які голосували за схвалення плану санації, а також розмір та порядок задоволення вимог, які були б застосовані у разі введення процедури ліквідації.

План санації вважається схваленим класом незабезпечених кредиторів, якщо за схвалення плану санації віддано більше половини голосів кредиторів, включених до відповідного класу, а також, якщо за схвалення плану санації проголосувало не менше половини кредиторів, які мають право голосу у відповідному класі.

Господарський суд постановляє ухвалу про затвердження плану санації боржника, якщо:

- план санації схвалений всіма класами конкурсних кредиторів, розмір та/або порядок задоволення вимог яких змінені планом санації порівняно з умовами, які були б застосовані у разі введення процедури ліквідації;

- план санації схвалений класом забезпечених кредиторів;

- розмір задоволених вимог кредиторів, які проголосували проти схвалення плану санації, не може бути меншим у процедурі санації, ніж розмір вимог, який був би задоволений у разі введення процедури ліквідації.

Господарський суд відмовляє у затвердженні плану санації у разі, якщо план санації не відповідає вимогам законодавства.

Поданим на затвердження до Господарського суду Дніпропетровської області планом санації Дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» передбачаються наступні заходи з відновлення його платоспроможності:

1. Оптимізація організаційно-виробничої структури ДП «Дніпропетровський облавтодор» шляхом вжиття заходів із припинення (реорганізації) окремих філій боржника та на підставі пропозиції керуючого санацією відповідно до рішення правління Компанії (ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України) та наказу керівника Компанії згідно з вимогами статутних документів Компанії і дочірнього підприємства.

2. Збільшення обсягів виконання дорожніх робіт шляхом безпосередньої участі ДП «Дніпропетровський облавтодор» у всіх тендерних процедурах, оголошених не тільки Службою автомобільних доріг у Дніпропетровській області, але й іншими замовниками.

3. Покращення договірної роботи боржника.

4. Впровадження ефективних виробничих заходів та виробничих процесів.

5.Стягнення дебіторської заборгованості, збитків, завданих неправомірними діями, рішеннями чи бездіяльністю, перевищенням повноважень чи з інших підстав.

6. Передача майна боржника в оренду з метою отримання найбільш ефективного фінансового результату від його використання та забезпечення належного збереження.

7. Списання майна, яке неможливо реалізувати або здати в оренду у відповідності до вимог чинного законодавства.

8. Реалізація окремого рухомого і нерухомого майна у відповідності до вимог чинного законодавства. Від продажу майна боржника планується отримати не менш 26 250 000 гривень, з них 20 000 000 планується спрямувати на погашення заборгованості із виплати заробітної плати та заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, строк реалізації майна протягом 6-24 місяців з моменту затвердження плану санації судом.

9. Зміна строків та умов виконання зобов`язань перед кредиторами окремих категорій; розроблення графіку відстрочення та розстрочення оплати кредиторських вимог; списання податкових боргів, штрафних санкцій перед бюджетом, іншими кредиторами, грошових вимог кредиторів шостої черги. Графік погашення кредиторських вимог у процедурі санації боржника передбачає погашення вимог протягом 5 років. При цьому значення показника ліквідності залишається стабільним.

10. Залучення інвесторів, впровадження інших санаційних заходів.

Очікуваними результатами (наслідками) виконання плану санації є погашення вимог конкурсних кредиторів, заборгованості із заробітної плати, припинення провадження у справі про банкрутство та продовження виробничо-господарської діяльності Дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» за основними видами діяльності підприємства, як важливого суб`єкта господарювання у Дніпропетровській області та в Україні в цілому.

Строк виконання плану санації п`ять років з моменту затвердження судом плану санації.

Стосовно розстрочки списання боргів зі сплати податків, зборів (обов`язкових платежів) у плані санації передбачено наступне.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 21.02.2022 по даній справі про банкрутство визнано грошові вимоги Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до боржника на суму 4 540 1 черга задоволення, 3 981 286,66 2 черга задоволення; на суму 24 835 981,38 грн. 3 черга задоволення, на суму 7 707 074,24 грн. - 6 черга задоволення.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 06.09.2022 додатково визнано грошові вимоги ГУ ДПС у Дніпропетровській області на суму 4 962 1 черга задоволення, 15 418 657,98 грн. 6 черга задоволення.

Згідно з п.3 частини третьої статті 52 Кодексу України з процедур банкрутства у разі, якщо план санації передбачає розстрочення чи відстрочення або прощення (списання) боргів із сплати податків, зборів (обов`язкових платежів) чи їх частини, план санації вважається схваленим органом стягнення в частині задоволення вимог з податків, зборів (обов`язкових платежів) на умовах плану санації без необхідності голосування органом стягнення. При цьому податковий борг, який виник у строк, що передував трьом рокам до дня проведення зборів кредиторів, які затверджують план санації, визнається безнадійним та списується, а податковий борг, який виник пізніше, розстрочується (відстрочується) або списується на умовах плану санації, які повинні бути не гіршими , ніж умови задоволення вимог кредиторів, які голосували за схвалення плану санації, а також розмір та порядок задоволення вимог, які були б застосовані у разі введення процедури ліквідації.

Планом санації боржника передбачено, що списанню у відповідності до наданого Кодексом про банкрутство (п.3 ч.3 ст.52) права на списання підлягає податковий борг, який виник у строк, що передував трьом рокам до дня проведення зборів кредиторів 01.08.2023, тобто борг, що виник до 01.08.2020 на загальну суму 20 745 884,15 грн. Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області не подано заперечень по сумі вимог, які передбачено у плані санації до списання у відповідності до положень статті 52 Кодексу. Решту податкового боргу третьої черги у сумі 4 090 097,23 грн. боржник планує сплатити впродовж 1 та 2 кварталу другого року після затвердження плану санації.

Заборгованість перед ГУ ДПС у Дніпропетровській області, яка включена до другої черги задоволення вимог кредиторів у сумі 3 981 286,66 грн. (заборгованість по сплаті єдиного соціального внеску) має бути погашена боржником у першому кварталі другого року після затвердження плану санації.

ГУ ДПС у Дніпропетровській області заперечувало проти таких умов плану санації, зазначаючи, що ці умови суперечать нормам Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування». Крім того, зазначало, що для продажу у процедурі санації боржника заплановано відчуження 43 об`єктів нерухомості та інше майно. У випадку ліквідації боржника, за ствердженням податкового органу, ним було б отримано більше коштів для задоволення вимог по сплаті податків, оскільки його вимоги погашались би у третю чергу, перед задоволенням вимог комерційних кредиторів. Також представник ГУ ДПС наголошував на тому, що до складу грошових вимог ГУ ДПС шостої черги увійшли, зокрема, але не виключно, штрафні санкції по єдиному соціальному внеску, які він вважає недоїмкою, а не санкціями, що не підлягають списанню.

Господарським судом відхиляються доводи ГУ ДПС у Дніпропетровській області, враховуючи таке.

Норми Кодексу України з процедур банкрутства є спеціальними відносно іншого законодавства у провадженні по справах про банкрутство, про що вказано у частині першій статті 2 Кодексу і визначено, що застосування Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Верховний Суд неодноразово звертав увагу на те, що провадження у справах про банкрутство є самостійним видом судового провадження, який характеризується особливим порядком розгляду справ, специфічністю цілей і завдань банкрутства, суб`єктного складу учасників, способів захисту прав учасників справи про банкрутство, тривалістю судового провадження тощо.

З моменту відкриття провадження у справі про банкрутство боржника, він перебуває в особливому правовому режимі і спеціальні норми КУзПБ мають пріоритет у застосуванні при розгляді справ за участю боржника щодо інших законодавчих актів України.

Дійсно, податковим органом правомірно зазначено, що відповідно до ч.12 ст.9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов`язаннями із сплати єдиного внеску зобов`язань із сплати податків, інших обов`язкових платежів, передбачених законом, або зобов`язань перед іншими кредиторами зобов`язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов`язаннями, крім зобов`язань з виплати заробітної плати (доходу). Ця норма забороняє саме списання недоїмки по сплаті єдиного соціального внеску, а не стосується регулювання правовідносин щодо відстрочення чи розстрочення оплати цього внеску. Більше того, розстрочення (відстрочення) сплати ЄСВ ( як вимоги кредитора, що включена до другої черги задоволення) передбачено спеціальною нормою ст. 52 Кодексу про банкрутство.

Окремо слід зазначити, що боржник при виплаті заборгованості по заробітній платі в обов`язковому порядку має сплатити і єдиний соціальний внесок, без оплати якого погашення вимог перед працівниками боржника по оплаті праці - неможливе.

Також ГУ ДПС у Дніпропетровській області стверджувало, що боржник має високоліквідні активи, коштів від реалізації яких мало вистачити на погашення вимог третьої черги, тому списання податкового боргу, включеного до третьої черги задоволення вимог кредиторів є гіршою умовою ніж та, яка була б застосована в процедурі ліквідації боржника.

Слід зазначити, що право на списання податкового боргу, який виник у строк понад три роки з дати проведення зборів кредиторів на яких прийнято рішення про схвалення плану санації, прямо передбачене частиною третьою статті 52 Кодексу. Щодо інших кредиторів така норма в законодавстві про банкрутство відсутня. Більше того, законодавець, розуміючи, що податкові органи не будуть погоджуватись на списання податкових боргів, закріпив у даній нормі положення про те, що у випадку, якщо план санації боржника містить умови про розстрочення, відстрочення чи списання податкового боргу, план санації вважається схваленим органом стягнення в частині задоволення вимог з податків, зборів (обов`язкових платежів) на умовах плану санації без необхідності голосування органом стягнення.

Представники боржника, доводячи ефективність і вигідність введення процедури санації у даній справі, посилались на наступне.

При здійсненні реалізації майна боржника в процедурі санації (заплановано до продажу майна на суму близько 25 млн. грн.) надходження від податку на додану вартість, які має отримати податковий орган, становитимуть понад 4,1 млн. грн. У випадку реалізації майна боржника в процедурі ліквідації, податок на додану вартість не сплачується боржником, тобто ці суми не надходитимуть до бюджету. Сплата ПДВ відбуватиметься незалежно від погашення вимог у сумі 4 090 097,23 грн. на умовах розстрочки платежів у строки, визначені планом санації.

Виходячи із розрахунків ліквідаційного аналізу, доданого до плану санації, у разі введення ліквідаційної процедури вимоги третьої черги будуть задоволені лише в розмірі 18,7 %. Тобто, у випадку ліквідації боржника, податковий орган отримає лише 4 644 328,52 грн. (24 835 981,38 грн.*0,187). При цьому, за розрахунками боржника, доданими до плану санації, у разі введення у справі про банкрутство ліквідаційної процедури на її проведення буде витрачено орієнтовно 56,2 млн. гривень, після чого боржник перейде до можливого погашення вимог кредиторів. Як вказано вище, вимоги третьої черги будуть погашені частково, а задоволення вимог кредиторів четвертої-шостої черги взагалі не планується.

У плані санації боржника також проведені розрахунки запланованих показників його роботи на наступні 5 років. Із цих розрахунків вбачається, що за результатами здійснення боржником поточної виробничої діяльності протягом реалізації плану санації ГУ ДПС у Дніпропетровській області отримає:

-від сплати податку на додану вартість 125 000 тис. грн.;

-від сплати нарахувань на заробітну плату працівників (ЄСВ, ПДФО, ВЗ) - 38 500 тис. грн.;

-від сплати податку на прибуток 7 222 тис. грн.

Загалом, заплановано сплату податків і зборів за 5 років на суму понад 170 млн. грн., чого у процедурі ліквідації отримано не буде.

З огляду на вищеозначене, введення санаційної процедури, затвердження плану санації на умовах, які не суперечать чинному законодавству, є більш вигідним для податкового органу, ніж введення ліквідаційної процедури. Визнання боржника банкрутом призведе до припинення виробничої діяльності боржника, ліквідації робочих місць, а вірогідність погашення податкового боргу становитиме лише 4, 6 млн. грн.

Також Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області було зазначено, що до вимог кредиторів 6 черги увійшли, зокрема, і штрафні (фінансові) санкції по єдиному соціальному внеску. З посиланням на положення частини сьомої статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» кредитор зазначив, що він не має законодавчих підстав для того, щоб погодитись з умовами плану санації, які передбачають списання вимог кредиторів 6-ої черги задоволення. Дійсно, частиною сьомою статті 25 вищеозначеного Закону заборонено списання недоїмки по сплаті ЄСВ.

Однак, штрафні (фінансові) санкції по ЄСВ не є недоїмкою по його сплаті. Згідно з п.6 ч.1 ст.1 Закону України «Про збір та облік єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» недоїмка це сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена податковим органом у випадках, передбачених цим Законом.

Виходячи з цього визначення поняття «недоїмки» суд вважає, що пеня та штрафні санкції не входять до складу недоїмки зі сплати ЄСВ.

Слід також зазначити, що заявляючи свої вимоги по штрафних санкціях зі сплати податків і зборів, податковий орган сам просив суд віднести їх до шостої черги задоволення, як то визначено статтею 64 Кодексу України з процедур банкрутства, що і було зроблено за результатами розгляду вимог. Ухвали суду за наслідками розгляду вимог ДПС у апеляційному та касаційному порядку не оскаржувались.

Згідно плану санації боржника вимоги шостої черги всіх кредиторів боржника підлягають повному списанню. Оскільки у разі введення ліквідаційної процедури щодо даного боржника вимоги не були б погашені повністю, керуючись частиною третьою статті 52 Кодексу України з процедур банкрутства правомірно не проводилось голосування щодо плану санації кредиторів, включених до 6 класу. Більше того, згідно з ч.4 статті 48 КУзПБ під час визначення кількості голосів кредиторів з правом вирішального голосу не враховуються суми неустойки (штрафу, пені), інші фінансові санкції, моральна шкода, судовий збір у справі про банкрутство, заявлені або сплачені кредиторами в провадженні у справі про банкрутство.

Судом відхиляються доводи представника ГУ ДПС у Дніпропетровській області про те, що кредитори 4 черги неправомірно проголосували за запропонований боржником план санації, оскільки умови погашення їх вимог у ліквідаційній процедурі не відрізнялись би від умов, визначених у плані санації. Ці доводи відхиляються, оскільки зі змісту ліквідаційного аналізу боржника (є складовою частиною плану санації) вбачається, що кредитори 4 класу у разі введення процедури ліквідації не отримали б погашення своїх вимог через недостатність коштів від продажу майна боржника. Водночас, умовами плану санації передбачається оплата вимог кредиторів 4 черги (4 класу).

Заперечення представника податкового органу про неправомірне усунення кредиторів 2 та 3 класу кредиторів від голосування за план санації не відповідає положенням законодавства про банкрутство.

У абзаці 3 частини третьої статті 52 КУзПБ чітко вказано, що у разі, якщо план санації передбачає розстрочення чи відстрочення або прощення (списання) боргів зі сплати податків, зборів (обов`язкових платежів) чи їх частини, план санації вважається схваленим органом стягнення в частині задоволення вимог з податків, зборів (обов`язкових платежів) на умовах плану санації без необхідності голосування органом стягнення. Тобто, Кодекс про банкрутство містить імперативну норму про можливість передбачення у плані санації боржника процедур розстрочення, відстрочення, прощення (списання) податкового боргу, а голосування податкового органу при цьому не є необхідним. Разом з тим, Кодекс встановлює чіткі часові межі виникнення податкового боргу (за три роки до дня проведення зборів кредиторів), враховуючи які боржник може претендувати на такі пільги. Ця норма законодавства в плані санації, який розглядається, не порушена.

Інші кредитори другої та четвертої черги вимог кредиторів підтримали план санації боржника, будь-яких заперечень щодо його умов до справи про банкрутство на час розгляду плану санації не надходило.

Як зазначено у плані санації, основним завданням плану санації є погашення заборгованості із заробітної плати, виплата поточної заборгованості та збереження робочих місць. Заборгованість по заробітній платі на дату відкриття провадження у справі становила 13 275 143,75 грн., її повне погашення заплановане протягом всього строку санаційної процедури. Представник трудового колективу боржника, присутній у судовому засіданні, заперечень щодо умов плану санації не висловлював.

Учасники провадження у справі про банкрутство також не висловили заперечень щодо умов плану санації боржника.

Оскільки умови плану санації не суперечать вимогам чинного законодавства, при голосуванні за план санації не допущено порушень вимог Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд прийшов до висновку про необхідність його затвердження.

Згідно з ч.9 статті 48 Кодексу України з процедур банкрутства рішення зборів кредиторів про звернення до господарського суду з клопотанням про введення процедури санації та призначення керуючого санацією приймається зборами кредиторів у порядку, визначеному статтею 52 цього Кодексу для схвалення плану санації. При цьому для визначення кількості голосів кредиторів не враховуються голоси кредиторів, які відповідно до статті 52 цього Кодексу не мають права голосу при схваленні плану санації або змін до нього.

Кандидатура керуючого санацією арбітражного керуючого Мельника Миколи Анатолійовича схвалена одноголосно кредиторами 4 черги (4 класу), які у відповідності до законодавства мають право на голосування за умови плану санації. Заперечень щодо даної кандидатури арбітражного керуючого на призначення керуючим санацією боржника до суду не надходило.

У зв`язку із затвердженням плану санації, введенням процедури санації відносно боржника, необхідно припинити процедуру розпорядження майном та повноваження розпорядника майна боржника, призначити керуючим санацією боржника арбітражного керуючого Мельника Миколу Анатолійовича ( свідоцтво №1930 від 19.12.2019), оприлюднити повідомлення про введення процедури санації Дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України», 49000, м. Дніпро, вул. Воскресенська, буд.24, код ЄДРПОУ 31950828 на офіційному веб-порталі судової влади України.

Крім того, у відповідності до ст. 57 Кодексу України з процедур банкрутства слід зобов`язати керуючого санацією за 15 днів до закінчення строку проведення процедури санації, визначеного планом санації, а також за наявності підстав для припинення процедури санації подати зборам кредиторів письмовий звіт і повідомити кредиторів про час і місце проведення зборів кредиторів.

З моменту постановлення ухвали про введення процедури санації настають наслідки, визначені частиною 4 статті 50 Кодексу України з процедур банкрутства.

Керуючий санацією зобов`язаний:

-прийняти в господарське відання майно боржника;

-відкрити спеціальний рахунок для проведення санації та розрахунків з кредиторами;

-забезпечити ведення боржником бухгалтерського обліку і статистичного звіту та фінансової звітності;

-здійснювати заходи щодо стягнення на користь боржника дебіторської заборгованості, а також стягнення заборгованості з осіб, які відповідно до закону або договору несуть з боржником субсидіарну чи солідарну відповідальність;

-розглядати вимоги конкурсних кредиторів;

-заявляти в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог конкурсних кредиторів;

-повідомляти у десятиденний строк з дня постановлення господарським судом відповідної ухвали орган, уповноважений управляти державним майном, про своє призначення, закінчення виконання плану санації, звільнення від обов`язків;

-повідомляти орган, уповноважений управляти державним майном, про реалізацію плану санації щодо боржника-державного підприємства;

-надавати господарському суду на його вимогу інформацію про виконання плану санації;

-на період санації виступати представником сторони (власника) у колективному договорі;

-щоквартально звітувати перед комітетом кредиторів та судом про виконання плану санації;

-здійснювати інші передбачені законодавством повноваження.

Керуючись ст.ст.234,235 ГПК України, ст.ст. 28,48,50-53, 57 Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд, -

УХВАЛИВ:

Припинити процедуру розпорядження майном Дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України», 49000, м.Дніпро, вул. Воскресенська, буд.24, код ЄДРПОУ 31950828.

Припинити повноваження розпорядника майна Дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України», 49000, м.Дніпро, вул. Воскресенська, буд.24, код ЄДРПОУ 31950828 арбітражного керуючого Мельника Миколи Анатолійовича, свідоцтво № 1930 від 19.12.2019 (поштова адреса: 33013, м. Рівне, вул. Кавказька,3, оф.305, ідентифікаційний код НОМЕР_1 ).

Затвердити план санації Дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України», 49000, м. Дніпро, вул. Воскресенська, буд.24, код ЄДРПОУ 31950828, погоджений 07.07.2023 Державним агентством відновлення та розвитку інфраструктури України та схвалений зборами кредиторів 01.08.2023.

Ввести процедуру санації боржника Дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України», 49000, м. Дніпро, вул. Воскресенська, буд.24, код ЄДРПОУ 31950828 строком на 5 років, до 01.09.2028.

Призначити керуючим санацією Дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України», 49000, м. Дніпро, вул. Воскресенська, буд.24, код ЄДРПОУ 31950828 арбітражного керуючого Мельника Миколу Анатолійовича, свідоцтво № 1930 від 19.12.2019 (поштова адреса: 33013, м. Рівне, вул. Кавказька,3, оф.305, ідентифікаційний код НОМЕР_1 ).

Оприлюднити повідомлення про введення процедури санації Дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України», 49000, м. Дніпро, вул. Воскресенська, буд.24, код ЄДРПОУ 31950828 на офіційному веб-порталі судової влади України.

Зобов`язати керуючого санацією за 15 днів до закінчення строку проведення процедури санації, визначеного планом санації, а також за наявності підстав для припинення процедури санації подати зборам кредиторів письмовий звіт і повідомити кредиторів про час і місце проведення зборів кредиторів.

З моменту постановлення ухвали про введення процедури санації настають наслідки, визначені частиною 4 статті 50 Кодексу України з процедур банкрутства .

Керуючий санацією зобов`язаний:

-прийняти в господарське відання майно боржника;

-відкрити спеціальний рахунок для проведення санації та розрахунків з кредиторами;

-забезпечити ведення боржником бухгалтерського обліку і статистичного звіту та фінансової звітності;

-здійснювати заходи щодо стягнення на користь боржника дебіторської заборгованості, а також стягнення заборгованості з осіб, які відповідно до закону або договору несуть з боржником субсидіарну чи солідарну відповідальність;

-розглядати вимоги конкурсних кредиторів;

-заявляти в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог конкурсних кредиторів;

-повідомляти у десятиденний строк з дня постановлення господарським судом відповідної ухвали орган, уповноважений управляти державним майном, про своє призначення, закінчення виконання плану санації, звільнення від обов`язків;

-повідомляти орган, уповноважений управляти державним майном, про реалізацію плану санації щодо боржника-державного підприємства;

-надавати господарському суду на його вимогу інформацію про виконання плану санації;

-на період санації виступати представником сторони (власника) у колективному договорі;

-щоквартально звітувати перед комітетом кредиторів та судом про виконання плану санації;

-здійснювати інші передбачені законодавством повноваження.

Ухвала набирає законної сили з 01.09.2023 та може бути оскаржена до Центрального апеляційного господарського суду у строк, визначений ст.256 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали складено - 04.09.2023.

Суддя Н.М. Камша

Дата ухвалення рішення01.09.2023
Оприлюднено07.09.2023
Номер документу113229636
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання банкрутом

Судовий реєстр по справі —904/6344/20

Судовий наказ від 01.05.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

Судовий наказ від 01.05.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

Ухвала від 29.04.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

Ухвала від 19.04.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

Рішення від 09.04.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

Рішення від 09.04.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

Постанова від 14.03.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Коваль Любов Анатоліївна

Рішення від 20.03.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

Ухвала від 20.03.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Огороднік К.М.

Ухвала від 18.03.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Білоус В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні