ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 серпня 2023 рокусправа №380/7129/23
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Хоми О.П.,
з участю секретаря судового засідання Стецишин П.Д.,
з участю представника позивача Іванейко Я.Я.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до Комунального підприємства «Жовківське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» про стягнення податкового боргу,
в с т а н о в и в :
Головне управління ДПС у Львівській області (далі позивач, ГУ ДПС у Львівській області) звернулось до суду з позовом до Комунального підприємства «Жовківське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» (далі відповідач, КП «ЖОВКІВСЬКЕ ВУВКГ») про стягнення податкового боргу.
Позивач в обґрунтування позовних вимог вказує, що згідно до карток особових рахунків та довідки про заборгованість станом на 01.02.2023 у відповідача існує заборгованість у розмірі 4 811 910 грн 49 к., що виникла на підставі податку на додану вартість та складається з основного платежу 4 361 168 грн., штрафних санкцій 183 915 грн 40 к., та пені 266 827 грн 09 к. Предметом стягнення є заборгованість в сумі 2 749 607 грн 39 к. Відповідно до вимог Податкового кодексу України відповідачу виставлено податкову вимогу від 11.01.2016 №1-23. Оскільки заборгованість відповідачем добровільно не сплачено, просить стягнути таку у судовому порядку.
Відповідачем позову не визнано з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, суть яких полягає у тому, що ним вживались всі можливі заходи протягом 2020-2023 років з погашення податкової заборгованості, що підтверджується відповідними платіжними інструкціями (дорученнями). Невчасне виконання відповідачем фінансових зобов`язань сталось не з вини підприємства, оскільки сума податкового боргу виникла з вини держави, яка вчасно не відшкодувала кошти для погашення різниці в тарифі, частковим та невчасним відшкодуванням дотацій з місцевого бюджету на покриття різниці між економічно обґрунтованими витратами та встановленими тарифами, що призводять до збитків підприємства і з кожним роком вони зростають. Вказує, що знаходиться у тяжкому фінансовому стані. Просить відмовити у задоволенні позову.
Ухвалою суду 11.04.2023 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі. Підготовче засідання призначено на 02.05.2023.
Відповідачем 26.04.2023 (вх. №29456) подано відзив на позовну заяву.
Підготовче засідання, призначене на 02.05.2023, відкладено на 16.05.2023 у зв`язку із неявкою сторін в підготовче засідання.
Позивачем 12.05.2023 (вх. №34365) подано відповідь на відзив.
Підготовче засідання, призначене на 16.05.2023, відкладено на 04.07.2023 у зв`язку із наданням позивачу часу на ознайомлення із відповіддю на відзив.
Ухвалою від 04.07.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 18.07.2023.
Відповідачем 18.07.2023 (вх. №15332ел) подано клопотання про відкладення розгляду справи. з в`язку з чим судове засідання, призначене на 18.07.2023, відкладено до 01.08.2023.
Відповідачем 31.07.2023 (вх.№16174ел) подано клопотання про відкладення розгляду справи, у зв`язку з чим судове засідання, призначене на 01.08.2023 відкладено до 29.08.2023.
Суд, з`ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.
КП «ЖОВКІВСЬКЕ ВУВКГ» зареєстроване як юридична особа та внесене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань із присвоєнням коду ЄДРПОУ 03333110.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 27.01.2022 у справі №380/9606/21 позов ГУ ДПС у Львівській області до КП «ЖОВКІВСЬКЕ ВУВКГ» про стягнення податкового боргу задоволено повністю та стягнуто до бюджету з КП «ЖОВКІВСЬКЕ ВУВКГ» грошові кошти в сумі 2 542 303 грн 10 к.
Заборгованість КП «ЖОВКІВСЬКЕ ВУВКГ» по податку на додану вартість згідно до карток особових рахунків та довідки про суму податкового боргу від 20.02.2023 №1984/5/13-01-13-01-12 станом на 01.02.2023 складає 4 811 910 грн 49 к., з яких: основний платіж 4 361 168 грн, штрафні санкції 183 915 грн 40 к., пеня 266 827 грн 09 к.
Податковий борг виник на підставі:
1) самостійно задекларованих підприємством податкових зобов`язань згідно до:
а) податкових декларацій: від 16.04.2021 на суму 120 956 грн; від 19.05.2021 на суму 92 003 грн; від 16.06.2021 на суму 96 643 грн; від 16.07.2021 на суму 113 767 грн; від 17.08.2021 на суму 118 013 грн; від 17.09.2021 на суму 109 728 грн; від 19.10.2021 на суму 108 270 грн;від 18.11.2021 на суму 92 434 грн; від 20.12.2021 на суму 97 779 грн; від 20.01.2022 на суму 108 847 грн; від 17.02.2022 на суму 106 638 грн; від 18.03.2023 на суму 78 550 грн; від 19.04.2022 на суму 141 096 грн; від 18.05.2022 на суму 126 213 грн; від 22.06.2022 на суму 150 919 грн; від 18.07.2022 на суму 129 644 грн; від 18.08.2022 на суму 146 644 грн; від 20.09.2022 на суму 174 556 грн; від 18.10.2022 на суму 151 589 грн; від 17.11.2022 на суму 131 544 грн; від 19.12.2022 на суму 145 643 грн; від 19.01.2023 на суму 173 684 грн;
б) уточнюючих розрахунків: за 01.02.2022 на суму 8 305 грн; за 01.04.2022 на суму 3 611 грн.
2) нарахованих контролюючим органом штрафних санкцій відповідно до податкового повідомлення-рішення від 13.12.2021 №27613/13-01-18-09/03333110 на суму 12 500 грн.
Відповідно до вимог Податкового кодексу України на адресу відповідача надіслано податкову вимогу форми «Ю» від 11.01.2016 №1-23.
Предметом стягнення є податковий борг в розмірі 2 749 607 грн 39 к.
При вирішенні справи суд керувався таким.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 67 Конституції України встановлений обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі Податковий кодекс).
Відповідно до підпункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно до статті 16 Податкового кодексу платники податків зобов`язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з статтею 41 Податкового кодексу контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, є органи доходів і зборів.
Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Пунктом 54.1. статті 54 Податкового кодексу встановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язанням та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Судом встановлено, що податковий борг КП «ЖОВКІВСЬКЕ ВУВКГ» в розмірі 2 749 607 грн 39 к. виник у зв`язку із несплатою відповідачем самостійно задекларованих податкових зобов`язань на додану вартість та визначених контролюючим органом сум застосованих штрафних санкцій та пені.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби у відповідності до вимог пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
На виконання вказаних положень Податкового кодексу ГУ ДПС у Дніпропетровській області надіслано на адресу відповідача податкову вимогу форми «Ю» від 11.01.2016 №1-23.
Погашення податкового боргу платників податків регулюється главою 9 Податкового кодексу.
Згідно з пунктом 95.1. статті 95 Податкового кодексу контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95).
Позивачем дотримано вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу щодо строку звернення до суду з позовом про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.
В матеріалах справи відсутні докази сплати відповідачем податкового боргу в розмірі 2 749 607 грн 39 к.
Оцінюючи зібрані у справі докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог ГУ ДПС у Львівській області, тому позов підлягає до задоволення.
Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору відповідно до пункту 27 частини першої статті 5 Закону України «Про судовий збір» і такий фактично не сплачувався, відсутні підстави для вирішення питання щодо розподілу судових витрат.
Керуючись ст.ст. 6-10, 14, 72-77, 90, 139, 159, 241-246, 293-295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в :
Позов Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, буд. 35, м. Львів, 79026, код ЄДРПОУ 43968090) до Комунального підприємства «Жовківське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» (вул. Лісна, буд. 2-А, м. Жовква, Жовківський район, Львівська область, 80300, код ЄДРПОУ 03333110) про стягнення податкового боргу, - задовольнити повністю.
Стягнути з Комунального підприємства «Жовківське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» (вул. Лісна, буд. 2-А, м. Жовква, Жовківський район, Львівська область, 80300, код ЄДРПОУ 03333110) до бюджету кошти з рахунків у банках та інших фінансових установах, обслуговуючих такого платника податків та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів в розмірі 2 749 607 (два мільйони сімсот сорок дев`ять тисяч шістсот сім) грн 39 к.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне судове рішення складено 05 вересня 2023 року.
Суддя О.П. Хома
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2023 |
Оприлюднено | 07.09.2023 |
Номер документу | 113240575 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Хома Олена Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні